K1 visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1

Bericht door Sunny2007 »

Dankjewel
Ja dat scheelt dus letterlijk 1000 euro voor een retourvlucht.

Enkeltje met icelandair is dan wel weer stukken goedkoper, maar ik lees daar niet veel goeds over de klantenservice, zelf je eten betalen en helaas een stop-over. met extra koffers en een check-up. Omdat ik op een k1 visum kom zie ik een stop-over niet zitten. Dan maar wat duurder betalen met een betere maatschappij en zonder stopover; maar dan wel een retourvlucht boeken en uiteraard alleen van de enkele reis gebruik maken.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: K1

Bericht door Willem1 »

Je moet vooral doen waar je je prettig bij voelt - maar op zich begrijp ik niet zo goed wat een K1 visum te maken heeft met een stopover. Je vliegt naar IJsland, wisselt daar van vliegtuig (OK, daar kijken ze nog een keertje extra in je paspoort - maar niet anders dan dat ze dat in Amsterdam zouden doen als je een directe vlucht zou hebben), en je vliegt weer door. Je koffers gaan vanzelf door, die krijg je in IJsland niet eens te zien. Op zich ben ik met je eens dat een directe vlucht fijner is, maar met wat voor visum je reist heeft daar volgens mij niks mee te maken.

De service aan boord van Icelandair is niet heel veel anders dan bij andere maatschappijen. Je moet inderdaad wel betalen als je wil eten - maar goed, dat moet je gewoon meerekenen in de prijs van je ticket.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Ik snap je punt, heb je ook gelijk in.

Misschien kwam het door deze specifieke vlucht die ik had gevonden voor 500 euro met een stopover van 1.5 u waar duidelijk bij stond " er is bij deze vlucht kans dat je zelf je bagage op ijsland weer uit en in moet checken.

Misschien komt het door mijn eigen ervaring dat ik al eens net het geluk had dat ik een van de gelukkige was die een tekentje op het ticket kreeg voor random extra controle. Dus bij elke stop (had er toen 2) extra gecontroleerd en ook de koffers nog een extra keer. Hierdoor heb ik toen bijna mijn aansluiting gemist. Ik dacht het moet mij maar net weer overkomen en dan een extra controle krijgen omdat ik ook op een verloofdevisum reis.

Daarbij ook op een terugvlucht doordat de eerste vlucht vertraging had mijn aansluiting gemist. ze hebben me toen via een omweg naar letterelijk 3 andere luchthavens weer naar nl kunnen sturen. Dat was een hel. Natuurlijk door deze ervaringen dat ik denk. Ik wil vooral nu met emigratie gewoon een rechtstreekse vlucht. Als ik dan weer eens op vakantie naar nl kom en ik heb een stopover zal me dat weer weinig uitmaken.

Helaas nu dan maar een dure vlucht, wel retour.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1

Bericht door Taygi »

Ook niet te vergeten dat icelandair soms kosten aanrekent voor check-in bagage. En dat aanrekent per vlucht. Dus 1) de vlucht naar ijsland en 2) de vlucht van ijsland naar de US. Mijn vriend neemt Icelandair naar de VS soms, en neemt dan meestal enkel een carry-on mee.

Proficiat met je approved, Sunny! Dat gaat allemaal vlot. :D Veel succes daar!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1

Bericht door Sunny2007 »

Dankjewel :thumbup: ik heb er zin in. Bijna alles geregeld voor het vertrek.
alycezm
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2018, 01:27

Re: K1

Bericht door alycezm »

Hoi Sunny2007!

Wat spannend!! Wij hebben net onze NOA2-email ontvangen en zijn zo ontzettend blij! Ik ben de USC en mijn verloofde woont in Nederland. Super informatief om te lezen wat er nu van ons verwacht kan worden. Weet je misschien hoe lang het duurde van je NOA2-email tot de status van CEAC naar "ready" veranderde?

Ik heb begrepen dat ik over ongeveer twee weken kan bellen naar de NVC om te vragen of ze onze case hebben ontvangen en of onze case een nummer heeft gekregen? Klopt dat zo?

Bedankt!! :cheese:
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

is het inmiddels gelukt met je case? Staat hij op ready?
Je kan niet bellen, het is echt wachten. Je krijgt en misschien heb je dat nu al; een casenumber waar je online je case mee kan opzoeken en kan zien waar ze nu zijn. Ik kreeg hier zelf een e-mail van en weken later kwam er nog een brief in de brievenbus waar precies hetzelfde in stond.

wij hebben in januari het hele proces gestart en waren klaar in oktober.

succes ermee en als je nog vragen hebt PB me maar :)
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Mijn laatste week in Nl is aangebroken.

Ik had uiteindelijk 4 grote verhuisdozen vol, waarvan ik 3 dozen tussen de 15 en 20 kg via pttpost heb verstuurd voor 110 euro per doos. Dit is inclusief aangetekend versturen en verzekerd voor 100 euro per doos.

De 4e doos staat nog op mijn kamer en ga ik pas de dag voor mijn vertrek versturen. Dit zodat als ik straks spullen heb die ik nog mee wil nemen en toch niet in mijn 2 koffers passen, ik dit nog in de laatste doos kan stoppen en kan opsturen.

Donderdag met handbagagekoffer naar de bruidszaak om mijn jurk op te halen. Hier gaan ze mijn jurk netjes in de handbagegekoffer inpakken.

Afscheidsfeest afgelopen zaterdag gehad. Deze week nog uit eten met mijn familie, wat laatste vriendinnenbezoekjes afleggen, nog even naar de sauna met moeders :) (ja die ga ik wel missen, want ik geloof niet dat je die in amerika hebt of wel?).

Uitgeschreven bij de gemeente, een particuliere verzekering afgesloten voor de eerste 2 maanden (Nadat ik getrouwd ben kan mijn vriend mij op zijn werkverzekering bijschrijven), alle abbonementen opgezegd, auto verkocht etc. We zijn er klaar voor!

ps: ben benieuwd naar hoe jullie je laatste week in Nl hebben doorgebracht.

Trouwens iemand enig idee hoe lang het bij custums duurd? Ik moet hier de sealed envelop overhandigen en deze gaan ze dan controleren?
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: K1

Bericht door Patrick1975 »

Spannend, goede reis alvast. Afhankelijk van vliegveld van aankomst kan de immigratie check kort of lang duren.
Op basis van ervaring zou ik zeggen dat het gemiddeld tussen de 30 minuten en 1 uur duurt voor je aan de beurt bent. De immigratie checks zelf gaan meestal snel, als je de juiste documenten hebt.

Douane is het tweede checkpoint, maar dat gaat meestal een stuk sneller, tenzij je bepaalde spullen meebrengt (veel cash, bederfelijk etenswaar, etc). In 99.9% van de gevallen neemt de douane je vragenlijst in en loop je door.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1

Bericht door Sunny2007 »

Jaja! In the states!

De vlucht ging helemaal super. Ik ben met 2 koffers gevlogen, een rugzak en kleine carry-on met mijn trouwjurk erin.

Eenmaal aangekomen op Minneapolis st Paul airport kon ik bij een digitaal checkin box aangeven of mijn gegevens kloppen en waarom ik in Amerika ben en vingerafrukken afnemen. Daarna kon ik de rij overslaan en naar een ander loket lopen om aan te geven dat ik op een K1 visa het land inkom.
Ik heb de sealed envelop afgegeven die de zeer vriendelijke meneer even snel doorkeek. Vervolgens kon ik een formulier invullen met mijn nieuwe adres erop. Hij deed een stempel in mijn paspoort en het was binnen 10 minuten klaar! Daarna koffers halen die ook direct op de band lagen toen ik aankwam. Ik werd wel extra gecheckt, mijn koffers werden door de xray gehaald wat ook 5 min duurden en ik kon gaan!

Ik was zelfs eerder daar dan dat mijn partner op het vliegveld was, omdat we alle 2 hadden gedacht dat dit veel langer zou duren.

De eerste dag gerust, de 2e dag familie bezocht en vandaag mijn 3e dag hebben we een mariagelicense geregeld, momenteel bezig om een datum met een judge te regelen, wat hier blijkbaar niet zo snel gaat. Assistente gebeld, die ons gaat terugbellen om te kijken of de datum waarop wij willen trouwen vrij is en de judge ons dan wil trouwen.

Vandaag ook trouwringen gekocht.

We wachten met het openen van een bankaccount tot na ik getrouwd ben, ssc heb ik al omdat ik reeds eerder in amerika heb gewerkt.
Straks meteen voor een amerikaanse telefoon kijken en vanaf morgen ga ik online leren voor mijn driving license written test en leren voor mijn SW license.
Kkwgroot
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: K1

Bericht door Kkwgroot »

Gefeliciteerd top.

Ik zit op dit moment te wachten op mijn vierde pakketje dus mijn uitnodiging voor med test en interview.

Nu al iets langer dan een week terug gestuurd ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

Wil graag naar mijn meissie toe dit is het langst dat we elkaar niet gezien hebben de afgelopen 3 jaar. Ik vloog altijd 3x per jaar voor 8 weken heen om daarna weer terug te vliegen naar kikkerlandje.

Hoop dat het niet te lang meer duurt. Zijn al druk bezig met het grote huwelijk feest. Maar eerst aos en trouwen voor jp office.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1

Bericht door Sunny2007 »

Heyy,

Wat leuk! Nog even volhouden en je bent er! Wow je had dan wel geluk dat je 3 keer per jaar voor 8 weken kon gaan. Dat is mij helaas nooit gelukt. In welke staat ga je wonen straks?


Ik ben hier nu 2,5 mnd. Inmiddels getrouwd, kleine ceremony gehouden en momenteel de grote bruiloft aan het plannen. Ja we doen het dubbel omdat we alle 2 een mooie bruiloft willen en mijn familie en vrienden uit NL ook komen.

De greencard aanvraag en workpermit is momenteel lopende. Ik ga intussen naar school voor extra bijspijkeren van grammatica, formele brieven schrijven, cv schrijven etc. Druk aan het leren voor een examen af te leggen om hier in mijn vakgebied social work een vergunning voor de staat te krijgen. Op die manier als ik mijn werkvergunning krijg kan ik op zoek gaan naar een baan als Social worker hopelijk.

Voel me helemaal thuis hier; alleen de kou! dat is nog even wennen! -26 vandaag! Volgende week -31! Ja ik heb het over celcius :lol: Inmiddels ook mijn rijbewijs gehaald! Ik heb 60 dagen op mijn Nl rijbewijs kunnen rijden daarna mag je niet meer op je Nl rijbewijs rijden en moet ik mijn Minnesota rijbewijs halen. Voor mij in deze staat betekend dat weer een written test en een road test afleggen.
Kkwgroot
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: K1 visum

Bericht door Kkwgroot »

Ik ga in Gulf Shores Alabama wonen met mijn toekomstige vrouw. Wij gaan ook inderdaad voor jp office en dan ais. Ons grote feest is reeds gepland van 30 mei tot en met 3 juni. 1 juni is onze grote dag. Maar first thing first.
Minasota ken ik een beetje mijn schoonvader heeft gewerkt voor mayo hospital.

Qua werk start ik zodra ik kan en mag mijn eigen bedrijf op in de us en ga ik aan de slag bij mijn vaste klanten kring in NL.
Ik ben IT Consultant.

Maar ja eerst wachten op mijn interview.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1 visum

Bericht door Sunny2007 »

Hey, Leuk hou ons maar op de hoogte! En fijn dat je al veel geregeld hebt, geeft alleen maar meer rust. Succes alvast.
Kkwgroot
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: K1 visum

Bericht door Kkwgroot »

Eindelijk bericht gehad van het consulaat in Amsterdam.

Mijn Medical staat gepland en mijn interview ook voor half februari.

Hopelijk gaat alles voorspoedig en kan ik gaan werken aan mijn reis richting de USA. Wel even gewacht met het boeken van tickets want ik hoor nogal veel verhalen dat het soms langer duurt om je paspoort terug te krijgen met Visum.

Maar so far so good.

Kan niet wachten op de dag om NL gedag te zeggen en Hi to the USA en dan eindelijk weer bij mijn Meissie te zijn.

Als alles voorbij is laat ik weten hoe mijn interview gegaan is. :D
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1 visum

Bericht door Sunny2007 »

Hwy, ow goed nieuws fijn voor je! dan ben je er echt bijna!

Op mijn papieren toen stond dat je geen vlucht mag boeken totdat je goedkeuring hebt. Ik weet dat sommige dat toch al doen. Ik heb het zelf ook pas gedaan toen ik mijn paspoort met mijn visum erin had ontvangen.

De medische keuring is ook heel snel en fijn. Zijn hele lieve mensen daar die alles rustig met je doornemen. Vervolgens is het een stukje lopen (tenminste ik heb het te voet gedaan) naar een ander gebouw voor je scan. Dat is ook binnen 5 minuten klaar.

Het consulaat zelf ook fijne ervaring mee. Stellen je zeer vriendelijk wat vragen en willen wat documenten zien en bij mij wat foto's en je krijgt meteen je antwoord te horen of je bent goedgekeurd en wat er daarna van je verwacht wordt.

Alvast heel veel succes!
Kkwgroot
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: K1 visum

Bericht door Kkwgroot »

Ja mijn medical was easy, xray was wel een stukje lopen maar geen probleem moest alleen wel lang wachten totdat de dr de xray had goedgekeurd ben er al met al een uurtje geweest.

nu mijn interview eind feb en dan als alles goed is naar de US.
Kkwgroot
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2019, 22:31
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: K1 visum

Bericht door Kkwgroot »

Ben vandaag approved tijdens mijn interview at the US consulate.

I am estatic !!!!
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1 visum

Bericht door Sunny2007 »

WOOOPPPP Gefeliciteerd!!!

Sorry. late reactie!
Inmiddels al in the US?
Lis123
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 00:04
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: St. Paul, MN

Re: K1

Bericht door Lis123 »

Sunny2007 schreef:
12 nov 2018, 12:49


Uitgeschreven bij de gemeente, een particuliere verzekering afgesloten voor de eerste 2 maanden (Nadat ik getrouwd ben kan mijn vriend mij op zijn werkverzekering bijschrijven),
Op welke particuliere verzekering ben je gegaan? Ik vertrek over anderhalve week ook naar Minnesota, maar vind het lastig een verzekering te vinden... OOM krijgt veel slechte reviews en Goudse expat zag er heel duur uit. Also, kon je je meteen na trouwen inschrijven bij je man z'n verzekering, had je daar een of ander bewijsje voor nodig?

Thanks!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer