Verhuizen naar Boston

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Goedemiddag iedereen!

Mijn man en ik gaan eind oktober verhuizen naar Boston!
Het is altijd al onze grote droom geweest en eindelijk is het zover... Helaas wel niet onze droombestemming maar toch :D

Het bedrijf waar mijn man momenteel werkt heeft ook een Amerikaanse vestiging. Daar mag hij beginnen, hij wordt wel niet 'doorgesluist' helaas. Hij geeft zijn ontslag in België en wordt aangenomen in Boston. En omdat we getrouwd zijn mag ik dus lekker mee.

Ons hondje gaat ook mee verhuizen, ze is helaas niet echt "Miss-Social" dus dit gaat nog een uitdaging worden :lol:

We hebben een koophuis hier in België wat we niet kwijt willen dus gaan we dit verhuren, auto gaan we verkopen en inboedel gaan we stockeren. Het bedrag voor het verschepen van de goederen vonden we toch wel te duur, we gaan daar waarschijnlijk nieuwe spullen kopen.


Hebben jullie nog verdere tips of vragen of...? Shoot! 8)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door roelb »

Als je nog geen ticket hebt, overweeg een one-way in business class bij TAP/Azores airlines, met een route via Portugal en de Azoren. Prijs is 850 euro, bijna op alle dagen in oktober, dat is echt geen geld.

Oke, je maakt wel een kleine omweg en bent 16 uur onderweg, vliegt allemaal in narrow-bodies (A320's) en hebt geen lie-flat seats, maar je mag per persoon wel 64kg aan bagage + alle handbagage die je kunt dragen meeslepen. Voor een verhuizing waarbij je er niet voor kiest om spullen te verschepen kan die extra allowance wel heel prettig zijn. Met z'n tweetjes kun je dan 128kg bagage inchecken en nog eens ieder twee volgestopte carry-on trolley's meenemen.

Voor deze fare zijn wijzigingen ook nog eens gratis: https://goo.gl/flights/Rd1Hv

Edit: voor 150 euro meer (1000 euro pp) vlieg je met TAP vanaf Lissabon direct naar Boston, met lie-flat seats: https://goo.gl/flights/ur6iU
Laatst gewijzigd door roelb op 31 jul 2018, 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Ghoh ja tickets moeten we nog boeken. Alleen een vlucht van zoveel uren is niet echt aangeraden met ons hondje denk ik :(
maar wel een erg goede tip!

Misschien toch eens over nadenken...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door roelb »

Ik had per ongeluk op reply van mijn eigen bericht gedrukt ipv edit.

Maar goed, nu kan ik hem natuurlijk gewoon opnieuw editen om te gebruiken voor een antwoord:

Ik had nog een link toegevoegd. Die route is denk ik een stuk beter. Je vliegt dan in de ochtend naar Lissabon (vluchtje van drie uur), en na anderhalf uur met de directe vlucht van TAP naar Boston. Prijs: 1000 euro one-way. Koopje lijkt me.

Als het hondje mee gaat in de cabin doe je hem of haar denk ik wel een groot plezier met deze route. De business class cabins zijn namelijk vele malen rustiger dan de economy cabin. Zeker op de intercontinentale vlucht. Ook heb je veel meer ruimte voor de carrier en hoeft die niet ingeklemd te worden tussen twee stoelrijen.

In die ruim anderhalf uur op Lissabon kun je hem ook even uit de carrier laten (of dat mag op een vliegveld: geen idee, maar er zal vast wel een rustig hoekje te vinden zijn. En je bent nog in Europa, dus je kunt die tijd ook gebruiken om gewoon even naar buiten te gaan. Natuurlijk kun je ook naar de lounge als business class passagier.

Mocht je tijdens die connectie naar buiten willen met het hondje: laat een van jullie alle handbagage meenemen naar de lounge en ga alleen met het hondje, de carrier, paspoort en je boarding pass naar buiten. Daarmee voorkom je dat alles weer door security moet als je terug naar binnen gaat. Even uitlaten, en daarna snel terug, door security, paspoortcontrole en naar de lounge.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Nagini »

@ roelb denk er wel aan dat je niet altijd business class kan vliegen met een hondje; in de business class is er geen plaats onder de stoel voor je voor objecten, en daarom mag je bij sommige vliegtuigmaatschappijen geen dieren mee in de biznissklas. Denk ook aan inentingen/eisen voor het invliegen van een hondje, voorkom dat je beestje bij aankomst in quarantine moet!

@ topic starter; wat leuk voor jullie en veel plezier gewenst in de US :) met wat voor visum ga je naar amerika? H1B1?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door roelb »

@Nagini: inderaad een goede.. Ik zie bij KLM bijvoorbeeld dat het alleen zou mogen in europe business, maar ik heb toch echt een keer een hondje in een carrier gezien in de WBC cabin op een vlucht AMS-NYC. Die werd tijdens take-off & landing gewoon tegen het voetenbankje aan geschoven.

Maar goed, dat zou de route via Ponta Delgado weer interessant maken, dat zijn allemaal narrow-body's met reguliere stoelen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Tipsy_1 »

hallo,
ik volg graag mee. wij verhuizen begin oktober naar de oostkust.
Ook owv mijn werk maar ik word wel "doorgesluisd".
Maar, ook wij reizen met onze hondjes.
De afmetingen waaraan ze moeten voldoen om in de cabin te mogen zijn wel heel klein hoor. Ik heb hondjes van 7 kilo. Gewicht zou nog lukken maar ik moet ze een kopje kleiner maken om ze in de cabin te mogen vervoeren.
In business class mag een hond idd niet mee in de cabin.
Ik hoop met KLM te vliegen, amsterdam naar newark of philly. Op het forum hoorde ik goede ervaringen met KLM & hondenvervoer.
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

@ roelb: klinkt wel erg interessant! Misschien toch eens navragen of we business mogen vliegen.
We hebben sowieso het plaatselijk reisbureau nog gecontacteerd, ze hebben 2 vluchten aangeboden. Qua prijs ook niet slecht eigenlijk. Eentje van Amsterdam en eentje vanuit Frankfurt. In Frankfurt schijnen ze een aparte ruimte te hebben waar je de hond kunt uitlaten enzo?
Gast

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Gast »

Heb je al woonruimte in Boston?
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

@ eoms: zijn we mee bezig. Het bedrijf waar mijn man gaat werken heeft een speciale dienst die zich ontfermt over de "expats". De zoektocht moeten we zelf doen maar ze ondersteunen wel hierbij. Het is alleen niet makkelijk om vanop afstand een huis te zoeken...
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door ADE01 »

Je kunt wel al veel thuis doen. Bijvoorbeeld in detail kijken waar je wil gaan wonen en een shortlist opstellen van het aanbod. Wij struinen altijd allerlei websites af, van google maps om te zien wat er in de buurt gevestigd zit (supermarkt, restaurant) tot aan crime rates/sex offenders e.d. Dan z.s.m. nadat je land 1 en ander bezoeken. Probleem is vooral het ontbreken van een geschiedenis (credit history & eventuele referentie), hoop dat ze je daar mee helpen?
Gast

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Gast »

Jouw echtgenoot gaat op een local contract, is dan toch normaal voor lange tijd? Inboedel stockeren zou ik dan niet doen, dat wordt een blok aan je been. Je kan heel wat tweedehands verkopen en er nog redelijk mooie bedragen voor krijgen. De rest kan je weggeven aan familie en vrienden. Zodra je in de VS bent wijzigt je perspectief en wil je zo weinig mogelijk loose ends.

Lijkt me toch niet zo heel moeilijk om een huis te vinden, zeker zonder schoolgaande kinderen? Een korte vakantie inplannen, wat buurten en open houses bezoeken, een realtor aanstellen en de rest kan vanuit Nederland per video call met de agent (in de grote steden zijn mooie woningen voor faire prijs nl. na het eerstvolgend weekend al weg). De expat dienst helpt je normaal met de bankzaken (probleem kredietwaardigheid e.d.).
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Visum is voor 5 jaar. Maar gaan wel na een jaar evalueren, want het moet wel voor ons beide leuk blijven. Anders komen we terug... De meeste mensen bevalt het, maar je weet nooit natuurlijk.
En met inboedel stockeren bedoel ik vooral de spullen IN onze kasten, ons meubilair gaan we verkopen ;-)

Inderdaad geen kinderen in het spel, maak het natuurlijk wel makkelijker. Hebben ook wel al wat huizen gezien... Kunnen alleen niet echt een korte vakantie inplannen, de eerste werkdag van mijn man ligt al vast. En we plannen ongeveer een 4 à 5 dagen op voorhand pas aan te komen. Moet helaas nog uitwerken tot dan...
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door dutchie_in_boston »

manuela, op welke visum kom jij hier naartoe? En wat wil je gaan doen? Success met het vinden van woonruimte.
TenD
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2016, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door TenD »

Hoi Manuela,
Geweldig nieuws! En wel toevallig, ik en mijn vrouw gaan begin September ook naar Boston (vlucht vanuit Amsterdam met KLM overigens).
Wij gaan op een L1/L2 visum. Ben ook wel benieuwd wat voor visum jullie gaan, maar ik neem aan ook een L1/L2. Let er overigens dan op dat het voor jou nog wel even gaat duren voor je mag gaan werken (als je dat nog niet wist), een EAD (workers permit) aanvragen duurt momenteel helaas erg lang. We hadden een huur appartement in Nederland en zijn inmiddels ook op zoek (samen met mijn baas en collega's daar) naar een appartement in Somerville/Cambridge. Ik gok dat je vast wel een beetje op de hoogte bent van de prijzen van huizen/appartementen in Boston. Dat is toch wel een flink stukje duurder dan in Nederland (en we wonen nu in centrum Utrecht nota bene..). Ik weet niet waar jullie naar zoeken?
Wij zijn er inmiddels al een poosje mee bezig, dus als je vragen hebt stuur me maar een berichtje!

Edit: Tips van dutchie_in_boston of andere mensen die bekend zijn in Boston en omgeving zijn ook voor ons erg welkom!
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

@ dutchie_in_boston: mijn man L1 en ikzelf een L2. Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik daar wil gaan doen, momenteel heb ik een administratief ondersteunende job. Maar ook een groot hart voor dieren, dus zie mezelf ook nog wel in een hondensalon terecht komen ofzo :-)

@ TenD: Ooh wauw! Toevallig inderdaad :-) Was er inderdaad wel al van op de hoogte dat het sowieso een 3-tal maanden gaat duren eer ik mijn work permit heb, maar vrijwilligerswerk zou wel mogen denk je? Hoogstwaarschijnlijk gaan we vliegen via Frankfurt, was een beetje goedkoper dan Amsterdam. We gaan wel eerder kijken naar een huis dan een appartement, is ook gemakkelijker met het hondje, prijzen zijn inderdaad niet echt volgens NL of BE normen :-p maar zijn voorbereid ;-) Kijken nu vooral naar de volgende regio's (op aanraden van het bedrijf van mijn man): Needham, Dedham, Newton, Waltham en Southie...
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Nagini »

Zolang je geen werk permit hebt mag je naar mijn weten ook geen vrijwilligerswerk doen. Het idee is dat je op die manier ook mogelijk werk van amerikanen kan inpikken. Dus ik zou erg uitkijken met het doen van vrijwilligerswerk zonder permit. Nu is het natuurlijk wel zo dat het veel moeilijker voor de US overheid is om te controleren of je ergens als vrijwilliger werkt, zeker als het 'zwart' is, ie je bent nergens officieel geregistreerd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door roelb »

Die one-way via de azoren in business is er nog steeds, drie korte vluchtjes in een narrow-body toestel waar het hondje (als die in een carrier past) geen probleem is, en je 64kg per persoon aan ingecheckte bagage kostenloos kunt meenemen.
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Iemand ook nog tips ivm vliegen met een hondje?
Ik lees veel positieve dingen maar ook veel negatieve.
We hebben een mini pinscherke, dus een heeeeeel zenuwachtig hondje. Maar omdat we toch voor een aantal jaar verhuizen wil ik haar niet in België achter laten. Ik hooooop dat ze op het vliegveld in het vliegtuig begripvol zijn hiervoor...
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

@ roelb: ik durf hier helaas niet voor te gaan, 1 vlucht wordt al uitdagend genoeg...
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer