Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
nenahdm
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2019, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door nenahdm »

Hey (ik ben nieuw hier op het forum) maar wou zou graag eens mijn verhaal kwijt.
4,5 jaar geleden is mijn moeder getrouwd met een amerikaanse, woont er nu alweer 4 jaar en heeft enkele maanden geleden haar 10 jaren greencard ontvangen, super! Echter, wanneer zij verhuisde moest ik nog mijn middelbare school af maken (ik was toen 18 en had nog 1,5 jaar te gaan). We hebben dus beslist dat ik ging achter komen. Tijdens mijn laatste jaar ben ik verliefd geworden op iemand en had ik beslist verder te studeren (fotografie). maar die relatie was de grootste fout die ik tot nu toe gemaakt heb in mijn leven en wanneer ik dat eindelijk in zag hebben we meteen aanvraag gedaan voor mijn visum. Dit was 7 april 2017 ik was net 20 geworden dus nog steeds minderjarig. In mei bevestiging gekregen dat alle papieren in orde waren dus top, acceptatie van mijn aanvraag zou rond de 9 maand duren. Maar intussen duurt het al 23 maanden en nog steeds geen acceptatie.. de wachttijden lopen maar op en wanneer we USCIS bellen krijgen we nooit informatie waar we iets mee zijn. Mijn leven ligt overhoop en ik ben op een punt gekomen waar ik het niet meer aan kan. Omdat ik immediate relative ben krijg ik zogezegd voorrang op iedereen, visums zijn ongelimiteerd beschikbaar maar er komt geen schot in de zaak. Ik ben benieuwd of er nog meerdere mensen zijn die in deze situatie zitten en of ik er misschien iets aan kan doen. Vind het niet normaal meer dat ik zo lang moet wachten..
Momenteel ga ik dus vaak op bezoek bij mijn moeder (telkens 2,5 maand oid) maar dat is telkens zo'n stress bij de customs omdat ik niet verdacht wil lijken (al zouden ze totaal geen reden hebben om mij tegen te houden), maar toch.. leuk is anders.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door kastelke »

Aangezien je moeder geen citizen is, maar een permanent resident, heb jij niet de hoogste prioriteit, maar val je in de 2de categorie.
Als jouw moeder de Nederlandse nationaliteit heeft, en jij 20 jaar was op de datum dat de aanvraag is ingediend, dan val je in categorie F2A volgens mij.
Daar zijn ze nu bezig aan de aanvragen die ingediend zijn op 1 maart 2017 (volgens het visa bulletin https://travel.state.gov/content/travel ... -2019.html ). In theorie zou jouw aanvraag dus al behandeld moeten zijn geweest. Als ik het goed begrepen heb, is jouw aanvraag ontvangen VOOR die datum?

Enkele vragen om de feiten op een rijtje te krijgen:
1) Jij was nog geen 21 op de datum dat je aanvraag opgestuurd is?
2) Hebben jullie bevestiging gekregen van ontvangst van de aanvraag? Zo ja, wat was de datum die daar op vermeld wordt als ontvangst?
3) is er ooit om bijkomende documenten of iets dergelijks gevraagd?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door Queste »

kastelke schreef:
21 mar 2019, 12:35
Als ik het goed begrepen heb, is jouw aanvraag ontvangen VOOR die datum?
Nope
nenahdm schreef:
20 mar 2019, 20:57
Dit was 7 april 2017 ik was net 20 geworden dus nog steeds minderjarig.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
nenahdm
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2019, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door nenahdm »

kastelke schreef:
21 mar 2019, 12:35
Aangezien je moeder geen citizen is, maar een permanent resident, heb jij niet de hoogste prioriteit, maar val je in de 2de categorie.
Als jouw moeder de Nederlandse nationaliteit heeft, en jij 20 jaar was op de datum dat de aanvraag is ingediend, dan val je in categorie F2A volgens mij.
Daar zijn ze nu bezig aan de aanvragen die ingediend zijn op 1 maart 2017 (volgens het visa bulletin https://travel.state.gov/content/travel ... -2019.html ). In theorie zou jouw aanvraag dus al behandeld moeten zijn geweest. Als ik het goed begrepen heb, is jouw aanvraag ontvangen VOOR die datum?

Enkele vragen om de feiten op een rijtje te krijgen:
1) Jij was nog geen 21 op de datum dat je aanvraag opgestuurd is?
2) Hebben jullie bevestiging gekregen van ontvangst van de aanvraag? Zo ja, wat was de datum die daar op vermeld wordt als ontvangst?
3) is er ooit om bijkomende documenten of iets dergelijks gevraagd?
Mijn moeder heeft belgische nationaliteit ja dus ik val daar onder. Ik was net 20 geworden als we het hebben aangevraagd (verjaar 4 april) en mijn bevestiging heb ik een maand later ergerns in mei gekregen. Er is geloof ik nooit gevraagd naar bijnomende documenten, die zijn allemaal in orde.
Die pagina is een beetje chinees voor mij, zal dit eens op mijn gemak moeten lezen.
Mijn case wordt behandeld in california en wanneer ik de wachttijden opzoek is het 20-26 maand.. ik zit bijna op de 24ste maand maar elke maand doen ze een update bij met meer wachttijd. Er lijkt gewoon geen eind aan te komen..
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door Rosie91 »

Hoi!

Ik snap je frustratie, mijn man en ik zijn ook bezig voor een visum, wij zijn toegewezen aan Nebraska, een van de langzaamste Service Centers.
Helaas is er nog eentje die nog langzamer is namelijk californie.

Permanent resident filing for a spouse or child under 21 -> 20/26 months (ze behandelen nu cases die ingestuurd zijn in Feb 2017)

Deze informatie kun je terug vinden op de USCIS website. Het heeft dus nog geen zin om te bellen, pas nadat bovenstaande maanden voorbij zijn.
https://egov.uscis.gov/processing-times/

Ik weet dat nebraska normaal 7/10 maanden is, maar ik zie mensen inmiddels over de 14 maanden wachten op NOA2.

het is denk ik heel erg druk, of ze zijn echt heel langzaam.

Heel veel succes! :thumbup:
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door RaphaelB »

Ik begrijp je frustratie. Ben zelf ook al langer dan een jaar bezig en de NOA2 is nog niet eens rond. Mijn vrouw is Amerikaans en onze dochter van bijna 2jr ook. Hopelijk schiet de USCIS op dan kan ik snel bij m’n gezin zijn. Het duurt allemaal veel te lang. Mijn advocaat zei dat het tijdens Obama allemaal veel sneller ging.
Succes
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
nenahdm
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2019, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door nenahdm »

Dankjewel voor de reacties! Het stelt mij toch gerust om te weten dat er nog mensen al lang aan het wachten zijn, (jammergenoeg..) hoop dat het voor jullie ook snel vooruit gaat. We hee ben intussen toch nog eens gebeld naar USCIS en er was een hele vriendelijke dame aan de lijn die zei dat we binnentwee maand toch zeker wel iets moeten horen en anders bellen we nog maar eens. Alles van documenten etc zag er heel goed uit zei ze dus dat is ook een geruststelling..
En tja, 4 jaar geleden heeft mijn moeder slechts 3 maand moeten wachten op acceptatie.. gek toch.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door Queste »

Nee, niet gek. Ze viel in een andere categorie zonder wachttijden.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
nenahdm
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2019, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door nenahdm »

T is gewoon niet eerlijk haha. Was beter meteen meegegaan als haar kind maar de tijd kunnen we helaas niet terugdraaien 😬
SilverLake1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2019, 09:49

Re: Al 2 jaar aan het wachten (I-130)

Bericht door SilverLake1973 »

Hoi!

Dus je moeder heeft in 2017 een I-130 voor je aangevraagd; deze was geaccepteerd maar nog niet verwezen naar National Visa Center? De datum wanneer USCIS de I-130 ontving is je Priority Date. Dit is op de I-797, Notice of Action die je moeder en jij ontving nadat het geaccepteerd was. Diezelfde notice heeft ook een receipt nummer e.g. : WAC - xx - xxx - xxxxx; WAC kan ook andere letters zijn.

Dit veranderd wanneer de National Visa Center (NVC) de casus overneemt, dan krijg je een NVC Case #: AMS2018xxxxxx (AMS beduidt hier het Amsterdams consulaat, het jaar wanneer de casus naar een respectieve consulaat is gestuurd, 3 nummers die maand en dag duiden in soort kalender, en een paar nulletjes en jouw nummer in de volgorde van casussen die de consulaat ontving. Heb jij deze brief of email ontvangen van NVC? Als niet , bel NVC, geef ze de originele nummer (WAC voorbeeld) zij zullen je dan de NVC case nummer geven. Je zal snel naar het volgende gedeelte van het process gaan wat het immigratie aanvraag process is: je krijgt van NVC een invoice number die gekoppeld is aan je NVC case nummer - hier krijg je toegang om de DS-260 (dit is de immigratie aanvraag) in te vullen ($325.00) en bepaalde documenten te downloaden (geboortecertificaat, bewijs goed gedrag, pasfoto, paspoort gegevens). Je moeder moet dan een I864 - een affidavit of support invullen en downloaden samen met haar geboorte certificaat en transcript van belasting aangave. Als alles geaccepteerd is en jouw priority date is aan de beurt dan krijg je een email van NVC dat je een interview hebt op bepaalde datum.

Ik heb gemerkt dat het eerste stapje (de acceptatie van een opgestuurde I-130) wat langer duurt nu - maar de priority dates zijn heel snel vooruit gegaan dit fiscale jaar - mijn broer heeft een priority date van ronduit Maart 2006 en ik had geschat dat zijn priority date pas in February 2020 aan de beurt zou komen gebasseerd op een vooruitgang van 3 weken tot 4 weken op masndelijksr basis. In de laatste 2 maanden is de F4 (broers zussen van US Citizens) met 27 weken vooruitgegaan, dus wij denken dat zijn interview op z’n laatst in September 2019 zal zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer