Slow chat topic DV 2020 !

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Nagini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Berichtdoor Nagini » 01 nov 2018, 14:02

Volgens mij is de vraag wat je hoogst mogelijke school is voornamelijk voor statistiek, niet voor de eligibility. Dus je zou ook geen highschool diploma kunnen invullen, als dat het eerlijkst is. Op het gesprek bij het consulaat (als je wordt gekozen) bewijs je dan dat je eligable bent.

Greenhorn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Berichtdoor Greenhorn » 01 nov 2018, 19:32

Bij mij zonder problemen gelukt.
Was van plan om het de eerste dag vanaf het opengesteld werd al in te vullen, maar tijd haalde me in dus nu toch maar gedaan.

Patrick1975
Amerikafan

Berichtdoor Patrick1975 » 17 nov 2018, 02:01

Nagini schreef:Volgens mij is de vraag wat je hoogst mogelijke school is voornamelijk voor statistiek, niet voor de eligibility.

Dat denk ik niet. Ze leggen deze minimumdrempel denk ik eerder neer om te voorkomen dat immigranten vroeger of later terug moeten vallen op het social security stelsel. Als je je school hebt afgemaakt of een vak beheerst, is de kans een stuk groter dat je jezelf in Amerika kunt onderhouden.

Nagini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Berichtdoor Nagini » 18 nov 2018, 13:58

Dat is inderdaad waar de eis voor minimum middelbare school of equivalent diploma vandaan komt (dat je wel werk moet kunnen vinden als je eenmaal in de VS bent). Maar als je aan de minimumeisen voldoet, dan is de kans om te winnen gelijk ongeacht je achtergrond, e.g. iemand van 26 met een MSc heeft een even grote kans op een 'winnend nummer' dan iemand van 70 met alleen een Highschool diploma. Trump en andere politici willen dit ondere andere vervangen door een systeem waarin een hogere opleiding -wel- voordeel geeft (en de DV daarbij eerst afschaffen). Maar de loterij was oorspronkelijk bedacht om iedereen een kans te geven, ongeacht achtergrond, en daarom werkt het zo.

De reden dat ik denk/dacht dat de vraag op de inschrijvingssite erop staat als statestiek is omdat ik dat ergens gelezen had en het een optie is; je kunt namelijk in aanmerking komen zonder HS diploma als je werkequivalent hebt en dus kun je aanvinken 'geen HS diploma'. Het lijkt me beter om dat aan te vinken als dat het geval is dan zeggen dat je iets hebt en ze er bij het consulaat later achterkomen dat het niet klopt.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht