Wel werk maar geen visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Sherrif P
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2018, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 20

Wel werk maar geen visum

Bericht door Sherrif P »

Help! Wie kan mij helpen en adviseren?
Ik ben een Nederlander die al ruim 20 jaar naar Amerika op vakantie gaat. Nu is mij tijdens mijn laatste reis in mei 2018 een baan aangeboden bij de Amerikaanse overheid. Echter heb ik een verblijfsvergunning nodig om permanent te gaan wonen. Door deze baan garantie heb ik wel een eigen inkomen en ben dus niet afhankelijk van de staat. Het meedoen met een "greencard lottery" heeft naar mijn idee geen zin. Ik heb contact gezocht met de Amerikaanse ambassade maar beland daar in een papieren tijger. Welke weg kan ik bewandelen? Ik hoor het graag!
Gast

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door Gast »

Je toekomstige werkgever zal dat voor je moeten regelen. En aangezien dat de Amerikaanse overheid is ( :o ), zullen die wel weten hoe en wat.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door Bennogr »

Mijn ervaring is dat men voor overheidsbanen in de VS alleen mensen met de Amerikaanse nationaliteit inhuurt (en als ze nog een andere nationaliteiten hebben, moeten ze die opgeven. Amerikaan worden kan, maar je moet dan minstens een tijd in de VS wonen en een groene kaart hebben.

Ik zou eerst eens goed nagaan welke overheid je in dienst zou willen nemen. De makkelijkste manier: eindigt de website of het email adres op .gov?

En vergeet niet, ook in de VS zijn er mensen die je gouden bergen beloven, maar die in de praktijk alleen het goud in jouw bergen willen opgraven.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door Willem1 »

Daarbij: het gros van de Amerikanen heeft geen idee van de Amerikaanse regels mbt immigratie. Dat je een baan aangeboden krijgt is leuk, maar tenzij je zeker weet dat de persoon/instelling die je de aanbieding gedaan heeft weet wat ze moeten doen om een werkvisum te regelen (bijvoorbeeld omdat ze het eerder voor iemand anders hebben gedaan), zou ik aanraden om er niet te veel van te verwachten. In het algemeen moet het baanaanbod beoordeeld worden (door de Department of Labor), van voldoende niveau zijn, de werkgever moet aantonen dat ze geprobeerd hebben om een Amerikaan voor de baan te zoeken maar dat dat niet gelukt is, en vervolgens moeten ze aantonen dat jij wel geschikt bent voor de baan. Dat is een traject waar zo 1 of 2 jaar overheen gaat.

Met permissie - maar als dit baanaanbod neerkomt op een enthousiaste Amerikaan die die jou wel een geschikt persoon vindt en zegt "kun jij niet bij ons komen werken? Ik kan wel een baan voor je regelen", dan zou ik er maar niet al te erg op hopen. Die hebben geen idee van het papierwerk en de kosten die gemoeid zijn met het regelen van een werkvisum. En als ze geen werkvisum willen regelen, dan is (naast het winnen van de loterij) zo ongeveer je enige andere kans om de VS in te komen om voor een family-based visum te gaan, wat in de praktijk meestal neerkomt op: trouwen met een US citizen.

Als je potentiele werkgever wel vaker buitenlanders in dienst neemt (vaak universiteiten en/of grote multinationals), dan weten die meestal precies wat ze moeten doen om dat te regelen (vaak hebben ze er een aparte afdeling voor). Een werkgebonden visum moet in vrijwel alle gevallen geinitieerd worden door de werkgever.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door mtl »

Het zou ook kunnen dat die persoon helemaal niet voor de overheid werkte en topicstarter gewoon in de maling wilde nemen. Dus als ik topicstarter was dan zou ik de verhuisplannen afblazen en gewoon een andere baan zoeken. :wink:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door Hockey »

Sherrif P schreef:Welke weg kan ik bewandelen?
Laat de organisatie die je een baan heeft aangeboden contact opnemen met een immigratieadvocaat. Zij zullen het visum moeten aanvragen voor je, zelf kan je dit niet.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door Pete.Z »

Welke overheid gaat het over? Een vriendelijk uitgesproken “je bent altijd welkom om hier te werken” hoor je vaker daar, en heeft weinig waarde.
Verder geloof ik niet dat de overheid buitenlanders aanneemt.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door Patrick1975 »

Sherrif P schreef: Nu is mij tijdens mijn laatste reis in mei 2018 een baan aangeboden bij de Amerikaanse overheid.
Overheidsbanen in Amerika zijn in het algemeen voorbehouden aan American Citizens. Er zijn uitzondering, die zijn beschreven in deze link: https://www.usajobs.gov/Help/working-in ... -citizens/

Als het een spontaan idee was van iemand die je op vakantie bent tegengekomen, dan lijkt me de kans van slagen vrij gering, maar je weet het nooit. Niet geschoten is altijd mis!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door Hockey »

TS is kort na zijn post vertrokken en nooit meer teruggekeerd, dus of hij hier nog leest?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door mtl »

Die zit nog steeds met ingepakte koffers in zijn huiskamer te wachten op het bericht dat hij naar Amerika kan komen :lol:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wel werk maar geen visum

Bericht door Pete.Z »

Jammer is dat, maar hopelijk elders het antwoord gevonden wat hij wil.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer