DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
CuriousAxel
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2018, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door CuriousAxel »

Hallo iedereen,

niet ik, maar mijn vrouw (we hebben ons wel samen ingeschreven) is bij de uitverkorenen voor de DV2019.

Ons case number zit net iets boven de 20xxx dus hopelijk kunnen we hiermee verder.

We hebben het DS260 formulier al eens doorgenomen en ingevuld wat we konden, hier vragen ze naar de geboorte datum EN plaats van onze ouders, mijn vrouw heef geen contact meer met haar moeder, dus kunnen we geen zekerheid geven over haar geboorteplaats, deze vragen kunnen we “geskipped” worden, in hoeverre is zoiets doorslaggevend ?



In ieder geval alvast bedankt voor alle praktische informatie die we hier konden vinden de de vragen die ik in een bericht stuurde :)

Hopelijk binnenkort wat meer nieuws !

CA
robbyvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2018, 23:43

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door robbyvg »

Proficiat beiden! Leuk om te horen van medewinnaars, ik ben ook bij de uitverkorenen van DV 2019, ik heb exact hetzelfde probleem, enkel bij mij is het mijn biologische vader waar ik geen uitsluitsel over kan geven. Ik heb enkel zijn naam en geboorteplaats kunnen invullen en doorgestuurd.

Ondertussen mijn geboorteakte opgevraagd omdat ik een heel laag casenummer heb, ik heb gezien dat op het officiële document wel zijn geboortedatum en -plaats staan, ik heb enkel de plaats ingevuld op het DS260 formulier, ik heb van een voorgaande winnaar vernomen dat het geen ramp is als je geen informatie erover kan geven zolang je maar eerlijk bent. Ik denk dat men in Amerika ook wel weet hoe familierelaties spaak kunnen lopen en zolang je inderdaad eerlijk bent over alles en ze je niet op leugens kunnen betrappen lijkt me dit ook niet echt een groot probleem.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door Dude »

Geen antwoord op je vraag maar wel een dikke proficiat gewenst !

Veel succes
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Texas
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 sep 2014, 06:03

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door Texas »

Je kunt de geboorteplaats van je ouders zo terug vinden op MijnOverheid. Als je inlogt met je DigiD zie je zo alle gegevens van je ouders tot bsn aan toe. Is maar een tip. :)
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door Dutchess »

Aan de winnaars: gefeliciteerd! Misschien kunnen jullie even vermelden of je in Nederland of België woont, zodat je gerichtere adviezen kan krijgen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
CuriousAxel
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2018, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door CuriousAxel »

Hi again !

Bedankt voor de tips, we hebben intussen de data terug kunnen vinden !
Wij zijn beiden Belgen uit Oost-Vlaanderen :)

De eerst volgende dagen gaan we de DS260 volledig invullen en dan is het wachten, uit de commentaren die we kunnen lezen is he met een case nummer rond de 20000 nog even wachten tot volgend jaar Maart/April voor het interview, maar dat geeft ons dan ook weer voldoende tijd om alles voor te bereiden !

Tot gauw !
TimGerritsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2011, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door TimGerritsen »

Gefeliciteerd!
CuriousAxel
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2018, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door CuriousAxel »

Hi !

het was al een hele tijd geleden en omdat ik het jammer vind dat er weinig nieuws komt van de andere DV2019 winnaars, dacht ik van zelf maar eens een korte update te sturen...
Gezien de document procedure ietwat gewijzigd is, is er een backlog en komen er dus meer cases aanbod om toch de opstaande plaatsen in de ambassades te vullen.
Dit was goed nieuws voor ons, want we hadden rekening gehouden met een interview in juni of juli...maar het is begin volgende maand al onze beurt !
Nu staan de 2 doktersbezoeken en de x-rays nog op het programma en dan is het bijna zover...dan zullen we weten als onze toekomst in de US ligt of als we hier blijven vastzitten :)
Ik bekijk het natuurlijk liever positief, enkel het doktersbezoek brengt nog wat stress mee, ik ben wel gezond en rook niet en niet dat ik echt obese ben maar mijn BMI is, om het zacht te zeggen, niet echt optimaal en ik heb geen idee als dit een "probleem" zou kunnen zijn, dus is dit even bang afwachten :roll:

Het staat nu voor de deur en ik hoop hier binnenkort een nieuw bericht te kunnen plaatsen met goed nieuws en met onze ervaringen !

Tot binnenkort !

Axel
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door Taygi »

Hey! Ik heb die vraag of overgewicht een probleem is nog al gehoord (en ikzelf heb er ook al bij stilgestaan :P ) en blijkbaar is dat niet iets waar rekening mee wordt gehouden. Heb ik toen gelezen maar heb zelf ook nog geen medical achter de rug, komt hopelijk nog wel.

Waar zouden jullie naartoe trekken, eenmaal in de US?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door Queste »

Overgewicht mag dan een gezondheidsprobleem (kunnen) zijn, je brengt er niemand anders mee in gevaar en dat is het doel van de medische keuring.
Four basic medical conditions may make an applicant inadmissible on health-related grounds:
•Communicable disease of public health significance,
•An immigrant’s failure to show proof of required vaccinations,
•Physical or mental disorder with associated harmful behavior, and
•Drug abuse or addiction.
https://www.uscis.gov/policymanual/Prin ... PartB.html

http://www.visalaw.com/health-related-g ... ssibility/
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door hemmie »

Inderdaad, het gaat vooral om besmettelijke ziektes, overgewicht is volgens mij bij het medical niet relevant.
Terug in Texas!
CuriousAxel
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2018, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door CuriousAxel »

Bedankt voor de reacties !

dit is al een geruststelling...maar ga toch wel terug starten met lopen, beter voor de gezondheid :)

A
CuriousAxel
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2018, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door CuriousAxel »

Hello again,

We hopen ons te mogen vestigingen in Orlando, Florida, waar we heel wat vrienden hebben wonen, wat de zaken wel wat makkelijker maakt voor de dagdagelijks dingen die komen kijken bij een verhuis naar de States :)

Voor wie interesse heeft dit is tot nu toe onze "DV Timeline"

October 27, 2017 : Entry DV2019
May 15, 2018 : You’ve been SELECTED
May 30, 2018 : DS-260 Sent
October 4, 2018 : Re-opening DS-260 sent with new pasport number
January 4, 2019 : KCC "Further DV Documents Required" mail received
January 10, 2019 : KCC Document mail sent & received KCC acknowledge mail
January 31, 2019 : Mail KCC "all documents received".
March 14, 2019 : Visa bulletin April release - Dates of May included.
March 18, 2019 : 2NL Received with interview date.
April 2, 2019 : US Embassy Appointment Confirmation

Hopelijk mogen er nog een aantal leuke data volgen :thumbup:

tot binnenkort !
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door Taygi »

Queste schreef:
09 apr 2019, 14:29
•Drug abuse or addiction.
Enig idee of ze testen op drugs? Ik gebruik recreatief cannabis dus dat zou op een bloedtest opdagen. Alhoewel het ook raar zou zijn om daar op afgewezen te worden gezien het tegenwoordig in meerdere staten ook legaal is.

In ieder geval wens ik je heel veel succes met de verdere stappen en in Florida als je er eenmaal aankomt :)
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door Queste »

Nee, geen idee. er worden in elk geval bloedtesten gedaan en ik meen ooit gelezen te hebben dat canabis lang aantoonbaar blijft. Ik kan me voorstellen dat het een onderwerp zou zijn tijdens het interview als er canabis aangetoond is en de vraag is dan wanneer het geld als "abuse" of "addiction". Misschien hebben anderen die het onderzoek al gehad hebben hier een idee over?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door kastelke »

Aangezien immigratie een federale aangelegenheid is, en cannabis niet legaal is op dat niveau, denk ik dat het een probleem is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SilverLake1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2019, 09:49

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door SilverLake1973 »

Queste schreef:
10 apr 2019, 10:25
.......bloedtesten gedaan....
De bloed test is voor syphilis, niet voor drugs. Ik zou niet toegeven dat je soms of vaak cannabis gebruikt. Zoals Kastelke al aangaf valt Immigratie onder de Federale wetgeving wat het consumeren van cannabis niet toelaat. Als je zegt tijdens je interview dat je het gedaan hebt of doet heb je een grote kans dat je afgewezen wordt.
In Florida is het ook nog niet toegestaan; mocht je in een staat als FL gearresteerd worden voor Cannabis gebruik kan dit je green card kosten. Volgens mij is cannabis gebruik alleen legaal in California, Washington, Oregon, Colorado en Nevada, Alaska, Massachusetts, Wisconsin en een paar New England staatjes. Wees voorzichtig.
CuriousAxel
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2018, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door CuriousAxel »

Taygi schreef:
10 apr 2019, 10:03
Ik gebruik recreatief cannabis dus dat zou op een bloedtest opdagen
Ik zou dat inderdaad niet vermelden mocht ik van jou zijn en het ooit zover zou komen, stoppen is natuurlijk de makkelijkste oplossing :thumbup:
Voor ons is dat niet moeilijk, niet roken...heel af en toe eens een glaasje wijn en NO drugs :) maar dat zullen we straks zien, want vandaag is de dag !

I'll keep you posted !!

Axel
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door sundaysue »

Enig idee of ze testen op drugs? Ik gebruik recreatief cannabis dus dat zou op een bloedtest opdagen. Alhoewel het ook raar zou zijn om daar op afgewezen te worden gezien het tegenwoordig in meerdere staten ook legaal is.
Het mag wel staat-wijs legaal zijn, maar government-wijs is het nog steeds illegaal. Er wordt tijdens je medisch gevraagd of je drugs gebruikt of in het verleden hebt gebruikt. Het is aan jou om eerlijk te zijn of het voor je te houden.

Vaak als men aangeeft wiet te gebruiken, dan wordt het visum proces tijdelijk stil gezet zodat je clean kan worden. De Dr heeft het recht om een drugtest af te leggen als hij gebruik/misbruik vermoedt.

Edit: Even er bij vertellen dat dit een erg common iets is bij de ambassade in Jamaica, bijvoorbeeld. Men wordt niet afgewezen, maar krijgen de kans om schoon te worden en dan een nieuwe test afleggen, en dan krijgen ze hun visum. Gebruik de search button op Visajourney eens gerelateerd aan dit subject. Vele verhalen en ervaringen. Kan je je een beetje inlezen hoe dit proces gaat. En nogmaals, het is aan jou om eerlijk te zijn of niet.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: DV 2019 Winnaar: CuriousAxel & Elevera

Bericht door Taygi »

Lijkt mij dan nog het makkelijkst om een maand (of langer, weet niet hoelang dat in het bloed blijft dat zoek ik dan wel op) voor het onderzoek geen cannabis meer te gebruiken. Dan ben ik semi-eerlijk 'gestopt'

Of we het gebruik zouden voort zetten in de US betwijfel ik in ieder geval, in NY is het niet legaal en is er geen gedoogdheidsbeleid zoals in Belgie en ik blijf in ieder geval liever weg van euh... dealer types.

Hopelijk is je medical goed gegaan, Axel :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer