Zorgverzekering + K1

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
lina88
Amerika-newbie

Zorgverzekering + K1

Berichtdoor lina88 » 29 okt 2018, 16:18

Hoi,

Hoe hebben jullie de zorgverzekering geregeld voor als je net aankomt in Amerika en wacht op je GreenCard?

sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Zorgverzekering + K1

Berichtdoor sundaysue » 29 okt 2018, 17:41

Ik kon na het trouwen direct op mijn man zijn verzekering.

Als je man/vrouw geen verzekering heeft of je kan er niet bij for some reason, browse even door deze website en die legt je uit hoe healthcare marketplace werkt.

Hou er rekening mee dat je absoluut niet op any type of Medicaid or Medicare mag als immigrant. Of bijvoorbeeld Tenncare.

Succes!
2015 Roadtrips: New York - New Jersey - Massachusetts - Pennsylvania - Connecticut - Delaware - Maryland - Washington DC - (West) Virginia - North & South Carolina - Georgia - Tennessee - Kentucky - Ohio

LPR sinds 7/7/2017 via K1 visa

Sunny2007
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zorgverzekering + K1

Berichtdoor Sunny2007 » 12 nov 2018, 13:05

Hallo,

Ik heb mij via OOM verzekeringen in NL particulier verzekerd. Ik kan elke maand deze verzekering opzeggen.

Mijn aankomende man kan mij op zijn werkverzekering erbij zetten als we getrouwd zijn. Maar ik ga natuurlijk naar amerika en ben dan nog niet direct getrouwd. Als alles geregeld is, zijn we 2 maanden verder. Ik wil het risico niet nemen dat me dan net iets gebeurd en ik niet verzekerd ben. Vandaar dat ik via Om verzekering nog een particuliere verzekering online heb afgesloten.