Viva Las Vegas?!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Constance1
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Viva Las Vegas?!

Bericht door Constance1 »

Hallo allemaal,

Als New kid on the block een vraag.

Er speelt een mogelijke job oppertunity voor mijn man in Las Vegas.
Dit zal binnen nu en 2 jaar zijn, voor langere tijd (jaren) als echte emigratie.
Ons gezin bestaat uit man, mijzelf, een zoon van 13 en een dochter van 9.
Nu verkeren we in de verkennende staat; OMG, willen we dit echt, hoe gaat dat allemaal, en voornamelijk hoe zal het voor de kinderen zijn ...?
We zijn niet echt heel erg aan familie of zo gebonden, wel zijn we 'echte' Nederlanders.

We zijn zelf 2x naar Florida op vakantie geweest en man is een paar weken in de Carolina's voor werk geweest.

Alle info is welkom, zowel algemeen, als met name natuurlijk specifiek ervaringen (liefst gezinnen) vanuit Las Vegas.

Groetjes Constance.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Viva las vegas?!

Bericht door Hockey »

Begin eens met meer info aangaande die baan. Is dat een transfer vanuit Nederland naar Las Vegas? Of gaat je man daar voor een nieuw bedrijf aan de slag? Wat houdt die baan in?

Wellicht erg directe vragen, maar van belang is om welk visum het gaat waar jullie voor in aanmerking komen. Een transfer zou een L-1 inhouden, waarbij jij een L-2 zou krijgen en mag werken, als het een baan daar direct bij een andere organisatie betreft is het een H1-B visum, mits de baan hbo niveau is en mag jij niet werken.
Constance1
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Viva las vegas?!

Bericht door Constance1 »

Het gaat om een transfer van ned naar vegas
Voor een management functie bij een us tech bedrijf wat een nieuwe vestiging begint :thumbup:
Constance1
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Viva las vegas?!

Bericht door Constance1 »

En ons..
Al jaaaaaaren getrouwd
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Viva Las Vegas?!

Bericht door Ziva »

Wat bedoel je met "echte Nederlanders"? Erg verknocht aan typisch Nederlandse dingen of Nederland algemeen?

Klinkt logisch maar op vakantie gaan naar Amerika is natuurlijk heel anders dan er gaan wonen. Dus om te bepalen of dit wat voor je is moet je daar ook wel rekening mee houden. Bovendien, Vegas is een enorm energieke stad (heel anders dan Florida en Carolina's!) en daar moet je ook maar net willen wonen. Ik ben echt na 3 dagen Vegas doodmoe en zou er nooit van mijn leven willen wonen. Het drukke verkeer, gebrek aan rust, eeuwige stromen toeristen, altijd zelfde type weer, relatief hoge kosten voor levensonderhoud etc. zouden mij op een bepaald moment echt helemaal gek maken. Ik weet niet waar je nu woont maar dit is wel iets om echt goed over na te denken.

Voor wat betreft de kinderen, ik vind zelf het onderwijs in Nederland veel beter dan in Amerika. Natuurlijk verschilt het per staat en zelfs per county maar qua niveau denk ik dat het gewoon echt een stuk minder is maar daar kunnen anderen je wellicht meer over vertellen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Viva Las Vegas?!

Bericht door PSVwally »

In vergelijk met zowat alle andere grote steden aan de westkant die ik bezocht heb vind ik het verkeer in Vegas juist prima te doen. Ja, je moet alleen niet 's avonds over de strip gaan rijden. Ik denk overigens wel dat je, ook al is er airco, ook aan de temeraturen moet wennen, zeker in de zomer.

Ik denk dat een ander natuurlijk tips kan geven over praktische zaken over wonen en leven in de US, maar ik denk dat eerst en vooral je zelf er helemaal voor open moet staan. Niet super gebonden zijn is handig, maar op veel gebieden begin je gewoonweg overnieuw. Heb je daar zin in? Wat vinden je kids ervan, zeker de oudste die volgens mij al middelbare school zal doen? Heb je je al eens verdiept in scholen in Vegas? Het zijn maar wat zaken....

Ik ga er gemakshalve vanuit dat het US tech bedrijf weet hoe ze de visa moeten regelen.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Viva Las Vegas?!

Bericht door ADE01 »

Aantal vrienden/kennissen wonen in Las Vegas. Buiten de strip en het oude centrum is het nogal een suburb wat niet in contrast staat met het beeld wat de meeste er van hebben vanwege het toeristische gedeelte. Prima wonen, huizen prijzen zijn nog aantrekkelijk en vanaf november tot maart is het weer zeer aangenaam. De zomers zijn verschrikkelijk met regelmatig boven de 40 graden, maar je went er wel aan omdat het enorm droge warmte is.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Viva Las Vegas?!

Bericht door mtl »

Ziva schreef:Ik ben echt na 3 dagen Vegas doodmoe en zou er nooit van mijn leven willen wonen. Het drukke verkeer, gebrek aan rust, eeuwige stromen toeristen, altijd zelfde type weer, relatief hoge kosten voor levensonderhoud etc. zouden mij op een bepaald moment echt helemaal gek maken.
Zoals ADE1 al zegt maakt het een groot verschil of je er woont of op vakantie bent. Als je er woont dan zul je heel weinig van het toeristenverkeer meekrijgen. Ik neem tenminste aan dat Constance en haar gezin niet midden op de strip gaan wonen.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Viva Las Vegas?!

Bericht door Patrick1975 »

Constance1 schreef:Er speelt een mogelijke job oppertunity voor mijn man in Las Vegas.
Dit zal binnen nu en 2 jaar zijn, voor langere tijd (jaren) als echte emigratie.
Ons gezin bestaat uit man, mijzelf, een zoon van 13 en een dochter van 9
Het is een avontuur en kinderen zijn flexibel. Ik ben ook meerdere keren geemigreerd met mijn kinderen en kinderen wennen snel in een nieuwe omgeving.

Dat gezegd hebbende is Las Vegas een relatief extreme omgeving. Het ligt midden in de woestijn, hetgeen betekent dat het superheet is in de zomer, en behoorlijk fris in de winter. Superheet betekent dat het in de zomermaanden elke dag 40+ graden is, en dat is behoorlijk wennen voor een gezin uit West Europa. De koudere winterdagen zal denk ik geen probleem vormen. Verder is Las Vegas Strip natuurlijk een bruisend centrum en alles buiten de strip is suburban, zoals de buitensteden van de grote Nederlandse steden.

Beste tip is om Las Vegas een of meerdere keren te bezoeken en te orienteren op het dagelijkse leven.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Viva Las Vegas?!

Bericht door Rudolfje »

Ben zelf vanuit Nederland naar Phoenix verhuisd en denk dat de temperatuurverschillen vergelijkbaar zijn met een verhuizing naar Vegas. Ons is het enorm meegevallen mede door de zeer lage luchtvochtigheid. Hierdoor is het een prettiger warmte, al is 40 graden gewoon echt heet. Nu zal niemand uren in die hitte buiten gaan staan en zul je veel gebruik maken van zwembaden en airco in malls. Advies is dan ook om huis te huren/kopen met zwembad of anders in wijk te gaan wonen met community pool. Wij hadden geluk dat we beiden hadden en om in februari nog lekker in verwarmde zwembad te liggen is heerlijk. Onze ervaring is dat je zeker 1 of 2 maal naar gebied moet gaan om een aantal dagen zoveel mogelijk huizen te kijken. Wij selecteerden de wijken door te kijken op greatschools.com en hebben met mensen in die wijken gesproken om te vragen of er veel kinderen woonden en wat ze positief en negatief vinden in hun wijk. Mensen zijn zeer open en geven graag advies is mijn ervaring.

Ook wij voelen ons nog Nederlanders en tegenwoordig kun je via internet Nederlandse TV en series kijken. Ook wonen er in Atlanta veel Nederlanders en is er een Nederlandse school, je zou een kunnen kijken hoe dat in Vegas is.
Constance1
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Viva Las Vegas?!

Bericht door Constance1 »

Alvast bedankt voor de reacties!

De planning is om in de meivakantie 2020 met het gezin een (orientatie)trip naar vegas te maken.
Ben druk bezig om via internet scholen, woonwijken ed te bekijken En willen deze ook bezoeken als we daar zijn.
De bedoeling is om ons op Henderson te oriënteren mede door een school (green valley) en suburban living.
De hopelijk toekomstige manager van mijn man heeft aangeboden ons een dag te begeleiden, dit pakken we zeker aan!
Ook zullen we wat fun dingen gaan doen!
(High roller, wetnwild, valley of fire)
Veel voor te bereiden dus, maar leuk!
Na deze trip willen we als gezin een keuze maken
bazinga
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 feb 2013, 21:48
Locatie: Las Vegas

Re: Viva Las Vegas?!

Bericht door bazinga »

Constance,
ik woon in Las Vegas/Henderson. Stuur mij maar een prive bericht als je informatie wilt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer