Slow chat topic DV 2020 !

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door Dude »

Hier kunnen jullie met zen allen discussiëren over de DV 2020, alsook vragen stellen over het invullen van de aanvraag en proces achteraf.

Veel succes aan alle deelnemers !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door Patrick1975 »

'Best of luck' aan iedereen die dit jaar meedoet! :thumbup:
daydreaming85
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2018, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door daydreaming85 »

Never mind :) was beginners paniek :) inmiddels gelukt!



Help :shock:

Heb in 2 verschillende browsers geprobeerd om me te registreren voor de DV lottery maar zowel in internet explorer als in chrome krijg ik een foutmelding na de 2e pagina (laatste wat ik heb ingevuld is foto van onze zoon, en dan volgende pagina)

Iemand anders dit ook? Of enig idee waar dit door kan komen?
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door Wanderlust »

Ik kreeg ook een error in Safari, voor het 2e scherm (controleren wat ik had ingevuld), maar lukte in Chrome in één keer. Het gaat erom dat je maar één keer een confirmation number krijgt, anders diskwalificeer je jezelf.

Best of luck to all!
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
emsny
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 mei 2011, 02:40
Locatie: Na 9 jaar NYC nu in de Bay Area

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door emsny »

Hallo DV gelukzoekers, zou iemand aub de DV loterij voor mij kunnen testen?

Ik probeer mijn aanmelding te versturen maar krijg bij het drukken op “Continue” na het invullen van de eerste pagina (die met naam, leeftijd, foto, etc) een blanco scherm met “network connection lost”. I’m heb het geprobeerd met IE en Chrome op onze PC en met mijn iPhone en iPad.

Ik doe al jaren mee en dit is de eerste keer dat het niet lukt. :cry:
jacksonville
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2011, 21:25

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door jacksonville »

emsny schreef:Hallo DV gelukzoekers, zou iemand aub de DV loterij voor mij kunnen testen?

Ik probeer mijn aanmelding te versturen maar krijg bij het drukken op “Continue” na het invullen van de eerste pagina (die met naam, leeftijd, foto, etc) een blanco scherm met “network connection lost”. I’m heb het geprobeerd met IE en Chrome op onze PC en met mijn iPhone en iPad.

Ik doe al jaren mee en dit is de eerste keer dat het niet lukt. :cry:
Dit had ik ook. Ben toen 1 pagina teruggegaan (volgens mij mag dat op dat scherm nog - op het volgende scherm pas niet meer) en opnieuw ge-submit. Toen ging het wel goed. Denk toch iets van drukte of overbelasting aan hun kant.
ASILKAN
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 aug 2016, 13:29

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door ASILKAN »

morgen passfotos laten maken en inschrijven maar. enige tips waarvoor ik zou moeten opletten? ik ga de fotograaf de pixel ext. geven dat staat vermeld op de CG lottery site en ze via email vragen te ontvangen
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door UitHolland »

De nadat het tweede formulier is ingevuld, wordt herhaaldelijk connection error weergegeven met al mijn browsers. Het gaat om een beveiligings probleem. Ik heb nu met firefox een confirmation number kunnen krijgen door na de foutmelding op "opnieuw verzenden" te klikken.

Ik vind het maar vreemd en vertrouw het niet. Morgen ga ik de entry van mijn vrouw vanaf een schone PC uitvoeren.

BTW over de pasfoto's ik heb nu al twee winkels gezien die met software voor de richtlijnen werken, standaard staan de richtlijnen ingesteld op die van de paspoorten. maar als ze even in de lijst kijken staat daar ook DV lottery in. Mijn fotograaf had er nog nooit van gehoort en vond het puur iets voor de Amerikanen om daar zo'n show van te maken. :offtopic: Anyway, ook al weten ze het zelf niet effe zoeken in die PC...
Ik heb trouwens gewoon zelf mijn foto's gemaakt.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door UitHolland »

Vandaag vanaf een schone Windows 10 PC die ergens in South Central US staat opnieuw het formulier ingevuld.
Weer foutmelding na de eerste pagina.
Firefox geinstalleerd maar ook daar zelfde probleem.
De melding is: Secure Connection Failed
In Firefox heb je de mogelijkheid de informatie opnieuw te verzenden. Door dit te doen heb ik nu een confirmation number.
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door judy »

Hetzelfde probleem.......maar omdat er verder niet veel gezegd wordt, komt het uiteindelijk allemaal goed?? Heb Firefox, explorer en chroom geprobeerd. Allemaal hetzelfde probleem. Bij Firefox meerdere keren opnieuw verzonden, maar er gebeurt niks :(
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door judy »

Gelukt!! Pffffff werd wel een beetje zenuwachtig.

Succes allemaal!! :thumbup:
Gebruikersavatar
koenkamphuys
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2006, 21:10
Locatie: Rijswijk, NL... en Sebring, FL
Contacteer:

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door koenkamphuys »

UitHolland schreef:In Firefox heb je de mogelijkheid de informatie opnieuw te verzenden. Door dit te doen heb ik nu een confirmation number.
Als ik dat doe, krijg ik dezelfde pagina terug, de eerste helft is nog ingevuld, de tweede moet ik opnieuw invullen en dan blijkt dat de submitknop is verdwenen.

Verschillende browsers geprobeerd, maar niks lukt. Om gek van te worden.
LilyRose17
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 nov 2012, 15:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door LilyRose17 »

Hier hetzelfde, kom ook niet verder dan het eerste scherm. Ook al op verschillende browsers geprobeerd. :sadcry:
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door judy »

Vreemd.....bij Firefox ging het bij mij uiteindelijk goed, maar ik moest wel een keer of 8 op opnieuw verzenden klikken. Alles bleef wel ingevuld bij mij, dus ook de tweede pagina. Bij andere browsers was ik iedere keer alles kwijt.
Hoop dat jullie het nog snel voor mekaar krijgen!!
Gebruikersavatar
koenkamphuys
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2006, 21:10
Locatie: Rijswijk, NL... en Sebring, FL
Contacteer:

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door koenkamphuys »

Yes! Alsnog gelukt!

Oorzaak gevonden; d.w.z. voor mij werkte het volgende.

Vanaf de Firefox foutmeldingspagina is een link naar een help-pagina Beveiligde verbinding mislukt. Daarin zit een hoofdstukje getiteld Conflicten met beveiligingssoftware, en die legt uit dat in antivirussoftware van Avast of AVG en ESET een instelling gewijzigd moet worden om dit probleem te omzeilen. In mijn geval was dat Avast, en de instelling zit onder instellingen/onderdelen/webschild, en dan klikken op Aanpassen en het vinkje HTTPS-scans inschakelen weghalen. Niet vergeten na het indienen weer aan te zetten! De site van de Amerikaanse overheid gebruikt een beveilingsprotocol dat (nog) niet wordt ondersteund door Avast.

Het is dus niet door fouten in de website.
PhallyNL
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2018, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door PhallyNL »

Success allemaal! Ik heb mijzelf ook vandaag ingeschreven voor de DV Lottery
Het viel mij op dat er "maar" 5000-10000 Nederlanders naar de VS zijn geemigreerd https://en.wikipedia.org/wiki/Diversity ... 012-16.png

Weet iemand of dit ook de kans vergroot dat Nederland sneller wordt gekozen? Helpt dit?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door Nagini »

Jammer genoeg is het aantal nederlanders dat immigreert geen reden dat wij een voordeel krijgen. Brit simon heeft wat informatie over hoe dit gaat:
http://britsimonsays.com/2018-ceac-data-analysis/
De kans om geselecteerd te worden is over de regio's hetzelfde, maar kan per individueel land verschillen. Zover ik kan lezen hangt het aantal 'winnende loten' voor een land af van het aantal entries, totdat er een threshold wordt bereikt. Dat zal in NL waarschijnlijk nooit gebeuren, omdat wij daar gewoon de inwoners niet voor hebben. Thresholds bestaan voor een aantal afrikaanse landen bijvoorbeeld, waar een groot aantal mensen door frauduleuze organisaties wordt ingeschreven met de hoop dat ze dan die winnende visa's kunnen verkopen aan de persoon die ze hebben ingeschreven. Voor nederland was de winkans de afgelopen jaren tussen de 1-2%, dacht ik.
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door Neil mcauly »

Wij zouden normaal niet meer meedoe.
Echter door dat het mss de laatste keer is dat we ons kunnen inschrijven (Trump die DV wil afschaffen) hebben we ons bedacht.

Echter iets waar ik al tijdens al mijn inschrijvingen mee sukkel is met het selecteren wat mijn hoogste behaalde opleidingsniveau is.
Mijn traject ziet er als volgt uit:
Scholing:
middelbaar niet afgemaakt, na enkele jaren te hebben gewerkt toch aan een hogeschoolopleiding management begonnen maar ook dit stopgezet na het 1ste jaar.

Werk:
na 10 jaar te hebben gewerkt als technieker ben ik process ingenieur geworden en nu sinds kort senior process ingenieur waar ik leiding geef aan een team van 6 ingenieurs en een 15 tal techniekers.

Na heel wat gelezen te hebben om nu voor 1 keer het juiste te kunnen aanvinken nog steeds twijfels.

"You must have a minimum of a high school diploma reflecting the completion of a full course of study (vocation schools or equivalency degrees are not acceptable) or be a skilled worker in an occupation that requires at least two years of training or experience to qualify (visit http://www.onetonline.org/ to see if your occupation qualifies) for a Diversity Visa".


Als ik dit lees zou ik dus een skilled worker zijn maar dit staat niet in de lijst om aan te vinken. Moet ik dan aanvinken wat gelijk zou staan aan iemand in mijn functie? Of gewoon aanvinken wat minimaal nodig is zijnde high school? Bij al mijn vorige deelnames heb ik altijd vocational school geselecteerd.

Bij het kijken op onetonline vind ik bij score van de svp range 7.0 to < 8.0, wat voldoende moet zijn.

Vraag blijft wat ik nu het best aanvink?
Laatst gewijzigd door Neil mcauly op 01 nov 2018, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
LilyRose17
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 nov 2012, 15:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door LilyRose17 »

Hier is het uiteindelijk ook toch nog gelukt. Ook via Firefox en na heel veel keer op opnieuw verzenden gedrukt te hebben.
Gebruikersavatar
emsny
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 mei 2011, 02:40
Locatie: Na 9 jaar NYC nu in de Bay Area

Re: Slow chat topic DV 2020 !

Bericht door emsny »

Even even follow-up, mij is het uiteindelijk gelukt op mijn iPhone (Safari browser) - willekeurig bij de zoveelste poging. Echt raar, opeens werkte de pagina wel. :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer