Verhuizen naar Boston

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door roelb »

Maar als je overweegt om vanuit FRA te vliegen dan heb je eerst een autorit van enkele uren. Wat is dan het verschil met een vlucht? Voor het beestje is het effect hetzelfde: hij zit in de carrier.

Als je toevallig op een ongunstig tijdstip rijdt kan dat nog veel langer duren, die weg, zeker zo vanaf Dusseldorf/Keulen naar Frankfurt is een ramp met veel baustelle en de bijbehorende files.
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

@ roelb: omdat we maar op 3 uurkes van Frankfurt wonen en in de auto zitten we dan zo goed als alleen met haar. Dat gaat voor haar rustiger zijn dan vliegen met tussenstop. En zo'n tas is ze ook al niet gewoon, dus daar moeten we nog op gaan oefenen. + is het een redelijk vroege vlucht, dus gaan we 's morgens hééééél vroeg moeten vertrekken dus lekker rustig op de baan wel :thumbup:
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door ADE01 »

Niet te druk maken en vooral niet te veel verhalen op internet lezen. Het gaat heel weinig fout, zeker niet met honden die op schoot mee mogen. Mensen waarbij alles goed verloopt zetten dat niet zo snel op het internet. Daarbij, honden herkennen doorgaans emotie van het baasje. Zelf rustig blijven is het beste wat je kunt doen denk ik. Mijn vrouw en ik vliegen apart van elkaar met onze honden, zij heeft zelf al veel stress met het vliegen en al helemaal wanneer de honden mee gaan. Ik zou geen pilletje of iets geven, maar sommigen doen dat wel. Mijn dierenarts was daar verdeeld over. En vergeet niet alle checks en inentingen!

(heb m'n reactie iets aangepast, dacht dat ik al eerder gereageerd had maar er vliegt nog iemand met honden binnenkort)
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Queste »

roelb schreef:Als je toevallig op een ongunstig tijdstip rijdt kan dat nog veel langer duren, die weg, zeker zo vanaf Dusseldorf/Keulen naar Frankfurt is een ramp met veel baustelle en de bijbehorende files.
Hou op schei uit, zelfs op zondagmiddag sta ik daar muurvast en de kilomters met baustelle doen de kilometers zonder verbleken. De hele route ligt open. Helaas geldt dat voor de 45 ook, dus A3-A4-A45 om van Köln via Olpe naar Frankfurt te komen is ook geen optie.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door roelb »

Dat zeg ik dus, maar dan iets voorzichtiger. We bedoelen hetzelfde - FRA is een slecht plan ;-)
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Oei, dat beloofd dan :blink:

Maar het is wel goedkoper dan via Amsterdam, zowat € 155 p.p. goedkoper zelfs.. Vind ook niet onbelangrijk..
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door roelb »

Je kunt vanaf FRA op dit moment inderdaad spotgoedkoop vliegen binnen Star Alliance. Maar ik kan het niet helemaal rijmen met je volgende opmerking: "is het een redelijk vroege vlucht, "

De enige twee non-stop vluchten FRA-BOS zijn namelijk de dagelijkse vluchten van LH, en die vertrekken om respectievelijk 13.05 en 17.55. In beide gevallen zit je overdag in de drukte op de weg.

Maar inderdaad, als je een retour FRA-BOS boekt ben je op dit moment voor 311 euro klaar. Let op: restricted/basic economy fare zonder bagage. Fare basis KLO3ILGT, geldig tot 15 september 2018. Let op: no changes allowed, anytime. Ga je per persoon 2 stuks bagage inchecken van 23 kg dan zit je rond de 460 euro pp. Nog steeds goedkoop. En als je een beetje slim plant kun je de terugreis gebruiken voor een bezoek aan het thuisfront, maximale trip duur is 90 dagen voor deze fare rule, dus als je met kerst/oud en nieuw in Nederland wilt zijn kun je deze terugreis daarvoor gebruiken.

Maar goed, je moet wel naar FRA toe.
TenD
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2016, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door TenD »

Ik zou absoluut afraden om te werken zonder EAD. En daar valt inderdaad helaas ook vrijwilligerswerk onder. Zover ik begrijp is die 3 maanden nu wel de minimumgrens, dat zouden er ook zomaar 5 maanden kunnen zijn. ( https://egov.uscis.gov/processing-times/ )

De plaatsjes die je noemt liggen wel een stuk buiten Boston, dus ik gok dat de prijzen daar wel flink lager zijn. Ik weet uiteraard niet precies waar je man gaat werken en of dit qua woon-werkverkeer te doen is, maar daar zal zijn bedrijf vast ook rekening mee hebben gehouden. Wij kiezen er voor om dicht bij mijn werk en de T (openbaar vervoer) te gaan wonen, en in ieder geval in het begin zonder auto te kopen/leasen.
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Kleine update: onze visums zijn goedgekeurd en kunnen binnen enkele dagen bij ons in de bus vallen :-)

Bijkomende vraag waar jullie ons misschien wel mee kunnen helpen: ik heb gelezen dat de 'bankzaken' allemaal wat moeilijker lopen in de VS. Veel nog met cheque, bijkomende kosten bij overschrijvingen,...
Wat raden jullie ons, op financieel gebied, aan? Wat moeten we zeker meenemen of navragen? Sowieso cash, maar hoe zit het met cheques enzo?
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Willem1 »

Een paar dingen:

- Zorg dat je in ieder geval een creditcard hebt. Er is op dit forum al regelmatig geschreven over de route die AmEx biedt om je Nederlandse kaart te gebruiken om US credit history op te bouwen, en over over de (on)handigheid van het alleen kunnen krijgen van een 'secured' US credit card (vanwege te weinig credit history). Zolang je geen US kaart hebt, is het erg handig om in ieder geval een Nederlandse kaart te hebben.
- Niet alle banken laten je een rekening openen zonder social security number (SSN). Bank of America is 1 van de banken waar dat wel kan. Het voordeel van Boston (Cambridge) is dat de bank-kantoren daar wel vaker met nieuwkomers in de VS te maken hebben en dus sneller snappen wat je wil en wat er mogelijk is.
- Nadeel van BofA is dat ze kosten rekenen voor incoming wire transfers. Als je denkt dat je regelmatig geld uit NL moet overmaken kun je proberen een bank te vinden die weinig (of geen) kosten daarvoor in rekening brengt (icm het al dan niet nodig hebben van een SSN).
- Als je geld wil overmaken van NL naar de US: Geef je NL bank opdracht om een bedrag in dollars over te maken, en om alle kosten door de verzender te laten betalen. Als je een bedrag in EUR overmaakt wordt de omwisseling naar dollars gedaan door de Amerikaanse bank, en die hanteren vaak veel ongunstigere wisselkoersen.
- Als alternatief om geld over te maken, kun je ook Transferwise (www.transferwise.com) gebruiken. Ik heb positieve ervaringen met ze (ook voor grotere bedragen), en het scheelt een flink stuk in de kosten. Maar het is en blijft natuurlijk een 3e partij aan wie je ineens een som geld toevertrouwt, dus doe je eigen research en kijk of je er comfortabel mee bent.
- Je krijgt meestal meteen een paar cheques mee als je een bankrekening opent. Het is aan jou om te zorgen dat je geen cheques uitschrijft terwijl er te weinig geld op je rekening staat.
- Veel banken rekenen (flink hoge) kosten voor nieuwe cheques. Dan is het goed om te weten dat er geen enkele reden is om de cheques van je eigen bank af te nemen. Je kunt gewoon online bij verschillende 3e partijen je cheques kopen die veel voordeliger zijn dan wat de bank je aanbiedt. Je vertelt hen wat je routing number en account number zijn, en per kerende post krijg je een set cheques die net zo geldig zijn als de cheques die je van de bank had kunnen kopen.
- In plaats van cheques kun je vaak ook met money orders betalen. Die kun je (o.a.) bij het postkantoor kopen en met je (Nederlandse) pin-pas afrekenen.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Queste »

Willem1 schreef:- Nadeel van BofA is dat ze kosten rekenen voor incoming wire transfers. Als je denkt dat je regelmatig geld uit NL moet overmaken kun je proberen een bank te vinden die weinig (of geen) kosten daarvoor in rekening brengt (icm het al dan niet nodig hebben van een SSN).
Of je doet een ACH transfer via Transferwise (http://transferwise.com/u/mirjamk19). Hierbij krijg je geen extra kosten bij de ontvangende partij.
Willem1 schreef:- In plaats van cheques kun je vaak ook met money orders betalen. Die kun je (o.a.) bij het postkantoor kopen en met je (Nederlandse) pin-pas afrekenen.
ACH transfers. Vraag ernaar of je via een ACH transfer kan betalen. Heb ik met m'n advocaat ook gedaan en het scheelt gewoon kosten hoewel het geld wel iets langer onderweg is.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Tipsy_1 »

proficiat met je visum,
ik ben in blijde verwachting van mijn "visum pakket" zodat ik een afspraak kan maken bij de ambassade.
Wanneer is vliegen jullie?
ik hoop toch wel midden oktober echt in de US te zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door hemmie »

Wij gebruiken in de praktijk echt maar heel weinig checks uit ons checkboekje, eigenlijk alleen betalingen aan bijvoorbeeld een reparateur die aan huis komt of voor betalingen aan school (voor extra activiteiten, t-shirt, dat soort dingen), maardat laatste kan zelfs steeds vaker via een website met credit card. Als je een check toch al moet opsturen kan dat (al jaren) door daarvoor binnen je internetbankieren een opdracht te geven, je check wordt dan geprint en direct verstuurd. Maar de meeste dingen betalen we gewoon met credit card, of soms door vanuit internetbankieren een betaling op te zetten. Daarnaast kun je tegenwoordig heel eenvoudig geld overmaken naar een emailadres, of een mobiel nummer, zonder kosten. Veel mensen zijn daar nog niet zo bekend mee, maar is super handig.
Checkboekjes zijn idd duur, maar wij doen er dus jaren mee, dus niet heel erg relevant. Alleen vervelend dat je nieuwe nodig hebt als je verhuist, omdat je adres er op staat.

Wat de credit card betreft, begin met een secured credit card, regelmatig gebruiken en elke maand netjes betalen, dan kun je na 6 maanden over op een normale credit card.

Het is inderdaad wat banken betreft een flinke stap terug als je naar de VS verhuist, maar ik vind de situatie nu al zoveel beter dan toen wij hier in 2011 kwamen wonen, er is zeker hoop!
Terug in Texas!
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Bedankt voor jullie tips!
Komt goed van pas, vind zo'n zaken niet altijd simpel.

Die secured card gaan wij niet hebben, want het bedrijf van mijn man heeft een afspraak hierrond bij Bank Of America.

Ons vertrek is gepland op 23/10 :D dus zijn wel echt aan het aftellen nu...
Het blijft wel spannend om te vliegen met ons hondje...
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Tipsy_1 »

idem hier...
wij vliegen allicht ook rond die tijd, volgende week donderdag gaan we naar de ambassade (net vastgelegd
ook met twee hondjes in het ruim...
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Ambassade was wel totaaaaal niet wat ik had verwacht :-) Ik dacht zo een heel statig chique gebouw, waar er bijna niemand was. Maar het is precies een oud gemeentehuis, met keiveel beveiliging EN lang wachten. We hadden vorige week om 10u een afspraak, kwamen pas 3 uur later ofzo buiten. De vragen tijdens het "interview" waren ook echt miniem. Aan mij stelde ze 1 vraag, aan mijn man 3.

Ons hondje mag wel gewoon gelukkig bij ons blijven in het vliegtuig.
Met welke maatschappij vliegen jullie?
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Tipsy_1 »

ik plande KLM
als je een maatschappij kent waar ze eventueel wel mee mogen.. ze wegen elk 7 kilo en zijn dwerg teckel kruising dwergteckel/jack...
manuela_usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2018, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door manuela_usa »

Oei.. dat is wel op het randje denk ik qua gewicht. Meestal max 7 a 8 kg denk ik incl. reistas..
Wij vliegen vanuit Amsterdam met Delta.

Welk telefoon abo raden jullie aan te nemen?
23/10/'18 - Moving to Boston, MA
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Patrick1975 »

Telefoon abonnement kan nog lastig worden. Ze doen een credit check voor je telefoon abonnement, in ieder geval als je een telefoon financiert.

Er zijn geloof ik wel opties maar het lukte mij uiteindelijk pas om een telefoon op mijn naam te krijgen nadat ik wat credit score had opgebouwd via de secured Card.

Dit is wel wat jaren geleden (2010) dus wellicht zij er mensen die meer recentelijk zijn verhuisd die tips of trucks hebben.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door hemmie »

Gewoon beginnen met een prepaid plan. Hebben wij zelfs nog steeds, met ons verbruik een prima optie.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer