Hoe lang immigrant visa geldig

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Taygi »

Voor degenen die het nog niet weten, mijn vriend en ik zouden trouwen in Belgie en dan het CR-1 visa aanvragen.

Echter zijn we niet 100% zeker over wanneer we dat het beste doen. Mijn vriend studeert nog, in juni maakt hij het eerste jaar van zijn masteropleiding af. Ideaal eigenlijk, als we dan in september 2018 de visa procedure in gang zetten dan zou ik (mits alles goed gaat) tegen september 2019 een immigrant visa hebben. Of oktober/november/december, zoveel maakt het niet uit.

Maar, mijn vriend is nu niet de beste student allertijden en hij heeft het de afgelopen maanden niet makkelijk gehad. We kunnen niet uitsluiten dat hij een vak of enkele moet overdoen en zijn studie een paar maanden, of zelfs een jaar in het slechtste geval, langer duurt.

Hoelang blijft die immigrant visa dan geldig?

Op de officiele website vind ik dit:
https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/immigrate/family-immigration/immigrant-visa-for-spouse.html#ExternalPopup schreef:When You Have Your Immigrant Visa - What You Should Know
If you are issued an immigrant visa, the consular officer will give you your passport containing the immigrant visa and a sealed packet containing the documents which you provided. It is important that you do not open the sealed packet. Only the U.S. immigration official should open this packet when you enter the United States. You are required to enter the United States before the expiration date printed on your visa. When traveling, the primary (or principal) applicant must enter the United States before or at the same time as family members holding visas.
Heeft er iemand ervaring met hoe lang die immigrant visa geldig was? Maanden?
Blue Lake Law
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Blue Lake Law »

Hoi Taygi,

een Immigrant Visa is meestal 6 maanden geldig tenzij jouw medical eerder verloopt.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Queste »

Is het niet ook zo dat je weliswaar binnen 6 maanden moet inreizen, maar niet perse die reis al hoeft te vestigen?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Blue Lake Law
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Blue Lake Law »

Hoi Queste,

Ingewikkeld en interessante vraag.

Je moet wel binnen 6 maanden inreizen, anders moet je een nieuwe Immigrant Visa aanvragen (niet de I-130 petition, alleen de IV gedeelte van het proces) tenzij je een ‘reason outside of your control’ heb om niet naar de VS binnen de termijn te gaan.

Je stapt over de grens en wordt a permanent resident (waarschijnlijk een conditional resident omdat je minder dan 2 jaar getrouwd zouden zijn). Je hebt hetzelfde rechten en plichten als iemand met een Green Card maar je hebt nog geen Green Card. Legal Permanent Residents of Green Card houders mogen naar andere landen reizen. Je mag niet langer dan 1 jaar weg van de VS blijven, anders denken ze dat je geen permanent resident meer wil zijn (ietsje ingewikkelder maar niet zo relevant voor jouw).

Green Card houders worden binnengelaten als ze zijn Green Card tonen bij de grens. Taygi zou nog geen Green Card hebben op dit moment, dus geen bewijs dat ze een Resident is. Ze mag ook geen non-immigrant visum of ESTA gebruiken omdat ze een Resident is. Voordat Taygi de VS verlaat (na eerste keer inreizen met Immigrant Visa) moet ze een Travel Document aanvragen. Dit kan met forumlier I-131. Taygi zou ‘Advance Parole’ moeten aanvragen. Bewijs van de Andvance Parole is de Travel Document. Met een Travel Document wordt ze weer binnengelaten.

Ik zou het niet aanraden. Advance Parole is duur om aan te vragen en je moet ook bepaalde dingen doen voor jouw Green Card (vingerafdruk etc) en het is moeilijk om een nieuwe afspraak te regelen als je buiten de VS bent voor de ingeplande afspraak.

Dus om antwoord te geven: ja, je hoef je niet te vestigen maar ik zou het niet doen… veel te veel moeite.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door sundaysue »

Elk immigranten visum is 6 maanden geldig vanaf het medisch examen.

For example; Ik had mijn medisch examen op June 23, en mijn visum was geldig van Jun23 tot Dec23
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door sundaysue »

Blue Lake Law schreef: Green Card houders worden binnengelaten als ze zijn Green Card tonen bij de grens. Taygi zou nog geen Green Card hebben op dit moment, dus geen bewijs dat ze een Resident is. Ze mag ook geen non-immigrant visum of ESTA gebruiken omdat ze een Resident is. Voordat Taygi de VS verlaat (na eerste keer inreizen met Immigrant Visa) moet ze een Travel Document aanvragen. Dit kan met forumlier I-131. Taygi zou ‘Advance Parole’ moeten aanvragen. Bewijs van de Andvance Parole is de Travel Document. Met een Travel Document wordt ze weer binnengelaten.

Ik zou het niet aanraden. Advance Parole is duur om aan te vragen en je moet ook bepaalde dingen doen voor jouw Green Card (vingerafdruk etc) en het is moeilijk om een nieuwe afspraak te regelen als je buiten de VS bent voor de ingeplande afspraak.

Dus om antwoord te geven: ja, je hoef je niet te vestigen maar ik zou het niet doen… veel te veel moeite.
Wrong. Zodra Taygi haar visum gebruikt om binnen te komen, is ze direct een permanent resident. Men krijgt dat de I-1551 stamp in hun paspoort als ze willen dat gelijk staat aan een green card. Moet ze dus gehaast het land verlaten ivm noodgeval, dan kan ze gebruik maken van de I-1551 stamp. I-131 is niet geldig of nodig in haar geval.
Laatst gewijzigd door sundaysue op 10 mei 2018, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door sundaysue »

Om nog even uit te leggen; CR-1 visum is conditional resident visum dat je direct een PR status geeft zodra je het visum gebruikt om de VS binnen te komen. Sommige CBP officieren zetten een I-1551 stempel in je paspoort, soms kan je hem zelf halen bij je local field office tot je je green card in de bus krijgt. Meestal duurt het zo'n drie weken voor SSN card en GC in je bus vallen. De I-1551 geeft je de vrijheid om direct te settelen terwijl je wacht op je GC-- zoals een rijbewijs aanvragen, en je kan evt. al starten met werken als je je SSN eerder krijgt dan je GC. Maar voornamelijk, het bewijst je PR status en als je in geval van nood de VS moet verlaten en je GC er nog niet is, dan kan je gebruik maken van je I-1551 stamp in je paspoort.

Iedereen die een CR-IR1 visum gebruikt om de VS binnen te komen, is direct een permanent resident. Direct.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Blue Lake Law
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Blue Lake Law »

Hoi Sundaysue,

Misschien zou Taygi een I-551 hebben maar ze is geen inwoner van de VS als ze daar niet gevestigd is. In noodgeval is het makkelijker om terug naar de VS te kunnen, maar dat was niet de vraag.

Als je geen I-131 hebt en je verlaat de VS dan het is mogelijk dat je je permanent residency opgeeft.

Als je kijkt naar 9 FAM 502.7-2(B)b1(d) kan je zien dat ze moet terugkomen van een ‘temporary residence abroad’. Als Taygi gaat naar de VS met haar Immigrant Visa alleen om permanent residency te activeren, niet om in de VS te vestigen, en teruggaat naar België, is haar residence abroad niet temporary. Ze zou niet voldoen aan de eis om te bewijzen dat ze ‘Intent to return to unrelinquished residence in the United States’ had omdat ze: 1) geen residence (niet residency) in de VS had en 2) haar hoofdverblijf zou nog Belgie zijn.

Om dit te kunnen voorkomen kan ze een I-131 aanvragen.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door sundaysue »

Permanent residents (wat ze is als het visum geactiveerd is) hoeven geen I-131 aan te vragen. Ik moest dat b.v. wel omdat ik nog in adjustment of status zat en in geval van nood moest reizen, want ik was nog geen PR terwijl ik wel in de US was.

Wat TS moet doen in dat geval, is een I-327 aanvragen. Re-entry permit maar dat is alleen als je langer dan zes maanden buiten de VS verblijft als permanent resident.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Blue Lake Law
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Blue Lake Law »

Sorry, maar permanent residents moeten wel een I-131 aanvraag doen.

Hier is links een link naar een infobrochure van USCIS
https://www.uscis.gov/sites/default/fil ... s/B5en.pdf

‘Your U.S. permanent residence may be considered as abandoned for absences shorter than 1 year if you take up residence in another country’ - als je gaat naar de VS om alleen permanent residency te activeren en dan gaat terug naar je hoofdverblijf zonder I-131 heb je misschien jouw status opgegeven omdat jouw hoofdverblijf in een ander land is. In feite, heb je jouw residence niet eens opgegeven in Nederland/Belgie.

‘A reentry permit establishes that you did not intend to abandon status’ - I-131 is een ‘application for travel document’ de travel document is een ‘reentry permit’ genoemd. De I-327 krijg je als je formulier I-131 indien.

Permanent Residents mag inderdaad reizen, maar als je naar de VS gaat voor een paar dagen en toen terug naar Nederland of België voor een paar maanden voordat je weer naar de VS gaat om echt te vestigen is zou je zeker vragen krijgen als je terug naar de VS gaat en loop je in gevaar omdat je eigenlijk buiten status bent.

Als je wil, kunnen we dit verder bespreken over PM. Is best wel off topic maar ik vond het zeker interessant om te discussiëren.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Queste »

Er zijn ook anderen die het een interessante discussie vinden zelfs als ze inhoudelijk niet kunnen bijdragen :)

Mijn opmerking komt vanuit de veronderstelling dat dit door DV winnaars veelvuldig wordt gedaan aangezien binnen 6 maanden, onvoorbereid, je hele boedel opdoeken nogal een opgave is.
Dus stel nou dat ik of iemand anders hier dinsdag goed nieuws krijgt..... (dan ben ik in mijn geval binnen 4 weken na toekenning vertrokken lol)
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Blue Lake Law
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Blue Lake Law »

Hoi Queste,

Ik geloof dat best veel mensen krijgen een Green Card een meteen de VS verlaten. Het is wel moeilijk, alles verandert in een hele korte tijd.

Een DV winnaar moet zich vestigen in de VS. Dat betekent meer dan heen en weer naar de VS. Het is een vaag begrip maar als je krijgt een huurovereenkomst/hypotheek, baan, wordt lid van een kerk etc en tegelijkertijd alles in beweging zetten om je leven in Nederland (of Düsseldorf) te verhuizen naar de VS heb je de juiste intent.

Ik wil nooit alleen praktische voorbeelden geven maar ik ga het toch doen. Stel, je wint de DV , ga naar de VS, je bent nu permanent resident, twee dagen later ga je terug naar Europa, na 6 maanden ga je terug naar de VS. de CBP officer aan de grens denkt dat je eigenlijk toch geen intent heb om de VS jouw thuisland te maken. Hij denkt dat je jouw permanent residence hebt opgegeven.

Tegenovergesteld, stel, je wint de DV, ga naar de VS, je blijft een paar maanden, krijg een huur appartement en een baan. Je gaat terug naar Europa voor een maand om je spulled in een container te zetten (ik noem maar wat), je gaat terug naar de VS. de CBP officer gaat er heel anders over nadenken (of niet over nadenken).

Als je in situatie 1 bent, is het misschien een idee om een travel document te krijgen. De CBP Officer de weegschaal in de hoofd van de officer zou veel meer naar de ‘intent om de VS jouw thuisland te maken’ kantelen dan naar de ‘intent om jouw permanent residency op te geven’ kant.

Hier is een goede link naar de USCIS website, kijk naar ‘what documents do I need to present to reenter the United States’ en ‘Does travel outside the United States affect my permanent resident status’

https://www.uscis.gov/green-card/after- ... t-resident

En hier zijn een paar dingen die de officer zou in gedachten hebben.

(3) Documentary Evidence of Continued U.S. Residence: Documentary evidence of an alien's intent to maintain a U.S. residence may consist of, but is not limited to, the following:
(a) A driver's license issued within the past year and reflecting the same address as that recorded on the Form I-94, Arrival and Departure Record;
(b) The name and address of the U.S. employer and evidence that a salary has been paid within a reasonable period of time;
(c) Evidence of children’s enrollment in a U.S. school;
(d) Evidence that extended visit abroad was caused by unforeseen circumstances;
(e) Evidence of a predetermined termination date; i.e., graduation, employment contract expiration, etc.;
(f) Evidence of having filed U.S. income tax return(s) for the past year(s); or
(g) Evidence of property ownership, whether real or personal, in the United States.
(4) Evidence Indicating Abandonment of Residence:
You should also take into account evidence that indicates abandonment of residence in the United States. Such evidence might consist of the following:
(a) Extended or frequent absences from the United States;
(b) Disposition of property or business affiliations in the United States;
(c) Family, property, or business ties abroad;
(d) Conduct while outside the United States such as, employment by a foreign employer, voting in foreign elections, running for political office in a foreign country, etc.; or
(e) Failure to file U.S. income tax returns.


Veel succes dinsdag!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door ADE01 »

@Queste
Klopt. Een DV winnaar krijgt een visum in paspoort die geldig is 6 maanden vanaf de datum van de medical, vandaar dat je je medical het best redelijk kort op je interview kunt plannen. Binnen die 6 maanden moet je de VS in om te activeren. Bij de border geef je je pakketje met informatie af en krijg je na goedkeuring een stempel op dat visum die de datum van je visum met een jaar verlengd. Dan kun je in principe het land weer een jaar verlaten. Maar na 6 maanden of langer weg te blijven kun je vragen krijgen en zal je dus een goed verhaal moeten hebben omtrent je intent tot vestigen. Ik dacht dat deze procedure niet anders is voor de andere visums.

Succes dinsdag!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door sundaysue »

Ik ben altijd in voor een gezonde discussie. Ben jij een permanent resident die hier al ervaring mee heeft gehad?

TS heeft nooit genoemd visum activeren -> terug gaan. Heb degelijk mensen dat zien doen, die geen re-entry permit nodig hebben. Permanent residents hebben geen re-entry permits nodig tenzij ze langer dan zes maanden buiten de VS verblijven.
Bron: USCIS website

If you plan on being absent from the United States for longer than a year, it is advisable to first apply for a reentry permit on Form I-131. Obtaining a reentry permit prior to leaving the United States allows a permanent or conditional permanent resident to apply for admission into the United States during the permit’s validity without the need to obtain a returning resident visa from a U.S. Embassy or Consulate abroad.  Please note that it does not guarantee entry into the United States upon your return as you must first be determined to be admissible; however, it will assist you in establishing your intention to permanently reside in the United States.  For more information, see the “Travel Documents” page.
If you remain outside of the United States for more than 2 years, any reentry permit granted before your departure from the United States will have expired. In this case, it is advisable to consider applying for a returning resident visa (SB-1) at the nearest U.S. Embassy or Consulate. An SB-1 applicant will be required to establish eligibility for an immigrant visa and will need a medical exam.  There is an exception to this process for the spouse or child of either a member of the U.S. Armed Forces or civilian employee of the U.S. Government stationed abroad on official orders.  For more information on obtaining a returning resident visa, see the Department of State’s webpage on returning resident visas.
Additionally, absences from the United States of six months or more may disrupt the continuous residency required for naturalization.  If your absence is one year or longer and you wish to preserve your continuous residency in the United States for naturalization purposes, you may file an Application to Preserve Residence for Naturalization Purposes on Form N-470. For more information, please see the “Continuous Residence and Physical Presence Requirements” page.

Ik heb echt nog nooit, in de laatste drie jaar dat ik mij bezig houd met visum procedures, een permanent resident een I-131 zien aanvragen. Je green card + geldig paspoort is altijd een must geweest en altijd wordt je weer toegelaten --mits je verblijf langer dan zes maanden was. Ik heb vrienden naar Nederland zien vertrekken en terug komen zonder I-131.
Bron: CBP website

What documents, identification, and paperwork does a Lawful Legal Permanent Resident (LPR) Green Card holder need to travel internationally?

Lawful Permanent Residents (LPR) of the U.S. must present a Permanent Resident Card ("Green Card", Form I-551), a Reentry Permit (if gone for more than 1 year), or a Returning Resident Visa (if gone for 2 years or more) to reenter the United States.

United States (U.S.) LPRs do not need a passport to enter the U.S. as per 8 CFR 211.1(a), however, they may need a passport to enter another country. Please contact the embassy of the foreign country you will be traveling to for their requirements.

Het enige wat TS zou moeten doen in geval van nood en haar green card is nog niet bij haar in de bus gevallen, een I-1551 stamp in haar paspoort laten zetten. Die stamp is meestal geldig voor een jaar en staat gelijk aan een GC. Daarmee kan ze het land verlaten en terug komen zonder problemen. Alleen als TS zonder GC en I-1551 stamp het land verlaat, is een re-etry permit nodig.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Queste »

sundaysue schreef:TS heeft nooit genoemd visum activeren -> terug gaan.
Nee, dat heeft ze niet zelf geopperd. Het is echter wel een mogelijkheid gezien haar onzekere tijdspad om wat meer flexibiliteit te krijgen. Iets met tussen de regels lezen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door sundaysue »

Lijkt me dat er niets mis mee is om visum te activeren -> I-1551 stamp halen en terug naar NL. Tijdens het CR-1 interview wordt je woonplaats en alles al vastgesteld en USCIS is niet compleet inhumaan. Zolang je het land maar niet verlaat zonder die stempel of je green card. :)
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Taygi »

Hahaha, ik was eergisteren dit topic komen lezen en ik dacht de hele tijd "wtf is dit, ik snap er niets van" maar nu ik het een derde keer heb herlezen ben ik mee :)

Maar voor enkel mijn geval... Het is een grote zorg weg dat het dus wel mogelijk is om naar de VS te reizen, visum te activeren, en dan weer naar Belgie te komen. (met de correcte stempel of een Green Card) Idealieter is het niet nodig en studeerd mijn vriend volgend jaar netjes af. Maar goed om te weten dat moest dat niet zo zijn, we hebben mogelijkheden om toch samen te zijn.

Maar is het wel zo dat ik een Permanent Resident zou zijn? Ik dacht dat ik met een CR-1 enkel een conditionele Green Card heb? Of is het enige verschil tussen een CR en IR dat wij binnen de twee jaar 'removal of conditions' moeten aanvragen?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door sundaysue »

Tijdens het CR-1 en IR-1 process doe je in het NVC (National Visa Center) fase adjustment of status, want dus betekent dat zodra je voet zet op Amerikaanse bodem, je permanent resident bent. Je bent een PR als je een green card hebt, dus het geldt voor jou ook. CR-1 is als je minder dan twee jaar getrouwd bent (CR staat dus ook voor conditional resident) en IR (immediate relative) is voor spouses langer dan twee jaar getrouwd of familie die een permanente GC krijgen (10yr GC)

Hoe dan ook, met dit visum ben je direct PR in tegenstelling tot vele van ons hier die K-1 hebben gedaan en adjustment of status in de US doen na het trouwen. Maar goed, uiteindelijk kan een ieder en ik wel zeggen "Lijkt me dat er niets mis mee is om te activeren en dan terug te gaan", dat ligt echt geheel aan de CBP officier die je die dag hebt. Zeker geen garantie dus. Plus, om te verhuizen op CR-1 visum moet de US petitioner al in de VS zijn. Je kan b.v. niet gaan terwijl de US petitioner nog in het buitenland is.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Blue Lake Law
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door Blue Lake Law »

Hoi Sundaysue,

Ik ben geen permanent resident maar heb best veel ervaring mee. Ik ben US immigration attorney en zie dit wel eens langs komen.

Ik snap wat je bedoelt in jouw verhaal. Praktische gezien is het wel mogelijk dat je geen I-131 nodig heb maar als je je niet vestigt in de VS en eigenlijk je residence in Nederland/Belgie niet opgeeft mogen ze je Permanent Residence wel van je nemen. Je bent namelijk niet in status. Als je in een ongewone situatie beland (zoals gelijk naar PR krijgen terug gaan) is dit mogelijk. Een I-131 zou je kunnen helpen bewijzen dat je eigenlijk wel terug wil een niks verkeerd in gedachte heb.

Wat doe je voor werk eigenlijk? Je weet veel van immigratie dus het moet meer zijn dan gewoon interesse?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Hoe lang immigrant visa geldig

Bericht door sundaysue »

Ik geloof dat ik nu ècht snap waar je de I-131 op doelt. Maar alsnog, zolang ze binnen zes maanden terug keert, is er geen re-entry permit nodig. Weggegooid geld. Haar vriend moet dan wel al in de US zijn. CR/IR visums zijn voor familie herenigingen maar er valt niets te herenigen als de US petitioner niet in de US is. Overigens, als er bij het interview vraagtekens zijn dat ze zich niet direct in de US wilt vestigen, krijgt TS ook geen visum tot ze kan bewijzen dat ze het wel wilt.

Nee, dit is puur interesse. Ik werk niet met of voor immigratie, maar als Nashville ooit een USCIS local field office opent en ik mijn citizenship heb, is er zeker een mogelijkheid dat ik voor USCIS wil werken. Ben voornamelijk erg actief op Visajourney & Immihelp en heb een goede memory van wat ik lees :) Plus, ik ben zelf door het hele immigratie process gerold. Dat helpt ook erg.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer