Acteren in Los Angeles

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Hockey »

meyem schreef:Zou die kans veel groter zijn dan succes in LA als acteur/actrice?
Dit. Deze vraag. Dit is de beste vraag die ik in dit topic gezien heb.
Met toch een kleine aanmerking. Acteren gaat pas lukken als je door de auditie heen komt, YouTuben of Instagrammen kan je gewoon mee beginnen en ben je niet afhankelijk van een regisseur. Maar verder, de bovenstaande vraag van meyem, is die kans groter dan de kans middels acteren?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Marcopstal »

Ik denk wel dat de kans groter is dat je succesvol wordt door bvb. Youtube. Je hebt aanvankelijk immers alles zelf in de hand en als je er in slaagt een "hype " te worden komt de rest vanzelf.

Als acteur/actrice denk ik dat je je in het circuit zelf al dient te kunnen bewijzen om door te breken wat niet evident is. Ik denk niet dat er veel zo eventjes op straat worden opgepikt, tenzij je een heel bijzondere uitstraling hebt die men net zoekt....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Taygi »

meyem schreef: Zou die kans veel groter zijn dan succes in LA als acteur/actrice?
In de huidige youtube wereld? Denk echt wel van niet dat de kans veel groter is. Zoals ik eerder zei, de competitie is bikkelhart, er zijn heel veel mensen die effe youtube ster willen worden. Maar er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die effe holywood acteur willen worden. Denk dat je voor beide heel veel geluk moet hebben of op een bepaalde manier echt buiten/boven de rest staan.

E.g de paul brothers bieden echt niks bijzonders en zijn ondertussen ook al stinkend rijk. De teloorgang van youtube, imo maar das weer wat anders :)

Pewdiepie wordt veel aangehaald als het op financieel succes komt maar hij is echt wel de uitzondering hoor. Je hebt veel succesvolle youtubers daar niet van, maar pewdiepie is een hele grote uitzondering die zoveel geld binnenhaalt. Ik denk niet dat de meesten over miljoenen kunnen spreken.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door meyem »

Half on, half off topic....
ik kwam laatst dit filmpje tegen en vond m leuk. Heerlijk om al die jonge, onschuldige koppies te zien:
[youtube]wslw6cB8zxg[/youtube]
Vaiana
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2018, 09:53

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Vaiana »

Zo nu en dan denk ik weer eens aan dit topic, had geen enkel idee dat het al anderhalf jaar geleden geschreven is. Twijfelde erg lang of ik iets zou reageren want allereerst zijn mijn 3 posts enorm cringy en de dingen die ik zeg komen allemaal al lang niet meer overeen met wat ik nu denk. Vooral grappig dat ik echt schreef te denken dat ik 'niet zo naïef etc als de andere wannabe actrices' was, om vervolgens precies eenzelfde soort verhaal te schrijven lol. In ieder geval, ik heb gemixte ideeën over hier weer leven in blazen maar whatever dit is toch anoniem en ik denk niet dat heel veel mensen er om geven. Als iemand dit leest; leuk je weer te zien, geniet van het lezen van mijn 2 jarige transformatie :))

Ik was (en ben) me echt heel bewust van de minuscule kans om 'het te maken' maar de reden dat ik er zo nonchalant over deed was omdat het echt het acteren is dat voor me uitmaakt. Bekendheid is het laatste dat ik zou willen, ik zou het zeker overhebben voor meespelen in projecten die ik zelf zou kiezen maar het was echt verre van mijn motivatie. Ik geniet van elke improvisatieopdracht bij audities, amateur theatershows in kleine theaters zijn het al waard voor me. De reden LA is uiteraard omdat alles er daar gecentreerd om is (sorry voor deze slechte zin lol).

1.5 jaar geleden was ik echt bang dat het allemaal een vlaag was, en hoewel dat zeker het geval was voor die LA droom, kan ik echt met zekerheid zeggen dat de intrinsieke motivaties gelijk zijn gebleven (gek genoeg gezien ik mijn 'oude' berichten echt niet kan lezen). Mijn standpunt op LA is wel enorm veranderd maar eigenlijk uitsluitend door educatie op dat gebied.

Ik volg al een tijd geen regulier onderwijs meer en het grootste deel van mijn leven is in (uk) Engels op dit moment. Super grappig om te lezen dat ik zo onzeker was over mijn Engels want ik spreek thuis ook al gewoon mijn hele leven Engels. Ik was vooral heel bang met onbekenden en niet-familie. Het is beter dan mn Nederlands tegenwoordig, ik zit echt naar de woorden te zoeken met deze post haha

Ik hou me nu heel erg bezig met school om zsm eindexamen vwo te doen (ws volgend jaar), dan ben ik van de leerplicht af en kan ik doen met mijn leven wat ik wil. Volgend jaar word ik 16, als mijn motivaties dan nog hetzelfde zijn als in 2018 en nu zal ik zeker even verblijven in California :)

Er zijn nog allemaal dingen die ik wel wil zeggen maar ik wil echt anoniem blijven dus ik laat het hierbij. Wie weet tot later :))
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door SemJes »

Wat leuk dat je wat van je laat horen. Ik ben benieuwd wat de volgende 2 jaar je gaan brengen en hoop natuurlijk dat je ons op de hoogte houdt en je je dromen waar kunt maken :thumbup:
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door SophiaB »

Succes meid, zo leuk dat je wat van je laat horen. Meestal horen we nooit meer iets dus waardeer het zeer :thumbup: Succes met al je verdere plannen en sluit me aan bij SemJes: houd ons op de hoogte alsjeblieft!
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Acteren in Los Angeles

Bericht door Pete.Z »

Leuk om wat te horen inderdaad.
Ik denk dat iedereen op zijn 14de dingen dacht en wilde waar je later liever niet aan terugdenkt, no worries. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer