Zorgverzekering + K1

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
lina88
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2018, 10:01

Zorgverzekering + K1

Bericht door lina88 »

Hoi,

Hoe hebben jullie de zorgverzekering geregeld voor als je net aankomt in Amerika en wacht op je GreenCard?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Zorgverzekering + K1

Bericht door sundaysue »

Ik kon na het trouwen direct op mijn man zijn verzekering.

Als je man/vrouw geen verzekering heeft of je kan er niet bij for some reason, browse even door deze website en die legt je uit hoe healthcare marketplace werkt.

Hou er rekening mee dat je absoluut niet op any type of Medicaid or Medicare mag als immigrant. Of bijvoorbeeld Tenncare.

Succes!
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zorgverzekering + K1

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Ik heb mij via OOM verzekeringen in NL particulier verzekerd. Ik kan elke maand deze verzekering opzeggen.

Mijn aankomende man kan mij op zijn werkverzekering erbij zetten als we getrouwd zijn. Maar ik ga natuurlijk naar amerika en ben dan nog niet direct getrouwd. Als alles geregeld is, zijn we 2 maanden verder. Ik wil het risico niet nemen dat me dan net iets gebeurd en ik niet verzekerd ben. Vandaar dat ik via Om verzekering nog een particuliere verzekering online heb afgesloten.
SilverLake1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2019, 09:49

Re: Zorgverzekering + K1

Bericht door SilverLake1973 »

sundaysue schreef:
29 okt 2018, 17:41

Hou er rekening mee dat je absoluut niet op any type of Medicaid or Medicare mag als immigrant. Of bijvoorbeeld Tenncare.

Succes!
Na vijf (5) permanent resident geweest te zijn dan mag je als immigrant wel MediCaid of MediCare nemen (als je ervoor in aanmerking komt).
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Zorgverzekering + K1

Bericht door sundaysue »

@SilverLake1973 Yes, maar dat komt wel met het nadeel dat je geen citizenship mag aanvragen meer. Als je voor burgerschap wilt gaan is het aan te raden om welfare-wise van niets gebruik te maken.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
SilverLake1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2019, 09:49

Re: Zorgverzekering + K1

Bericht door SilverLake1973 »

sundaysue schreef:
10 aug 2019, 21:53
@ SilverLake1973 Yes, maar dat komt wel met het nadeel dat je geen citizenship mag aanvragen meer. Als je voor burgerschap wilt gaan is het aan te raden om welfare-wise van niets gebruik te maken.
Dit is dus niet waar - specifiek vijf jaren een permanent resident geweest zijn kom mag je medicare en welfare aanvragen als je hiervoor in aanmerking komt zonder dat het gevaar levert voor naturalizatie intent. Als je voor de vijf-jaar periode een benefit aanvraagt en krijgt en je kwam er niet voor in de aanmerking, dan loop je gevaar om niet te kunnen naturalizeren en/of deportatie.

Stephen Miller probeerde in 2018 het moeilijker te maken voor immigranten die al in de VS wonen op een niet- permanent resident status en die in aanmerking kwamen voor permanent residency status om hun te laten afwijzen omdat zij misschien gebruik hadden gemaakt van bv medicare or medicaid. Ze probeerde. Dit vast te stellen in de Federal Register maar het is er nog niet van gekomen.


https://immigrationforum.org/article/fa ... -benefits/

https://www.nolo.com/legal-encyclopedia ... nship.html

En vanaf vandaag proberen ze het weer in de Federal Register vast te stellen - als men een green card voor meer dan vijf jaren hebt valt men NIET onder deze regulaties.

https://www.google.com/amp/s/www.latime ... f_amp=true
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer