Mijn emigratie naar Amerika.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Jessica88 »

Hoi allemaal,

Zoals sommigen misschien weten, aangezien ik eerdere topics heb geopend over het verkrijgen van een L2 visum (dank voor alle hulp toendertijd) ben ik inmiddels geemigreerd op een L2 visum. Halverwege 2017 kreeg mijn, inmiddels, man, een baan aangeboden in de VS. Hij is ervoor gegaan en we hebben tot januari van dit jaar een lange afstandsrelatie gedaan. In november 2018 zijn we getrouwd, en ben ik naar NL gegaan om mijn visum te regelen. Dit ging opzich vrij makkelijk, weinig vragen van de officer en een week na de afgifte werd mijn visum afgeleverd.

Op 10 januari ben ik dan eindelijk echt geemigreerd. Dit was midden in de shutdown en de sfeer op het vliegveld was best gespannen. Ik werd doorgelaten maar moest wel bepaalde documenten van mijn man laten zien, aangezien ik zonder hem het land binnen kwam.

Ik heb netjes 10 dagen gewacht na mijn aankomst om een social security number aan te vragen. Ook dit was nog in de shutdown en omdat mijn immigratie status bij immigrations gecontroleerd moest worden, kon dit ook langer duren. Inmiddels bijna een maand later en niemand heeft enig idee hoe lang het nog duurt voor ik mijn social security number krijg. Het probleem schijnt te liggen bij mijn visum status. Ik ben midden januari een weekendje naar Canada gegaan met mijn man, en bij terugkomst ben ik binnen gelaten op een oud, verlopen visum. Als ik mijn I-94 check, staat er namelijk dat ik hier ben op een A2 visum. Dit visum was geldig tot 2015 en is dus verlopen. Na meerdere malen contact met de CBP heeft men mij verzekerd dat dit geen probleem is, ik hoefde dit niet recht te zetten. Er zijn nu simpelweg twee I-94's van mij, en de volgende keer dat ik het land weer binnen kom, moet ik duidelijk aangeven dat ik op een L2 visum binnen wil komen. Helaas loopt hierdoor mijn SSN aanvraag wel vertraging op.

Bij deze aanvraag werd mij verteld dat ik mijn EAD (werkvergunning) pas kon aanvragen wanneer ik mijn SSN heb. Hierdoor heb ik mijn EAD ook nog niet aan kunnen vragen. Vraag aan jullie: weet iemand of je daadwerkelijk moet wachten? Ik heb USCIS gebeld en zij wisten het antwoord niet, en wisten ook niet wie mij het antwoord kon geven. Bij de aanvraag van een EAD kan je ook aankruisen dat zij een SSN aanvragen voor je. Ik wil niet dat er twee keer zo'n aanvraag loopt, ik heb geen idee hoe de instanties hier communiceren met elkaar.

Ik heb altijd het idee dat dit soort dingen bij mij veel moeilijker lopen dan bij anderen. MIjn man had binnen twee weken zijn SSN binnen, of ligt dit aan mij?

We zijn nu druk bezig alle documenten te verzamelen voor onze greencard aanvraag. We moeten alleen nog ons huurcontract toevoegen omdat we korter dan twee jaar getrouwd zijn en dan gaan we die opsturen. Ik zal jullie op de hoogte houden, mochten jullie dit leuk vinden! Wat ik vooral wil met dit topic is mijn ervaring delen en soms even stoom afblazen haha.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door hemmie »

Ik heb geen recente ervaring met SSN aanvragen, maar toen wij eind 2015 voor de 2e keer op een L1/L2 de VS inkwamen (nieuw visum dus, we hadden een paar jaar buiten de VS gewoond) was mijn binnenkomst blijkbaar ook niet goed geregistreerd (die van mijn man op L1 dus wel). Dat bleek bij het aanvragen van een nieuw rijbewijs, ze konden daar mijn immigratiestatus niet goed in het systeem terugvinden. Vervolgens moesten zij handmatig mijn status opvragen, en na een paar weken kreeg ik een brief dat mijn status geverifieerd was, en kon ik alsnog een rijbewijs aanvragen. Ik heb in de periode daarna van meerdere mensen gelezen dat ze hier tegenaan liepen, allemaal op L2 visum dus.
Mocht je niet verder komen, is het misschien een idee om alvast een rijbewijs te proberen aan te vragen (als dat lukt zonder SSN, bij mij kon dat in 2011 in TX wel, maar ja...), en kijken wat daar gebeurt? Misschien geeft dat meer inczicht, of zijn ze daar wel in staat verdere stappen te nemen om je immigartiestatus goed in het systeem te krijgen.
Terug in Texas!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Willem1 »

Volgens mij kun je nog steeds een EAD aanvragen zonder SSN. De optie om hen een SSN voor je te laten aanvragen is een vrij recente wijziging op het formulier (dat kon vroeger niet), en is bedoeld om het proces te vergemakkelijken (als je die route was gegaan had je jezelf een trip naar het social security office kunnen besparen).

Having said that: ik weet niet zeker of het verstandig is om 'm nu aan te vragen, zonder dat je I-94 status goed geregistreerd is. Al kan iemand je nog zo hard verzekeren dat het "geen probleem" is: de Amerikaanse overheid is groot, en situaties waarin de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet komen absoluut voor. En het kan best zijn dat een CBP officer bijvoorbeeld niet weet (of: niet bedenkt) dat een I-94 status ook van belang is bij een I-765 aanvraag. Zonder schriftelijke garanties betekent het allemaal niet zo veel.

Op het I-765 formulier wordt ook gevraagd naar je "Immigration status at Your Last Arrival". Wat zou je daar nu willen invullen? Lijkt me lastig.

Als ik jou was zou ik proberen praktisch te zijn: ga ofwel terug naar je laatste Port of Entry en laat je status aanpassen, of rij/vlieg even de grens over en let goed op dat je bij terugkomst wel goed geregistreerd wordt.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Jessica88 »

hemmie schreef:
17 feb 2019, 02:14
Mocht je niet verder komen, is het misschien een idee om alvast een rijbewijs te proberen aan te vragen (als dat lukt zonder SSN, bij mij kon dat in 2011 in TX wel, maar ja...), en kijken wat daar gebeurt? Misschien geeft dat meer inczicht, of zijn ze daar wel in staat verdere stappen te nemen om je immigartiestatus goed in het systeem te krijgen.
Ja, daar ben ik nu inderdaad mee bezig. Ik zal opnieuw moeten afrijden (moest jij dat ook? ik weet niet of het staat gebonden is of landelijk). Ik heb vandaag eindelijk een afspraak kunnen maken (dit lukte ook telkens niet, blijkbaar stond ik nog ergens in het systeem van toen ik hier studeerde zo'n 8 jaar geleden) maar dat is nu vandaag gelukt. Begin maart zal ik opnieuw opmoeten. We gaan sowieso vlak daarna op vakantie naar het buitenland, dus bij binnenkomst zal mijn visum-status sowieso goed moeten zijn!
Willem1 schreef:
18 feb 2019, 15:25
Op het I-765 formulier wordt ook gevraagd naar je "Immigration status at Your Last Arrival". Wat zou je daar nu willen invullen? Lijkt me lastig.
Hier heb je een goed punt: mijn laatste entry is inderdaad op een A2, maar dat klopt eigenlijk niet want dat is mijn onjuiste visum. De officer die ik sprak over dit probleem zei dat het in ieder geval voor de GC application niet veel uitmaakte: er zijn blijkbaar twee I-94's van mij; een met mijn oude, verlopen, A2 visum, en een met mijn L2 visum. Die kon ik alleen niet zien, omdat de website alleen de laatste binnenkomst aangeeft.

Ik ga begin maart naar het buitenland, misschien is het inderdaad verstandig te wachten tot dan. Ik vind het vooral heel frustrerend (en even wennen!) dat bepaalde dingen hier niet zo makkelijk kunnen worden opgelost als in NL. Dan mis ik NL toch wel hoor, voor mijn gevoel gingen dingen daar veel makkelijker.

Overigens, toen ik de vraag neerlegde bij USCIS wisten ze niet of het nou wel of niet mogelijk was om een EAD aan te vragen zonder SSN. Vind ik ook zo vreemd, maar misschien belde ik wel met de verkeerde afdeling.

In ieder geval bedankt voor de tips, zal jullie op de hoogte houden van de rest van het verloop!

Als het goed is gaan we vanavond wel eindelijk de GC application opsturen naar de advocaten, en zij nemen het dan verder in behandeling. Ik ben benieuwd hoe lang dit duurt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb ook gehoord (ok, gelezen op het internet, haha) dat de kans bestaat dat het afgewezen wordt, om de een of andere reden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gast

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Gast »

Afrijden in de VS is een lachertje. Als je een stuur kunt vasthouden slaag je al.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Willem1 »

Gast schreef:
20 feb 2019, 01:37
Afrijden in de VS is een lachertje. Als je een stuur kunt vasthouden slaag je al.
In het algemeen kun je dat niet zomaar zeggen. Extreem voorbeeld: bij de Oakland Coliseum test lokatie in San Francisco is het slagingspercentage van het praktijk-examen 27% (bron). Het verschilt per staat/plek. Maar ik ben het er wel mee eens dat het doorgaans wel makkelijker is dan in NL. En al helemaal als je al jarenlang rij-ervaring hebt.
Jessica88 schreef:
20 feb 2019, 01:35
Ik vind het vooral heel frustrerend (en even wennen!) dat bepaalde dingen hier niet zo makkelijk kunnen worden opgelost als in NL. Dan mis ik NL toch wel hoor, voor mijn gevoel gingen dingen daar veel makkelijker.
De IND in NL kan ook behoorlijk lastig doen :)
Jessica88 schreef:
20 feb 2019, 01:35
Als het goed is gaan we vanavond wel eindelijk de GC application opsturen naar de advocaten, en zij nemen het dan verder in behandeling. Ik ben benieuwd hoe lang dit duurt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb ook gehoord (ok, gelezen op het internet, haha) dat de kans bestaat dat het afgewezen wordt, om de een of andere reden. Heeft iemand hier ervaring mee?
De "greencard aanvraag" zal in jullie geval (nu op L1/L2, correct?) uit 2 stukken bestaan: een I-140 aanvraag, en een I-485 aanvraag (in jullie geval: 2 I-485 aanvragen). Is de I-140 al gedaan en goedgekeurd? En zit je in de EB-1, EB-2 of EB-3 categorie? De I-140 geeft je een "priority date". Als de I-140 is goedgekeurd, en de priority date aan de beurt is, kun je een I-485 indienen (of: als je aan concurrent filing kunt/mag doen, kan dat tegelijk met de I-140). Zie het visa bulletin (link) voor de "filing date" en de "final action date" van de verschillende categorieen.

De processing-tijd van de I-485 zelf hangt af van bij welk service center je behandeld wordt. Actuele processing tijden staan hier (link). Net even gekeken; als voorbeeldje: bij het Texas Service Center zeggen ze nu "10 to 24.5 months".
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Jessica88 »

Eoms, dat stelt me wel gerust. Ik moet ook even de theorie gaan leren, want die is hier net iets anders. Maar dat komt vast wel goed.

Willem1: Bedankt voor je antwoord, gelukkig woon ik niet op die plek, maar ik weet zeker dat ik anders bij de 73% gezakt had gehoord. En ik weet dat de IND ook heel lastig kan zijn, gelukkig hoef ik maar in 1 land het emigratieproces door haha.

Over de Green card: we hebben gister dus onze I-485 ingediend. Het loopt allemaal via het bedrijf van mijn man, dus ik ga ervan uit dat de I-140 al ingediend is? Of dien je eerst een I-485 in en dan een I-140? De advocaten van het bedrijf van mijn man (zeer groot, internationaal bedrijf) sturen ons meestal een email met wat we moeten invullen en opsturen. Dat hebben we nu dus gedaan. Heb ook geen idee in welke categorie we zitten, neem aan dat ze dat laten weten zodra zij de aanvraag indienen.

Bij zijn collega's duurde het ongeveer een jaar, maar dat was vorig jaar. Bij andere (canadese) collega's duurde het maar drie maanden. Volgens mij is er soms ook geen pijl op te trekken. Hoe weet je trouwens bij welk center het behandeld wordt? De aanvraag is gestuurd naar de advocaten in Californie, maar we wonen zelf in Washington state.

Overigens ligt mijn SSN nog steeds under review bij de immigratiedienst, en kan nog niet worden vrijgegeven. Denk nog steeds dat dit met mijn A2/L2 categorie te maken heeft. Ik denk dat ik het voor nu nog even afwacht, we gaan begin maart op vakantie en voor die tijd red ik het niet om even naar Canada te gaan. Wel irritant dat we zo lang moeten afwachten, en dat ik ook nog niet mijn werkvergunning kan indienen (want inderdaad, wat vul ik in bij laatste binnenkomst..) dus ik wacht tot na mijn vakantie.

Hopen dat de werkvergunning dan ook maar drie maanden duurt (zoals aangegeven op de website) en niet ook opeens langer..
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Willem1 »

Je dient in ieder geval geen I-485 in voordat er een I-140 is ingediend. Er kan eerst een I-140 ingediend worden en daarna een I-485, of ze kunnen samen worden ingediend.

De I-140 kan (tegen betaling) met 'premium processing' worden ingediend; dan komt er binnen 15 dagen antwoord. Veel grote bedrijven doen dat eigenlijk standaard. En het is ook de I-140 die in een bepaalde categorie (EB1a, b of c, EB2, EB3) wordt ingediend. Als de I-140 is goedgekeurd krijg je (het bedrijf) een I-797 ('notice of action'), met daarop de priority date vermeld (die gelijk is aan de datum dat de I-140 aanvraag bij USCIS binnen is gekomen).

Waar je aanvraag behandeld moet worden wordt bepaald door waar je woont. Zie hier : https://www.uscis.gov/i-485-addresses

Je kunt vragen of de bedrijfsadvocaat jullie je case-number van je I-485 wil geven (dat krijgen ze zodra de aanvraag is ingediend). Daarmee kun je online de voortgang van je case in de gaten houden.
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Jessica88 »

Hoi Allemaal,

Even een update! Ik ben naar het buitenland geweest en weer terug in de VS en eindelijk zit ik weer in de juiste categorie. Vandaag gaat mijn aanvraag voor de werkvergunning dan ook eindelijk op de bus. We waren een tijdje geleden alsnog naar Canada gereden om de visumcategorie te herstellen, maar bij het terug overgaan van de grens gaven zij aan dat ze het niet konden veranderen. Waarom het de keer ervoor dan wel veranderd was, is en blijft mij een raadsel. Gelukkig is alles nu hersteld en kan dus eindelijk mijn aanvraag voor de werkvergunning de deur uit.

We hebben dus ook onze green card aanvraag op de bus gedaan. Het blijkt dat de I-140 al is ingediend, nu is het dus (volgens mij) 'alleen' nog de I-485. Er werd wel aangegeven dat onze aanvraag niet current was. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat betekent, iemand hier meer duidelijkheid over? En wanneer wordt een aanvraag wel current? Misschien een beetje domme vragen, maar ik heb er echt geen verstand van en de advocaten zijn erg kortaf.

Overigens hebben we de documenten wel opgestuurd, maar er was nog aanvullende informatie nodig. Zo zijn onze geboortecertificaten niet goed. Hoewel de vertaling erop staat (het zijn internationale certificaten) moet er een apart document aangeleverd worden waarin het alleen in het Engels staat, ipv het Nederlands en Engels. Ook moeten we nog wat bewijs van onze relatie aanleveren, gezien we korter dan twee jaar getrouwd zijn. Ik ben heel benieuwd hoe lang het proces allemaal gaat duren!
Gast

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Gast »

Jessica88 schreef:
19 mar 2019, 19:14
Misschien een beetje domme vragen, maar ik heb er echt geen verstand van en de advocaten zijn erg kortaf
Dan zou ik meteen op zoek gaan naar een andere advocaat. Current betekent hier 'huidig, bijvoorbeeld je gebruikt een formulier uit 2017, maar je moet het formulier tot 2018 hebben.
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Amikix »

@eoms: current betekent hier dat de aanvraag niet onmiddelijk behandeld gaat worden, en dat er een wachttijd is. Bijvoorbeeld als men zegt "juli 2016 is current" dan betekent dat dat aanvragen die zijn ingediend in die maand nu behandeld worden.
Gast

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Gast »

Ja, dat kan ook. :thumbup:
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Jessica88 »

Thanks voor de info!

Nog een vraag, het gaat hier niet super van een leien dakje. Ik heb mijn social security number aangevraagd, maar deze werd de hele tijd vastgehouden bij de department of homeland security. Eerst dacht ik dat het aan mijn visum status lag (de foutieve status van A2 ipv L2), en dat is nu gelukkig hersteld. Inmiddels staat op mijn I-94 netjes mijn L2 visum.

Nu belde ik vandaag om te achterhalen wat de status is van mijn SSN, en toen werd mij verteld dat de SSN denied was. De reden hiervoor: omdat mijn man en ik in Amerika getrouwd zijn, moet ik naast een trouwcertificaat, ook een EAD (werkvergunning) of een permanent resident card aandragen als 'bewijs'. Heeft iemand hier ooit eerder mee te maken gehad? Ik had niet verwacht dat dit zo moeilijk zou zijn, aangezien ik ook vrij makkelijk mijn L2 visum kreeg en ik gewoon, voor de wet, echt getrouwd ben. We dachten juist goed te doen aan het trouwen hier omdat het certificaat dan al in het engels is en we geen moeite hoeven te doen voor vertalingen etc.

Mijn aanvraag voor de EAD is inmiddels op de bus gegaan, maar dit gaat nog wel even duren vrees ik. Ik heb daar bij het formulier aangegeven dat ik geen SSN wilde (aangezien de aanvraag al liep en ik ervan uit ging dat ik deze gewoon kreeg). Weet iemand of ik dit nu kan aanpassen of moet ik nu maar gewoon wachten tot ik mijn EAD krijg en dan maar weer naar de SSN office gaan om opnieuw een SSN aan te vragen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/of iemand hier ooit eerder over heeft gehoord! Dank!
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Jessica88 »

Hoi allemaal,

Inmiddels uitgevonden dat ik blijkbaar eerst een EAD aan moet vragen alvorens ik een SSN kan krijgen. Bij het Social Security Office wisten ze hier niets van, en hebben ze juist aangeraden om eerst een SSN aan te vragen. De EAD aanvraag is inmiddels op de bus, ik wacht nog op de bevestiging dat deze in behandeling is.

Nu komt mijn volgende vraag, en ik hoop dat jullie hier een antwoord op weten. In mijn paspoort staat mijn meisjesnaam, en ook op mijn visa etc. Ik zou graag de achternaam van mijn man achter mijn naam willen plaatsen (dus een dubbele achternaam). Nu zijn we dus druk bezig met de green card application, en deze is nog niet ingediend omdat deze nog niet current is. Kan ik hier gewoon aangeven dat ik ook mijn man's achternaam wil? Of moet ik hiervoor eerst mijn paspoort aanpassen etc?

Ik hoor het graag! Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door hemmie »

Ik heb hier in de VS alles op de naam in mijn paspoort, mijn meisjesnaam dus. Ik kon daar ook niet van afwijken, en is misschien ook maar goed zo, want nu is alles hetzelfde.
Overigens kun je normaal gesproken gewoon op L2 een SSN aanvragen zonder EAD, geen idee waarom dat bij jou niet kan. Of de regel moet sinds kort veranderd zijn.
Terug in Texas!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Bennogr »

Oplossing is heel eenvoudig: Alle officiele documenten op je meisjesnaam laten zetten. In het dagelijks gebruik geef je dan je dubbele naam op. Maakt verder niets uit, want in de VS hebben ze geen burgerlijke stand. Als je een testament maakt (altijd aan te raden, zelfs als je jong bent) laat je de advocaat gewoon beide namen opschrijven (dus eerst met je meisjesnaam en dan "aka" (also known as) je dubbele naam). Bankrekeningen kun je samen met je man doen, dan staan daar alle namen op.

Nederland houdt altijd je meisjesnaam aan, in de VS is men daar makkelijker mee.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Ziva »

Ik heb voornaam-meisjesnaam-mans achternaam gekozen. Leek me wel handig, zo kun je alle kanten op :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door hemmie »

Een collega van mijn man is 2 weken geleden in de VS aangekomen op L1, zijn vrouw op L2 heeft inmiddels probleemloos SSN aangevraagd, geen EAD nodig.
Terug in Texas!
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door Jessica88 »

Thanks voor de update Hemmie!

Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat ik het niet kon. Het enige dat ze mij konden vertellen bij de SSN office was dat ik mijn EAD of Green Card als extra bewijs moest aangeven. Dan heeft het waarschijnlijk toch te maken met het feit dat mijn man en ik hier getrouwd zijn en ze wellicht wat achterdochtiger zijn? Ik neem aan dat jouw collega en partner gewoon in het land van herkomst getrouwd zijn?

Overigens ga ik dan mijn naam aanpassen naar voornaam-meisjesnaam-achternaam man! Thanks voor de info :)

P.S: Gister inmiddels mijn rijbewijs in de bus gekregen. Afrijden was erg simpel en ging gemakkelijk, gelukkig!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mijn emigratie naar Amerika.

Bericht door hemmie »

Ja, zijn zijn idd in hun thuisland (en lang geleden) getrouwd. Ik ken volgens mij ook niemand in een vergelijkbare situatie die in de VS is getrouwd, dus lastig na te gaan of het daar aan zou kunnen liggen. Je zult het waarschijnlijk nooit te weten komen, ze zijn er hier soms ook wel goed in een 'reden' te vinden, omdat ze het zelf ook niet weten. Maar hopelijk lukt het nadat je je EAD hebt, en krijg je die snel.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer