Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
vincentt
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Trouwen met Amerikaanse/emigreren naar de States.

Bericht door vincentt »

Beste forumleden,

Ik heb al een tijdje een flink aantal keer het forum bezocht om informatie in te winnen omtrent het trouwen met een Amerikaanse/emigreren naar de States. Ik ben hierdoor al een flink stuk wijzer geworden, maar het is nog steeds allemaal heel verwarrend. Laat ik mijn situatie uitleggen:

Sinds vorige week ben ik verloofd met een Amerikaanse. Ze heeft mij het ja-woord gegeven op het strand in Ormond Beach, FL waar ze woont. :)
We hebben het afgelopen jaar veel moeten reizen om elkaar te zien (zij is twee keer hier geweest en ik ben nu twee keer daar geweest), maar we willen nu gewoon permanent bij elkaar zijn.

Ik ben docent aardrijkskunde op een tweetalige middelbare school en geef al een paar jaar les in het Engels, en mijn vriendin verkoopt online.
Ik heb de afgelopen tijd flink mijn best gedaan om een baan (social studies teacher) te vinden in Florida. Hoewel er een gigantisch tekort is aan docenten, blijkt het als foreigner erg lastig om aan een baan te komen, aangezien ik afhankelijk ben van een school die mijn werkvisum wil sponsoren en dat is tot nu iedere keer een obstakel geweest. Op dit moment ga ik er vanuit dat het mij niet meer gaat lukken om volgend schooljaar (augustus 2019) in Amerika te beginnen.

Het plan is nu dat mijn vriendin voor een jaar naar Nederland komt, dat we gaan trouwen en op basis van ons huwelijk het greencardproces in gang zetten, zodat ik in augustus 2020 met een greencard op zak een carrière als docent in de States op kan gaan bouwen.
Wat is in dit geval de makkelijkste/snelste/goedkoopste route?