CR1 Visa Taygi & G - vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Dag allen,

De knoop is nu echt echt definitief doorgehakt. Mijn ouders zijn op de hoogte, en via hen jan en alleman. We trouwen binnenkort, ik wacht nog op de gemeente om te laten weten welke documenten ze van hem moeten hebben, en beginnen langzamerhand aan het verzamelen van de nodige documentatie voor ons I-130 pakket.

Ik dacht dit topic te gebruiken voor vragen die ik heb, zodat ik mogelijk geen 10 verschillende topics moet openen. Alsook updates als er nieuwsgierigen zijn.

Ik stuit direct op een aantal vragen.

1. Proof naturalization
Mijn vriend is geboren in Taiwan en is als kind naar de VS gekomen. Zijn ouders werden burgers, dus hij automatisch ook. Moeten we dan een certificaat van de ouders hun 'naturalization' bijvoegen? Of heeft hij een ander apart bewijs van burgerschap?

2. Proof bonafide marriage
De voorbeelden die ik las spreken vooral over boarding tickets en dergelijke, bewijs dat je bij elkaar bent geweest. Die heb ik helaas tijdens de verhuis allemaal weg gegooid (ik had eigenlijk beter moeten weten). Ik heb wel nog email bevestigingen van luchtvaartmaatschappijen, dat is toch ook geldig, he?

Verder hebben we ook wel een hele resem foto's enzo, en ons gezamelijk huurcontract, maar maak me er wel wat zorgen over.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Loek »

Ik ben ooit ook toen mijn ouders Amerikaan werden genaturaliseerd, maar ook ik kreeg een Certificate of Naturalization. Dus ik neem aan dat je vriend die ook heeft; dat moet hij even aan zijn ouders vragen. Heeft ie het niet dan kan hij een vervanging aanvragen, maar dat kost wel een forse bedrag ($555). Je kunt het hier aanvragen: https://www.uscis.gov/n-565
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Ouch pijnlijk, ik hoop dat hij die nog heeft. D:
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Nagini »

Over 'proof of bona fide marriage' hoef je je niet zoveel zorgen te maken als het inderdaad een legitiem huwelijk betreft. Nederland is een 'low fraud' land, wat betekend dat weinig mensen hier visa fraude plegen door een (nep)huwelijk aan te gaan, en daarom valt de bewijslast meestal wel mee. Ik denk dat het ontbreken van de fysieke vliegtickets in jouw geval geen probleem moet zijn. Het huwelijksdocument en andere financiele informatie waaruit blijkt dat jullie levens (financieel) verstrengeld zijn wegen zwaarder als 'bewijs' dat jullie echt getrouwd zijn dan foto's en dergelijke. Dat gezamelijke huurcontract is dus prima daarvoor. Denk ook aan gezamelijke bankaccounts en dergelijke.

Heel veel succes en geluk gewenst met de CR 1 en jullie huwelijk :)
rdr96
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:02
Locatie: Georgia, US

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door rdr96 »

Een Certificate of Naturalization kan alleen aangevraagd worden door een person ouder dan 18 jaar... Dus in principe kunnen kinderen die route niet volgen. Die route was misschien vroeger mogelijk, maar nu niet meer.
Als je vriend geen Certificate of Naturalization heeft gekregen, dan zal je form N-600 moeten gebruiken. En de kosten om via N-600 certificate of Citizenship te krijgen is $1,170.00. Dit process is voor kinderen waarvan de ouders citizen zijn of net geworden zijn, en waar de kinderen dus automatisch Citizenship krijgen door de ouders.
Aangezien ik net door het Citizenship process heen ben, hebben mijn kinderen automatisch de Amerikaanse Nationaliteit gekregen, ze hebben er alleen geen bewijs van. En dus moeten we voor hen form N-600 gebruiken om een Certificate of Citizenship the krijgen.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

We zijn ondertussen al 3 maanden verder en nog steeds niet kunnen trouwen. :') Ik maakte mij in juli veel zorgen over ons I-130 pakket, heel naief zo bleek. Ons eerste struikelblok is gewoon al kunnen trouwen, en de documenten dat België daarvoor wil. :lol: Volgens onze originele planning gingen we in september trouwen en in oktober/november ons I-130 pakket opsturen.

Volgens onze huidige planning zullen we al heel blij zijn als we kunnen trouwen voor januari 2019. En daarvoor gaan we naar Denemarken, een romantische vakantie :roll:

Via een FB groep is trouwens bevestigd dat sommige immigranten die als kind naar de VS zijn gekomen geen naturalisatie nummer hebben, zoals rdr96 hieronder ook vermeld. (dat had ik toen niet gezien, denk ik) Een geldig US paspoort is voldoende bewijs voor het I-130. Dat heeft hij gelukkig wel, dus hoeven we geen dure forms ofzo aan te vragen.
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Hoi Allemaal,

Gefeliciteerd Taygi! ik hoop dat jullie snel kunnen trouwen en dat je daar kunt gaan wonen :)

Ik heb een vraag en wellicht heb jij je hier meer in verdiept of informatie over kunnen vinden.
Mijn vriend is Amerikaans en woont nu 3 jaar in Nederland en hem hem hier ontmoet. We willen begin 2019 trouwen en daarna ook het CR1 visa aanvragen.
Nu is het zo dat er iemand financieel verantwoordelijk moet zijn voor mij, netzoals ik dat hier op papier ben voor hem. Maar mijn vriend woont en werkt in Nederland nu. Kan het zo zijn dat zijn ouders garant staan ipv hijzelf?

Heel verwarrend allemaal! haha

Gr Roos
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Hey Rosie,

Ja, inderdaad, zijn ouders kunnen garant staan- of beter gezegd, sponsor zijn. Zij moeten dan een affidavit of support invullen. Wij moeten dat ook doen, gezien mijn vriend student is en momenteel geen inkomen heeft. Laat ze zich eerst wel goed inlezen, want daar hangt wel wat aan vast en ze moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Als jullie begin 2019 willen trouwen raad ik aan om nu al zijn documenten aan te vragen. Als hij geboren en getogen in de VS is dan is dat niet zo'n grote moeite, niet zoals wij problemen hebben in ieder geval. Hij moet een kopie van zijn geboortecertificaat aanvragen, daar een affidavit op krijgen en dan laten vertalen naar het Nederlands. Begin er op tijd aan. Afhangend van welke staat hij is kan dat allemaal op afstand geregeld worden, dat zal hij moeten opzoeken.

Hier zijn de officiele .gov pagina's die je kunnen helpen:

Algemene info CR1
https://travel.state.gov/content/travel ... pouse.html

Info affidavit of support voor jouw vriend
https://www.uscis.gov/i-864

Naar wat ik begrijp, maar ik weet het niet 100% zeker, we zitten aan deze stap nog niet, moet hij dit formulier invullen, en zijn ouders het onderstaande gezien dat van hem niet genoeg is.

Info affidavit of support voor jouw vriend zijn ouders
https://www.uscis.gov/i-864a

En alle info voor jouw sponsors op een rijtje:
https://www.uscis.gov/sites/default/fil ... s/F3en.pdf

Verder heb ik ook heel wat info op visajourney.com gelezen. Dat kan misschien voor jou ook een hulp zijn.
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door realone »

Ik volg dit even als je ons op de hoogte kan houden hier. :)
Begin september zijn wij getrouwd en afgelopen maandag is ons I130 pakketje op de bus gegaan voor de CR1 aanvraag.

Ik ben benieuwd of mensen hier recente ervaring hebben met de huidige wachttijden. Ik ga uit van een maandje of 10 van nu, dus ergens in de zomer van 2019. Spannende tijden. :wink:
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Hahaha, ben ik wel een beetje jaloers op! Zijn jullie getrouwd in Nederland/België? Veel succes met jullie aanvraag.

Ik las onlangs dat het voor CR1 12-14 maanden is van het verzenden van de I-130 tot de green card. Maar ik ben niet echt helemaal op de hoogte.

Ik zoek af en toe wel een uitlaatklep om te zagen over dit alles dus af en toe een update zal wel geen probleem zijn :) Heb afgelopen weekend zelfs een nachtmerrie gehad over papierwerk inleveren. :lol:

Wegens onverstaanbare redenen hebben we drie weken moeten wachten op 2 documenten van ons stadhuis in België. Ik wou Tonder in Denemarken wel al contacteren om een afspraak te maken voor te trouwen. Helaas, slecht nieuws. Ze aanvaarden momenteel geen nieuwe aanvragen. De cut-off was verdorie 1/10/2018.

Bon, er is nog een stad in de buurt die buitenlandse huwelijken doet dus heb ik nu daar naar gemaild. Fingers crossed. Dat is al weer een week geleden, dus ik ga ze woensdag (als ik weer thuis ben) even bellen.

Als Denemarken niet door kan gaan dan zouden we eind februari (na m'n vriend zijn examens) naar de VS trekken en daar trouwen.
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door realone »

Wij zijn getrouwd in Nederland. Zij woont hier inmiddels bijna 5 jaar maar we waren het er eigenlijk samen al lang over eens dat we graag naar de VS zouden willen. Wij zijn weliswaar niet getrouwd om een green card te kunnen krijgen (anders hadden we dat al veel eerder gedaan), maar toen het zo ver was hebben we natuurlijk ook niet lang gewacht om het proces in te gaan.

RapidVisa heeft het nu over 7-10 maanden volgens de laatste succesvolle aanvragen (dus van ongeveer een jaar geleden), maar dat is natuurlijk in zijn algemeenheid en van veel afhankelijk. Een vriendin van mijn vrouw heeft dit een jaar geleden ook doorlopen en kwam op zo'n 11 maanden uit.
The entire CR1 visa timeline can vary greatly from person to person. Prior to 2018, timelines for this process were usually between 6 to 7 months from start to finish. The new administration’s immigration focus have resulted in extended timelines for all visa types. This is primarily due to a higher workload and increased applicant scrutiny. As of 2018, if you do everything correctly, avoid getting a request for evidence, and aren’t from a high-fraud area, the process is taking on average from 7 to 10 months, from start to finish. Please keep in mind all our timelines are rearward looking, meaning we can only give an estimate of approvals we see currently. Immigration is sensitive to many factors like politics, that can change these timeline estimates on a moment’s notice. We cannot guarantee your timeline, and only provide this as a general estimate based on averages.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Oh- wow plots klinkt het allemaal zo dichtbij dan.

Ik vind dat ik er heel moeilijk vat op heb, in te schatten wanneer we dan ongeveer zouden vertrekken. Zeker omdat ik nog steeds niet weet wanneer (en waar) we gaan kunnen trouwen. En heel veel mensen vragen daar naar, en dan sta ik daar meestal "euh nog zeker een jaar of een jaar en een half" Maar als het CR-1 proces minder dan 12 maanden zal duren dan is er nog helemaal geen haast. Oef, zeg. :thumbup:

Ik maakte mij zorgen dat mijn vriend na zijn studies terug naar de VS zou moeten, en als de visum aanvraag nog niet af was, dat we weer lange afstand zouden moeten doen. We hadden de eerst twee jaar een langeafstandrelatie, voordat hij naar België kwam. Daar hebben we beiden geen zin in. Maar tjah, als het niet uitkomt dan moet het maar, he.

Vind ik wel een grappige formulering. Wij trouwen wel specifiek voor een green card. :lol: Moest mijn vriend Belg zijn, of ik Amerikaan, dan zouden we (nog) niet trouwen. We zetten de stap omdat het moet.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Ondertussen in contact geweest met een ander stadje in Denemarken waar we kunnen trouwen. Had al telefonisch contact gehad, heel vriendelijk en behulpzaam. Documenten opgestuurd en- lap. Ze moeten een document hebben dat 'bewijst' dat G niet getrouwd is voor we een afspraak kunnen maken. Ondanks het feit dat dat in de VS niet bestaat. En voor 2019 zijn ze volgeboekt. Dus dan wordt het direct februari, na de examenperiode.

Dan wordt het immigreren uitgesteld tot zeker februari 2020, zijn studenten visa blijft zo lang niet geldig dus we gaan weer lange afstand moeten doen. Zucht.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Het heel vriendelijk en behulpzame Deens stadje wou documenten dat niet bestonden (bewijs dat een amerikaan getrouwd is of niet) en die ook DOOR DE DEENSE OVERHEID BEVESTIGD ZIJN ALS ONBESTAANDE. Dan wouden ze ook nog wachten op de vernieuwing van G zijn belgische identiteitskaart.........

Het is nu December 2018- nog altijd niet getrouwd, nog altijd geen datum waarop we gaan trouwen. :thumbup:
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Hi Taygi,

bedankt voor je vorige antwoord! We hebben alle documenten behalve het trouwcertificaat, (volgende week!! :clap:)
Hoe staat het bij jou inmiddels???

Mijn verloofde en ik gaan volgende week trouwen!

ik heb een paar vraagjes:
1. Alle documenten die bewijzen dat wij een bonafide huwelijk hebben zijn in het Nederlands (bank, huwelijk, huurcontract)
Nu weet ik dat je die documenten moet vertalen.
In hoeverre moeten wij ALLES laten vertalen? Het complete huurcontract (inclusief voorwaarden etc) komt dan neer op 900EU, terwijl we ook alleen de pagina's kunnen vertalen waar daadwerkelijk de overeenkomst op staat. Rabobank heeft bijvoorbeeld een officiele engelse brief geschreven dat wij samen rekeningen en verzekeringen delen, dit lijkt mij voldoende, maar ik weet het niet! :cry:

2. Welke vaccins zijn heb ik nodig, sommige zijn verlopen, voor de medische keuring? Dan kan ik vast beginnen...... :mrgreen:

3. Onze bewijsstukken, huwelijkscertificaat + foto's van de dag (+internationale akte met apostille stempel), bewijs van gezamelijke rekeningen en verzekeringen, gezamelijk huurcontract. Is dit voldoende?
Het lijkt me namelijk onmogelijk dit te verzamelen als je niet in hetzelfde land woont. :o

Ik hoop echt dat iemand het snel leest en de antwoorden weet #wanhopigenenthousiasttegelijk

Toedels!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door hemmie »

Ik neem aan dat je het over de algemene eisen van een green card medical hebt, dat kun je hier vinden.
Terug in Texas!
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door realone »

Rosie91 schreef:
29 jan 2019, 13:07

ik heb een paar vraagjes:
1. Alle documenten die bewijzen dat wij een bonafide huwelijk hebben zijn in het Nederlands (bank, huwelijk, huurcontract)
Nu weet ik dat je die documenten moet vertalen.
In hoeverre moeten wij ALLES laten vertalen? Het complete huurcontract (inclusief voorwaarden etc) komt dan neer op 900EU, terwijl we ook alleen de pagina's kunnen vertalen waar daadwerkelijk de overeenkomst op staat. Rabobank heeft bijvoorbeeld een officiele engelse brief geschreven dat wij samen rekeningen en verzekeringen delen, dit lijkt mij voldoende, maar ik weet het niet! :cry:
Ik kan geen antwoord geven op wat je allemaal moet vertalen, maar ik weet wel dat wij dit zelf hebben gedaan. Of eigenlijk mijn vrouw. Daarbij heeft ze dan een verklaring gedaan dat ze vloeiend Engels spreekt en dat de vertaling accuraat zijn. Dat is, voor zover ik weet, voldoende. Daarmee bespaar je dan toch een hoop kosten.
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Beste realone

Bedankt voor je feedback, erg hulpzaam! :)

Scheelt heel veel geld! :clap:
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

1. Ik heb diezelfde vraag ook al ergens ander gesteld en idd, je kan verklaren dat je vloeiend engels/nederlands spreekt en dat de vertalingen accuraat zijn. Gaan wij ook doen.

3. Lijkt mij wel voldoende. Maar bedoel je dat je die zaken niet hebt of wel?

En alvast gefeliciteerd voor volgende week

Over onze status wel goed nieuws :)

Eind December kregen wij eindelijk een datum dat we in Denemarken kunnen gaan trouwen. Volgende week vrijdag :) Ik ga direct ook alle papieren enzo meebrengen, mss kunnen we daar al wat dingen invullen. Alhoewel ik niet weet of we direct onze marriage certificate meekrijgen of niet.
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Hoi!

Ja we hebben al die documenten, maar ik neem aan dat brieven en tickets dan niet nodig zijn. :)
Spannend he trouwen, hihi dan trouwen we allebei op dezelfde dag, ik ook volgende week vrijdag! :P

heb je ook enig idee over de vaccins, is dat alleen de DTP? zou mooi zijn. Als het hepatitis is dan kan ik maar beter vast beginnen denk ik....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer