Green Card Lotery in 2018

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
David Zwarts
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2018, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Green Card Lotery in 2018

Bericht door David Zwarts »

Hee Iedereen,

Ik ben net 3 maanden terug van een geweldig half jaar studeren aan de Univesity of South Carolina. Door deze mooie tijd ben ik nu ook bezig met een stage te lopen in Charlotte, NC. Het bedrijf is gevonden en ik ben nu bezig met het verkrijgen van mijn J-1 Visum. Alleen ik wil het hier niet bij laten en ik heb een grote wens om permanent naar Amerika te verhuizen. Ik heb gelezen dat trouwen de makkelijkste optie is alleen die mogelijkheid heb ik niet.

Daardoor leek het mij handig om mee te doen aan de Green Card Lotery. Ik heb op het internet al aardig wat dingen overgelezen alleen zie ik de bomen door het bos niet meer. Ik probeer erachter te komen hoe het precies werkt. Als het goed is gaat de loterij voor 2018 open ergens in Oktober en heb ik een juiste formaat pasfoto nodig. Echter welke documenten zijn er nog meer voor nodig zodat ik deze alvast kan gaan verzamelen? En weet iemand de exacte data dat de inschrijven mogelijk is? Zou er ook misschien andere mensen die dit jaar mee willen gaan doen zodat we elkaar kunnen helpen!

Groetjes
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Green Card Lotery in 2018

Bericht door mtl »

Kijk eens in het subforum Emigratie naar Amerika. Heel veel informatie. Ook is google je vriend.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Green Card Lotery in 2018

Bericht door Dutchess »

Ik zou zeggen, begin eerst eens met je wat meer in te lezen. Hier is b.v. het topic voor de huidige loterij, daar zal je al heel wat bruikbare informatie uit kunnen halen: viewtopic.php?f=12&t=68983

Of de loterij nog blijft bestaan is de vraag, maar goed, dat merken we wel.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Green Card Lotery in 2018

Bericht door Nagini »

De greencard lottery gaat inderdaad open in october, en het betreft hier de 'diversity lottery 2020', omdat je, mocht je geselecteerd worden dan in het fiscale jaar 2020 zou emigreren. Voor het inschrijven van de loterij heb je eigenlijk heel weinig nodig. Alleen de pasfoto, en de vragenlijst is erg kort (naam, geboorteland, huidige nationaliteit, etc) maar je moet hem wel 100% correct invullen om later problemen te voorkomen. Je kan dat invullen wel dus absoluut zelf, met je paspoort en dergelijke bij de hand. De enige eis om mee te kunnen doen aan de DV 2020 is dat je een middelbare school hebt afgerond (12+ jaar basis educatie of equivalente werkervaring) en dat je niet de nationaliteit van de uitgesloten landen hebt. Dit zijn landen als bijvoorbeeld mexico en brazilie, als nederlander of belg mag je altijd meedoen (uitsluiten van een land gebeurt alleen als het aantal andere visa's uit zo'n land over een bepaalde grens komt. Vandaar 'diversiteits loterij'; brengt diversiteit in de emigranten die naar de VS komen. In nederland zou het hele land moeten proberen te emigreren voordat die grens zo'n beetje bereikt wordt.)

Het lastige van de loterij is niet meedoen, maar winnen. In bijvoorbeeld de slow chat topics worden de winkansen besproken, en dat lijkt de afgelopen jaren zo tussen de 1 en 2% van de inschrijvingen te liggen. Nadat je geselecteerd word heb je een hele berg documentatie nodig, bijvoorbeeld waar je gaat wonen, een bewijs van je middelbare schooldiploma, bewijs van goed gedrag, etc. maar dat is een horde die je gerust kan laten totdat je geselecteerd wordt (bedenk dat sommige leden hier all 10+ jaar meedoen!), en daar helpen de USCIS, forums en de mensen hier je dan ook graag bij :) Je hebt ook al snel enkele maanden de tijd voordat je aan de beurt bent voor het gesprek, en sommige van de informatie die je nodig hebt moet een recent uittreksel zijn, dus het heeft niet zoveel zin om van te voren een berg documenten te verzamelen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Green Card Lotery in 2018

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2:
David Zwarts schreef:Ik heb gelezen dat trouwen de makkelijkste optie is alleen die mogelijkheid heb ik niet.
Sorry als je het een ongepaste vraag vindt en beantwoord hem in dat geval maar niet. Waarom heb je die optie niet?
Groet,

Old Faithful
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Green Card Lotery in 2018

Bericht door Linda85 »

haha Old Faithful,

Misschien heeft hij nog niemand gevonden om dat mee te doen? En om nou te gaan zitten speeddaten elke keer als je in Amerika bent :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Green Card Lotery in 2018

Bericht door Old Faithful »

Maar hij gaat wel stage lopen in North Carolina en dan is het toch niet zo ondenkbaar dat daar een serieuze relatie ontstaat?
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer