Belastingconsulent met expertise emigratie VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
willem_pdx
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2018, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Belastingconsulent met expertise emigratie VS

Bericht door willem_pdx »

Hallo! Binnenkort ga ik samen met vrouw en 2 kinderen emigreren naar VS. Wij hebben sinds 2 maanden, na een lange procedure een greencard. Op dit forum heb ik al veel informatie gevonden. Ik ben nu op zoek naar een belasting consulent met expertise van beide belastingstelsels. Aangezien wij over 2018 nu een beslissing moeten maken waar belasting te betalen. Onze huidige boekhouder heeft van het M-formulier geen kaas gegeten. Weet iemand een goede belastingconsulent hiervoor? En iemand die ook betaalbaar is, wij zijn beide zzp-ers, dus kunnen geen KPMG consulent inhuren helaas... PB mag ook, want ik neem aan dat een topic ook geen reclame topic voor bedrijven mag worden. Veel informatie heb ik al van de belastingdienst zelf in Heerlen, maar een goede beslissing nu kan ons misschien later in 2019 veel geld schelen.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Belastingconsulent met expertise emigratie VS

Bericht door ADE01 »

Ik lees mee. Wat een ongelofelijk boekwerk is dat M formulier... Als ik het van te voren geweten had, had ik mij op 1 januari uitgeschreven, normaal belasting aangifte gedaan en klaar er mee.
Jurre123
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2019, 21:43

Re: Belastingconsulent met expertise emigratie VS

Bericht door Jurre123 »

Hallo Willem,

Is het gelukt met het vinden van een belasting consulent? Ik ben nl ook op zoek naar iemand die de juiste kennis heeft omtrent belasting zaken bij emigratie naar USA.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Belastingconsulent met expertise emigratie VS

Bericht door Max Kool »

ADE01 schreef:Ik lees mee. Wat een ongelofelijk boekwerk is dat M formulier... Als ik het van te voren geweten had, had ik mij op 1 januari uitgeschreven, normaal belasting aangifte gedaan en klaar er mee.
Grrr, terug naar de middeleeuwen, dat M formulier... :twisted:
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer