Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door RaphaelB »

Het is toch te gek voor woorden dat Nederland/ de gemeentes hier niks aan doen. Steeds meer mensen lopen hier kennelijk tegen aan. De zogenaamde internationale geboorte aktes uit Nederland wordt dus gewoon niet erkend.

Wat je zsm moet doen is je Nederlandse geboorte akte laten vertalen naar het engels door een vertaler. Had er zelf rond de 70€ voor betaald. En toen was het wel in orde. Maanden vertraging opgelopen.
Ben ook benieuwd naar nenahdm, ze stuurde me een tijdje geleden pb’s dat ze nog steeds geen greencard had na ruim 2 jaar
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door hemmie »

Ik weet niet of je hier NL nu de schuld van kunt geven. Die internationale versie werd in het verleden gewoon geaccepteerd, en wordt door andere landen waarschijnlijk nog steeds geaccepteerd. Als de VS opeens andere eisen gaat stellen kan NL daar ook niets aan doen.
Maar ik zou het wel melden bij de Nederlandse overheid (als je exact weet wat er mist), wellicht wordt het ooit aangepast als genoeg mensen dit aandragen.
Terug in Texas!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door Willem1 »

Wellicht nuttig om hier ook te melden:

Zie: https://www.uscis.gov/ilink/docView/AFM ... -2253.html :
"11.3 Foreign Language Documents and Translations.

(a) Document Translations .

All documents submitted in support of an application or petition must include complete translation into English. In addition, there must be a certification from the translator indicating that the translation is complete and accurate and attesting to his or her competence as a translator. See 8 CFR 103.2(b)(3) ."

Iedereen behalve jijzelf mag optreden als vertaler, mits die persoon vloeiend is in beide talen en een verklarin(kje) (een "Certificate of Translation") wil ondertekenen. Het is nergens voor nodig om dat door een officieel bureau te laten doen en/of er geld voor te betalen. Je buurman/vrouw mag het ook voor je doen.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door Queste »

Inclusief jezelf. In heb een aantal documenten uit het Nederlands zelf vertaald met de door jou genoemde disclaimer erbij en zag toen ik m'n papieren terug kreeg van het consulaar dat m'n lawyer stukken uit het Duits vertaald had met dezelfde disclaimer erbij.
Alles netjes geaccepteerd door het consulaat.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door Willem1 »

Ha - OK, dank voor de correctie. Ik dacht dat je het niet zelf mocht zijn (danwel dat het niet aan te raden was en/of vragen kon oproepen). Ik heb het destijds door een vriend laten doen, en dat is zonder probleem geaccepteerd. Ze zeggen er verder inderdaad niks over. Goed te weten dat zelf doen blijkbaar ook mag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer