Verhuizen naar Virginia.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
WernerS
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2018, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Verhuizen naar Virginia.

Bericht door WernerS »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op deze site en heb ook enkele vraagjes.
Wij hebben ook de mogelijkheid om voor 3 jaar te verhuizen naar de VS (Virginia). Alles zou betaald worden door de werkgever, dus dat is op zich geen probleem. We hebben wel kinderen van 12 en 10. Ze zouden 13 en 11 zijn als we verhuizen, dus betekent nieuwe vrienden, school, hobby's.
Is dit nog aan te raden op deze leeftijd?
Alle tips en ervaringen welkom.
Als dit niet de juiste vraag is in dit onderwerp, alvast mijn excuses.

Bedankt alvast.

Groetjes, Stef.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Verhuizen naar Virginia.

Bericht door Taygi »

@Stef ik denk dat je daar beter een apart topic voor aanmaakt, gezien je vraag en locatie met dit topic niets te maken heeft. Je zal zo sneller reactie krijgen, wellicht.

* Note mod, berichten afgesplitst en eigen topic gegeven.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Verhuizen naar Virginia.

Bericht door SemJes »

Welkom Stef! Leuke plannen, waar in Virginia zou je mogelijk terecht komen? Ik vind het zelf altijd leuk om blogs te lezen en kan in de D.C. regio de blog van Petra (http://nederlandseamerikaan.blogspot.com/) erg aanbevelen.

Over welk visum wordt er gesproken? Afhankelijk hiervan zal je echtgenoot wel of niet een werkvergunning mogen aanvragen.
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Virginia.

Bericht door Papageno »

Uiteindelijk is het altijd lastig om familie, vriendjes e.d. achter te laten. Maar uiteindelijk zal het altijd wel goed komen. Men zegt dan leeftijd 12-14 wel de meest lastige leeftijd is maar ja, ze spreken nu wel (een beetje) engels en ze begrijpen wat er gebeurt. Gewoon gaan. Dat maakt ze wereldburgers en wij geloven (mijn vrouw en ik) dat onze kinderen (leeftijd 5, 10 en 12) er beter van zullen worden.
In meest recente uitgaven van Vereniging Eigen Huis stond een stuk over verhuizen met kinderen. Key-take-away: leg eht uit, maak ze deelgenoot en wees er voor ze (bagataliseer niet, erken gevoelens) en kijk met ze naar de langere termijn.

NB als je naar een stad 50 km verderop verhuist (in NL) raken ze ook hun sociale contacten en vertrouwde omgeving kwijt, nu hebben ze de ervaring Amerika er voor terug gekregen..
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Verhuizen naar Virginia.

Bericht door Patrick1975 »

WernerS schreef: Is dit nog aan te raden op deze leeftijd?
Toen we de eerste keer verhuisden waren mijn kinderen 7, 1 en 0. Nieuwe vriendjes maken ging vrij snel, het lastigste was om geen opa's, oma's en andere familie in de buurt te hebben. Wat helpt is dat de communicatie mogelijkheden tegenwoordig zo goed zijn, dat je makkelijk contact kunt houden met diegene die belangrijk voor je zijn. Je moet wel rekening houden dat oppervlakkige vriendschappen vrijwel zeker verdwijnen, maar goed daar krijg je weer nieuwe voor terug in Amerika :-)

Wat betreft de leeftijd van de kinderen denk ik dat het geen probleem is. Het is altijd lastig voor kinderen om uit hun omgeving te worden gehaald, maar de meeste vriendschappen die je op latere leeftijd nog hebt, vorm je denk ik in de meeste gevallen vanaf de middelbare school.

Succes met de beslissing! Ik heb het zelf gedaan en er nooit spijt van gehad. Maar het is wel even wennen (minimaal een jaar) voordat je gewend bent aan de nieuwe situatie.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Verhuizen naar Virginia.

Bericht door Patrick1975 »

PS: wij gingen ook voor drie jaar en zijn uiteindelijk hier blijven hangen, dus hou in je beslissing rekening mee dat het ook permanent kan worden
:D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer