Verhuizen naar Boston

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Papageno »

Vanochtend bij consulaat aan Museumplein geweest. Je afspraak tijd is de tijd dat de beveiliging je naar binnen laat, leek het wel op. Eenmaal binnen gaat het op volgorde van binnenkomst. Eerst links een grove papieren check (de pasfotoos zijn te klein! maar wel de juiste grote ge-upload bij de DS-160). Dan bij loket 1 of 2 in de rij en de papieren inleveren (in 3-voud). De ge-uploade fotoos waren goed genoeg dus die werden gebruikt. (wist zweet van voorhoofd af). Dan de risk fee van $500 dollar met creditcard betalen (niet pinnen, kan evt ook cash in euro en Dollar).
Dan met betalingsbewijs terug naar loket 1 of 2.
Dan kom je in de queue om opgeroepen te worden voor interview (5 minuten gesprekje met wat controle vragen, wat is HBO ook alweer in het engels?) en dan krijg je de melding dat de paspoort per post worden opgestuurd.
Dan sta je na 2 uur binnen weer buiten!
And now.... we wait.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Tipsy_1 »

volgens mij betekent dat wel dat je je visa approved hebt gekregen hoor, super toch?
Bij ons gelijkaardige ervaring, in brussel twee maanden geleden :-). Daar zei de consul wel " your visa is approved, your passports will be send".

(en ondertussen wonen we hier al bijna twee maanden, time flies...!)
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Patrick1975 »

Papageno schreef:... wat is HBO ook alweer in het engels?...
Je hebt er achteraf niks aan, maar dezelfde vraag komt ongetwijfeld op in de toekomst.
HBO opleiding = Bachelor's degree.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Patrick1975 »

Tipsy_1 schreef:(en ondertussen wonen we hier al bijna twee maanden, time flies...!)
Hoe bevalt het tot nu toe?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Tipsy_1 »

Ons bevalt het prima :-). We leren stilaan ook meer en meer mensen kennen en gebruiken de weekends om er op uit te trekken.
Enkele dingen die ons opvallen:
- vele dode herten langs de weg, erg zielig.
- veel politiecontrole dus we letten goed op onze snelheid
- van defensief autorijden hebben en ritsen hebben ze hier nog nooit gehoord denk ik
- mensen zijn echt wel erg vriendelijk, heel fijn
- klussen in huis wordt door iedereen echt wel uitbesteed (zelfs blaadjes harken en dakgoten legen....)
- het is hier relatief duur om te wonen
- sorteren is lekker makkelijk. we hebben een grote container voor restafval en een voor recyclage waar eigenlijk gewoon alles in mag door elkaar. groenafval kan je altijd op straat zetten. Geen limieten.
- super handig dat alle winkels eigenlijk altijd open zijn
- op het werk: er wordt zelfden samen geluncht, meestal eet iedereen gewoon achter zijn bureau (!)
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Papageno »

We hebben een huis! Het is een helft van een 2 onder 1 kap geworden in Wellesley Hills (ten westen van Boston city) in een mooie omgeving.
Een huis vinden met 3 kinderen, hond en als buitenlander is nog niet zo makkelijk.
Met name de hond is een restrictie. Als je zoekt op de websites (Trulia, Zillow, Hotpads) dan vind je wel huizen maar als je dan aanvinkt dat je een huisdier mee wil nemen dan worden de zoekresultaten gedecimeerd.

Nu hebben we dus ook een school en kunnen we gaan aanmelden. Binnenkort de verscheping, sleutel-overdracht van het Utrechtse huis op 2 mei en dan 3 mei vliegen!
Ik heb nog een boel vrije dagen dus per 1 juni begin ik in Burlington met werken (30 minuten commute, bij geen files). Ik doe nu woon-werk op de fiets (5 minuten max).
Gaat dus een boel veranderen maar we hebben er zin in!
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door dutchie_in_boston »

ah, leuk om te horen! Wellesley is mooi wonen. Veel success!
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Max Kool »

Gefeliciteerd dude!

Commuten op de motor zolang het geen winter is! :thumbup: (tussen de files door mag helaas nog niet in MA)
LA, LA, LA....
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Ziva »

Supergaaf joh! Jullie grote avontuur gaat nu echt beginnen!

Heerlijk, ik hoop dat het wonen in Amerika, maar specifiek Boston, jullie goed zal bevallen! Hou ons op de hoogte van hoe het gaat en als je nog tips nodig hebt helpen we je graag natuurlijk :clap: :D
Papageno
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:10
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wellesley close to Boston

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door Papageno »

Max Kool schreef:
26 mar 2019, 23:49
Commuten op de motor zolang het geen winter is!
Nah, heb mijn fiets al een heel poos weg gedaan en heb er geen behoefte meer aan. Als ik niet door de files mag is er helemaal geen voordeel. Ik ga denk ik commuten in een cabrio die ook winterhard is (Saab of Volvo). Nu moet ik nog winterhard worden. :twisted:

Vandaag te horen gekregen dat financiering van kopers rond is, hondenbench gekocht bij Zoologistics te Schiphol/Hoofddorp en heel veel zooi weggegooid in het weekeinde. Het wordt steeds concreter en we hebben er steeds meer zin in.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Verhuizen naar Boston

Bericht door dutchie_in_boston »

Papageno schreef:
01 apr 2019, 15:22
... een cabrio die ook winterhard is (Saab of Volvo)...
geen rear-wheel drive nemen want die zijn niet sneeuw- en ijshard. Tenzij je houdt van fishtailing, donuts, en geen heuvel op kunnen rijden natuurlijk :lol:. Als ik hier nieuw was, dan zou ik een AWD kopen en die zijn ook in convertibles te krijgen, maar minstens een FWD.

En in de winter vooral veel buiten bezig zijn - tubing, schaatsen, skieen, langlaufen, snowmobilen, enz., het is hier allemaal zo dichtbij en goed te doen voor een dag of weekend. Of zelfs een middag - Blue Hills, wat echt niets voorstelt maar hartstikke leuk is voor kinderen en beginners en dichtbij voor een doordeweekse, naschoolse dag. Of Wachusetts.

Maar goed, we hebben eerst de zomer en herfst om naar uit te kijken. Het voorjaar is ontzettend vroeg dit jaar en ik hoop op een lang zomerseizoen. En in plaats van de paden op en de lanen in, gaan wij de bergen op en het water in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer