K1 visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

K1 visum

Bericht door Sunny2007 » 19 aug 2018, 19:32

Hallo,

Ja Alweer een topic K1! Waarin ik jullie op de hoogte wil houden van mijn K1 journey en ik graag ook hoor over jullie K1 journey! Een topic waar we elkaar kunnen helpen en ondersteunen in de weg van K1 naar Amerika, je liefde en je nieuwe woonomgeving.

In het kort;
Ik ben Chantal 31 jaar en met mijn verloofde Joey samen. Ik ken hem al 11 jaar Joey en ik hebben besloten de stap te wagen. In December is hij op zijn knieën gegaan en heeft mij op een mooie manier ten huwelijk gevraagd en natuurlijk heb ik Ja gezegd en in januari zijn wij het K1 proces gestart. Inmiddels de NOA2 approval gekregen en een casenumber.

Verder weer afwachten, we hebben nog niks vernomen maar Joey is wel al bezig met zaken rondom the affidavit of support te regelen.
Ik ben bezig met mijn verklaring omtrent gedrag, volgende week alvast paspoortfoto's laten maken en ik wil volgende week tevens het ds160 form online gaan invullen.

Ik ben sinds afgelopen dinsdag weer inwonend bij mijn ouders; meer tijd samen en alvast bezig met keuzes maken; welke spullen behoud ik en moet ik gaan verzenden en hoe en welke niet! Ik ga trouwens in de staat minnesota stad minneapolis wonen, als hopelijk het hele K1 proces gaat lukken!

Taygi
Amerikafan

Re: K1

Bericht door Taygi » 27 aug 2018, 10:12

Proficiat met je verloving! Of ben je nu al getrouwd? Wij gaan het CR-visum aanvragen dus ben ik niet helemaal mee met hoe het K1 in elkaar zit eerlijk gezegd...

Ik ben ooit op vakantie geweest in Minnesota, ik was nog maar 17 dus herinner mij weinig behalve hitte en een mall met een cinema, kinder rollercoaster, en denk ik nog een aquarium ook. Rare amerikanen....

Waarom koos je voor Minnesota? Is je man van daar? Of is het een specifieke keuze? De winter staat mij daar wel aan met alle sneeuw, maar de zomer lijkt mij een ware verschrikking :lol:

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 27 aug 2018, 11:45

Hallo en welkom

Ik ben nog verloofd en nog niet getrouwd nee. We kiezen voor minnesota omdat mijn verloofde daar vandaan komt en zijn familie ook daar wonen.
Ik moet morgen eens naar het consulaat van amsterdam bellen om te vragen of ze mijn papieren hebben ontvangen. Inmiddeld de vog aangevraagd, paspoortfotos gemaakt, ds 160 online ingevuld.

Spannend allemaal. Deze week wil ik mij echt eens gaan verdiepen in al mijn spullen en hoe naar amerika verzenden. Het stuk waar ik het minste zin in heb want waar begin je haha. Dan besef je pas hoeveel spullen je hebt.

Ik hou nu juist van de warmte van minnesota en verheug me wat minder op de sneeuwstormen daar. Het lijkt me vooral eng om erin te moeten rijden. Maar ook dat zal wel gewenning zijn. Afgelopen kerst daar ook geweest em toen was het min 21. Ik vond het helemaal geweldig. Mijn verloofde en ik zijn ook alle 2 genieters van de natuur en zijn er lekker vaak op uit gegaan en winterhiking gedaan. Heerlijk

Haha dat wat je beschrijft is the mall of america. Een heel pretpark zit erin, aquarium, bioscoop etc. Gek ja, wel handig natuurlijk vooe die winters ook haha.

En wanneer gaan jullie het proces starten en naar welke staat?

Taygi
Amerikafan

Bericht door Taygi » 27 aug 2018, 12:54

Ik heb hier op het forum nog interessante posts gelezen met aanraders om je inboedel te verzenden. Alhoewel ik vooral naar de topics over het vervoeren van huisdieren keek. Maar zo vind je vast wel nog wat, als je dat nog niet gedaan hebt.

Ik kijk daar ook niet naar uit om alles te verzamelen, en ook zeker niet naar het verkopen/weggeven van spullen die je niet meeneemt. Want ja, waar begin je, en hoe beslis je wat je achterlaat? Keuken spullen bijvoorbeeld, is het zinnig om mijn hele goeie mixer mee te nemen en daar altijd een power converter voor te gebruiken?? En mijn boeken! Ik heb toch wel een leuke collectie verzameld maar is het het geld waard om ze op te sturen? Haha, ik stel het allemaal graag nog even uit :) Hopelijk vind jij er een weg in!

Ja! The Mall of America, die was het. Er was ook een Godiva winkel in, waar ik nog vroeg of ik als Belg korting kreeg. Maar 't mocht niet zijn :lol:

Ik denk dat dat wel zal wennen, rijden in de sneeuw. Hoop ik toch, want wij gaan richting New York, daar sneeuwt het toch ook af en toe hevig.

Wij trouwen in september ergens, mijn vriend moet eerst nog een apostille op z'n geboorteakte krijgen, en zouden later dit jaar de procedure starten. Voor de zekerheid wachten we nog even, voor het geval dat mijn vriend (die in België op een studentenvisum is) niet tijdig afstudeerd. Ons plan A is emigreren in de buurt van NYC, waar zijn familie woont. Maar we willen graag iets huren met een tuintje dus zal het wel te zien zijn wat er betaalbaar is. Of waar we werk vinden.

Als alles goed loopt met je aanvraag, wanneer verwacht je dan naar de US te kunnen gaan?

sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sundaysue » 27 aug 2018, 15:53

Sunny2007 schreef: Ik moet morgen eens naar het consulaat van amsterdam bellen om te vragen of ze mijn papieren hebben ontvangen. Inmiddeld de vog aangevraagd, paspoortfotos gemaakt, ds 160 online ingevuld.
Je kan het consulaat niet bellen, wel e-mailen. Patience is the key to the process.

Als het goed is heb je nu je AMS case number, dus je kan je petitie tracken via CEAC.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 28 aug 2018, 17:00

Hallo,

Wat Leuk New York! Spannend allemaal zeg en ja daar kan het ook behoorlijk koud worden. Als ik het goed begrijp zijn jullie nu dus wel samen en willen dan samen emigreren naar NY?

Ik heb inderdaad al her en der hier op de sites gelezen over het onderwerp spullen verhuizen. En herkenbaar wat je schrijft. Ik ben zelf ook een boekenfanaat en ik heb toch besloten dat ik ze mee wil nemen. Voor mij ook een stuk emotionele waarde. Alle huishoudelijke apparaten die voor mij geen emotionele waarde hebben laat ik hier en alle persoonlijke dierbare spullen wil ik meenemen en natuurlijk kleren schoenen etc.

Ik verwacht hopelijk als alles goed gaat in november naar mijn verloofde te kunnen verhuizen en in december te trouwen. We houden nog geen feest, dat willen we dan plannen voor de komende zomer, want mijn familie wil zeker komen en een aantal vrienden. Trouwjurk heb ik hier ook al gekocht. Ik vond het belangrijk om dat samen met mijn moeder en beste vriendin te kunnen doen.

--------------------

Wat betreft het consulaat bellen; Ik ben sinds kort weer naar mijn ouders verhuisd en wil mijn adreswijziging dus doorgeven. Het scheelt gelukkig dat een vriendin van mij tot eind oktober nog op mijn oude adres woont, dus mochten ze de papieren al verstuurd hebben zal het gelukkig in goede handen aankomen.

Ik heb mijn casestatus gecheckt en eeek hij staat ok ready Er staat het volgende;

Your case is ready for your interview when scheduled at the U.S. Consular section. If you have already scheduled an appointment for an interview, please prepare your documents as directed in your appointment letter and appear at the consulate on the appointed date and time. Otherwise, please wait until you have been notified of your interview appointment. Additional information about how Immigrant Visa interview appointments are scheduled can be found at: http://nvc.state.gov/interview
For more information, please visit TRAVEL.STATE.GOV.

Ik heb nog geen appointmentletter ontvangen, dus we wachten maar geduldig nog even af. Hoop dat hij deze week in de bus valt; op mijn nieuwe adres of mijn oude adres.

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 03 sep 2018, 09:12

Hallo,

Ik heb mijn k1 pre appointment checklist ontvangen.
Yes!!!

Een vraag:
Er staat dat ik mijn appointment request naar hun op moet sturen met de confirmation page van de ds 160 formulier en een kopie vam de bio page van mijn paspoort.

Dan staat erbij:
Only when we receive the appointment request we will schedule your appointment.

Dit stuk is duidelijk, ik stuur dit naar hen op, maar dan? Moet ik daarna online een afspraak inplannen of kan ik dat nu al doen en accepteren ze het dan als ze bovenstaande papieren ontvangen hebben?

En daarna staat:

After you received your appointment all applicants will need to complete several more steps and undergo a medical examination.

Maar die stappen zie ik wel nergens erbij staan. Of is het nu weer afwachten tot mijn interview data is ingepland en hoor ik dan wanneer en bij wie ik de medical moet doen en welke stappen ik nog meer moet doen?

Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.

Groetjesss

Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nagini » 03 sep 2018, 09:33

"Only when we receive the appointment request we will schedule your appointment." betekend inderdaad dat ze alleen een interview inplannen zodra ze de bovenstaande documenten hebben ontvangen. Ze gaan dat dus niet doen voordat ze de juiste documenten binnenkrijgen. Over wat je moet meenemen op het visum interview krijg je daarna wel bericht. Mocht je alvast wat dingetjes willen verzamelen, ik geloof dat de andere documenten die je moet meenemen onder andere een verklaring goed gedrag (VoG), scheidings of overlijdens documenten als je al eerder getrouwd was maar nu gescheiden bent of weduwe, en dat soort dingen zijn. Ook moet je op het visum interview bewijzen dat je een relatie hebt, en dat je elkaar dus in de afgelopen 2 jaar in persoon ontmoet hebt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan tickets/foto's, maar vooral ook aan financiele documenten, zoals een gezamelijke bankrekening of huur.

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 03 sep 2018, 09:43

Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ja de checklist wat ik mee moet nemen naar het interview zit erbij met inderdaad de zaken die je beschrijft. Alleen dus niks over de medical exam, waar in te plannen en wanneer, en wat ze dan nog meer willen. Ik denk dat ik dan maar af moet wachten en het interview moet inplannen zodra ik de formulieren bij elkaar heb.

Ze hebben wel een formulier erbij gedaan met welke vaccinaties ik moet hebben.

Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nagini » 03 sep 2018, 13:45

Ik denk dat de reden daarvoor is dat de uitslag van het medical exam beperkt geldig is (ik dacht 6 maanden? maar niet 100% zeker). Dit natuurlijk omdat een medical van 3 jaar geleden ofzo niet zoveel zegt over je gezondheid nu, zeker niet omdat ze naar besmettelijke ziektes kijken. Dus je krijgt waarschijnlijk meer informatie over de medical zodra je interviewdatum bekend is (en dus zeker is dat je resultaten niet komen te vervallen voor het interview). Naar mijn weet zijn er een beperkt aantal klinieken/artsen in NL en belgië die de test mogen doen, dus er bestaat kans dat je best een eindje moet rijden om een gecertificeerde kliniek te vinden.

Ik vond dit formulier uit 2016 online: https://travel.state.gov/content/dam/vi ... terdam.pdf Mischien dat dat helpt. Ik zou verder gewoon de stappen doen die ze zeggen, in de volgorde waarop je ze gepresenteerd krijgt. Veel succes!

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 03 sep 2018, 15:35

Je hebt nu pakket drie gekregen. Je stuurt de documenten die ze vragen en daarna ontvang je pakket 4, je interview datum & informatie wanneer je de medische doctor mag bellen. B.v. bij mij stond er "The panel physician can be reached as of June 20 2016" dus ik mocht niet eerder inplannen dan June 20. Zorg dat er minimaal 10 dagen tussen je medisch examen en interview zit. Ik heb bv voor drie weken tussentijd gekozen ivm tuberculosis history.

Verder bevestig je de interview datum en tijd via de gegeven website in de brief en betaal je je visum fee.

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 04 sep 2018, 11:31

Dankjewel voor jullie info, dat helpt veel.

Nog 1 vraag :oops:

Dus ik stuur de info op wat nu in de brief staat en hun sturen mij in package 4 dan de datum voor het interview?
En ik moet dan vervolgens pas als ik package 4 heb de ds 160 fee online betalen en online de data voor het interview verifiëren?

of: nu de formulieren van package 3 opsturen en nu online de ds 160 fee betalen en nu online een keuze maken voor een interview datum?

sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue » 06 sep 2018, 02:39

Nja goed, ik heb het proces in 2016 zo afgelegd. Zou me niet verbazen als er het een en ander is veranderd in de laatste twee jaar.

Dus packet vier is je interview datum die zij voor je inplannen en die bevestig je dan maar nogmaals, zo heb ik (en anderen) dat gedaan in 2016.

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 06 sep 2018, 10:44

Hallo,

Bedankt, antwoord is helder.

Ik heb zojuist pakket 3 verzonden.
Op rijksvaccinatie.nl heb ik zojuist mijn inentingenbewijs aangevraagd. Hetgeen je nodig hebt voor je medical. Tip voor diegene die dit ook moeten
Vraag dit op tijd aan, ik kom er net achter dat dit 2 tot 3 weken kan duren eer ik het ontvang.

Ik dacht ik plan ook alvast mijn medical in, maar aangezien ik daarvoor het inentingenbewijs moet hebben en ze aangeven een formulier mee te nemen waar je interview datum op staat zal ik toch maar even afwachten.

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 12 sep 2018, 09:56

Hallo,

Ik heb mijn pakket 4 afgelopen maandag ontvangen via een email. Hierin zat informatie over hoe ik online mijn interview kan plannen en hoe ik een medical moet inplannen.

Zojuist de medical ingepland op 26 september

Meteen online gegaan om een afspraak voor het interview in te plannen. Helaas pakt hij de betaling op de een of andere manier niet dus heb ik voor de keuze voor een overboeking moeten gaan. Nu moet ik 3 dagen wachten en als het goed is is de betaling dan geaccepteerd en kan ik weer online gaan om mijn interview in te plannen.

Toen ik al een aantal zaken online aan het invullen was zag ik als interview data 25 sept staan. Weet iemand of je ook de keuze hebt om een latere te pakken als ik dalijk weer in het systeem kom. Want dat zou betekenen dat ik de 25e mijn interview heb en de 26e mijn medical. Wat volgens de papieren dus niet kan, want ik moet 10 dagen van te voren mijn medical inplannen....

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 13 sep 2018, 10:35

Hallo,

Ik kreeg vanochtend via email de betalingsbevestiging binnen. Hierdoor kon ik vervolgens weer verder in het systeem en het was mogelijk om meerdere opties aan te klikken. Ik heb op 16 oktober mijn interview.

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 18 sep 2018, 16:42

Heb je een apostille op je documenten nodig voor het interview?

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 26 sep 2018, 17:48

Medische keuring gehad. Alles binnen een uur klaar.

Zeer vriendelijke mensen. Ik begon met een bloedafname en urinemonster, en daarna aan tafel een hoop formulieren invullen. Bijna overal moet hezelfde ingevuld worden. Je naam je beroep je pasportnummer en niet vergeten je casenunmber. Ook vragen ze naar het adres waar je in Amerika gaat wonen. Dan een aantal simpele vragen of je rookt etc. Gewicht hartslag longen en ogen worden nagekeken. Vervolgens krijg je een papier mee voor het medisch centrum waar je röntgenfoto word gemaakt. Ook daar zeer vriendelijke mensen.

Sunny2007
Amerika-ontdekker

Bericht door Sunny2007 » 17 okt 2018, 19:45

yesyesyes

op 16 oktober mijn interview gehad en ik ben goedgekeurd!!!

update over het interview:

20 minuten voor aanvang mij gemeld. Er was geen wachtrij en ik kon direct doorlopen. Binnen een security check ( paspoort,jas,schoenen etc)
Vervolgens word je naar een ruimte verwezen waar ik mij weer bij een mevrouw achter een bureau mocht melden.
Ze gaf aan dat ik mijn paspoort, ds 160 form en pasfoto's aan haar moet laten zien. Dit gedaan, waarnaar ik verzocht werd om te zitten. Na ongeveer 10 minuten werd ik naar een loket geroepen waar ik deze papieren af mocht geven met daarbij nog de affedavit of support, VOG en birtcertificate. Vingerafdrukken werden afgenomen. Daarna kon ik weer gaan zitten. Na 20 min werd ik naar weer een loket geroepen. Hier moest ik mijn rechterhand opsteken en een eed afleggen en digitaal met mijn vingerafdruk ondertekenen.

Vervolgens controleerde ze de papieren stelde de vraag wat mijn geboortedatum was, wat ik voor werk deed en hoe ik mijn vriend heb leren kennen. Ik ken hem al 11 jaar en in amerika tijdens werk leren kennen. Ze stelde me de vraag waar precies ik gewerkt heb en wat hij voor werk deed en hoe we elkaar dan getroffen hebben. Wat 11 jaar lang onze band was. Wat er nu veranderd is nu ik na 11 jaar wel de stap ga maken. Ze wilde foto's zien van 11 jaar geleden en gelukkig had ik deze bij me. Vervolgens wilde ze weten of we al wat voor de trouwerij geregeld hebben en wanneer. verteld dat we dat zo snel mogelijk wanneer kan binnen 90 dagen willen doen en dan in aug sept het echte feest willen houden. Dat ik wel al mijn jurk hier gekocht heb en dat ik het bewijs kon laten zien. Dat was niet nodig. Vervolgens gaf ze aan approved!

Nu op zoek naar vluchten!! Weet iemand of ik een retour kan boeken en dan de terugvlucht als ik gevlogen ben kan cancellen. Vind een enkeltje erg duur! 1000 euro duurder!!

Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 » 17 okt 2018, 21:15

Gefeliciteerd!

Voor wat betreft je vlucht: de retourvlucht cancellen is niet eens nodig. Je komt gewoon niet opdagen voor je retourvlucht. Die enkele reizen hebben vaak veel soepelere voorwaarden qua wijzigen en annuleren dan de 'goedkope' retourtjes, maar als je dat allemaal niet nodig hebt, dan koop je gewoon een retour en gebruikt alleen de eerste helft.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer