Emigreren en gehandicapt, is het mogelijk?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Hedwig
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2019, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Emigreren en gehandicapt, is het mogelijk?

Bericht door Hedwig »

Bedankt allemaal voor jullie eerlijke en duidelijke en uitgebreide antwoorden!!

Ik heb mijn man het uitgelegd en berichtjes van jullie laten lezen en hij denkt gelukkig nu ook dat het toch niet verstandig is om te gaan emigreren naar Amerika.
We balen er beide natuurlijk erg van maar we moeten wel realistisch blijven.
Enorm bedankt voor jullie hulp!!!!
Het is tijd voor een andere droom, eentje die meer zekerheid bied en toch ook kansen. Wat die droom zal zijn ( hier of een ander land die beter is wat betreft de zorg/hulp die we nodig hebben ) is nog niet duidelijk. Maar we komen er wel :)
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Emigreren en gehandicapt, is het mogelijk?

Bericht door Ziva »

Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat het echt moeilijk is om je eerlijk te vertellen hoe e.e.a. hier geregeld is (of juist niet geregeld is) omdat we allemaal de liefde voor Amerika delen en dus zo goed weten waarom je (jouw man) er zo graag heen wilt.

Maar eerlijk waar, er zijn zat momenten dat ikzelf me er wel zorgen over maak hoe het moet als ik ouder of hulpbehoevend wordt. Ik hou me vast aan de wetenschap dat er ook hier genoeg ouderen zijn die toch ook doorleven maar ik denk dat het merendeel echt bijzonder gelukkig zou worden van de geweldige voorzieningen in Nederland. Je bent hier ook volledig op een auto aangewezen, nou is dat op zich natuurlijk wel te doen maar als ik alleen al bij mij in de buurt kijk hoe lastig dat moet zijn voor mensen in een rolstoel om zich te bewegen, ik denk dat je in Amerika echt veel minder zelfstandig kunt doen wanneer je in een rolstoel zit. Ik vermoed dat de meesten dus ook hulp van familie en vrienden krijgen qua boodschappen, gras maaien, klusjes etc. Gelukkig zijn mensen wel veel bereid om elkaar te helpen, veel gebeurd ook vanuit de kerk maar als je net nieuw geremigreerd bent duurt het opbouwen van zo'n netwerk natuurlijk wel even.

Ik wil jullie in ieder geval onwijs veel succes wensen met alles. Los van de Amerika wens hoop ik dat je man toch een manier kan vinden om zijn (en jullie) geluk weer te herpakken. Niets staat jullie in de weg om wellicht een vakantie te boeken naar Amerika, dat kan ook zeer rustgevend zijn!
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Emigreren en gehandicapt, is het mogelijk?

Bericht door SophiaB »

Ik sluit me bij Ziva aan, ik wens jullie ook veel succes, geluk en wijsheid bij verdere plannen. Ook ik denk dat jullie een verstandig besluit hebben genomen om niet 100% te focussen op een emigratie.

Inderdaad, misschien een heerlijke lange verwenvakantie (een vriendin van mij die ook afhankelijk is van een rolstoel en haar gezin genieten een paar keer per jaar met volle teugen van een all inclusive resort in Egypte en kunnen er dan weer maanden lang tegenaan). Of misschien een vakantiehuisje in Frankrijk, voor de nodige ontspanning. Of verhuizen binnen Nederland, voor een frisse start in een ander gebied. Of een beetje in lijn met je droom: een rondreis door Amerika.

Gelukkig geef je het zelf ook al aan dat niet alles valt of staat bij een emigratie naar Amerika en er zijn zoveel andere dromen en wensen die denk ik veel minder stress opleveren dan zoiets ingrijpends zonder ook maar een enkel gegarandeerd voordeel!
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer