Pasfoto DV lottery

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Pasfoto DV lottery

Bericht door tddft_ »

Hi all,

Zoals jullie weten komt DV-2020 er weer aan. Ik ben weer van plan om mee te doen. Ik heb ook al eerder meegedaan, vorig jaar (DV-2019) namelijk en toen was ik helaas niet geselecteerd. Ik had vorig jaar wel een pasfoto laten maken die aan alle eisen voldoet (ik was ook rond de €20,- kwijt omdat ik het liever laat doen).

Nu is mijn vraag, kan ik dezelfde foto voor dit jaar's DV lottery gebruiken of word je dan afgekeurd? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
I left my heart in LA
ChallengerRT
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Pasfoto DV lottery

Bericht door ChallengerRT »

In de DV-instructies staan de eisen waaraan de foto moet voldoen. En deze zegt “(photo must be) taken within the last 6 months to reflect your current appearance”.

Als je nou niet heel veel veranderd bent het laatste jaar, dan zie ik geen probleem met het gebruiken van een oude(re) foto. Maar de vraag is wil je dit riskeren?


Als je foto niet voldoet aan de eisen, bestaat de kans dat je aanvraag wordt afgekeurd.

In ieder geval succes!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Pasfoto DV lottery

Bericht door Nagini »

Volgens mij kan je inzending gediskwalificeerd worden als ze erachter komen dat je je foto al vorig jaar hebt gebruikt. Ik zou het niet riskeren.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Pasfoto DV lottery

Bericht door Dutchess »

Submitting the same photograph that you submitted with a prior year’s entry (...) will result in disqualification.
Bron

Hoe ze erachter zouden komen? Geen idee. Maar je zal nooit uitvinden waarom je niet geselecteerd bent, dus je zal nooit ervaringen horen van foto's die afgekeurd werden. Waarom zou je het risico nemen om niet een nieuwe foto te maken? Als dat al te duur voor je is, moet je niet aan emigratie beginnen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Pasfoto DV lottery

Bericht door tddft_ »

Dutchess schreef:Als dat al te duur voor je is, moet je niet aan emigratie beginnen.
Nee dat is niet duur voor mij, maak je maar geen zorgen.
I left my heart in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer