K1 visa en zelfde achternaam

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
lina88
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2018, 10:01

K1 visa en zelfde achternaam

Bericht door lina88 »

Hoi allemaal,

Mijn verloofde en ik hebben in september onze formulieren voor de K1 visa opgestuurd. NOA1 is binnen.

Nu hebben mijn verloofde en ik bijna dezelfde achternaam (letter verschil). Voor de petitioner hebben we alle stukken opgestuurd (kopie paspoort e.d.). Nu is mijn angst dat wij een RFE krijgen met het verzoek aan te tonen dat we geen familie zijn (wat we ook niet zijn).
Verder hebben wij heel veel ander bewijsstukken ingediend (hotel's, vliegtickets, foto's).

Iemand hier die ervaringen heeft met een RFE of de kans hoog schat dat dit ook gebeurd?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: K1 visa en zelfde achternaam

Bericht door Nagini »

Volgens mij moet dit geen probleem zijn. Jullie hebben A) niet dezelfde achternaam, en B) zal dit wel vaker voorkomen, denk aan bijvoorbeeld mensen met de achternaam Smith. Zeker omdat het toch een letter verschilt zal geen enkel systeem jullie flaggen, en ik ga er ook niet vanuit dat menselijke controle problemen oplevert. Misschien dat je er een vraag over krijgt tijdens het gesprek maar dat zal alles wel zijn.
Mocht je moeten aantonen dat jullie geen familie zijn (ik ga er niet van uit, maar misschien helpt dit als je je zorgen maakt), dan is het in alle amerikaanse staten legaal om met je achterneef te trouwen en in sommige staten zelfs met een volle neef of nicht. Dit betekend dat je alleen hoeft aan te tonen dat hij geen volle neef, oom, broer, vader etc. van je is. Dit is bijvoorbeeld al bewezen als je kan aantonen dat jullie niet dezelfde grootouders hebben, wat op de geboorteakte van jullie ouders staat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer