Vragen omtrent het niveau wat je nodig hebt om te emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Appsei
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vragen omtrent het niveau wat je nodig hebt om te emigreren naar Amerika

Bericht door Appsei »

Hallo allemaal! Wat gezellig hier :D

Mijn vraag was dus als ik mee wou doen met The Green Card Lottery welke niveau ik moest dan hebben in de MBO want ik heb nu in meerdere topics gekeken alleen is het hele tijd een ander antwoord. Bij de een zeggen ze bijvoorbeeld dat je minimaal niveau 4 MBO moet hebben en bij de ander zeggen ze weer dat dat niet echt zoveel uitmaakt als je maar aan de minimale eisen voldoet van minimaal 12 jaar op school studeren inclusief basisschool en middelbare school. Zeer frustrerend dus.

Dank jullie wel alvast :)
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Vragen omtrent het niveau wat je nodig hebt om te emigreren naar Amerika

Bericht door hlwoudsma »

Minimaal een high school (middelbare school) diploma voor DV-Lottery
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Vragen omtrent het niveau wat je nodig hebt om te emigreren naar Amerika

Bericht door Hockey »

@hlwoudsma, dat zegt nog niet zoveel, want met vmbo heeft iemand 6 + 4 is 10 jaar onderwijs gehad, met havo 11 jaar en vwo 12 jaar.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Vragen omtrent het niveau wat je nodig hebt om te emigreren naar Amerika

Bericht door Nagini »

Ik denk dat dit precies de reden is voor de verwarring ook bij de topicstarter. In principe zou je kunnen beargumenteren dat een VMBO diploma een highschool equivalent is in de US,maar of dat wordt geaccepteerd ligt dan denk ik bij de amerikaanse ambassade. Door twee jaar extra onderwijs te volgen (VMBO+ 2 jaar MBO) kom je op de 12 jaar, en is de kans dat je zonder problemen als eligeable wordt beschouwd een stuk hoger. Dit ongeacht niveau. Ik neem aan dat een diploma het verder ook gewoon makkelijker maakt om te bewijzen dat je dat niveau ook echt hebt en echt die jaren onderwijs hebt gevolgd.
Appsei
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vragen omtrent het niveau wat je nodig hebt om te emigreren naar Amerika

Bericht door Appsei »

Ik denk dat dit precies de reden is voor de verwarring ook bij de topicstarter. In principe zou je kunnen beargumenteren dat een VMBO diploma een highschool equivalent is in de US,maar of dat wordt geaccepteerd ligt dan denk ik bij de amerikaanse ambassade. Door twee jaar extra onderwijs te volgen (VMBO+ 2 jaar MBO) kom je op de 12 jaar, en is de kans dat je zonder problemen als eligeable wordt beschouwd een stuk hoger. Dit ongeacht niveau. Ik neem aan dat een diploma het verder ook gewoon makkelijker maakt om te bewijzen dat je dat niveau ook echt hebt en echt die jaren onderwijs hebt gevolgd.
Dat dus, iedereen heeft een mening erover terwijl nooit echt een vast antwoord aan vast zit.

Momenteel heb ik 'n VMBO diploma en twee niveau 2 MBO diploma's. (Moest voor een opleiding nog een keer niveau 2 herhalen, helaas.)

De reden dat ik niet meer naar school ga is omdat ik moest beginnen met werken door persoonlijke... dingetjes om het zo maar even te noemen.

Wel heb ik al best lang ervaring met werk en ook met stage en heb waarschijnlijk binnenkort een certificaat van TEFL level 5. Om het in samenvatting te zetten is mijn Engels beter dan mijn Nederlands. Maar dat doet het er echter nu niet toe.

Maar wat betreft de MBO diploma is het zo dat ik eigenlijk gewoon maar een MBO diploma moet hebben? ongeacht het niveau?

Dankjulliewel trouwens voor al jullie antwoorden :thumbup: :thumbup:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Vragen omtrent het niveau wat je nodig hebt om te emigreren naar Amerika

Bericht door ADE01 »

Er is geen vast antwoord omdat de requirements gebaseerd zijn op het systeem van de VS. Dit is in ieder land anders en het "high school education or its equivalent" is vrij breed interpreteerbaar. Uit de DV instructies:
at least a high school education or its equivalent, defined as successful completion of a 12-year
course of formal elementary and secondary education;
Appsei
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vragen omtrent het niveau wat je nodig hebt om te emigreren naar Amerika

Bericht door Appsei »

Oké dus wat betreft het hele High School gedoe denk ik dat je minimaal 12 jaar op school moet zitten met basisschool en vmbo inclusief. Zou je ook eerder gekozen worden als je een Bachelors heb? Ben van plan om achter een Bachelor of Education te gaan.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Vragen omtrent het niveau wat je nodig hebt om te emigreren naar Amerika

Bericht door Hockey »

Het is een loterij, dus je opleidingsniveau maakt niet uit voor de kansen op het winnen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer