DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
CuriousAxel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Berichtdoor CuriousAxel » 23 mei 2018, 13:56

Hallo iedereen,

niet ik, maar mijn vrouw (we hebben ons wel samen ingeschreven) is bij de uitverkorenen voor de DV2019.

Ons case number zit net iets boven de 20xxx dus hopelijk kunnen we hiermee verder.

We hebben het DS260 formulier al eens doorgenomen en ingevuld wat we konden, hier vragen ze naar de geboorte datum EN plaats van onze ouders, mijn vrouw heef geen contact meer met haar moeder, dus kunnen we geen zekerheid geven over haar geboorteplaats, deze vragen kunnen we “geskipped” worden, in hoeverre is zoiets doorslaggevend ?

In ieder geval alvast bedankt voor alle praktische informatie die we hier konden vinden de de vragen die ik in een bericht stuurde :)

Hopelijk binnenkort wat meer nieuws !

CA

robbyvg
Amerika-newbie

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Berichtdoor robbyvg » 23 mei 2018, 14:11

Proficiat beiden! Leuk om te horen van medewinnaars, ik ben ook bij de uitverkorenen van DV 2019, ik heb exact hetzelfde probleem, enkel bij mij is het mijn biologische vader waar ik geen uitsluitsel over kan geven. Ik heb enkel zijn naam en geboorteplaats kunnen invullen en doorgestuurd.

Ondertussen mijn geboorteakte opgevraagd omdat ik een heel laag casenummer heb, ik heb gezien dat op het officiële document wel zijn geboortedatum en -plaats staan, ik heb enkel de plaats ingevuld op het DS260 formulier, ik heb van een voorgaande winnaar vernomen dat het geen ramp is als je geen informatie erover kan geven zolang je maar eerlijk bent. Ik denk dat men in Amerika ook wel weet hoe familierelaties spaak kunnen lopen en zolang je inderdaad eerlijk bent over alles en ze je niet op leugens kunnen betrappen lijkt me dit ook niet echt een groot probleem.

Dude
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Dude » 24 mei 2018, 06:29

Geen antwoord op je vraag maar wel een dikke proficiat gewenst !

Veel succes
You can't milk a cow with your hands in your pants
Onze reizen: http://www.bartenevy.be/Start.htm
Ons leven in Tucson, AZ ... http://www.bartenevy.blogspot.be

Texas
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Texas » 24 mei 2018, 20:51

Je kunt de geboorteplaats van je ouders zo terug vinden op MijnOverheid. Als je inlogt met je DigiD zie je zo alle gegevens van je ouders tot bsn aan toe. Is maar een tip. :)

Dutchess
Amerika-expert

Berichtdoor Dutchess » 24 mei 2018, 21:13

Aan de winnaars: gefeliciteerd! Misschien kunnen jullie even vermelden of je in Nederland of België woont, zodat je gerichtere adviezen kan krijgen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

CuriousAxel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor CuriousAxel » 25 mei 2018, 21:17

Hi again !

Bedankt voor de tips, we hebben intussen de data terug kunnen vinden !
Wij zijn beiden Belgen uit Oost-Vlaanderen :)

De eerst volgende dagen gaan we de DS260 volledig invullen en dan is het wachten, uit de commentaren die we kunnen lezen is he met een case nummer rond de 20000 nog even wachten tot volgend jaar Maart/April voor het interview, maar dat geeft ons dan ook weer voldoende tijd om alles voor te bereiden !

Tot gauw !

TimGerritsen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Berichtdoor TimGerritsen » 02 aug 2018, 10:19

Gefeliciteerd!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht