Getrouwd.. paspoort vernieuwen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
moppelien
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:27
Aantal x V.S. bezocht: 20

Getrouwd.. paspoort vernieuwen?

Bericht door moppelien »

Goedendag,

Wij zijn als gezin in het voorbereidingsproces om te verhuizen naar Florida middels een E2 visum.
Enkele maanden geleden zijn wij (na al jarenlang samen te wonen) getrouwd.
Vanwege ons immigratieproces heb ik de naam van mijn man aangenomen (heb nu dus dubbele naam).
Is het noodzakelijk om mijn paspoort (die nog tot 2027 geldig is) te vernieuwen, vanwege de toevoeging 'echtgenoot van' of kan ik gewoon mijn paspoort, met enkel meisjesnaam, blijven gebruiken?
Of gaat dit voor verwarring zorgen bij de douane?

Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Maria
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Getrouwd.. paspoort vernieuwen?

Bericht door hemmie »

Je zult hier alles op je meisjesnaam doen en krijgen (visum, rijbewijs, SSN), want dat is de naam in je paspoort. Volgens mij heeft de e/v toevoeging daarom niet echt toegevoegde waarde.
Terug in Texas!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Getrouwd.. paspoort vernieuwen?

Bericht door Patrick1975 »

moppelien schreef:
28 jan 2019, 15:49
Goedendag,

Wij zijn als gezin in het voorbereidingsproces om te verhuizen naar Florida middels een E2 visum.
Enkele maanden geleden zijn wij (na al jarenlang samen te wonen) getrouwd.
Vanwege ons immigratieproces heb ik de naam van mijn man aangenomen (heb nu dus dubbele naam).
Is het noodzakelijk om mijn paspoort (die nog tot 2027 geldig is) te vernieuwen, vanwege de toevoeging 'echtgenoot van' of kan ik gewoon mijn paspoort, met enkel meisjesnaam, blijven gebruiken?
Of gaat dit voor verwarring zorgen bij de douane?

Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Maria
Vernieuwen is niet nodig. Je legale naam is je meisjesnaam en die gebruiken ze hier voor alle officiele documenten zoals visa, rijbewijs, etcetera.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer