Ik wil (zoals vele hier) actrice worden in Los Angeles. Ik heb al een redelijk plan voor ogen maar ik heb echt nog lang niet alle informatie die ik nodig heb, daarom zijn alle tips en adviezen meer dan welkom!
Ik ben 13 jaar en woon in Nederland. Mijn allergrootste droom is om actrice te worden in Los Angeles. Ik volg het VWO tweetalig en start na de zomervakantie in jaar 3. Als alles goed loopt heb ik op mijn 17de mijn diploma. Ik heb een tijd toneelles gevolgd en dat vond ik heel leuk maar dat was erg musical gericht en ik zou graag de filmwereld in willen gaan. Na de zomervakantie ga ik dan ook beginnen met figureren en kleine rollen om zoveel mogelijk ervaring op te doen. Als het lukt wil ik voordat ik klaar ben met school echt wel een goedgevuld portfolio hebben. Dan zijn er nog een aantal zaken waar ik rekening mee moet houden:
Taal: Ik beheers de Engelse taal al best goed, films zonder ondertiteling en boeken draai ik mijn hand niet voor om maar in conversaties hoor je echt nog wel goed dat het niet mijn eerste taal is. Ook struikel ik nog geregeld over mijn woorden. Thuis spreken we voor een deel Engels (vader spreekt Engels) en 2 van mijn 3 beste vriendinnen wonen in Engeland/Amerika en daar bel ik dagelijks mee. In mijn vrije tijd oefen ik heel veel op mijn accent en uitspraak en plus mijn tweetalige onderwijs zou dit goed moeten komen na 4 jaar toch?
Studie: Ik wil heel graag gaan studeren in Amerika. Welke studie en waar zoek ik later uit als ik beter weet wat ik wil en de studie zelf wordt betaald door mijn ouders. Ik weet dat studeren in Amerika is natuurlijk heel duur dus ik ga uitzoeken hoe het zit met studiebeursen etc. Ik heb hier wel een paar vragen over:
- Als je in Amerika studeert, kan je dan gedurende je studie gewoon in Amerika wonen? En daarna?
- En ik ga zeker niet voor een topuniversiteit als Harvard ofzo maar ik wil wel een goede studie doen zodat mocht het niet lukken in de acteerwereld ik nog gewoon een goede baan kan nemen.
Over het acteren zelf: Ik zou graag tijdens mijn studie oefenen en audities doen. Zou ik hier tijd voor hebben? Ik zit op de middelbare school dus echt geen flauw idee van hoeveel tijd je naast je studie overhoudt etc. Maar ik ben 100% bereid om al mijn vrije tijd in mijn droom te steken! Ik zou graag horen of jullie denken dat dit realistisch is. Ook wil ik dus hier in Nederland al een naam krijgen voordat ik naar Amerika ga zodat ik iig aantoonbare ervaring heb.
Ik weet dat er nog honderden zaken zijn waar ik geen rekening mee heb gehouden en dat is waarom ik dit topic open. Deel alsjeblieft al je ervaringen en toevoegingen want ik ben hard bezig om er een realistisch plan van te maken. Hou het alsjeblieft netjes want dit is de droomversie van mijn toekomst en ik weet dat het allemaal niet vanzelf gaat. Ik heb nog 4 jaar om dit alles goed te krijgen. Acteren is mijn lust en mijn leven en ik heb er alles voor over om dit werkelijkheid te maken. Heel erg bedankt alvast!