Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
vincentt
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door vincentt »

Beste forumleden,

Ik heb al een tijdje een flink aantal keer het forum bezocht om informatie in te winnen omtrent het trouwen met een Amerikaanse/emigreren naar de States. Ik ben hierdoor al een flink stuk wijzer geworden, maar het is nog steeds allemaal heel verwarrend. Laat ik mijn situatie uitleggen:

Sinds vorige week ben ik verloofd met een Amerikaanse. Ze heeft mij het ja-woord gegeven op het strand in Ormond Beach, FL waar ze woont. :)
We hebben het afgelopen jaar veel moeten reizen om elkaar te zien (zij is twee keer hier geweest en ik ben nu twee keer daar geweest), maar we willen nu gewoon permanent bij elkaar zijn.

Ik ben docent aardrijkskunde op een tweetalige middelbare school en geef al een paar jaar les in het Engels, en mijn vriendin verkoopt online.
Ik heb de afgelopen tijd flink mijn best gedaan om een baan (social studies teacher) te vinden in Florida. Hoewel er een gigantisch tekort is aan docenten, blijkt het als foreigner erg lastig om aan een baan te komen, aangezien ik afhankelijk ben van een school die mijn werkvisum wil sponsoren en dat is tot nu iedere keer een obstakel geweest. Op dit moment ga ik er vanuit dat het mij niet meer gaat lukken om volgend schooljaar (augustus 2019) in Amerika te beginnen.

Het plan is nu dat mijn vriendin voor een jaar naar Nederland komt, dat we gaan trouwen en op basis van ons huwelijk het greencardproces in gang zetten, zodat ik in augustus 2020 met een greencard op zak een carrière als docent in de States op kan gaan bouwen.
Wat is in dit geval de makkelijkste/snelste/goedkoopste route?

Het liefst zouden we in Amerika willen trouwen, maar aangezien zij volgend jaar naar Nederland komt, zouden we ook hier kunnen trouwen. Ik voorzie geen problemen omtrent een verblijfsvergunning voor mijn verloofde, of zijn hier ook nog belangrijke zaken waar ik rekening mee moet houden?

Kortom, voor mijn gevoel zit ik in een complexe situatie en kijk daarom al heel erg uit naar jullie input! Alvast bedankt! :D :thumbup:

Groetjes, Vincent.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States

Bericht door Taygi »

Het goedkoopst is de CR1 en die lijkt mij ook het makkelijkst gezien jouw verloofde een jaar naar Nederland komt.
Je kan dan gewoon de CR1 procedure in gang zetten terwijl zij in Nederland is en dan gezamelijk (of eerst zij) naar de US wannneer die wordt goedgekeurd,

https://travel.state.gov/content/travel ... pouse.html

Ben je wel zeker dat jouw diploma daar aanvaard wordt om les te geven? Ik ben er niet helemaal in thuis maar naar mijn onderzoek is een Belgisch leerkrachten diploma nutteloos in de VS, en ik dacht alle/meeste buitenlandse diplomas.

De kans dat een middelbare school een werkvisum zou financieeren (en of ze dat mogen) lijkt mij idd uiterst gering in Florida. Heb wel voorbeelden gezien van uitstervende dorpjes in bumfuck nowhere midwest die Filipijnse leerkrachten aannemen, maar das weer wat anders.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States

Bericht door Bennogr »

Ik ben drs. Engels (ja lang geleden gestudeerd), met een eerstegraads lesbevoegdheid voor Nederland. Maar ik zou in de VS een jaar of twee terug moeten naar de universiteit om een Amerikaanse lesbevoegdheid te halen. Zelfs voor onderwijs in Engels als een vreemde taal, een apart vak. Plus dat elke staat zijn eigen voorwaarden heeft, zodat je wat over moet doen als je naar een andere staat verhuist.

Mogelijk dat ze in achterstandswijken/dorpen/staten wat makkelijker zijn, maar je moet in ieder geval bijleren.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
vincentt
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door vincentt »

Dank jullie wel voor de snelle reactie!
Ik heb me meteen verdiept in het CR 1 Visum en 1 van de dingen die ik tegen kwam is het volgende:

''The U.S. citizen must also maintain primary residence (domicile) in the United States to file Form I-130 and must also live in the United States to file an Affidavit of Support''

Dit zou betekenen wij het CR 1 visum niet aan kunnen vragen terwijl mijn verloofde hier in Nederland is, omdat zij in Amerika moet zijn om de I-130 te filen. Of lees ik dit verkeerd? De weg naar de green card hoeft niet per se de goedkoopste te zijn overigens. Ik weet dat ik flink wat tijd heb, maar aan de andere kant realiseer ik met ook dat het hele proces gemiddeld flink wat tijd kost en nu, met Trump aan de macht, nog langer duurt.

Ja, ik ben al een tijdje bezig met het Florida Department of Education. Heb een flink pakket aan kopieen van diploma's en certificaten en een verplichte credential evaluation (waarin mijn resultaten naast de Amerikaanse standaarden zijn gelegd) naar Amerika opgestuurd. Wachten is nu op een 'statement of eligibility to teach'. Met die op zak zou ik aan de slag kunnen gaan met een temporary teaching certificate en dan moet ik binnen 2 jaar een social studies en een general knowledge certificate halen. Helaas is het systeem zo inefficient dat het tot 90 dagen kan duren voortdat ik mijn statement of eligibility krijg, maargoed ik heb in principe geen tijdsdruk nu.

Nogmaals bedankt voor jullie input!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door sundaysue »

Je kan filen terwijl ze in Nederland is, maar ze moet kort voor je CR-1 interview terug om een baan te vinden waarmee ze je kan onderhouden (125% van de HSS Poverty Guideline, anders moet er een co-sponsor gevonden worden) en US domicile vast te leggen.

Trump heeft niets met USCIS te maken. Het is non-government funded, en is totaal funded door de fees die wij betalen. Er is een backlog omdat de werkdruk te hoog ligt door enorm toegenomen applicanten sinds 2016. Ze werken samen met Homeland Security doordat je verschillende background checks moet ondergaan, maar buiten dat, non-affected government wise. Zelfs met een government shutdown werken ze gewoon door. Als Trump iets zou willen veranderen, moet dat eerst nog door Supreme Court heen gaan. Gaat niet zo makkelijk, en ik zie hem nu niet echt spousal visa's aanvallen.

Goedkoop en snel emigreren bestaat nu eenmaal niet. CR-1 is wel de beste optie als je direct na aankomst wilt kunnen werken en autorijden. Scheelt je ook nog eens extra $1225, wat een fee is die je betaalt na je aankomst in de US op het K-1 visum.

Anyway, je verloofde kan bij je blijven. Ze kan een paar maanden voor je interview terug naar de US om daar alles op gang te krijgen.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door hemmie »

Feit is wel dat er de laatste 2 jaar veel strenger naar visumaanvragen wordt gekeken, immigration lawyers geven dat ook aan. Daardoor zijn de doorlooptijden en wachttijden dus sowieso langer geworden. Of dat met Trump samenhangt laat ik in het midden, maar toevallig is het wel.
Terug in Texas!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door Taygi »

Je kan inderdaad een CR1 vanuit het buitenland filen (zijn wij nu met bezig) maar je verloofde moet voor dat jij naar daar gaat al in de US zijn. Ofwel tegelijk, dacht ik maar dan moet je verloofde bewijs voorleggen dat zij in de US blijft plakken. (Bv. bewijs dat zij werk is aan het zoeken, een huurcontract, etc) Hier kan ik in fout zijn, in de tijdslijn van mijn CR1 aanvraag zal mijn man al maanden in de VS zijn dus heb ik mij daar niet in verdiept.

@sundaysue Over de affidavit of support... Zijn verloofde kan toch sowieso niet de enige sponsor zijn? Ik dacht dat een sponsor tax returns van de afgelopen 3 jaar moet voorleggen. En mits zij een jaar in Nederland woont kan dat niet voldoende zijn. OP zal dus sowieso een co-sponsor moeten vinden.

Dat is hoe ik het begrijp in ieder geval. :blink: :?:
vincentt
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door vincentt »

Thanks again! :D

Goed om te horen dat ik de CR 1 in Nederland kan filen als ze hier is (eind augustus/begin september). Mijn vriendin verkoopt online (Amazon). Het is nog niet een stabiel en voldoende inkomen om mij te supporten, dus ik had me al bedacht dat ik afhankelijk ben van een co-sponsor.
Ik zie mijn verloofde weer eind juli, als ik zomervakantie heb en naar de States ga. Aangezien het CR 1 proces een flink aantal maanden duurt moet ik zo snel mogelijk zien te trouwen. Kan ik in Amerika trouwen op een ESTA? Ja toch? Hebben we eenmaal het trouwcertificaat dan kunnen we de 1-130 filen en het hele proces in gang zetten. Dan vliegen we eind augustus samen terug naar Nederland.

Hoe zit het met dat CR 1 interview? Krijg ik de datum ruim van te voren te weten? Moet ik op een door hen voorgestelde datum op de Ambassade verschijnen of moet ik zelf een afspraak maken binnen een bepaald tijdsbestek?

Interessant om te weten dat Trump los staat van de USCIS. Vast staat toch wel dat hij het wel moeilijker wilt maken om Amerika binnen te komen? Hoe wilt/ probeert hij dit te realiseren, afgezien van zijn wall plannen en versterking van de grensbewaking, via beleid/regelgeving ten aanzien van migratie?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door Hockey »

vincentt schreef:
10 mei 2019, 14:00
Interessant om te weten dat Trump los staat van de USCIS. Vast staat toch wel dat hij het wel moeilijker wilt maken om Amerika binnen te komen? Hoe wilt/ probeert hij dit te realiseren, afgezien van zijn wall plannen en versterking van de grensbewaking, via beleid/regelgeving ten aanzien van migratie?
Nu wordt het een politiek onderwerp en daar is een apart subforum voor. Trump is tegen illegale immigratie. In de VS gaan al jaren stemmen op om de legale immigratie aan te passen/te beperken, denk bijvoorbeeld aan de discussie aangaande het afschaffen van de DV Lottery. Dit is niet ingegeven door Trump.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door sundaysue »

Taygi schreef:
10 mei 2019, 09:41

@ sundaysue Over de affidavit of support... Zijn verloofde kan toch sowieso niet de enige sponsor zijn? Ik dacht dat een sponsor tax returns van de afgelopen 3 jaar moet voorleggen. En mits zij een jaar in Nederland woont kan dat niet voldoende zijn. OP zal dus sowieso een co-sponsor moeten vinden.

Dat is hoe ik het begrijp in ieder geval. :blink: :?:
De US partner is altijd de hoofd-sponsor. Als ze dus minimaal 3 jaar tax returns kan aantonen, en met de meest recente tax return dat ze genoeg verdient om OP en haarzelf te kunnen onderhouden (Minimaal inkomen van $21,137 per jaar) dan kan ze de enige sponsor zijn. Als ze dit niet per jaar verdient, kan er een co-sponsor gevonden worden die wel aan de 125% of the HHS Poverty Guidelines voldoet. Zijn partner moet nog steeds US taxes filen ondanks dat ze "even" in Nederland woont. Als zij kunnen aantonen dat ze, waar dan ook ter wereld, met haar inkomen aan de voorwaarden voldoen, dan kan ze de enige sponsor blijven.

Edit: Bron voor OP https://www.uscis.gov/i-864p
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door Taygi »

vincentt schreef:
10 mei 2019, 14:00
Kan ik in Amerika trouwen op een ESTA? Ja toch?
In theorie kan jij trouwen op een ESTA. Het is volledig legaal om naar de VS te gaan, daar te trouwen en dan weer te vertrekken. Het is illegaal om met intentie om te imegreren naar de VS te gaan (met een ESTA), te trouwen, en dan 'change of status' aan te vragen. Het risico dat hier aan verbonden is dat je aan de grenscontrole de persoon moet overtuigen dat jij geen intentie hebt om te blijven en dat je weer naar Nederland gaat. Als die persoon niet overtuigd is kan die jou de toegang ontzeggen en dan moet je weer naar huis.

1. Mogelijk wordt je helemaal niet gevraagd wat je komt doen (maar als ze het je vragen is het heel belangrijk dat je eerlijk bent)
2. Heb voldoende bewijs dat je weer naar Nederland gaat (huurcontract, brief van je werkgever, etc)

Wegens bureaucratische bullshit was het moeilijk voor ons om in Belgie te trouwen en vanwege dit risico hebben we uiteindelijk beslist om niet naar de VS te gaan om te trouwen. Wij zijn uiteindelijk in Denemarken getrouwd.

vincentt schreef:
10 mei 2019, 14:00
Hoe zit het met dat CR 1 interview? Krijg ik de datum ruim van te voren te weten? Moet ik op een door hen voorgestelde datum op de Ambassade verschijnen of moet ik zelf een afspraak maken binnen een bepaald tijdsbestek?
Je moet zelf een afspraak maken. Volgens mij gebeurd dat allemaal online
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer