MAVO 1996 diploma, gelijk aan GED? Ervaring?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
JesindeUs
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2018, 18:54

MAVO 1996 diploma, gelijk aan GED? Ervaring?

Bericht door JesindeUs »

Hi,

Ik heb mij MAVO diploma uit 1996 laten evaluren door Spantran en ik kreeg als evalutatie 10th grade senior high school. Echter heb ik een GED evalutatie nodig om met beautyschool te beginnen.
Is er hier iemand met ervaring met de GED test?
En is er iemand die ervaring heeft met het evaluren van een Mavo diploma?


Dank je
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: MAVO 1996 diploma, gelijk aan GED? Ervaring?

Bericht door Bluebonnet »

Ik heb VWO gedaan, maar door ziekte niet afgemaakt. Maar 4 VWO is gelijk aan 12th grade en ze weten hier niet wat ze aan moeten met 5 en 6 VWO, dan denken ze juist dat je 2 jaar langer nodig had en dus dom bent.

Was een heel gedoe toen ik hier in Amerika aan m'n bachelor's wilde beginnen dus heb ik gewoon even m'n GED gehaald. En dat was echt heel makkelijk. Van te voren was ik nogal nerveus want op tv doen ze er altijd zo moeilijk over en m'n man maakte er een hoop gedoe van. Maar de test was echt goed te doen ondanks dat ik al jaren niet meer in de schoolbanken had gezeten.

Voordeel van een GED is dat je bij soliciaties niet moeilijk hoeft te doen met uitleggen hoe of wat over je buitenlandse diploma. En kosten zijn minimaal.
JesindeUs
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2018, 18:54

Re: MAVO 1996 diploma, gelijk aan GED? Ervaring?

Bericht door JesindeUs »

Dankje, het ziet er naar uit dat ik inderdaad mijn GED moet gaan halen, even de studieboeken induiken dus!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer