Werken in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Rickdb
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2019, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 5

Werken in Amerika

Bericht door Rickdb »

Hallo,

Een bedrijf in Engeland waar ik nu voor werk heeft mij een positie (aangeboden in een van hun kantoren in Amerija. Nu heb ik daar 2 brandende vragen op en hoop dat iemand mij kan helpen!

1. Ik heb een Nederlands paspoort maar woon al 2 jaar in Engeland. Zou ik dan een werk visa via Engeland of Nederland moeten aanvragen?

2. Wat is de duur om uiteindelijk een werk vergunning te kunnen krijgen? Ik las ergens rond de 7 maanden. Maar dat klinkt een beetje overdreven voor mij.

Thanks for your time!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Werken in Amerika

Bericht door hemmie »

Dit zijn met name vragen voor je werkgever, die een immigration lawyer hiervoor zal moeten inhuren. Mocht je op een L1 visum gaan, die kun je Engeland aanvragen (en volgens mij vrijwel alle andere visa ook). Hoe lang dat duurt is variabel, bij grote bedrijven die dit vaak doen kan het in 2 maanden gepiept zijn, maar bij een kleiner bedrijf dat het voor het eerst doet kan het 6+ maanden duren. Gaat het om een ander visum, dan is het natuurlijk ook weer een andere tijdlijn. Het is dus van belang eerst met een immigration lawyer uit te zoeken welk visum voor jou het meest geschikt is, en die lawyer kan je dan ook een indicatie geven van hoe lang het gaat duren.
Terug in Texas!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Werken in Amerika

Bericht door Hockey »

@Rickdb, jij kan zelf geen werkvisum aanvragen, dat moet de werkgever doen. En zoals hemmie al zei, daarvoor kunnen ze het beste contact opnemen met een immigratieadvocaat.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Werken in Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

Bij mij heeft het ongeveer 2 maanden geduurd, L1 en L2 aangevraagd door werkgever.
Nu kan je al wel pro actief op zoek gaan naar de nodige documenten (geboorte akte en zo ;-) ) - kan je dan tijd besparen als het echt van start zou gaan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer