K1 Visum en vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
lalaland2323
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 11

K1 Visum en vragen

Bericht door lalaland2323 »

Hoi allemaal!

Het komt heel dichtbij nu allemaal.
Op 5 november 2018 heb ik de petitie samen met mijn verloofde ingediend een aankomende dinsdag 21 mei heb ik mijn visum afspraak. Volgens mij heb ik alles op orde maar ik heb nog wel een aantal vragen over de afspraak en de periode daarna.

Ik heb zelf de afspraak ingepland a.s. dinsdag om 13.30u, maar ik kreeg een mail van de ambassade met een 'schedule':
Please review the following schedule:
11:00 AM Present original documents, passport, photos for review.
13:00 PM Interview with Consular Officer

Is dit normaal? Hebben jullie nog tips voor het interview? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik ben natuurlijk druk bezig om mezelf voor te bereiden op de vragen.

Ook heb ik een aantal vragen betreft de periode nadat het visum wordt goedgekeurd (hopelijk!).
- Hoe gaat dat met de zorgverzekering? Ik zag via OOM dat je voor ongeveer €175 euro per maand een zorgverzekering af kunt sluiten. Dit is volgens mij zelfs nog goedkoper dan wanneer ik via mijn a.s. vrouw in de verzekering ga vanuit haar werk. Is dit een goede verzekering? Wat is aan te raden?
- Is het de bedoeling dat je je direct uitschrijft bij de gemeente?
- Ik kan dus de eerste periode niet werken in de VS, maar ik kan mijn huidige baan behouden (voor een onbepaalde periode). Dit betekent dat ik vanuit Amerika werk bij een Nederlands bedrijf. Echter krijg ik natuurlijk op mijn NL'se rekening mijn salaris uitbetaald. Hoe werkt dit in de toekomst en is hier een bepaald adviesbureau voor om dit te regelen? Ik wil het namelijk wel volgens de regeltjes doen natuurlijk.

Alvast enorm bedankt. Ik lees veel op dit forum en het helpt enorm. Na een tijdje alleen maar toe te kijken toch maar een account aangemaakt aangezien ik straks toch wel echt in Amerika zit.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1 Visum en vragen

Bericht door Taygi »

Gezien je vragen vrij dringend zijn zou ik ze misschien op visajourney stellen ofwel in een bepaalde FB groep, soms is dit forum traag en checkt niet iedereen elke dag.

Via PB kan ik je wel de link doorsturen naar de FB groep als je wil. Daar zijn veel Nederlanders die het K1 traject hebben doorlopen.

Ik kan enkel op je laatste vraag antwoorden ivm werken voor een Nederlands bedrijf. Dit is illegaal en je kan er mee in de problemen komen. Dit weet ik van oudere topics hierover maar weet er zelf het fijne niet van. Echter zijn er anderen die het ook hebben gedaan zonder probleem.

Ik zou op dit forum de zoekfunctie gebruiken en kijken of je de ouwe topics nog kan terug vinden, maar ik zou het niet durven.
lalaland2323
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: K1 Visum en vragen

Bericht door lalaland2323 »

Thanks voor je reactie. Zou fijn zijn als je de FB groep kunt dm'en. Thanks!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer