Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door clp90 »

Beste allemaal,

Na bijna 3 jaar in de VS heb ik besloten in oktober terug naar Nederland te verhuizen. Nu ben ik een eeuwige twijfelaar en het geeft me ook niet helemaal een goed gevoel om terug te keren naar Nederland zonder dat ik de mogelijkheid heb terug te verhuizen naar de VS, mocht het in Nederland toch niet zo lopen zoals ik gehoopt had, of mocht ik teveel heimwee krijgen.

Nu weet ik dat er een re-entry permit bestaat en ik ben me eens gaan inlezen. Ik weet dat mensen deze mogelijkheid voornamelijk gebruiken wanneer ze voor werk vaak langere perioden in het buitenland verblijven, of wanneer iemand terug gaat om voor een ziek familielid te zorgen en geen idee heeft voor hoelang dit gaat zijn (klassieke voorbeelden). Nu vraag ik me af of ik zo'n re-entry permit in mijn situatie ook aan kan vragen en of dat kans van slagen heeft. Op het form wordt namelijk naar de purpose of the trip gevraagd. Dit is overigens ook de enige vraag op het form daarover, dus ik vraag me af in hoeverre ze daar heel streng naar kijken.

Kortom, ik vraag me eigenlijk af of mensen ervaringen hebben met dit form. Ik zie veel mensen verwijzen naar de re-entry permit op dit forum, maar ik heb nog geen ervaringsverhalen kunnen lezen. Het is best een prijzige bedoening en ik begin er liever niet aan als het vrijwel geen kans van slagen zou hebben.

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door hemmie »

Ik weet dat een collega van mijn man zo'n re-entry permit had aangevraagd voordat hij terug naar Europa verhuisde (hij was ooit op L1 gekomen maar had inmiddels een greencard na winnen DV-lottery). Aanvraag was zover ik weet geen enkel probleem, maar verder heeft hij er nooit gebruik van gemaakt want hij is in Europa blijven wonen. Maar volgens mij is zo'n re-entry permit een goede optie om 2 jaar de tijd te hebben om te kijken of terug gaan naar Europa ook echt is wat je er van verwacht.
Terug in Texas!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door sundaysue »

Of je in aanmerking komt voor I-131 en terug in de VS mag komen hangt helemaal af van je huidige status.

Wat is je huidige status?
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door clp90 »

Ik kom ervoor in aanmerking wat ik ben een LPR. Ik weet ook dat het verkrijgen van een re-entry permit geen garantie geeft op toelating tot de VS. Waar ik benieuwd naar ben zijn ervaringen van mensen die hiermee te maken hebben gehad, maar ik vraag me af of die hier op het forum zitten.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door sundaysue »

I-131 moet binnen de VS aangevraagd worden, btw. Je moet namelijk biometrics doen voor form I131. Je weet dat re-entry permit alleen maar geldig is voor 2 jaar?


De reden dat ik het vroeg is omdat er verschillende manieren zijn hoe je mag terug keren naar de US liggend aan hoe je de VS bent binnen gekomen en LPR status hebt verkregen (zoals fiancee or spousal visa)
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door clp90 »

Dat weet ik inderdaad. Ik ga ook pas in oktober weg, dus daar moet ik in principe nog de tijd voor hebben. Ik ben er van op de hoogte dat het maar voor 2 jaar is, maar ik geloof niet dat er andere opties zijn voor langere tijd. Plus ik doe dat liever dan helemaal niets, want anders kom ik na een lange tijd afwezig te zijn geweest sowieso in de problemen.

Ik begrijp het tweede deel van je bericht niet helemaal. Wat zijn die verschillen dan mbt terugkeren? Als lpr kun je toch gewoon niet lang uit het land blijven, of hoe verschilt dat per persoon dan?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door sundaysue »

Hoe heb jij dan de LPR status gekregen? Bijvoorbeeld als het via je US partner die militair is, en je hebt +2 jaar buiten de US doorgebracht terwijl je een groene kaart hebt, dan mag je SB-1 visum aanvragen (returning resident visa) maar heb jij je LPR status gekregen via K-1/CR1/IR1 visum verkregen, dan moet je opnieuw beginnen met I-130 procedure omdat je je technisch gezien je status 'abandoned' hebt.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door clp90 »

Ik heb mijn LPR status verkregen door de DV lottery dus die andere voorbeelden zijn op mij niet van toepassing. Zoals ik het altijd heb begrepen kun je als LPR in mijn positie geen langere tijd in het buitenland verblijven omdat je dan inderdaad je residency abandoned. En dat doe ik natuurlijk sowieso door me weer in Nederland te vestigen. Vandaar dat de re entry permit voor mij denk ik de enige mogelijkheid is om eventueel nog terug te keren (binnen 2 jaar) mocht het me in Nederland niet bevallen of ik om andere redenen graag terug naar de VS wil.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door Nagini »

Ik heb me verdiept in de I-131 omdat ik mee deed aan de DV 2019, terwijl mijn huidige PhD contract in mei 2020 afloopt. Het idee was dus om als ik geselecteerd zou worden, eerst een aantal weken/maanden in de VS te verblijven om alle zaken voor LPR te regelen (mijn werknemer wist van mijn intenties, en ik kan mijn werk op lange afstand doen), en dan met de I-131 terug naar NL om mij PhD af te maken. Ik ben niet geselecteerd, en heb dus geen echte ervaring met de I-131, maar mijn idee van de informatie van de websites van de US govment is dat het I-131 vooral bedoelt is voor mensen die om een goed gedefineerde reden langer naar terug naar het buitenland moeten, zonder hun greencard op te geven. Genoemd worden het verkopen van een huis, ziekte van een naast familielid, en bijvoorbeeld mijn PhD contract (een opleiding). Dus als je een I-131 wil aanvragen, zul je met zo'n soort reden moeten komen.

Zoals ik het begrepen heb, maakt de I-131 je positie sterker als je in een positie geraakt om in de problemen te komen met immigration bij re-entry in de US, maar het bied geen garantie dat je alsnog binnenkomt. Naast bijvoorbeeld bezit en andere banden met de VS laat dit zien dat je moeite hebt gedaan om abandonment of status te voorkomen. Als je nog erg onzeker bent over in welk land je wilt wonen, raad ik je aan om iets van bezit (financiele documenten tellen zwaarder dan 'dit zijn appjes met vrienden back in the states') daar te houden, waar je ook eventueel je intent om terug te keren mee kan aantonen. Een korter bezoek dan 2 jaar (bijv 6-9 maanden, en je ticket terug van te voren boeken om het bezoek een 'tijdelijk' character te geven) zou ook waarschijnlijk helpen.

tl;dr: Volledig je banden met de VS verbreken, banden in nederland opbouwen en dan na 2 jaar alsnog terug proberen te komen zal je zelfs met een I-131 waarschijnlijk problemen met immigratie opleveren.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door clp90 »

Bedankt voor de uitgebreide reactie!

De voorbeelden die je noemt zijn inderdaad de voorbeelden die ik ook tegen ben gekomen mbt het gebruiken van I-131. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het idee heb dat het terugkomen lastiger zal zijn dan het aanvragen van de re-entry permit. Ik heb een oma van 90 waar ik sowieso van plan ben veel tijd mee door te brengen en die heeft ook het een en ander qua verzorging nodig, dus dat zou ik bijvoorbeeld als reden aan kunnen geven. Ik lees dat er af en toe bewijsstukken worden gevraagd, maar volgens mij gaat dat meer over de advance parole travel document dan over de re-enty permit. Interviews zijn volgens mij ook niet gebruikelijk, maar het zou natuurlijk altijd kunnen.

Met betrekking tot de banden met de VS: hoeveel banden denk jij dat iemand die bijvoorbeeld voor werk een I-131 heeft aangevraagd (of voor studie, zoals in jouw voorbeeld) met de VS gaat hebben? Stel dat het om 1,5 jaar gaat. Normaal gesproken verkoop je dan je auto. Een koophuis hangt van de situatie af. Wat ga je verder aanhouden dan? Ik bedoel in mijn situatie: ik huur een appartement, ik heb een auto en een baan. Uiteraard valt dat allemaal weg als ik naar het buitenland ga, maar dat ijkt me logisch. Zoiets ga je niet aanhouden als je er langere tijd niet bent. Ik ga mijn bankrekening aanhouden en zorgen dat ik elk jaar belastingaangifte doe, maar verder dan dat komt het niet. Maar eerlijk gezegd zie ik niet hoe dat bij andere mensen die een I-131 zouden aanvragen anders is.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door KnurfDutch »

Het gaat me geen hol aan natuurlijk maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je terug wilt gaan. Dit vnl omdat ik ook in 2014 DV heb gewonnen en in de ATL ben neer gestreken. Ik moest wel wennen hier. Ik het een arbeidsmarkdingetje of hoe ze je je toekomst in de USA (na terugkeer wellicht)
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door clp90 »

Mag je gerust weten hoor. Ik denk dat ik mijn toekomst in Nederland zie, maar aangezien ik altijd heel erg twijfel aan werkelijk alles in mijn leven (laat staan zo'n grote beslissing), wil ik graag de optie open houden om terug te komen. Maar de voornaamste redenen zijn:

- Arbeidsomstandigheden. De work/life balance in de VS is natuurlijk heel slecht voor een westers land. Je krijgt hier vaak na een jaar twee weken vakantie (en de eerste 6 maanden helemaal niets!) en als je geluk hebt worden dat er na een aantal jaren 4 (mits je bij dezelfde werkgever blijft). In Nederland krijg je er minimaal 4. Altijd en overal. En ik houd veel van reizen (wat overigens ook duur is, die tickets hier! omg!), dus dit is voor mij echt een dingetje. Ook zwangerschapsverlof is hier niet wettelijk geregeld en krijg je vaak niet. Ik zie op mijn werk meiden doorwerken totdat hun vliezen breken zo ongeveer om na 4 weken weer terug te komen. Bizar. In Nederland is zwangerschapsverlof 16 weken geloof ik? Toch wel even een verschilletje.
- Zorg. Ik vind zorgverzekeringen gewoon absurd duur. Niet te betalen voor de gemiddelde Amerikaan. En ook niet voor mij.
- Ik vind de VS een prijzig land in het algemeen. Boodschappen vind ik heel duur (ja, zelfs de Aldi hier is een stuk duurder dan in Nederland). Autoverzekering ook. Zelfs crossfit is hier ruim 2x zo duur als in Nederland. Gewoon, de normale dagelijkse dingen. Oh en ze houden hier heel erg van fees, daar word ik af en toe ook moedeloos van. Alles kost je wat.
- Onderwijs is ook niet te betalen (universiteit). Nu ben ik zelf niet van plan nog naar school te gaan hier, maar wie weet mijn kinderen ooit. Je betaalt hier voor 2 vakken ongeveer net zoveel als wij voor een heel jaar collegegeld.
- En last but not least, arbeidsmarkt. Maar dit is inderdaad heel persoonlijk. Ik heb zelf rechten gestudeerd dus ik wist dat ik niets in mijn werkgebied zou vinden. Maar het steekt toch wel een beetje dat mijn vriendinnen nu leuke traineeships doen en andere goedbetaalde banen hebben, terwijl ik hier met mijn master voor $15 per uur aan 't werk ben.

Oke dit is wel genoeg negativiteit. Zoals gezegd is de twijfel er zeker. Ik hou van de vrijheid die ik hier heb, van het om 4:00u naar de Walmart gaan in trainingspak en niemand die je raar aankijkt. Van de vriendelijkheid van de mensen. Van het weer. Van het feit dat ik vind dat mensen hier veel minder oordelen, en niet die "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" mentaliteit hebben. Daarom blijft het een moeilijke keuze. Sorry voor mijn lange verhaal haha.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door Nagini »

In het geval van een studie of baan is er een contract of eind-datum, die van te voren vaststaat, dus het is makkelijk aantonen waarom je in NL was en wanneer je weer terugkomt. Bij zorg van een familielid is dat natuurlijk anders, en bestaat dus de kans dat je meer moet 'bewijzen'. Met financiele banden met de VS kun je ook denken aan het aanhouden van een US bankaccount (met funds), amerikaanse creditcard blijven gebruiken, amerikaanse belasting blijven betalen (mits van toepassing), dat soort dingen. Ik heb het idee dat of je aangemerkt word voor abandonment of status (met I-131, anders zijn ze daar heel duidelijk over als je meer dan een jaar in het buitenland gaat wonen) geen precieze wetenschap is. Als je problemen krijgt, is het handig om gewoon een stapeltje documenten op de 'niet abandonment' kant van de weegschaal te kunnen leggen, waaronder de I-131. Één van de dingen waar ik destijds zelf aan dacht is wel een auto kopen en aanhouden (ik wist wel zeker dat ik terug zou komen, en toch handig als ik daar op vakantie ben ed), en die dan bij vrienden stallen/laten gebruiken tot mijn terugkomst, zodat ik mijn naam op dat autopapiertje heb staan.
In elk geval levert het aanhouden van status bij lang buitenlands verblijf kosten en hassle op, zeker in jouw geval waarbij je het eigenlijk voor de zekerheid wil doen. Dus goed nadenken over of extra kosten/tijd het inderdaad waard is voor de kans dat jij denkt dat je uiteindelijk weer terug wil.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door KnurfDutch »

Bedankt voor je antwoord cpl.
Eigenlijk zijn dit ook alle zaken die me vies zijn tegengevallen. Cost of living is zeer hoog, verdiensten niet genoeg om vooruit te gaan. En dan te bedenken dat veel Amerikanen de COL in de Atlanta area redelijk vinden, Ziektekosten, autoverzekering, boodschappen allemaal duur. Vluchten van uit ATL belachelijk duur gewoon. Ik heb twee kinderen die hier naar de Universiteit gaan. Voordelen dan, ja het weer en de ruimte om je heen. Die heb je in NL niet.
Dus ik begrijp je twijfel, als millennial in de US wat je waarschijnlijk bent, heb je het sowieso zwaarder dan in NL. Als ik jonger was was ik waarschijnlijk ook teruggegaan.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door clp90 »

Cost of living in Atlanta schijnt idd mee te vallen voor een stad van deze grootte, maar het staat niet in verhouding met hoeveel je verdient. Plus ik ben alleenstaand. Als ik een vriend had gehad en je doet het met zijn tweeën dat zou misschien ook anders zijn geweest. Autoverzekering idd schrikbarend duur en gaat ook elk jaar omhoog door de vele ongelukken hier (zelfs als je zelf geen ongelukken hebt gehad). Maar het zijn opzich bijna allemaal geldkwesties die te overzien zouden zijn geweest als ik een goede baan had gehad, maar met mijn opleiding lukt dat hier natuurlijk niet. En in Nederland hopelijk wel (ben ondertussen bijna 4 jaar geleden afgestudeerd dus dat valt ook nog te bezien). Welk deel van Atlanta woon je?
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door KnurfDutch »

In Gwinnett county dus technisch gezien niet ATL.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door Dude »

Bedankt voor je eerlijkheid, ik vroeg me de reden ook af eerlijk gezegd
En ik kan je ergens wel begrijpen hoor, de meeste dingen zijn hier duurder maar zeker niet alles.
Zo zijn kleding hier toch wel een stuk goedkoper en ik vind (hier in AZ) boodschappen zeker niet duurder dan in Belgie. (wij winkelen bij Safeway en hebben een kaartje waarmee we behoorlijk wat geld uitsparen). Een fles Cola bv kost hier met een beetje zoeken nog geen $ voor 2 liter. Die kost in Belgie ruim 2,5 euro.
Verzekeringen zijn idd duur, maar het helpt wel om te shoppen, zeker voor de autoverzekering en ik betaal nu nauwelijks meer dan ik in Belgie deed terwijl ik in het begin me blauw betaalde aan verzekering.

Ik weet niet of je beslissing al definitief is, maar denk er wel goed over na wat je opgeeft en misschien zelf ook niet terug gaat vinden in Nl.
Als alleenstaande met 15$/u zou ik het ook krap hebben vrees ik, maar ja zal toch ooit wel iemand ontmoeten neem ik aan? Misschien kan je een roommate zoeken (mssn heb je dat al?)
Zit er geen enkele mogelijkheid in dat je op termijn kan doorgroeien in jouw job of elders aan de slag kunt met betere voorwaarden ?
Misschien een andere regio proberen waar de COL veel lager ligt?

Ik begrijp jouw verhaal goed hoor. Maar voor mij is het voorlopig nog beter aan deze kant van de oceaan, al ben ik ook geen grootverdiener hier.

In elk geval veel succes met de juiste beslissing
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door ADE01 »

Heb je er nooit aan gedacht om binnen de VS te verhuizen? Er zijn vast betere banen te vinden in een ander deel van de VS met een lagere cost of living. In zo'n groot land zijn de opties echt eindeloos. Een aantal van je punten zijn waar ik woon sowieso al volledig anders en dan woon ik nog relatief dicht bij. Op zorg na natuurlijk, dat wordt er nergens veel beter op denk ik.

En ja, met 2 op een gemiddeld inkomen is het wat mij betreft echt prima leven.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door clp90 »

@ Knurfdutch Ik werk in Gwinnett county! Ik woon zelf in Chamblee, 1 exit verder en ik ben in Gwinnett County.

@ Dude Zeker niet alles is duurder nee. Kleding is inderdaad goedkoper, en uit eten gaan ook. En uiteraard de benzine! Maar ik doe vaker boodschappen dan dat ik kleding koop, haha. En zoals ik zei, ik doe mijn boodschappen hier bij de Aldi, wat de goedkoopste optie is, maar ben alsnog wel veel meer kwijt dan in Nederland. En ik heb inderdaad rondgekeken en gewinkeld voor mijn autoverzekering, het scheelde me ruim $250 per halfjaar toen ik switchte, dus goed rondkijken helpt zeker.

Ik heb op dit moment inderdaad een roommate, ik zou het me sowieso niet kunnen veroorloven zelf een eenkamer appartement te hebben, tenzij ik het niet erg vind in de ghetto te wonen. En mijn roommate is een oud collega en vriendin van me, dus wat dat betreft weinig problemen. Waar ik gewoon heel erg mee zit is een baan. Zoals gezegd heb ik rechten gestudeerd, en een baan vinden in mijn veld gaat gewoon niet lukken. Ik heb natuurlijk wel rondgekeken naar andere opties, maar ik blijf toch vaak tegen de lager geschoolde banen aanlopen. En de andere banen die ik zie en die me aanspreken vereisen US citizenship. Nu is mijn droombaan homicide detective (ja ik weet het) en ik ben er recent achtergekomen dat er een aantal steden zijn waar het politiekorps geen citizenship vereist, dus mocht ik terugkomen dan is dat zeker iets waar ik voor zou gaan.

@ADE01 Ik heb er zeker aan gedacht om binnen de VS te verhuizen, maar de steden en regio's die me aanspreken zijn niet per se goedkoper. Ik zie het niet echt zitten om in Mississippi of Alabama te gaan wonen, puur omdat de cost of living daar lager is (daarnaast neem ik aan dat je daar ook weer minder zult verdienen, dus zit je weer met hetzelfde probleem). Als ik uit Atlanta weg zou gaan en in de VS zou blijven dan zou ik denk ik naar Texas gaan (daar heb ik eerder als exchange student gestudeerd en die staat heeft zeker een grote plek in mijn hart), of Colorado. Maar voor nu staat mijn besluit vast. Mijn ticket is geboekt en ik heb ook al een vakantie gepand vanuit Nederland. Ik ben vrij snel na mijn afstuderen vertrokken, dus ik heb mijn 'volwassen leven' in Nederland ook nooit echt een kans gegeven.

Mag ik vragen wat jullie in Nederland/Belgie voor werk deden en wat jullie nu doen? En wat jullie evt gestudeerd hebben? Daar ben ik wel benieuwd naar.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Ervaringen re-entry permit (form I-131)

Bericht door ADE01 »

Oh nee, ik zou ook liever niet in Alabama wonen maar ook in de regio's die je benoemd kunnen vrij grote verschillen zitten in het uurloon van een specifieke job en de cost of living van die regio. Overigens in Nederland ga je in exact hetzelfde vaarwater terecht komen. De woningmarkt zit helemaal vast.

Economie gestudeerd maar werk in IT als zelfstandige. Voornamelijk vanuit huis en kan in principe overal wonen. Ik deed vergelijkbaar werk in Nederland. Op termijn wil ik ook wat anders opstarten. Het is hier zo veel makkelijker om dat te doen dan in Nederland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer