Als mijn man en ik emigreren, kan ik dan ook een werkvergunning aanvragen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
annelotte
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Als mijn man en ik emigreren, kan ik dan ook een werkvergunning aanvragen?

Berichtdoor annelotte » 31 okt 2018, 20:17

Hallo,

Ik heb de site even doorzocht maar nog niet echt antwoord gevonden op mijn vraag, vandaar dat ik hem toch als nieuwe topic open.

Mijn man krijgt binnenkort een voorstel om voor onbepaalde tijd naar Amerika te verhuizen met mij :thumbup: en onze twee kinderen. Voor mij is het belangrijk dat ik ook een werkvergunning krijg, ik ben geen thuisblijfmoeder. Maar ik vind het lastig om te zien of de werkgever van mijn man (nederlanse onderneming) dit ook waar kan maken. Dus mijn vraag: als mijn man en ik emigreren en hij wordt door een Nederlands bedrijf, met een Amerikaanse registratie, aan het werk gezet, kan ik dan ook een werkvergunning aanvragen?
Laatst gewijzigd door markro op 01 nov 2018, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.

hemmie
Amerika-expert

Re: werkvergunning

Berichtdoor hemmie » 31 okt 2018, 20:23

Dat hangt van het visum af, dus je zult moeten nagaan welk visum ze voor je man willen aanvragen. Als hij een L1 krijgt krijg jij een L2 en mag je een werkvergunning aanvragen, krijgt hij een H1 dan krijg jij een H4 en mag je niet werken. Er zijn meer visa mogelijk, met elk weer andere regels. Zo gauw jullie allemaal een green card hebben mag je ook werken, maar dat kan lang duren.
Terug in Texas!

annelotte
Amerika-newbie

Berichtdoor annelotte » 31 okt 2018, 20:42

Dank je wel voor je reactie! Ik weet inderdaad nu nog niet met welk visum hij wordt overgeplaatst, dit horen we met een aantal weken. We willen volgend jaar zomer dan eventueel emigreren, maar alleen als ik dus ook een werkvisum krijg. Ik begrijp dat dit alleen mogelijk is vanuit de L2 aanvraag?

hemmie
Amerika-expert

Berichtdoor hemmie » 31 okt 2018, 21:00

Nee, er zijn meer visa waarbij het kan, maar ik weet de details niet. Als het een overplaatsing binnen hetzelfde bedrijf is is L1/2 wel de meest waarschijnlijke optie.
Terug in Texas!

bedeve
Amerika-expert

Berichtdoor bedeve » 31 okt 2018, 21:53

Het is niet makkelijk om op basis van de info die je geeft een concreet antwoord te geven.
Er zijn bedrijven die , afhankelijk van hun belangen in de USA , creatief met visa omgaan.
De Rabobank bijv werkt vooral met E visa .
Dan is de " Spouse " positie weer heel anders .
Voor jou is het gezien je heldere " moeder " stellingname belangrijk om van de werkgever van je man te weten te komen wat hun eerdere ervaringen zijn en welke visa aanvrage zij voor ogen hebben.
Als je dat zelf navraagt kom je er meteen achter in hoeverre zij de gezinsbelangen van hun werknemer voor ogen hebben .
Sterkte, lol, succes , bezinning en voorpret gewenst

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Berichtdoor Tipsy_1 » 01 nov 2018, 12:48

Wij zijn twee weken geleden verhuisd, ik L1 (via het werk dus) en mijn man L2.
Deze week gaan wij de aanvraag voor zijn work permit opsturen.
Als je L2 bent, dan lijken de vereisten precies wel mee te vallen.
Sowieso is het heel belangrijk dat je er achter komt op wat soort visa je naar de US gaat komen.
Onze visa aanvraag heeft in totaal een dikke 2 maanden geduurd, via de firma Fragoman.
De workpermit moeten we nu wel zelf regelen en kost nog eens 400$.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/
Onze 12de roadtrip: 2018: Miami -> Atlanta
& Moving to the East-coast in Oct 2018!

annelotte
Amerika-newbie

Berichtdoor annelotte » 01 nov 2018, 16:31

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik ga inderdaad verder informeren bij de werkgever van mijn man

Max Kool
Amerikakenner

Re: Als mijn man en ik emigreren, kan ik dan ook een werkvergunning aanvragen?

Berichtdoor Max Kool » 01 nov 2018, 23:04

Ik zou het iets anders formuleren: als de werkgever wilt dat jullie verhuizen dan stel je dat dat uitsluitend met een L1/L2 gebeurt.

Dat heeft voor beide partijen voordelen:

- De kans dat het visum verkregen wordt is groter dan bij een H1 (er van uitgaande dat het een multinational is dat vestigingen in de VS en in NL heeft), dit in tegenstelling tot een H1. Simpelweg omdat daar maar een beperkt aantal aanvragen van gehonoreerd wordt.

- Een L1 visum kan op elk moment aangevraagd worden, als je maar minimaal een jaar in dienst bent, dit wederom in tegenstelling tot een H1. Dat loket "opent" in april en gaat na een paar dagen vaak al weer dicht.

De eisen vwb de opleiding van je man verschillen niet zoveel is mijn ervaring. Ik heb eerst de H1 procedure doorlopen, en werd uitgeloot (simpelweg teveel aanvragen), daarna hebben we besloten dat L1 het handigst zou zijn. Mijn werkgever wilde eerst nog J visum proberen maar daar hebben we van af gezien.

Good luck!
LA, LA, LA....

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor kastelke » 01 nov 2018, 23:14

Van L1 naar green card is ook makkelijker dan van H1b naar een green card. Voor het geval je ginder wilt blijven wonen. Want L1 of H1b zijn beperkt in tijd. Na een paar jaar moet je terug op de vlieger naar huis.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Berichtdoor Tipsy_1 » 02 nov 2018, 01:27

Bij ons ging de L1 en L2 visa aanvrag overigens enorm vlot. Ik bedoel, ik heb er niet veel "last" van gehad en ook niet echt veel moeten indienen.
Het vervelendste was nog dat het pakket eerst door mijn werkgever in de US getekend moest worden en dan naar ons kwam met Fedex :lol:
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/
Onze 12de roadtrip: 2018: Miami -> Atlanta
& Moving to the East-coast in Oct 2018!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht