Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door RaphaelB »

Hallo,

Even een vraag aan de experts hier. Ik ben bezig om samen met mijn dochter naar de VS te emigreren naar mijn huidige vrouw al daar. Ik heb de volledige voogdij over mijn dochter. Mijn Greencard is Approved. Maar bij mijn dochter willen ze meer informatie (RFE). Zij nemen namelijk geen genoegen met haar geboortecertificaat. Omdat op een Nederlands geboortecertificaat kennelijk nooit de registratiedatum staat. Alleen de geboortedatum en wanneer de kopie is opgevraagd staat er op, en natuurlijk wie de ouders zijn.

De USCIS meldt het volgende: “The birth certificate submitted on behalf of xxx was issued on june 2018. However, USCIS is unable to determine when the birth was registered. Therefore, your must submit additional info documentary evidence”.

Ook moet ik nu bewijzen dat ze wel echt mijn dochter is. Wat ik belachelijk vind omdat ze mijn achternaam heeft en op het geboortecertificaat staat duidelijk dat ik haar vader ben.
Mijn gemeente meldt al dat ze maar 1 standaard geboortecertificaat hebben. Ook moet ik schoolrecords laten zien van de allereerste basisschool waar ze heen ging 10 jaar geleden. Dat heb ik natuurlijk niet meer. Ze doen ontzettend moeilijk bij de USCIS. Heeft iemand dit meegemaakt? Welke documenten hebben jullie toen aangeleverd?
Laatst gewijzigd door RaphaelB op 12 feb 2019, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door BonnyR »

Zit ik nu fout? Op een geboorteakte staat toch altijd de datum van aangifte ? En anders staat er misschien meer info op een internationaal uittreksel??
Verder trouwens geen ervaring hiermee.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door RaphaelB »

Nee dat staat er dus nooit op. Is mij ook nooit opgevallen. Er staat alleen een geboorte datum op en datum van wanneer je het opvraagd. Over mijn geboorte akte deden ze niet moeilijk overigens. Ik heb ook net de gemeente gebeld waar mn dochter geboren is en daar weten ze ook niet veel en zeggen ze dat de datum van geboorte aangifte nooit op de akte wordt gezet. Ik zal toch niet de eerste zijn die hier tegen aanloopt? Heel vreemd allemaal.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door BonnyR »

Scholen bewaren gegevens van kinderen maar kort gemiddeld 2 jaar . Misschien kun je nog wel via de gemeente ( leerplichtambtenaar?) een bewijs van inschrijving opvragen? Maar ben bang , dat tegenwoordig alles maar minimaal bewaard wordt.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door jastsali »

Misschien kun je die schoolgegevens opvragen bij DUO. Alle scholen in Nederland moeten alle leerlingen hebben aangemeld bij DUO. De gemeenten (=leerplicht) kunnen zo zien of kinderen die zijn ingeschreven in de BRP ook daadwerkelijk op een school zijn ingeschreven.
Hoe lang DUO dergelijke gegevens bewaart weet ik niet, maar je kunt altijd een belletje eraan wagen natuurlijk. En inderdaad anders bij de leerplichtambtenaar in je woongemeente. Misschien dat die hun systeem ook de historische gegevens hebben bewaard.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door hemmie »

Wij hebben altijd (andere visa/procedures) zonder problemen de internationale versie van de Nederlandse geboorteakte gebruikt, dus geen idee wat daar niet goed aan zou zijn.
Als USCIS verder geen info geeft ontkom je er wellicht niet aan een immigration lawyer in de arm te nemen.

Heb je geen oude schoolrapporten meer liggen?
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door goldenhills »

Je kunt een uittreksel of een afschrift van het geboorteregister opvragen. Heb je om een afschrift gevraagd? Die zou meer details moeten bevatten (alles wat op de originele geboorte akte staat).

Dat USCIS moeilijk doet heb ik zeker meegemaakt, maar niet op dit gebied. Ik begrijp dat het frusterend is, maar als USCIS iets wil dan moet je daar zo goed mogelijk op reageren. Misschien eerst even stoom afblazen, maar dan de vraag serieus nemen, en bedenken hoe je het gevraagde bewijs kan leveren. Dit lijkt me zeker iets om een immigratie advocaat voor in de arm te nemen.

Voor het bewijs van ons huwelijk hebben wij een hele stapel fotos laten zien (dat was op het kantoor van USCIS), en al die fotos gingen in het dossier. Terwijl we toch al jaren getrouwd waren en dus echt niet een schijnhuwelijk hebben. Misschien dat je iets soortgelijks kan doen; foto's waar je samen op staat door de jaren heen, bijvoorbeeld. Desnoods een DNA test... Maar zoals gezegd, een immigration lawyer zou moeten weten wat je beste opties zijn.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door BonnyR »

goldenhills schreef:
13 feb 2019, 05:31
Voor het bewijs van ons huwelijk hebben wij een hele stapel fotos laten zien (dat was op het kantoor van USCIS), en al die fotos gingen in het dossier.
Misschien een idee. De schoolfoto's van die basisschooljaren?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door bedeve »

goldenhills schreef:
13 feb 2019, 05:31
Je kunt een uittreksel of een afschrift van het geboorteregister opvragen. Heb je om een afschrift gevraagd? Die zou meer details moeten bevatten (alles wat op de originele geboorte akte staat).
@RaphaelB ; heb jij hier al actie in ondernomen ?
Het afschrift is de copie van de geboorteakte , dus inclusief de datum van aangifte.
Jij schrijft : " Mijn gemeente meldt al dat ze maar 1 standaard geboortecertificaat hebben. "

Wij kennen in Nederland het begrip " Geboortecertificaat " niet.
Dus ergens in de communicatie tussen jou en medewerker burgelijke stand is er ruis ontstaan

Jij hebt het ook over " mijn gemeente "
Als het goed is bedoel je daarmee de gemeente waar je dochter geboren is.
Want daar zul je toch het afschrift van het geboorteregister vandaan moeten halen.
Sterkte met de twee bureaucratische systemen waar je mee te maken hebt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SteefNYC
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2019, 05:55

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door SteefNYC »

Ik heb dit pas geleden uitgezocht, omdat we vorige maand ons green card interview hadden en ik ook een beetje bang was vragen te krijgen over het internationaal geboorteuittreksel, omdat er inderdaad geen registratiedatum op staat.

Twee mogelijke opties die ik vond zijn:
- op de Departement of State website staat van elk land welke geboorteakten verkrijgbaar zijn en welke dus acceptabel zijn voor officers. Zie https://travel.state.gov/content/travel ... untry.html . Voor NL is dit het internationaal uittreksel en zou USCIS dus moeten accepteren. In de USCIS policy manual wordt ook gerefereerd aan dit DoS overzicht.
- Als je niet het risico wil nemen de 'verdediging' in te gaan, zou je gemeente een kopie van je originele geboorteakte moeten hebben (in het Nederlands). Hier staat wel de registratiedatum op. Deze kun je laten vertalen en zowel de vertaling als de officiële kopie opsturen.

Ik had uiteindelijk ook de kopie van de geboorteakte bij me naar het interview, maar er werd niet naar gevraagd en de green cards zijn gewoon goedgekeurd.

Succes ermee!
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door RaphaelB »

@bedeve ja excuus, ik vertaalde het even letterlijk vanuit het engels (birth certificate = geboorte certificaat). Maar je weet wat ik bedoel toch. Maar dank voor je reactie.

Het is in de gemeente waar ik woon en waar mijn dochter dus geboren is, alleen mogelijk om een Akte van de Burgerlijke Stand aan te vragen online, ze noemen dit document ook de Uittreksel van de Geboorte Akte. Deze had ik dus aangevraagd.

Er staat letterlijk op deze akte van mijn dochter dat het een Uittreksel van de geboorte akte is en de namen van haar ouders en de datum van geboorte. Meer niet.
Volgens de medewerkers van de gemeente was het alleen mogelijk om dit document aan te vragen wat betreft geboorte, en geen ander document. Ik kon nog wel een uittreksel van de BRP (basisregistratie personen) aanvragen maar daar staat nóg minder informatie op. Heel apart allemaal, misschien ligt het gewoon aan mijn gemeente (ook al woon ik in een grote stad in Zuid Holland) of het ligt aan de persoon die ik aan de lijn had. Ik zal ze nogmaals bellen.

Ook online via de website van mijn gemeente is er alleen de mogelijkheid om de uittreksel van de geboorte akte aan te vragen of een uittreksel van de BRP (die ik dus al helemaal niet moet hebben).

Bedankt voor het meedenken. Mijn advocaat raad echter aan om voor de zekerheid een DNA test te laten doen zodat we verder kunnen met het proces. Deze test is erg duur, en de uitkomst is natuurlijk al bekend, ze is gewoon mijn dochter natuurlijk. Helaas dus wel wéér extra kosten maken en vertragingen.
Laatst gewijzigd door RaphaelB op 15 feb 2019, 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door RaphaelB »

SteefNYC schreef:
15 feb 2019, 06:04
Ik heb dit pas geleden uitgezocht, omdat we vorige maand ons green card interview hadden en ik ook een beetje bang was vragen te krijgen over het internationaal geboorteuittreksel, omdat er inderdaad geen registratiedatum op staat.

Twee mogelijke opties die ik vond zijn:
- op de Departement of State website staat van elk land welke geboorteakten verkrijgbaar zijn en welke dus acceptabel zijn voor officers. Zie https://travel.state.gov/content/travel ... untry.html . Voor NL is dit het internationaal uittreksel en zou USCIS dus moeten accepteren. In de USCIS policy manual wordt ook gerefereerd aan dit DoS overzicht.
- Als je niet het risico wil nemen de 'verdediging' in te gaan, zou je gemeente een kopie van je originele geboorteakte moeten hebben (in het Nederlands). Hier staat wel de registratiedatum op. Deze kun je laten vertalen en zowel de vertaling als de officiële kopie opsturen.

Ik had uiteindelijk ook de kopie van de geboorteakte bij me naar het interview, maar er werd niet naar gevraagd en de green cards zijn gewoon goedgekeurd.

Succes ermee!
Bedankt SteefNYC. Jij geeft veel betere informatie dan de persoon die ik aan de lijn had van mijn gemeente. Ik vind het raar dat de gemeente zo stug blijft aangeven dat ik alleen een uittreksel van de geboorte akte kan aanvragen. Ik ga ze nogmaals bellen om een kopie van de originele geboorte akte te vragen.

Waarschijnlijk staat de registratie datum van de geboorte aangifte nooit op het uittreksel, omdat het sowieso verplicht is om een geboorte binnen 3 dagen aan te geven bij de gemeentes in Nederland
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door hemmie »

Begrijp ik het nu goed dat de gemeente je geen internationale versie van de akte wil geven? Dat is wel heel raar, die hebben wij van verschillende gemeentes, geen probleem. Ik zou to h nog maar eens bellen. Kun je in die gemeente de akte online aanvragen (via DigiD)? Heb je daar niet de optie voor een internationale akte?
Terug in Texas!
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door RaphaelB »

Heb ze vanmorgen weer gebeld voor de 3e keer. En ze beloofden om het nu goed uit te zoeken want de eerste keren kreeg ik meteen te horen dat het niet mogelijk was.
Ben zojuist door ze teruggebeld en de betreffende medewerker van de gemeente beweerd dat de datum van geboorte aangifte wel op de Nederlandse versie van de geboorte akte staat. En ik had de internationale versie hiervan aangevraagd (leek me het meest logisch aangezien die vertaald werd naar Engels).
De uitreksel van de Nederlandse geboorte akte ga ik nu dus maar weer online aanvragen. Indien dat zo is dan moet ik er zelf voor zorgen dat deze vertaald gaat worden en een apostille erbij regelen via de rechtbank zei mevrouw. Dus afwachten nu
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door hemmie »

Heel apart. Zoals gezegd hebben wij altijd de internationale versie van de aktes gebruikt voor visum en GC aanvragen, nooit een probleem. Jij hebt een heel eigenwijze USCIS medewerker getroffen vrees ik.
Terug in Texas!
nenahdm
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2019, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door nenahdm »

Hoe is dit afgelopen? ik ben ook aan het wachten op approval van mijn I 130 en vandaag heb ik mijn status gecheckt en staat er ook "Request for Additional Evidence Was Mailed". Nu weet ik nog niet wat ze nodig hebben.. al meer dan 2 jaar aan het wachten en nu dit nog.
Vertraagt dit het proces? (buiten dan het terug opsturen van bewijs inbegrepen) ik ben al outside of normal processing time.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door RaphaelB »

Het kwam er op neer dat die zogenaamde ‘internationale geboorte akte’ helemaal niet geaccepteerd werd bij de USCIS omdat daar geen datum van registratie op staat.

Uiteindelijk heb ik extra kosten moeten maken, door de (uittreksel) geboorte akte te laten vertalen door een beedigd vertaalster. En dat werd toen wel geaccepteerd. Heb dus helemaal niks aan de internationale versie van de geboorte akte gehad. Maar ik las dat het bij andere mensen wel geaccepteerd werd.

Inmiddels zijn we ook al langer dan een jaar bezig en elke stap gaat zo ontzettend moeizaam. Elke keer is er weer wat. Ondanks dat we alles goed aanleveren en een advocaat hebben. Je kan ook pech hebben door een over ijverige ambtenaar die je case behandeld. Zoals in mijn geval
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
nenahdm
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2019, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door nenahdm »

En dat was februari.. ik zou denken als ze informatie nodig hebben ze toch bijna gedaan hebben?
Was je dochter ook minderjarig bij de aanvraag? en dus de case is nog steeds niet geaccepteerd??
Mijn moeder woont er nu alweer 4,5 jaar maar mijn case is aangevraagd 7 april 2017 en wachttijden zijn 19-25 maand maar daar zijn wenu al ruim over. Ben echt benieuwd wat ze van mij nodig hebben.. hopelijk komt de brief morgen toe. Wij hebben dan weer geen advocaat.
Hoop dat het ook opschiet voor jullie, is je dochter ondertussen nog in NL?
nenahdm
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2019, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door nenahdm »

Heb mijn brief ontvangen, net als bij jou werd mijn geboorteakte niet geaccepteerd. Ze vragen ook een uitleg waarom ik niet meteen als derivative child ben meegegaan. Dan nog allerlei bewijs dat we wel degelijk moeder/dochter zijn zoals foto's, ook school records en ga zo maar door. En als laatst kan ik nog een DNA test doen, wil niet weten hoeveel dat grapje kost. Allemaal zo vermoeiend dit
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Geboorteakte wordt niet geaccepteerd (i130 greencard).

Bericht door Chrisp »

Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan hier. In mijn geval wordt de internationale versie (met vertalingen in 10 talen) niet geaccepteerd. Ik heb een RFE gekregen waarin met gele pen onderstreept is dat ik een officiële vertaling moet aanleveren voor een document dat dus al in het Engels is....

@nenahdm hoe is dit voor jouw afgelopen?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer