DV 2019 Winnaar: Blitzy

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Blitzy
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2018, 22:44

DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Blitzy »

Hier ook een nieuwe die geselecteerd is:) wel met een ongunstig case nummer 29xxx. Ik weet nu niet goed wat de bedoeling is. Moet ik nu ook opschieten met het ds260 formulier? En weet iemand hoeveel vermogen je nodig hebt? Als pas afgestudeerde heb ik geen tienduizenden euro’s.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Dude »

Je hoeft niet perse op te schieten, je hebt wel even de tijd om alles aan te vragen, in te vullen en door te sturen.

Hoeveel vermogen je nodig hebt is moeilijk te zeggen, dat hangt ook van je eigen ingesteldheid af. Uiteraard heb je voldoende geld nodig voor de noodzakelijke kosten (visum kosten, vliegticket, ...) maar het is natuurlijk beter om wat achter de hand te hebben eens je je daar settelt aangezien je veel op voorhand zullen moeten betalen omdat je geen credit history hebt, zoals huur, auto(lening/verzekering), ...
Als je echt zeker weet dat je gaat emigreren, begin dat NU te sparen om zoveel mogelijk extra achter de hand te hebben.
Volgens mij is er voor de ambassade geen echt specifiek bedrag maar je kan wel vragen krijgen hoe je jezelf gaat onderhouden in de eerste maanden.

Al een idee waar wil je je vestigen?

Veel succes
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door ADE01 »

Gefeliciteerd!

Vul het vooral goed in. Onderschat de borg niet. Ik was ruim 2500 dollar kwijt aan borg en van alles vooruit betalen zonder credit score. Daarna eerste maand huur, spulletjes en vervoer. Ik zou voor het hele proces minimaal 10k beschikbaar hebben. Meer wanneer je niet alleen bent.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Nagini »

Gefeliciteerd met je selectie en success!
De bedoeling is nu dat je inderdaad documentatie gaat verzamelen voor je gesprek. Door je hoge casenummer zal je waarschijnlijk pas volgend jaar het gesprek hebben, dus je hebt de tijd. Het belangrijkste is dat je je ds 260 goed invult, en volledig, anders kun je later problemen tegen komen. Ook kun je beginnen met het voorbereiden van documentatie die je nodig hebt voor je gesprek op de ambassade. Bedenk dat je wat geld nodig hebt voor deze stap als je doorzet omdat je naar een doctor moet en een aantal testen moet laten doen (bloedtesten en X-ray van de borst) om je gezond van een aantal ziekten te laten verklaren.

Hoeveel geld je nodig hebt hangt af van bijvoorbeeld waar je wilt wonen. Sommige gebieden zijn duurder dan andere. Ook je baankansen spelen natuurlijk een rol; als je snel aan de slag kan heb je minder geld nodig. In amerika heb je het systeem met 'credit score', en deze kredietscore bepaalt bijvoorbeeld wat voor premie je betaald op verzekeringen, en wat voor een rente op leningen. Als nieuwkomer heb je deze kredietscore nog niet, en daardoor worden deze dingen snel duur in het begin. Om dingen goedkoper te maken kun je wel wat voorbereidingen treffen. Ik ben ook recent afgestudeerd, en deed dit jaar ook mee aan de DV 2019 (niet geselecteerd, helaas). Maar ik heb een aantal amerikaanse vrienden die ik al jaren ken, en ik heb onder andere met hun afgesproken dat ik de eerste weken/maanden van mijn emigratie goedkoop bij hun zou kunnen wonen. Dat scheelt een hoop in bijvoorbeeld huur en dan kan ik wat langzamer allerlei zaken regelen (in plaats van in de eerste maand een auto, meubels etc in een keer zou moeten kopen).
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Wanderlust »

Nagini schreef:Ik ben ook recent afgestudeerd, en deed dit jaar ook mee aan de DV 2019 (niet geselecteerd, helaas). Maar ik heb een aantal amerikaanse vrienden die ik al jaren ken, en ik heb onder andere met hun afgesproken dat ik de eerste weken/maanden van mijn emigratie goedkoop bij hun zou kunnen wonen. Dat scheelt een hoop in bijvoorbeeld huur en dan kan ik wat langzamer allerlei zaken regelen (in plaats van in de eerste maand een auto, meubels etc in een keer zou moeten kopen).
Hier nog één. In mijn geval familie in de VS bij wie ik terecht zou kunnen en ook op zakelijk vlak al prettige contacten gelegd die het vinden van een baan makkelijker zouden moeten maken. Er is volgens mij wel een financiële richtlijn, maar het hangt ook best wel af van jouw persoonlijke situatie (leeftijd, opleiding, ga je alleen of met n heel gezin etc). In welk vakgebied ben je afgestudeerd?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
SilverState
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mei 2016, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door SilverState »

Gefeliciteerd Blitzy. Jouw case number hoeft zeker niet (te) hoog te zijn hoor. Integendeel.

Er zijn wat bronnen die de statistieken bijhouden, oa: http://britsimonsays.com/historical-vis ... n-numbers/

In dat overzicht kan je zien dat je de afgelopen 10 jaar uitgenodigd zou zijn voor het interview, met een case number zoals jij nu hebt, in de 29xxx.
95: NY,PA,DC,VA,TN,LA,MS,AL,FL
08: AZ,UT,NV,CA
10: FL
jan-12: UT,ID,WY,CO,NV
13: NV,CA,AZ,UT
14: FL,GA,TN,KY,MS,LA
15: WA,BC,AB,MT,WY,ID,NV,CA,OR
16: NV,AZ,NM,CO,UT
17: NV,CA,HI
18: NV,AZ,UT,CO
18: CO,SD,UT,NV
19: NV,UT,AZ
Blitzy
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2018, 22:44

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Blitzy »

Bedankt voor alle reacties en felicitaties! Veel nuttige tips!

Dat overzichtje van Britsimonsays laat toch juist zien dat mijn casenummer in 2018 waarschijnlijk buiten de boot gaat vallen?

Het gaat lang wachten worden, dat geeft mij gelukkig wel tijd om te bedenken waar ik heen wil. Ik heb/had nog geen concreet Amerika plan, want het was nooit een realistische mogelijkheid op korte termijn. Wel staat wonen en werken in Seattle hoog op mijn bucketlist. Maar ik heb nog geen idee of ik hier makkelijk een baan kan vinden. Ik heb fiscaal recht gestudeerd, maar verwacht niet dat dit mij in de VS gaat helpen.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Nagini »

Hey blitzy,

Je kan op de tabel zien dat een casenummer van 29XXX alle DV's tot 2018 toe aan het interview is toegekomen. De interviews voor DV 2018 zijn nog niet compleet, omdat er op dit moment nog interviews bezig zijn voor de DV 2018 (jul-sept). In de latere maanden worden de batches met nummers meestal groter doordat er meer 'gaten' invallen (nummers uit landen die het deelnemers limiet hebben bereikt, fraudulente entries,etc), dus hogere cases zullen ook in DV 2018 nog bereikt worden. Voor de DV 2019 zijn nog geen cijfers bekend, omdat de interviews nog niet begonnen zijn. Je casenummer is dus inderdaad hoog, maar niet zo hoog dat ik me nu al zorgen zou maken. In de komende maanden, als de interviews beginnen, zal er meer duidelijkheid zijn.
TimGerritsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2011, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door TimGerritsen »

Gefeliciteerd!
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Patrick1975 »

Blitzy schreef:Bedankt voor alle reacties en felicitaties! Veel nuttige tips!

Dat overzichtje van Britsimonsays laat toch juist zien dat mijn casenummer in 2018 waarschijnlijk buiten de boot gaat vallen?
Je kunt de nummers zelf maandelijks zien in het DOS visa bulletin.
Link: https://travel.state.gov/content/travel ... letin.html

September bulletin laat zien dat DV2018 voor EU geland is op 25775. Nou was er dit jaar blijkbaar behoorlijk wat chaos dus hopelijk komen ze voor DV2019 verder.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Nagini »

Volgens britsimon is 300XX de hoogste nummers in de EU. Dan zit 29XXX daar best dicht tegen aan, met een kans dat EU overgeselecteerd is (bron: http://britsimonsays.com/dv2019-basic-questions/). Blitzy gaat het denk ik het spannendst krijgen van de winnaars in 2019 op de alles amerika forums. Het is echter ook een jaar met relatief lage selectie overall, dus we zullen wel zien.
Blitzy
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2018, 22:44

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Blitzy »

Bedankt voor de tip Patrick. Ik acht de kans dat mijn case nummer aan de buurt komt heel erg klein. Er zitten helaas nogal veel 9’ens ik mijn casenummer. Ik ga mij gewoon weer opgeven voor dv2020 en focus mij voor nu op mijn leven hier.
Mimi19
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 mei 2018, 06:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV 2019 Winnaar: Blitzy

Bericht door Mimi19 »

Blitzy schreef:Hier ook een nieuwe die geselecteerd is:) wel met een ongunstig case nummer 29xxx. Ik weet nu niet goed wat de bedoeling is. Moet ik nu ook opschieten met het ds260 formulier? En weet iemand hoeveel vermogen je nodig hebt? Als pas afgestudeerde heb ik geen tienduizenden euro’s.
Hoi Blitzy, heb jij inmiddels al iets gehoord?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer