Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door Patrick1975 »

Ik ben benieuwd naar de ervaring van forum-leden die de medische keuring hebben doorstaan voor immigratie naar Amerika.
Er is een lange lijst verplichte vaccinaties. Ben je gedwongen om die allemaal in 1 keer toegediend te krijgen?
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door goldenhills »

Niet dat ik weet. Je moet bewijs hebben van je vaccinaties, maar niets weerhoud je om dat van te voren te regelen. Ik miste twee vaccinaties en die konden ze ter plekke geven (dit was in de VS, O1 => GC).
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door Amikix »

Als je in de VS je medical doet krijg je alle missende/niet gedocumenteerde vaccinaties in één keer tijdens het doktersbezoek. (Dat je een eventuele tweede prik die bij sommige inentingen hoort niet komt halen maakt vervolgens dan weer niet uit.) Zou je er veel missen dan is het wellicht aan te raden die inentingen voor het onderzoek te halen zodat je niet erg veel prikken tegelijk hoeft te krijgen.

Contacteer dus vooral de gezondheidsdienst die de vaccinatie-administratie bijhoudt zodat je zoveel mogelijk een overzicht hebt van je gekregen inentingen. Als je het een beetje kunt sturen zou ik aanraden de keuring in de zomer te doen want je krijgt ‘s winters ook verplicht een griepprik.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door hemmie »

Wij deden het ook in de VS. Je kunt idd dingen vooraf halen, wij hoefden niet veel (want het meesta al gehad doordat we jarenlang in Azie en Zuid-Amerika hebben gewoond), dus hebben dat niet gedaan. Bij ons gaf de arts aan om de vaccinaties gewoon later die dag bij een pharmacy oid te halen, dus dat hebben we gedaan. Griepprik deden ze daar overigens wel, geen idee waarom. Maar pas wel op, ik ging pas een dag later en er was toen al wat discussie omdat ik ook de mantoux test had gehad, en een collega van mijn man had daar een paar weken geleden ook problemen mee. Je moet die vaccinaties dus blijkbaar juist direct na de mantoux test halen, of pas na de controle van de test, ik weet niet meer precies hoe het zat, maar vraag dat even na als je besluit de vaccinaties niet precies tegelijk met de mantoux test doet.
Terug in Texas!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door sundaysue »

Bij mijn medische keuring werd er alleen gekeken of ik DTP en MMR up-to-date had. Als je in seizoen valt moeten ze een griepprik zetten bij je.
Het is een beetje een grijs gebied als het aankomt op Hep B. Meeste NLers hebben die inenting als baby gekregen (zoals ik), sommige hebben die niet. De een zet hem voor de zekerheid en de ander wacht af tot de medische doc er wat van zegt of niet.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door Max Kool »

Het heet een medische check of keuring, maar is een vaccinatie check. That's it.
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door hemmie »

@sundaysue, wij moesten ook de waterpokken vaccinatie doen (ik niet dankzij mijn littekens). Kinderen moesten volledig up to date zijn met het Amerikaanse vaccinatieschema volgens mij, maar dat waren ze bij ons, dus ik weet niet of er daar dingen zijn die ze door de vingers zien.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door hemmie »

Sorry, dubbel.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door SophiaB »

Beetje off topic misschien, maar waar halen jullie de vaccinaties vandaan? Reden dat ik het vraag is dat wij een nieuwe dokter krijgen en op het formulier "moet" je invullen welke vaccinaties we hebben gehad. Maar ik heb geen flauw idee welke dat zijn geweest, ik was te jong om me zorgen te maken waar die prikken nou goed voor waren :mrgreen:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door sundaysue »

@SophiaB Ik heb e-mail contact gezocht met Dienst Vaccinvoorziening en Preventieprogramma's (RIVM-DVP) voor een overzicht van mijn vaccinaties, als je dat bedoelt! Via e-mail dan ook mijn vaccinatie overzicht gekregen die ik voor mijn medische check heb gebruikt.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door SophiaB »

Oh dank je wel! Ik heb ze intussen gemaild :thumbup:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door Patrick1975 »

Bedankt voor alle reacties. Het lijkt erop dat het ook een beetje aan de dokter ligt hoeveel vaccinaties je moet hebben dan :-)

Wij hadden in NL onze vaccinatie records wel opgevraagd maar daar staat lang niet alles op wat de VS op de lijst heeft staan.

Ook hebben we de kinderziekten gehad, maar dan moet je geloof ik bloedonderzoek voor doen om te bewijzen dat je afweerstoffen hebt.

In de zomer doen is een goede tip, echter met de huidige lange verwerkingstijd loop je dan weer het risico dat de medische keuring is verlopen en dat je het opnieuw moet doen.

Prioriteit datum voor EB1 is nu Juni2017 plus 10-14 maanden verwerkingstijd. Ik denk dat ik nog maar even wacht met de keuring.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door hemmie »

Je krijgt vanzelf te horen wanneer je de medische keuring moet gaan doen. Het is onvoorspelbaar, dus als het dan winter is heb je pech en moet je ook de griepprik, maar dat is dan maar zo.

SophiaB, wij hebben allebei nog onze vaccinatiekaart van vroeger, en alle vaccinatieboekjes van daarna, dus weten precies wat we wanneer hebben gehad.
Terug in Texas!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door Patrick1975 »

Ja we wachten wel af. Ik was nieuwsgierig hoe strict de doktoren hierin zijn.
Griepprik is natuurlijk onzin voor een immigratie visum, maar goed... wat doe je er aan? :D
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door hemmie »

Het antwoord daarop is duidelijk, heel strikt:-D
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Groene kaart - vaccinaties medische keuring

Bericht door SophiaB »

hemmie schreef:SophiaB, wij hebben allebei nog onze vaccinatiekaart van vroeger, en alle vaccinatieboekjes van daarna, dus weten precies wat we wanneer hebben gehad.
Ik had hem niet meer... Ergens in de diepte der tijd verdwenen denk ik :wink:
Maar het zat zat gisteren keurig bij de mail, goede service!
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer