Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Marty9231
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 apr 2019, 18:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Marty9231 »

Hallo allemaal,

Mijn Amerikaanse vriendin en ik staan een beetje voor een visa dilemma. We kennen elkaar inmiddels zo’n 6 jaar en weten zeker dat we samen willen zijn. We zijn het er op zich over eens dat we in Amerika zouden willen wonen, in verband met onze werk situaties en familie.

Nu deel één van ons probleem. Voor ons beiden geldt dat we via ons werk erg weinig vrije dagen kunnen krijgen/opnemen om heen en weer te reizen voor ontmoetingen.

We zijn bezig met kijken naar onze opties om op wat permanentere basis bij elkaar te kunnen zijn, maar we komen eigenlijk niet verder dan een K1 of K3 visum. Dit zou betekenen dat we moeten trouwen om proberen ‘lokaal’ ook een succesvolle relatie op te bouwen. Hoewel het voor ons wel een optie is, is dit niet onze ideale oplossing en zouden we liever de tijd hebben om samen te zijn en dan eventueel later alsnog die stap te ondernemen. Het gebrek aan tijd samen door de weinige vrije dagen maakt deze stap ook een stukje groter.

Verder hebben we gekeken naar verschillende andere visums, waar voor ons gevoel alleen een werkvisum (I-140) nog een klein beetje relevant zou kunnen zijn. Echter, de eisen hiervoor zijn vrij onduidelijk voor ons en vragen stellen aan de overheid of ambassade is out of the question. Vandaar dat ik dus o.a. hier wat verduidelijking over wilde vragen. Ik ben relatief hoog opgeleid en heb een baan in de techniek/wetenschap. De plek waar we zouden willen gaan wonen (Missouri) heeft her en der een groot tekort aan technisch personeel, waarvan ik weet dat het een eis is voor een werk visum.

Nu is het alleen wel zo dat ik ook gelezen heb dat alleen banen op de ‘tekort lijst’ van de VS in aanmerking komen voor dit visum. Die lijst is helaas erg beperkt en mijn werkgebied komt daar zeker niet in voor, maar er staat niks over eventuele lokale tekorten aan personeel. Er staat wel dat opgeleide mensen in aanmerking kunnen komen in volgorde van hoogte van opleiding.
Mijn vraag hier is dus of iemand genoeg over dit visum weet om mij meer te kunnen vertellen over hoe dit werkt en of het eigenlijk wel interessant is om hier naar te kijken, of dat het kansloos is.

Daarnaast zou ik willen vragen of er misschien nog een andere manier (zoals andere visums) is waar wij niet aan gedacht hebben om in de VS meer tijd fysiek met elkaar door te kunnen brengen. Alle suggesties zijn welkom, wij kunnen inmiddels door de bomen het bos niet meer zien.

Alvast bedankt!

P.S. Ik zou eventueel een Master kunnen/willen volgen in de VS als dit een manier van langdurig verblijf zou betekenen, maar dit moet wel op de een of andere manier betaalbaar en haalbaar moeten zijn. Iemand die hier iets van weet?
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Taygi »

1. Als je naar Amerika wil dan is trouwen absoluut de makkelijkste manier

2. Jouw trouw visa opties zijn
- K1: Naar Amerika -> dan trouwen -> green card aanvragen
- CR1: Trouwen -> Naar Amerika en krijgt daar direct je green card

-> K3 wordt niet meer gebruikt.

3. Werk visums heb ik weinig kennis van maar lijkt mij niet het makkelijkst. Als je bijvoorbeeld voor een bedrijf werkt dat vestigingen in de VS heeft heb je misschien al meer kans.

Iemand anders kan je daar waarschijnlijk wel betere info over verschaffen. Er zijn ook oudere topics waar die tekorten aan personeel ter sprake komen, misschien kan je daar ook rondsnuisteren.

4. Je kan gaan studeren, als je het geld niet hebt om voor een Amerikaanse universiteit te betalen (wat begrijpelijk is gezien de prijzen) dan heb je mogelijk opties. Sommige van die opties worden in viewtopic.php?f=12&t=73871&sid=32dd4e9f ... 4a27726746 besproken.

Maar samengevat; als je een heeeeeeel goeie student bent maak je misschien kans op een beurs of kan je op andere manieren aan korting geraken.

Als je zeker weet dat je wil samen zijn, dan is trouwen de makkelijkste weg met de beste succes kans. Erg romantisch is het niet, vind ik toch ¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Nagini »

Jullie zeggen 'erg weinig tijd'; betekend dit dat jullie elkaar nog nooit in het echt hebben ontmoet? Of maar één keer per jaar oid? Belangrijk hier is of er foto's zijn waar jullie allebei opstaan (liefts in NL en VS) van verschillende visits, en dat jullie elkaar nog 'in het echt' gaan ontmoeten in de twee jaar voor de K1 aanvraag. Als jullie én de foto's, én bewijs van het recente bezoek kunnen overleggen, dan moet er geen enkel probleem zijn om een K1 visum aan te vragen.
Zoals Taygi al zei is trouwen echt de makkelijkste manier (of trouwen na aanvraag van het visum, K1, of eerst trouwen dan visum, CR1) om naar de VS te gaan. Er zijn wel andere manieren, maar die zijn over het algemeen duur, moeilijker en duren langer. Een K-1 visum duurt op dit moment al ongeveer een jaar van aanvraag tot je afreist naar de VS. Emigratie op werk-visum is op dit forum vooral interne overplaatsing (van een NL naar een US branch van een bedrijf, bijvoorbeeld), omdat ze tijd en geld kosten en dat voor een nieuwe werkgever nogal een drempel is. Als jouw werkgever ook in amerika actief is, is dit ook eventueel een optie. H-1B is een optie afhankelijk van je branche, maar dat is tijdelijk en het aantal visa dat wordt verstrekt is heel klein. Je zou ook eventueel in de herfst mee kunnen doen aan de visa loterij, de winkans is 1-2% en je emigratie bij winst is dan in 2021.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door hemmie »

Wat betreft het werkvisum, dat zou dan waarschijnlijk L1 of H1 moeten worden.
Voor L1 moet je (minimaal 1 jaar) voor een werkgever in NL werken die je wil overpkaatsen naar een vestiging in de VS. Voor een L1a moet je dan in NL een management functie hebben, L1b is o.b.v. speciale kennis. Maar als jouw vriendin niet weg wil of kan uit Missouri wordt het natuurlijk nog lastiger, dan moet het bedrijf ook nog een vestiging specifiek in die regio hebben.
Als een bedrijf in de VS jou een baan op bachelor niveau aanbiedt en je wil sponsoren zou je op H1 kunnen gaan. Maar tenzij het een baan op een universiteit betreft val je onder de cap en kan de aanvraag alleen begin april ingesiend worden. Pas weer april 2020 dus. Meestal moet er dan ook nog geloot worden, en als je dan mazzel hebt kun je op zijn vroegst oktober 2020 een visum krijgen.

Deze vraag is hier al vaker gesteld, de eindconclusie is eigenlijk altijd dat trouwen veruit de snelste en makkelijkste optie is. Ik snap persoonlijk ook nooit zo het probleem, trouwen om bij elkaar te kunnen zijn lijkt me de beste reden die er is om te trouwen.
Terug in Texas!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Dutchess »

I-140 is een formulier, niet een visum, dus je moet eerst kijken op welke basis je in aanmerking komt voor een werkvisum. Hemmie vat de opties goed samen. Mocht je in Missouri een bedrijf vinden dat je een baan aanbiedt en zegt je wel even te willen sponsoren, vraag dan goed door of ze daar ervaring mee hebben. Veel Amerikanen zijn van goede wil, maar hebben weinig verstand van de immigratieregels en onderschatten het proces (en de kosten waar het bedrijf voor moet opdraaien) enorm.

Ik ben het ook helemaal eens met Hemmies opmerking over trouwen. Je zegt "[we] weten zeker dat we samen willen zijn" - als je dat meent, dan is dat toch de basis voor een huwelijk?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Ziva »

Of de Diversity Lottery zou wellicht een optie kunnen zijn....
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Willem1 »

Marty9231 schreef:
03 apr 2019, 09:41
Ik ben relatief hoog opgeleid en heb een baan in de techniek/wetenschap.
Dan is een J1 visum misschien een optie. Bijvoorbeeld aan een universiteit, als visiting professor/researcher. De (grotere) universiteiten hebben vaak veel ervaring met dit proces, dus als je er met hen uit komt over wat je kunt komen doen, dan is het proces vrij snel en straightforward.
Marty9231
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 apr 2019, 18:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Marty9231 »

Nagini schreef:
03 apr 2019, 13:40
Jullie zeggen 'erg weinig tijd'; betekend dit dat jullie elkaar nog nooit in het echt hebben ontmoet? Of maar één keer per jaar oid? Belangrijk hier is of er foto's zijn waar jullie allebei opstaan (liefts in NL en VS) van verschillende visits, en dat jullie elkaar nog 'in het echt' gaan ontmoeten in de twee jaar voor de K1 aanvraag. Als jullie én de foto's, én bewijs van het recente bezoek kunnen overleggen, dan moet er geen enkel probleem zijn om een K1 visum aan te vragen.
Het probleem is meer dat het vanaf nu lastig gaat worden om elkaar consistent te ontmoeten. Bewijs is inderdaad geen probleem dus daar maak ik me ook geen zorgen over.
hemmie schreef:
03 apr 2019, 15:13
Deze vraag is hier al vaker gesteld, de eindconclusie is eigenlijk altijd dat trouwen veruit de snelste en makkelijkste optie is. Ik snap persoonlijk ook nooit zo het probleem, trouwen om bij elkaar te kunnen zijn lijkt me de beste reden die er is om te trouwen.
Ik vind dit eigenlijk ook een hele goeie manier om ernaar te kijken. Het is ook niet zo dat het een probleem was, het was meer gewoon dat ik benieuwd was of er snellere/makkelijkere mogelijkheden waren. Als ik het zo zie lijkt het me vrij duidelijk en gaat het gewoon een K-1 worden. Bedankt voor alle input!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Hockey »

@ Marty9231, ik plaats nog even mijn standaardlijstje. Let wel, dit zijn niet de enige mogelijkheden, wel de meest gebruikte mogelijkheden.

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer (O1 visum).
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door sundaysue »

Hi Marty, ik ben hier via het K-1 visum gekomen in 2016. Het was het snelste process voor ons, maar met name ook de gemakkelijkste manier om snel bij elkaar te zijn. Trouwen lag toch in het vooruitzicht, we hebben het alleen even wat versneld. Het student-visum was een twee seconden een optie, maar soms komen studenten visums met two-year-home residency waarin je pas na 2 jaar mag emigreren naar de US.

Het was voor ons een makkelijk proces zonder advocaat, pretty straight forward case, geen legale barrieres dat immigratie kon tegenhouden. Was natuurlijk wel een spannende periode, zowel het I-129F proces, als het aanloop naar het K-1 visum interview. En spanning was er ook tijdens adjustment of status maar het laatste maakte ons nog weinig uit want we waren eindelijk bij elkaar. Als trouwen bij jullie ook in het vooruitzicht ligt, dan zou ik voor het K-1 visum gaan-- of CR-1 (Conditional Resident visum -> I-130 proces). Lees je wel goed in als je voor de fiance visa route gaat. Het was echt even slikken toen ik 9 maanden niet kon werken of auto rijden. Thuis zitten is m'n ding niet, dus dat was wel even een struggle. CR-1 visum trouw je voordat je je visum aanvraagt en upon entry ben je meteen conditional resident, en mag je werken en auto rijden direct na aankomst. Scheelt je ook een hoop $$$, want adjustment of status doe je tijdens de NVC fase. Beide visums liggen nu dicht bij elkaar in processing times.

Hoe dan ook; als je vriendin 125% van de HHS Poverty Guideline verdient ($21,137 annually voor een huishouden van 2) en trouwen een optie is, dan zou ik voor de K-1 of CR-1 optie gaan. Succes!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Marty9231
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 apr 2019, 18:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Marty9231 »

sundaysue schreef:
06 apr 2019, 17:26
Lees je wel goed in als je voor de fiance visa route gaat. Het was echt even slikken toen ik 9 maanden niet kon werken of auto rijden. Thuis zitten is m'n ding niet, dus dat was wel even een struggle.
Ik heb vrij veel onderzoek gedaan, maar heb hier nog helemaal niks over gelezen. Op deze pagina staat onderaan dat je de EAD kan verversen. Verder weet ik dat het ongeveer 3 maanden duurt voor hij approved wordt vanaf het moment van aanvragen.

Zou je hier wat verduidelijking over kunnen geven?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door sundaysue »

In eind 2016 begon het process al te verlangzamen. Ik ben hier in juli aangekomen, eind oktober AOS gefiled, en pas eind februari/begin maart mijn EAD in ontvangst genomen. Daarna duurde het nog twee maanden voor ik eindelijk een baan kon vinden. Nu zeg ik niet dat dit bij iedereen gebeurd, want ik leef enorm rural dus banen liggen hier niet voor het oprapen, maar met de huidige timeline duurt het nu 4-7 maanden voor een EAD wordt uitgegeven.

Terugkijkend zou ik voor CR-1 hebben gekozen, maar dat is meer om geld te besparen en de ability om meteen te werken na aankomst.

EAD was dus 4 maanden wachttijd van het moment van filen, maar als je het in totaal uitrekent van aankomst tot de ability om te kunnen werken heb ik 7 maanden thuis gezeten.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door sundaysue »

Edit/Correctie*

Officieel niet mogen werken ipv thuis zitten. De eerste maand is dat wel lekker natuurlijk, kon me settelen in ons huis etc maar goed, ik spreek dat uit ervaring voor iemand die rural woont ipv in de stad waar openbaar vervoer bestaat, en je wat makkelijk ergens naar toe kan lopen of fietsen.

Ik kreeg mijn green card dus in de 9de maand. October 2016 gefiled, July 2017 green card goedgekeurd zonder interview. Hoe dan ook, mijn marriage is de wachttijd en geld allemaal waard maar het was wel even kak om zo lang niets te mogen doen. En ik vind persoonlijk (uit persoonlijke ervaring) dat die wachttijd onderschat wordt. Je setteled je op een estimated processing time die je online ziet, maar in werkelijkheid kan het langer duren dan het internet zegt, en dat kan heel teleurstellend en erg tegenvallend zijn.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Jessica88 »

Ik zit in een hele andere situatie (op een L2 visum hier), maar ik zit nu middenin de wachttijd van de EAD. Bij mij was er ook nog eens een probleem toen ik naar Canada was geweest, waarbij ik bij toelating in de VS op een oud, verlopen visum was toegelaten. Toen kon ik, tot dat hersteld was, geen EAD aanvragen (want je moet aangeven op welke status je het land binnen bent gekomen, en dat klopte bij mij niet).

Ik zit nu vanaf januari hier (en zonder werk) en mijn EAD is op 22 maart in ontvangst genomen. De wachttijd is op dit moment 5,5 maand. Dan moet ik nog een baan vinden dus ik ga ervan uit dat ik ergens in de herfst/winter pas aan het werk ben. Ik heb dit best onderschat en loop nu wel tegen dingen aan. Je moet hier dus echt goed rekening mee houden!
sundaysue schreef:
06 apr 2019, 18:11
En ik vind persoonlijk (uit persoonlijke ervaring) dat die wachttijd onderschat wordt. Je setteled je op een estimated processing time die je online ziet, maar in werkelijkheid kan het langer duren dan het internet zegt, en dat kan heel teleurstellend en erg tegenvallend zijn.
Ik ben het dus helemaal eens met bovenstaande!
Bjorn32
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2018, 01:05
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Bjorn32 »

De enige mogelijkheid die je een "vast" bestaan in de USA verzekert is om te trouwen.
Alle andere visa zijn tenslotte tijdelijk. Zelfs een green-card verkrijgen - wat ook op een werkvisum 1 - 3 jaar kan duren - is vanwege het werkvisum waar het soms aan gekoppeld is aan allerlei beperkingen onderhevig. Als jij als Nederlander een greencard hebt, je partner Amerikaanse is, maar jullie niet getrouwd zijn, blijf je puur en alleen op arbeidsbasis in de USA. Stel, je wordt ontslagen en je hebt dus geen directe band met een Amerikaans staatsburger of een Amerikaans bedrijf meer, dan is de kans groot dat je alsnog de USA moet verlaten.

De enige manier waarop je je blijvend kunt vestigen in de VS als niet-Amerikaans staatsburger is om een direct familielid van een American Citizen te worden: in simpele woorden betekent dat trouwen.

Overigens is de processing periode voor het hele K1-visum proces op dit moment minimaal 8 maanden, waarna je na aankomst binnen 90 dagen moet trouwen, dan de greencard aan moet vragen die eveneens een wachttijd van 1 - 3 jaar heeft. Een werkvergunning kan al eerder aangevraagd worden en zal na ca. 3 - 5 maanden na de trouwdatum afgegeven worden. Dan vraag je een SSN = social security aan en open je een Amerikaanse bankrekening waarna je pas een baan kunt accepteren.
Dus vanaf het filen van de finace-petition tot het accepteren van een baan in de VS gaan er minstens 11 - 13 maanden overheen
Eerder dan dat al deze zaken geregeld zijn heeft het ook geen zin om te solliciteren vanwege de onmogelijkheid om duidelijk te maken hoelang de wachttijd voor alle documenten is en werkgevers gaan hier niet op wachten.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Taygi »

Ik heb gekozen voor de CR1 gedeeltelijk omdat ik geen +/- 6 maanden zonder werk wou zitten.
Al zeker niet omdat wij richting NYC trekken. 6 maanden huur betalen zou al een pak van mijn spaargeld opslurpen, gezien de prijzen daar.

Maar we zitten ook wel niet in een situatie dat we niet bij elkaar zijn. Mijn man woont momenteel nog in Belgie bij mij. Als hij eenmaal deze zomer of winter vertrekt verander ik misschien nog van gedachten :P Lange afstand is toch niet zo heel prettig.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door hemmie »

Bjorn32 schreef:
08 apr 2019, 03:58
De enige manier waarop je je blijvend kunt vestigen in de VS als niet-Amerikaans staatsburger is om een direct familielid van een American Citizen te worden: in simpele woorden betekent dat trouwen.
Het is in dit geval niet heel relevant, maar je info klopt niet. Een green card is NIET aan een werkgever gekoppeld, ook niet als je deze via werk hebt ontvangen. Het maakt dus niet uit of je ontslagen wordt, je bent vrij om te gaan en te staan waar je wil, en te werken waar je wil.
In principe kun je op het moment dat je een green card hebt altijd in de VS blijven, zo ver ik weet kan alleen criminaliteit tot uitzetting leiden. Een huwelijk met een amerikaan heeft in dit opzicht volgens mij ook geen toegevoegde waarde.
Terug in Texas!
Bjorn32
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2018, 01:05
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Bjorn32 »

De huidige wetgeving is zo in elkaar gezet dat een greencard verkregen via een werkvisum, hoe dan ook, een greencard die verkregen is wegens een niet-marriage based immigration, niet meer een leven lang geldig is. De Amerikaanse overheid beperkt hiermee de verblijfsmogelijkheden voor mensen die ooit op een work-based visa het land zijn binnen gekomen. De huidige Amerikaanse regering wil namelijk zoveel mogelijk Amerikaanse staatsburgers aan banen helpen. Afgezien van het feit of je het eens of oneens bent met het beleid, het is een keus van de overheid in dit geval om de geldigheid van work-based visas en daaraan gekoppeld een eventuele greencard te beperken.
De beste route om een toekomstbestendige verblijfsvergunning voor de VS - en uiteindelijk een Amerikaans paspoort - te verkrijgen is via een huwelijk met een Amerikaans staatsburger.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door Queste »

Bjorn32 schreef:
12 apr 2019, 03:56
een greencard verkregen via een werkvisum, hoe dan ook, een greencard die verkregen is wegens een niet-marriage based immigration, niet meer een leven lang geldig is.
Wat
een
onzin
!!!

Hoe KOM je hierbij? Een green-card is een green-card. Als wat jij zegt waar zou zijn, zou een marriage-based ook verlopen na een scheiding. En dat gebeurd alleen in de eerste jaren wanneer de green-card nog conditional is.
Ja, er zijn een aantal veranderingen geweest. H1B (NON-IMMIGRANT) zijn moeilijker te krijgen en worden vaker afgewezen. H4 kunnen geen EAD meer krijgen. Maar dat is allemaal nog in de status VOOR een green-card.
Om een green-card verlenging afgewezen te krijgen, moet je het toch wel behoorlijk bont maken en daarvoor maakt het niet uit op welke basis deze afgegeven is.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Amerikaanse vriendin - welk visum?

Bericht door hemmie »

@Bjorn32 Heb je zelf een green card? Ik heb een green card sinds 2 jaar, via werk van mijn man. Daar zit nu dus echt geen koppeling meer. Hij kan ergens anders gaan werken, ontslagen worden, maakt allemaal niet uit. Onze green card vernieuwing over 8 jaar is niet anders dan voor iemand die een GC heeft gekregen o.b.v. huwelijk (want die mensen moeten gewoon ook elke 10 jaar hun GC vernieuwen), en vooral gewoon een formaliteit.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer