My American dream

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
tddft_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

My American dream

Bericht door tddft_ » 19 aug 2018, 21:42

Hallo allemaal,

Na enige tijd deze website en een aantal persoonlijk verhalen van mensen gevolgd te hebben, heb ik besloten om zelf ook een account aan te maken en mijn verhaal te delen.

Ik ben in totaal vier keer in de Verenigde Staten geweest (Los Angeles om precies te zijn) en ik voel mij elke keer zó thuis wanneer ik daar ben. Dit heeft voornamelijk ook te maken doordat ik veel familieleden heb die daar wonen (tantes, ooms, neven, nichten etc). Nu is mijn droom om te verhuizen naar Los Angeles en het liefst doe ik dit zo snel mogelijk nu het nog ''makkelijk'' is om me aan te passen en ik niemand heb om rekening mee te houden. Ik ben zelf 21 jaar en over een aantal maanden zal ik afstuderen en mijn bachelor diploma halen, dus persoonlijk vind ik het de perfecte timing. Mijn ouders vinden het ook goed en weten dat er familieleden zijn die mij altijd zullen helpen. Lucky man ben ik zou je denken..

En dat ben ik ook echt, maar het is zó moeilijk om naar de VS te verhuizen.. Ik heb vorig jaar voor het eerst meegedaan aan de DV lottery, maar ik ben helaas niet geselecteerd. Ik ga zeker dit jaar weer meedoen als het niet gecancelled wordt. Ik zou graag in de VS willen studeren, maar dat is zo ongelofelijk duur (vooral in een wereldstad als LA) dat ik van mening ben dat het geen zin heeft om op die manier mijn droom waar proberen te maken. Ik krijg heel vaak te horen om een Amerikaanse te vinden, te trouwen en via die weg te emigreren naar de VS, maar ik zeg altijd dat je liefde niet kan forceren :roll: . Dus ik ben een beetje ten eine raad. :cry:

Ik vroeg mij dus dan ook af of iemand hier zijn/haar American dream waar heeft kunnen maken en tips heeft voor mij? Is er iets wat mijn familieleden zouden kunnen doen m.b.t. emigratie? Ik heb daar geen ouders of siblings wonen, dus een family-based green card is volgens mij niet mogelijk, toch?

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie situaties/verhalen.

Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: My American dream

Bericht door Wanderlust » 19 aug 2018, 22:36

Is het een optie voor je om via een J-1 visum een stage/traineeship te gaan doen daar? Watvoor bachelor diploma ben je nu mee bezig?

Je mogelijkheden zijn inderdaad erg beperkt helaas (zoals die van velen). Het enige wat ik zou kunnen bedenken waarbij je familie daar je zou kunnen helpen is het vinden van een stageplek.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021 entrant

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 20 aug 2018, 05:07

Je zou inderdaad misschien een internship traject kunnen doorlopen? Geeft je beetje een idee hoe het leven in de VS daadwerkelijk is behalve wanneer je er op vakantie bent. Ben je bijzonder geskilled? H1-B visum kan een optie zijn als er een job opening is voor een functie waar een reguliere Amerikaan niet voor gekozen kan worden.

Wie weet vind je wel een leuke (Amerikaanse) meid tijdens je stage :wink:
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19 -> Petitie ligt bij Nebraska Service Center.

tddft_
Amerika-ontdekker

Bericht door tddft_ » 22 aug 2018, 23:30

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben bezig met mijn bachelor fiscale economie. Ik ben in Nederland dus voornamelijk bezig met het belastingrecht en een klein beetje accounting. Ik had zelf erover nagedacht om daar een stage te doen of vrijwilligerswerk, maar ik ben wat dat betreft heel “onzeker” als in: waarom zouden ze een risico nemen door iemand in Nederland als stagiair aan te nemen terwijl Los Angeles basically overpopulated is. :|

Ik heb me wel een tijdje geleden aangemeld om vrijwilligerswerk te doen bij de Amerikaanse belastingdienst. Ze geven dan ook belastingrecht cursussen om een vrijwilliger te zijn. Er stond niks over internationale vrijwilligers en tijdens het invullen van het formulier zag ik geen vraag over waar je woont of waar je gevestigd bent, dus ik heb me maar aangemeld. Nu maar hopen dat ze niet gelijk afhaken als ze erachter komen dat ik niet in de USA woon.

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 23 aug 2018, 02:15

Helaas bestaat er geen visum voor vrijwilligerswerk. 'Tis of een werkvisum of je violate de regels van een ESTA waiver of B2 toeristenvisum, wat kan zorgen dat -als CBP er achter komt dat je hebt gewerkt op een toeristen visum- je een standaard 3 jaar ban krijgt.
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19 -> Petitie ligt bij Nebraska Service Center.

tddft_
Amerika-ontdekker

Bericht door tddft_ » 23 aug 2018, 08:44

Oh echt waar?! Maar wordt het dan alsnog als “werk” gezien als je er niet voor betaald krijgt? Dus volledig vrijwillig. En weet jij ook welk werkvisum je daarvoor benodigd hebt?

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 23 aug 2018, 15:45

tddft_ schreef:Maar wordt het dan alsnog als “werk” gezien als je er niet voor betaald krijgt? Dus volledig vrijwillig.
Vrijwilligerswerk is ook gewoon werk.
Of daar een visum voor bestaat? Geen idee.

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 24 aug 2018, 00:48

Het mag in elk geval niet op een esta of B2 visum. Werkvisums zijn alleen te verkrijgen via werkgevers.

Weinig (aka helemaal niets dus) opties om vrijwilligerswerk in de US te doen.

Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nagini » 24 aug 2018, 09:08

Ik ben voor mijn opleiding ooit 6 maanden naar de VS geweest op een J-1 visum.Een internship is een goede manier om te checken of je echt in amerika wilt wonen (want; heel anders dan er op vakantie gaan), qua kosten valt het mee (zeker als je betaald krijgt, maar anders omdat ik bijvoorbeeld nu toch 6 maanden aan een goede universiteit heb 'gestudeerd' zonder dat ik lesgeld hoefde te betalen). Ook is het een enorme boost voor je CV mocht je later in de US willen werken, omdat het 'bewijst' dat je bijvoorbeeld de taal machtig bent en je dingen afweet van hoe het er in amerika aan toe gaat in jouw vakgebied. Nadelen; het is geen immigratievisum dus je moet daarna weer terug, en je moet een werkgever vinden die je die kans wil geven.

Wel zeg ik: Niet geschoten is altijd mis. Je weet nooit wat een stageplek of werkgever van je wil, en in het ergste geval ben je een uurtje kwijt aan een goed CV en een motivatiebrief en hoor je niets terug. Kijk misschien eens naar een MSc of BSc stage in de VS, bij jouw opleiding zijn vast wel studieadviseurs die daarbij kunnen helpen.

Patrick1975
Amerikafan

Bericht door Patrick1975 » 01 sep 2018, 04:26

Een weg naar Amerika vinden is geen makkelijke weg, maar ook niet onmogelijk. Als een familierelatie niet werkt (trouwen of aanvraag door je familie daar) dan is de ‘makkelijkste’ weg om in Nederland te gaan werken voor een grote international werkgever, bij voorkeur met het hoofdkantoor in Amerika.

Na 1 jaar werken voor deze werkgever, kan de werkgever een L-visum aanvragen. Uiteraard doet de werkgever dit uitsluitend als ze het waardevol vinden om dit voor je te doen. Doorgaans zal zo’n bedrijf meer dan 1 jaar ervaring en duidelijke toegevoegde waarde eisen voordat ze deze investering zullen doen.

Een andere optie is een baan zoeken in Amerika en via een H1 visum richting Amerika vertrekken. Maar dit is een zeer gewild traject en net als de DV loterij is het lang niet zeker dat je in aanmerking komt.

Dat zo’n beetje de mogelijkheden tenzij je veel geld hebt en kunt investeren in Amerika.
Succes!

Patrick

tddft_
Amerika-ontdekker

Bericht door tddft_ » 04 sep 2018, 00:10

Ik zie heel veel goede reacties, bedankt daarvoor.

Ik heb tijdens mijn opleiding al gekeken naar de mogelijkheden om een minor te doen in Amerika bij een partneruniversiteit (het voordeel daarvan is dat je slechts collegegeld in Nederland betaald en niet in Amerika), maar mijn universiteit had geen partneruniversiteit in LA helaas. Ik zou heel graag stage willen doen, maar ik vind dat een beetje moeilijk te vinden. Ik heb al vaker gezocht naar vacatures, maar dan ging het steeds over “must be enrolled by an American university” of gewoon direct “this vacancy is only for legal American residents”. Helaas.
I left my heart in LA

Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nagini » 04 sep 2018, 09:47

Moet het persé in LA zijn? Er zijn veel goede Universiteiten in de VS, en je kan bijvoorbeeld makkelijker daar een PhD aanbod krijgen als je bijvoorbeeld je MSc stage in de VS zou doen. Dat is één manier om daar iig langer te kunnen zijn. Ik ken zelf enkele voorbeelden van mensen die via die route een permanent visum hebben gekregen (let wel dat daar dus jaren overheen gingen; studie (4jr) en dan baan (1jr terug, dan op L1 of H1B1 terug naar de VS)) alhoewel het mij zelf niet gelukt is. Anders blijft de loterij je beste optie, denk ik.

tddft_
Amerika-ontdekker

Bericht door tddft_ » 07 sep 2018, 17:22

Ik heb study abroad in de Verenigde Staten meerdere keren overwegen (nu nog steeds), maar het is zò ongelooflijk duur. Ik heb alle universiteiten/colleges buiten LA al sowieso van mijn lijstje afgehaald, omdat huisvesting zo duur is, ik heb daar het geld niet voor. Ik zou dan in LA nog bij mijn familieleden kunnen verblijven, maar ook dan ben je duur uit door de verschillende verzekeringen die verplicht zijn of de fees die je moet betalen als (internationale) student. Het is gewoon financieel niet te doen. :cry:

Ik denk daarom aan een stage/vrijwilligerswerk want dan komen de financiële verplichtingen minder van pas. Maar ja, dan heb je te maken met bedrijven/instanties die niet op zoek zijn naar internationale studenten/vrijwilligers/stagiaires.
I left my heart in LA

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 08 sep 2018, 00:37

Maar goed, er bestaat geen visum voor vrijwilligerswerk dus daar houdt je opties ook op. Stage via J-1 visum lijkt je enige optie nu.

Patrick1975
Amerikafan

Bericht door Patrick1975 » 08 sep 2018, 07:45

tddft_ schreef:Het is gewoon financieel niet te doen. :cry: .
Ik heb ooit uren op LA airport moeten wachten en ben toen in gesprek geraakt met iemand die werkte voor een student uitwisselingsorganisatie. Zij stond te wachten op een buitenlandse student die in LA kwam om te studeren. Ik weet niet of je deze optie al hebt onderzocht. Ik kan me voorstellen dat zo’n programma populair is en wellicht niet makkelijk in te komen, maar wie niet waagt wie niet wint.

Ook wellicht informeren bij de locale universiteit of ze een uitwisseling-programma hebben.

Gast

Bericht door Gast » 08 sep 2018, 08:49

Waar studeer je nu? Vraag daar ook eens of er een uitwisselingsproject met een universiteit in de VS is.

ASILKAN
Amerika-ontdekker

Bericht door ASILKAN » 12 sep 2018, 18:26

i feel your pain ik ben ook 21 en droom sinds dat ik 9jaar oud was van LA. ik kijk dagelijks youtube videos van mensen die gewoon uren lang hun routes filmen op de dashcam ( i need GC really bad)

tddft_
Amerika-ontdekker

Bericht door tddft_ » 16 sep 2018, 21:19

Ik studeer nu fiscale economie en ik rond bijna de studie af dus een uitwisselingsprogramma is nu niet meer mogelijk helaas. Ik heb destijds zo'n 1/2 jaar geleden wel geïnformeerd over een study abroad mogelijkheid maar ze hadden helaas geen mogelijkheden in LA. Ik zou andere steden en staten wel echt super tof vinden, maar mijn hart ligt toch in LA omdat ik daar familie heb en alles voelt vertrouwd.

Ik ben nog wel van plan om te informeren bij andere organisaties over mogelijke stage mogelijkheden of study abroad mogelijkheden.
ASILKAN schreef:i feel your pain ik ben ook 21 en droom sinds dat ik 9jaar oud was van LA. ik kijk dagelijks youtube videos van mensen die gewoon uren lang hun routes filmen op de dashcam ( i need GC really bad)
OMG dit ben ik letterlijk ook hahahaha. Ik kijk altijd van die filmpjes en vlogs van mensen die naar LA gaan. Ik ben al 4 keer geweest en de laatste keer was dit jaar nog, maar ik mis het al zooo erg!
I left my heart in LA

Patrick1975
Amerikafan

Bericht door Patrick1975 » 24 sep 2018, 00:23

Quote: ‘...Ik zou andere steden en staten wel echt super tof vinden, maar mijn hart ligt toch in LA omdat ik daar familie heb en alles voelt vertrouwd...’

Begrijp ik. Maar als je echt graag wilt zou ik toch de opties open houden. Qua andere locaties zijn er echt wel betaalbare woonmogelijkheden. Er zijn ook veel mensen die samen een huis huren (room mates) om de kosten beheersbaar te houden.

Je kunt altijd nog naar LA gaan als het je gelukt is om ergens anders iets op te bouwen. Ik zeg altijd, waar een wil is is een weg.

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 25 sep 2018, 16:19

Patrick1975 schreef:Ik zeg altijd, waar een wil is is een weg.
Aangaande emigratie naar de VS klopt dit niet. Je kan nog zoveel willen, maar die weg is er soms/vaak gewoon niet.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer