In Amerika studeren en verder.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Bingewatcher
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

In Amerika studeren en verder.

Bericht door Bingewatcher » 10 dec 2018, 18:46

Heyy everbody,

Ik ben Bingewatcher en ik wil graag naar Amerika.

Ik wil al een bijna twee naar Amerika omdat het me daar leuk lijkt. Op dit moment ben ik bezig met een vmbo-t 4e jaar. En hierna wil graag Media en Redactie doen. De opleiding zelf duurt drie jaar en in die drie jaar wil twee bijbaantjes hebben zodat ik kan sparen en betalen voor mijn dingen. Ik wil tijdens die drie jaar een Engels cursus gaan doen zodat mijn engels level iets meer omhoog kan. En ik wil wat acteerlessen gaan volgen, maar dat zie ik dan wel.

Ik wil namelijk een acteur worden!!(komt niet heel vaak voor ;). Ik heb alles namelijk al uitgestippeld en heb zelfs een back-up plan. Ik wil graag aan de NYFA studeren als opleiding Acting for Film. Ik weet dat het geen makkelijke pad gaat worden, maar heb er toch alles voor over. Ik ga dit jaar voor het eerst naar Amerika, zodat ik een beetje kan kijken als het toch wel iets voor mij is.

Als het acteren dan toch niet werkt, kan ik verder in de journalisme. Ik heb dan toch een mbo-opleiding gedaan waardoor ook als journalist of editor kan werken (en door mijn engels cursus ook).

Dit is soort van plan van mij. Als ik iets ben vergeten of over het hoofd hebben gezien.
Vertel het me.

PS. Ik ga ook meedoen met de DV lottery. En over het visa gebeuren weet ik ook niet veel, als iemand dat kan uitleggen zou dat fijn zijn ?

XXX Bingewatcher

Max Kool
Amerikakenner

Re: in Amerika studeren en verder.

Bericht door Max Kool » 10 dec 2018, 19:41

Laat je niet door ons weerhouden. Live your dream, je bent jong.

(bereidt je verder voor op de kosten van een opleiding in de VS. Het loopt al snel in de tienduizenden dollars per jaar (30-50k is geen uitzondering).
LA, LA, LA....

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 10 dec 2018, 20:18

Zoek even op dit forum naar de topics van andere toekomstige acteurs, vraag is al wat vaker langsgekomen, en uitgebreid beantwoord.
Het korte antwoord is nee, o.a. hier staat het lange:

viewtopic.php?f=12&t=72015

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 10 dec 2018, 20:22

Je bent dus nu 15 of 16. Te jong voor de DV Lottery. Tevens schiet je tekort qua opleiding voor de DV Lottery. Daar wordt 12 jaar scholing geëist, of extra werkervaring, wat gezien jouw leeftijd nog geen optie is.
Het slechte nieuws is dus dat je nu nog niet in aanmerking komt, maar het goede nieuws is dat je juist vanwege je leeftijd nog aan heel veel dingen kan werken.

Voor je overige vragen:

Zie ook mijn standaardlijstje gemaakt voor emigratie naar de VS. Dit lijstje bevat de meest gebruikte mogelijkheden.

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.

Als je echt naar de VS wil, begin met je in te lezen.

Taygi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: In Amerika studeren en verder.

Bericht door Taygi » 11 dec 2018, 10:18

Bingewatcher schreef: En over het visa gebeuren weet ik ook niet veel, als iemand dat kan uitleggen zou dat fijn zijn ?
Dit vind ik het beste stuk. "Kan iemand effe de gehele amerikaanse immigratiewetgeving uitleggen, thanks"

Je beste kans om even in de VS te wonen zal wel zijn om daar te gaan studeren. Dus ga eens googlen op student visas en de voorwaarden waar je moet aan voldoen. Volgens mij hangt dat ook wat af van school tot school. Hopelijk heb je genoeg spaarcenten of rijke welwillende ouders, studeren daar is nl iets duurder dan in Europa.

Let wel dat daar studeren je geen kans geeft op daar voor altijd te blijven. Nadat je studie is afgelopen moet je weer naar huis tenzij je na je student visa weer aan een ander visa geraakt. Moest je bijvoorbeeld in een STEM field verder gaan studeren wordt die kans al wat groter.

Succes in ieder geval.

Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: In Amerika studeren en verder.

Bericht door Nagini » 11 dec 2018, 17:00

Over het algemeen is het heel moeilijk om in de VS 'even acteur' te worden, en op deze website zien we best wel veel mensen langskomen die deze droom hebben. Op een ESTA of ander reisvisum mag je niet werken, en acteren of solliciteren naar (acteer) functies is dus niet toegestaan (en er zijn ook eigenlijk geen visa's die je voor die reden naar de VS laten komen).
Voor je plan B (studeren in de VS) is veel meer mogelijk, maar je moet beseffen hoe het duur is om te studeren. Op de website van het NYA vind je bijvoorbeeld het volgende:

For I-20 and visa purposes you will need to show you have the funds available for tuition and living costs. The minimum you need to show is $1900 per month for living costs (housing, food, transportation). Your actual living costs may be higher or lower depending on your choices. $1900 per month is a bare bones budget (no luxuries, shared apartment within an hour of the school).
De tuition of schoolgeld is hier(ook van de site): $33,676 (USD) Per Year.

Dus voor een bachelor van één jaar zit je aan de 22,800 + 34,000 = 56,800$ per jaar, dus zo'n 55 duizend euro. Daar komt bij dat dit dus het bare minimum is volgens de beschrijving, en een bachelor op bepaalde campussen 2 of 3 jaar duurt afhankelijk van wat je wil (kijk ook eens op de site zelf). Dit is ook zonder vliegtickets, onkosten Visa, geen auto, geen tripjes tussendoor etc...
Vóórdat je aan dit avontuur begint moet je dus voor een F-1 visa (dit is een visum om een bachelor te volgen in de VS. een J-1 of F-1 is voor traineeships/stages etc) bewijzen dat je minimaal zoveel geld hebt. Er staat dus op de site redelijk makkelijk 'je kan je zo inschrijven', maar dat gaat alleen als je dus zelf of met een sponsor de tuition fee en het leefgeld kan laten zien. Ik ken niet zoveel studentenbaantjes die je in een paar jaar 55 duizend euro opleveren, laat staan 3x dat...

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer