DV winnaar 2019; TimGerritsen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
TimGerritsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2011, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door TimGerritsen »

Hallo allemaal,

Na jaren meedoen eindelijk een nummer mogen ontvangen! Wij zitten in de 16 duizend reeks, dus een zeer grote kans op een interview. Zelf ben ik niet zo'n schrijver, maar voor wat info zou je de (net begonnen) blog van mijn vrouw kunnen lezen: http://www.ilsesamericandream.wordpress.com.

Op deze site willen we ook duidelijk de genomen stappen op vermelden, wij vinden dat hier weinig duidelijke informatie over te vinden is. Of hebben wij niet goed gezocht?

22 juni het DS-260 formulier ingevuld, maar verder nog niks vernomen. Wie heeft dit al eerder gedaan en kan ons vertellen wat wij kunnen verwachten? Krijgen wij in NL een brief of op het amerikaanse adres? En wat zal deze brief naar verwachting bevatten?

Verder zijn we al bezig om alle papier bij elkaar te verzamelen. Op het gemeentehuis gaven ze aan dat je op het uittreksel van het geboorteregister ook een apostille moest hebben van de rechtbank.

Mochten jullie tips of advies of ervaringen willen delen, dan lees ik de met plezier terug.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door Ziva »

Ik weet niet hoe goed jij zoekt maar dit hele forum staat vol met tips en ervaringen van winnaars van de DV.

Misschien even de juiste zoekterm gebruiken en door de topics lezen?

Als het goed is krijg je na het invullen van het DS-260 formulier bericht met de interview datum of als er problemen zijn. Je kunt ondertussen natuurlijk gaan beginnen met alle papieren verzamelen voor je interview.

Hier staat een stappenplan.

Veel success!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door Nagini »

Hey Tim,

van harte gefeliciteerd met je selectie! 16xxx is inderdaad een goed nummer, met grote kans dat je aan het interview toe komt. Let hierbij wel dat interviews niet allemaal tegelijk gepland worden. Elke maand, meestal beginnend in oktober, worden interviews tot een bepaald nummer 'opgeroepen', dus met 16xxx zal het toch wel een paar maanden duren voordat je aan de beurt komt voor het interview. Verder kan het soms een paar maanden duren voor men toekomt aan het reviewen van je DS260; http://britsimonsays.com/dv2019-basic-questions/ . Die website is trouwens super voor andere informatie, bekijk ook eens http://britsimonsays.com/dv-lottery-guide/ als engels geen probleem is.

Long story short, een paar maanden geen nieuws zou zo maar kunnen. Als het goed is krijg je per e-mail te horen of er nieuws is over je DS260 formulier. Dit kan de datum van je interview zijn, maar ook bijvoorbeeld dat er een probleem met je formulier is. Ik zou nu nog geen stress hebben... de amerikaanse overheid is gewoon zo snel niet ;)
TimGerritsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2011, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door TimGerritsen »

Bedankt!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door Patrick1975 »

TimGerritsen schreef:Hallo allemaal,

Na jaren meedoen eindelijk een nummer mogen ontvangen! Wij zitten in de 16 duizend reeks, dus een zeer grote kans op een interview. Zelf ben ik niet zo'n schrijver, maar voor wat info zou je de (net begonnen) blog van mijn vrouw kunnen lezen: http://www.ilsesamericandream.wordpress.com.
Gefeliciteerd! Geweldig avontuur. Ik heb net Ilse’s blog doorgelezen en ik herinner me nog de tijd dat ik voor hetzelfde besluit stond in 2010. To go or not to go met drie kleine kinderen en alles achterlaten. Mijn advies: gewoon gaan zonder twijfel. Als het niet bevalt kun je altijd nog terug en zo’n kans krijg je niet nog eens.

Het is een hele papierwinkel, maar als je er eenmaal doorheen bent, heb je de ervaring van een lifetime.
Veel plezier!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door Patrick1975 »

Het oktober Visa Bulletin geeft voor november aan dat de EU nummers current zijn tot en met nummer 6400.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door ADE01 »

Ik lees overigens op jullie blog dat jullie graag naar Orlando willen verhuizen. Mocht je vragen hebben o.i.d. laat het weten. Wij wonen hier nu net een jaar na hetzelfde proces. Daarbij woont er nog iemand dichtbij die ook ongeveer een jaar hier is, ook via DV. En er wonen sowieso best veel mensen op het forum in FL.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door Patrick1975 »

Patrick1975 schreef:Het oktober Visa Bulletin geeft voor november aan dat de EU nummers current zijn tot en met nummer 6400.
Correctie, 4400
TimGerritsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2011, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door TimGerritsen »

Bedankt voor de reacties! :thumbup:

Al wel vast wat vragen:
Hoe hebben jullie werk gezocht?
Hoe hebben jullie een juiste school uitgezocht voor jullie kinderen?

Als het allemaal goed gaat, dan zal ik eerst gaan tot dat ik werk hebt en komen mijn vrouw en kinderen na. Dan heb ik de tijd om alles te regelen en uit te zoeken.

Hoe is dat bij jullie gegaan?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door ADE01 »

Werk ligt aan de sector waarin je werk zoekt? Sommige banen gaan makkelijker via het internet dan anderen. Vanuit NL vooral via de bekende websites zoeken en hopen dat je een (eerste) interview op afstand kunt doen.

Ik heb geen kinderen maar de keuze voor een school is in eerste instantie beperkt tot de scholen in het district waar je woont. Dat maakt het lastig wanneer je nog niet weet waar je gaat wonen. En dat weet je nog niet exact wanneer je geen werk hebt. Een soort van vicieuze cirkel waarin je keuzes moet maken dan wel geduld moet hebben. Seminole county, iets boven Orlando, heeft over het algemeen een goede reputatie als district zijnde. Verder vind je in iedere county wel een aantal goede scholen, vaak waar de huizenprijzen wat hoger zijn.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door Patrick1975 »

TimGerritsen schreef:Als het allemaal goed gaat, dan zal ik eerst gaan tot dat ik werk hebt en komen mijn vrouw en kinderen na. Dan heb ik de tijd om alles te regelen en uit te zoeken.

Hoe is dat bij jullie gegaan?
Ik ben via een international manager transfer gegaan L1 visum, dus ik had al werk. Hoe het voor jou gaat hangt af van je branch, je opleiding en ervaring, je beheersing van de taal en hoe goed je jezelf presenteert in je resume en gesprekken.

De keuze van de school wordt volledig bepaald door de keuze van je huis. Elk adres in Amerika heeft een openbare school toegewezen. Met andere woorden, waar je woont bepaalt waar je kinderen naar school gaan. Er zijn ook private scholen en alternatieve scholen (vergelijkbaar met Montessori), maar dat vergt ofwel geld ofwel geduld met wachtlijsten.

Je kunt het best een kortdurende huur afsluiten zodat je in die tijd kunt uitzoeken waar je wilt wonen (en dus welke school het wordt). Dit is behoorlijk belangrijk. Mijn vrouw wilde echt niet in bepaalde buurten wonen, niet vanwege de buurt, maar vanwege de school :-)
TimGerritsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2011, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door TimGerritsen »

Bedankt voor de reactie's,

Ik heb 3+ jaar ervaring in de fastfood en 2 jaar in de retail. Dus daar verwacht ik werk te kunnen vinden. Zit zelf te denken aan Dunkin' Donuts of iets dergelijks waar de spits in de ochtend/overdag ligt. Daarnaast zit ik te kijken naar kleine retail bedrijven zoals walgreens, dollar store etc. Bij de Walmart lijkt me ook leuk, maar als 1e baan een stap te ver. Eventueel weer richting de KFC.

Tot nu toe alleen via indeed gekeken, maar heb het idee deze niet altijd up-to-date is.

Inderdaad ook aan een korte huur periode gedacht, mar gelijk op een goed plek scheelt weer wat werk. Zie wel dat er vaak grote verschillen zitten tussen elementary en middle school.
ASILKAN
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 aug 2016, 13:29

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door ASILKAN »

jullie kunnen altijd extra wat proberen te verdienen met uber en zulk
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door ADE01 »

Heb je al via de websites van de ketens zelf gezocht? Er hangen overal "mensen gezocht" flyers en bordjes in retail & fast food. Zeker nu met eindejaars drukte die verwacht wordt. Ook Disney smeekt om mensen bijvoorbeeld, met in veel gevallen een bonus voor hiring wanneer je een tijdje blijft werken. Link voor Disney

Walmart staat niet bekend als een super werkgever overigens, maar ik weet niet wat je start punt is. Misschien wat hoger in het management dat je dan wel weer goed zit. Je kunt in principe overal doorgroeien hier.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: DV winnaar 2019; TimGerritsen

Bericht door Patrick1975 »

TimGerritsen schreef:Inderdaad ook aan een korte huur periode gedacht, mar gelijk op een goed plek scheelt weer wat werk. Zie wel dat er vaak grote verschillen zitten tussen elementary en middle school.
Ja, het is een puzzel. Maar je moet je niet helemaal blind kijken op de school scores. Ik woonde bijvoorbeeld eerst in een wijk waar de basisschool een 10 had, en nu woon ik in een wijk waar de basisschool een 8 heeft. Maar de huidige school is voor mijn kinderen veel beter, omdat ze de Engelse taal nog niet volledig beheersen en de docenten in deze school meer ervaring hebben met kinderen waarvan de moedertaal niet Engels is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer