Mobiel en andere apparaten in de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
PrisEnGezinnetje
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2019, 22:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Mobiel en andere apparaten in de VS

Bericht door PrisEnGezinnetje »

Hallo,

Deze vragen zijn vast al eerder gesteld door anderen, maar ik kan het niet goed terugvinden op het forum, daarom gooi ik 'm er maar gewoon in :D
Volgende maand emigreren wij naar Amerika! Ik heb nog wel wat vragen:

1. Ik heb hier een vrij nieuwe Samsung telefoon met een Sim-Only abonnement. Aan dat abonnement heb ik daar natuurlijk niks, dus ik denk dat ik daar maar op zoek moet naar een Amerikaans Sim-Only abonnement, of iets vergelijkbaars. Kan een sim-kaart daarvoor gewoon in mijn Nederlandse toestel?
2. Welke elektrische apparaten kunnen niet mee omdat ze daar niet goed werken (bijvoorbeeld keukenapparatuur, babyfoon, elektrische tandenborstel, playstation)? En lampen?
3. Kan ik alles met de container invoeren als het gaat om verzorgingsproducten? Van sommige dingen heb ik hier bijvoorbeeld favoriete merken die daar niet verkrijgbaar zijn, kan ik daar gewoon een voorraadje van meenemen?

Is er hier op het forum toevallig iemand die een antwoord kan geven op een van deze vragen? Of tips heeft? Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Mobiel en andere apparaten in de VS

Bericht door dutch_in_seattle »

PrisEnGezinnetje schreef:
02 mei 2019, 22:04
1. Ik heb hier een vrij nieuwe Samsung telefoon met een Sim-Only abonnement. Aan dat abonnement heb ik daar natuurlijk niks, dus ik denk dat ik daar maar op zoek moet naar een Amerikaans Sim-Only abonnement, of iets vergelijkbaars. Kan een sim-kaart daarvoor gewoon in mijn Nederlandse toestel?
Als dat toestel 'unlocked' is (weet niet hoe dat in het Nederlands heet), dan kun je er gewoon een Amerikaanse simkaart in doen en alles werkt. Heb je in Nederland al geprobeerd een simkaart van een andere telecomaanbieder in je telefoon te doen? Als dat werkt, dan is de kans groot dat je telefoon 'unlocked' is. Om welk Samsung-telefoon gaat het specifiek en wat is het precieze modelnummer?
PrisEnGezinnetje schreef:
02 mei 2019, 22:04
2. Welke elektrische apparaten kunnen niet mee omdat ze daar niet goed werken (bijvoorbeeld keukenapparatuur, babyfoon, elektrische tandenborstel, playstation)? En lampen?
Ik zou een groot deel van dat soort kleine elektronische apparaten gewoon thuislaten. Sommige apparaten kunnen 110V aan, maar veel ook niet. (Je ziet dan vaak op de voeding iets als 110-240V staan.) Ook moet je een Amerikaanse stekkeradapter hebben. Dat soort kleine elektronica is hier veel goedkoper, dus ik zou gewoon hier nieuwe kopen, zeker voor huis-, tuin- en keukenapparaten als koffiezetapparaten, haardrogers e.d. tenzij het gaat om hele 'high-end' apparaten en zaken als laptops. Lampen kun je gewoon verrgeten. Volgens mij werken lampen doorgaans alleen op 220 of 110 V. Kortom, gewoon in Nederland verkopen en hier nieuwe aanschaffen. Het is vaak gewoon niet de moeite waard om dat soort spullen mee te nemen.
PrisEnGezinnetje schreef:
02 mei 2019, 22:04
3. Kan ik alles met de container invoeren als het gaat om verzorgingsproducten? Van sommige dingen heb ik hier bijvoorbeeld favoriete merken die daar niet verkrijgbaar zijn, kan ik daar gewoon een voorraadje van meenemen?
Volgens mij kan dat gewoon, maar je zal hier ongetwijfeld alternatieven kunnen vinden voor die producten.

Succes met de voorbereidingen!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Mobiel en andere apparaten in de VS

Bericht door ADE01 »

Wat betreft de telefoon moet je even kijken welke frequenties de telefoon aan kan. In de VS gebruiken ze iets andere frequenties dan in de EU en het kan per provider ook nog iets verschillen. Ik had een telefoon die in Europa wel 4G aan kon maar in de VS enkel 3G en heb deze moeten vervangen. Sim only is nog vrij onbekend in de VS, veel telefoons zijn locked aan providers en veel mensen kopen een telefoon op afbetaling. Maar het bestaat wel, de 4 grote providers (sprint/verizon/tmobile/at&t) hebben allemaal prepaid plannen en dan zijn er nog best veel onder-aanbieders die gebruik maken van het netwerk van 1 van de 4. Dit zijn er een aantal: H2O, Mint Mobile, Teltik, Boost, RedPocket, Net10.
Gast

Re: Mobiel en andere apparaten in de VS

Bericht door Gast »

Als je een iPhone hebt (vanaf de 5s) is elk toestel geschikt voor alle GSM banden in de US, en heb je dus geen problemen met de US GSM SIM kaarten. Sprint en Verizon gebruiken het CDMA netwerk, dus die zijn niet te gebruiken in een Europees toestel.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mobiel en andere apparaten in de VS

Bericht door hemmie »

Even met de verhuizer overleggen, de VS is vrij streng, wij hebben wel eens een verhuizer gehad die geen toiletartikelen in de container wilde. Volgens mij was het niet zo dat het niet mocht, maar het gaf een grotere kans op extra controles (en die controles moet je zelf betalen...).
Terug in Texas!
PrisEnGezinnetje
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2019, 22:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Mobiel en andere apparaten in de VS

Bericht door PrisEnGezinnetje »

Bedankt voor het meedenken allemaal! :thumbup:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mobiel en andere apparaten in de VS

Bericht door Tipsy_1 »

wij hebben ook gewoon geen verzorgingsproducten meegenomen en alles hier gekocht.
Ook van electronica NIETS meegenomen en alles nieuw gekocht. Was wel jammer maar ja....
Eerste dag hier zijn wij gewoon de walmart ingegaan en TV en dergelijke gekocht. Verder had ik als afscheidscadeau van mijn collega's een amazon bon gekregen wat voldoende was voor haardroger, toaster, wekker en dat soort spul.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer