Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Amerikadreamer
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2018, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Emigreren naar Amerika

Bericht door Amerikadreamer »

Hallo, ik ben tot een beslissing gekomen dat ik naar Amerika wil gaan verhuizen naar de staat Florida dan het liefst rond Orlando
Waarom? Ik zie het als een soort droom en dromen moet je achterna gaan.
Ik weet dat het moeilijk is want ik zou gaan voor de vd lottery, dus de kans zit er in dat het niet lukt.
Ik zou over een paar jaar deze stap willen maken wellicht rond 2020-2021.
Alle tips zijn welkom ik zou graag willen weten hoe groot de kansen zijn of hoe klein haha
Ik zou ook graag jullie ervaringen willen weten en hoe jullie het vinden of hoe jullie het hebben meegemaakt.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Wanderlust »

Hi,

Het is nog maar de vraag of de DV lottery tegen die tijd bestaat en mocht je kunnen meedoen ligt de kans geloof ik zo tussen de 1,5 en 2%.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Queste »

Heb je al die stickies gezien bovenaan de lijst? Daarin worden al je vragen beantwoord.

Wat is de kans? Ook dat is heel recent nog besproken... viewtopic.php?f=12&t=68984&start=120#p1155962
Wanderlust schreef:Het is nog maar de vraag of de DV lottery tegen die tijd bestaat
Vooralsnog is er nog steeds geen immigratiewetgeving gewijzigd en dat lijkt ook niet te gaan lukken op korte termijn. Dus tenzij Trump een EO maakt om alleen de DV te stoppen, lijkt het op dit moment dat DV2020 door zal gaan. En inderdaad: dit jaar oktober schrijf je in voor DV2020 en *als* je wint kan je dus hoogstwaarschijnlijk in 2021 verhuizen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Amerikadreamer
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2018, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Amerikadreamer »

Wanderlust schreef:Hi,

Het is nog maar de vraag of de DV lottery tegen die tijd bestaat en mocht je kunnen meedoen ligt de kans geloof ik zo tussen de 1,5 en 2%.
Is het dan echt zo dat het tegen dan niet meer bestaat? En hoe kan je dan naar Amerika emigreren? Sorry voor de vele vragen haha
Amerikadreamer
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2018, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Amerikadreamer »

Queste schreef:Heb je al die stickies gezien bovenaan de lijst? Daarin worden al je vragen beantwoord.

Wat is de kans? Ook dat is heel recent nog besproken... viewtopic.php?f=12&t=68984&start=120#p1155962
Wanderlust schreef:Het is nog maar de vraag of de DV lottery tegen die tijd bestaat
Vooralsnog is er nog steeds geen immigratiewetgeving gewijzigd en dat lijkt ook niet te gaan lukken op korte termijn. Dus tenzij Trump een EO maakt om alleen de DV te stoppen, lijkt het op dit moment dat DV2020 door zal gaan. En inderdaad: dit jaar oktober schrijf je in voor DV2020 en *als* je wint kan je dus hoogstwaarschijnlijk in 2021 verhuizen.
Dus als ik me dit jaar inschrijf ervoor en als ik win als he dan kan ik in 2021 verhuizen maar hoe zit dat want er zitten dan 3 jaren tussen? En op het moment van inschrijving moet je al aan alle voorwaarden voldoen zoals diploma of 2jaar bewijs van werken..
Weet je soms of het 2 jaar hierachter nog mogelijk is?
Ik zou pas binnen 2 jaar voldoen aan alle eissen daarom kan ik nu dus niet meedoen.. dankjewel trouwens voor het snelle antwoord
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Hockey »

Hallo Amerikadreamer, wees welkom hier.

Ik heb ooit een lijstje gemaakt voor emigratie naar de VS, die plaats ik hier. Dit lijstje bevat de meest gebruikte mogelijkheden.

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Begrijp me a.u.b. niet verkeerd, het forum is bedoeld om vragen te stellen en doe dat ook zoveel mogelijk. Maar als je echt zo graag naar de VS wil verhuizen, ga dan ook je inlezen op het forum. Er is al heel veel informatie beschikbaar - gratis - die veel van je vragen zullen beantwoorden.

Tenslotte, stel jezelf eens voor. Vertel iets over jezelf, dan kan het advies gerichter zijn dan nu.
Laatst gewijzigd door Hockey op 07 apr 2018, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Amerikadreamer
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2018, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Amerikadreamer »

Dankjewel allemaal al voor jullie snelle antwoorden en inderdaad ik lees regelmatig hier forums maar soms is het wat onduidelijk.
Bv het feit dat je via werk naar Amerika kunt gaan maar moet dat werk dan ook een nederlands bedrijf zijn? Omdat ik van hier kom?
Zelf zou ik graag als makelaar daar gaan werken terwijl ik niet hier in zulke sector werk.
Ik zit nu namelijk nog op school maar achter mijn school periode zou ik naar Amerika willen gaan en daar als makelaar beginnen.
Het enige dat mogelijk zou zijn is de vd lottery maar ik snap niet goed hoe je een greencard kan krijgen door werk in Amerika want dan moet dat bedrijf ook met nederland in contact zijn.
Dankjewel nogmaals
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Hockey »

@Amerikadreamer, waar in de regels staat dat het een Nederlands bedrijf moet zijn? Als het nergens staat, is dat dus geen eis. Idem voor werkervaring in een bepaalde sector. Als het nergens staat is het geen eis.

Maar nogmaals, stel jezelf eens voor. We weten nog steeds niets van je en kunnen je dus weinig advies geven. Hoe oud ben je, welke opleiding(en) op welk niveau heb je voltooid, wat voor werkervaring heb je, heb je een partner, kinderen?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Queste »

Amerikadreamer schreef:Dus als ik me dit jaar inschrijf ervoor en als ik win als he dan kan ik in 2021 verhuizen maar hoe zit dat want er zitten dan 3 jaren tussen?
Het fiscaal jaar in america loopt van october tot september en niet zoals hier volgens kalenderjaren.
Dus als we kijken naar fiscaal jaar 2020 loopt dat van oktober 2019 tot september 2020.
De trekking is een aantal maanden voor het begin van het fiscale jaar: mei 2019
De inschrijving is een aantal maanden voor de trekking: october 2018

Stel dat je wint. Vanaf oktober 2019 worden de papieren verstuurd en de interviews gepland. Dat gaat op nummervolgorde, dus hoe lager je nummer, hoe eerder je aan de beurt bent. Maar het interview is dus ergens tussen november 2019 en september 2020. Na je interview en verkrijgen van je visum heb je ook nog wel wat tijd nodig om van alles te regelen voor de verhuizing, het vinden van woonruimte, het vinden van een baan. Of je moet een goed gevulde bankrekening hebben waar je maanden van kan leven terwijl je daar werk zoekt. Dus dat zijn zo maar 3 tot 6 maanden na je interview dat je verhuisd.

Hou er ook rekening mee dat meedoen weliswaar gratis is, maar dat je wel alles zelf moet betalen als je wint: visumkosten, verhuiskosten, borgstelling voor vanalles als je daar zonder krediethistorie aankomt, etc.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Amerikadreamer
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2018, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Amerikadreamer »

Op dit moment zit ik nog op school en studeer ik over 2 jaar af met mijn diploma als kinderverzorgster + een bewijs van het feit dat ik mijn eigen bedrijf mag en kan opstarten= diploma bedrijfsbeheer.
Ik zou alleen naar Amerika willen gaan verhuizen en daar een job vinden die bij mij past wat ik dus zou willen doen is als makelaar aan de slag gaan.
En misschien een paar jaar daarna zelf een eigen klein bedrijfje erbij te doen.
Dankjewel voor jullie reacties
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Hockey »

Hoe oud je bent en op welk niveau (vmbo, havo, vwo, mbo, hbo, wo) je een opleiding doet heb je nog steeds niet beantwoord. Besef je dat dit voor de VS wel van belang is. Voor een H1-B visum is een bachelorniveau van de baan vereist en eigenlijk ook van de kandidaat, alhoewel werkervaring dit (enigszins) kan compenseren. Makelaar wordt in de VS niet gezien als een baan op bachelorniveau en is dus niet H1-B waardig.
Wat trekt je zo aan in makelaar willen worden en waarom daar (in de VS) wel, maar hier niet?

Wat ik in jouw wens mis is wat je voor de VS meebrengt om jou toe te laten als immigrant. Als je de DV Lottery wint of trouwt met een Amerikaan (m/v) dan wordt daar niet naar gekeken. Maar voor alle andere visa wel, dan moet jij iets bieden waar de VS behoefte aan heeft.
Je wil makelaar worden, maar daar heeft de VS er al heel veel van en veel mensen doen dit erbij naast hun normale dagelijkse werkzaamheden.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door SophiaB »

Kan je met jouw opleiding misschien een jaartje van Amerika genieten als au pair? Geen idee hoe dat zou gaan maar misschien een idee?
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Bluebonnet »

Wat is kinderverzorgster precies? Is dat te vergelijken met Early Childhood Education? Of Child Development? Of is het meer gericht op school age children?

En als buitenlandse makelaar zal je hier geen green card krijgen. Je kan wel hier je makelaars examen doen en aan het werk gaan als je een geldige verblijsvergunning hebt. Dat examen is niet echt moeilijk, maar het kan als nieuwkomer moeilijk zijn om een goede naam op te bouwen. Hier in ons kleine stadje in Texas duurt het meerdere jaren voor nieuwe makelaars om geaccepteerd te worden, tenzij ze van een oude familie komen. In Florida zal dat waarschijnlijk makkelijker zijn omdat de instroom en uitstroom van inwoners daar echt heel groot is.

Voor een verblijfsvergunning via werk moet het bedrijf dat jou aanneemt bewijzen dat jij zo speciaal bent dat ze niet hier plaatselijk iemand kunnen vinden. Gaat meestal om hoogopgeleide mensen of mensen met ongewone ervaring. Nederland staat bijvoorbeeld bekend voor water experts en dan vooral hoe je water uit de bewoonde gebieden houdt. Maar kinderverzorgsters en makelaars kunnen we hier ook prima vinden.

Buitenlanders aannemen en de verblijfsvergunning regelen is erg duur voor een bedrijf, en kost veel tijd. Niet dat het een onmogelijke route is, maar het is wel heel moeilijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben wel benieuwd waarom je naar Amerika wilt, en waarom juist Florida. Ben je er al eens geweest? Zo nee, dan is het misschien niet gek om er eerst eens op vakantie te gaan? Of een au pair jaar zoals sophia zegt, dat lijk me een goed plan.

Marianne
Gast

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Gast »

Immigratie naar de VS is vooral op gezin gebaseerd, de andere soorten permanente visa zijn moeilijk te bekomen voor wie niet hoog is opgeleid en/of een baan heeft in een multinational. Landen als Canada, Nieuw-Zeeland e.d. bieden veel meer kansen voor niet-universitaire knelpuntberoepen zoals bakker, lasser, ... en wie weet ook kinderverzorging (er bestaan lijsten van).

Als het de VS moet worden en je bent nog single, misschien wat Amerikanen daten en hopen dat het eens klikt?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door sundaysue »

Ik waardeer je optimisme heel erg, let's just say that.

Hockey's antwoord is de beste uitleg die je kan krijgen als het op 'Ik-wil-emigreren' advies aankomt. Amerika is helaas niet het het land waar je 1-2-3 gemakkelijk binnen komt en kan blijven.


Ik was in 2015 ook erg ontwetend over alles en kwam hier voor advies. Uiteindelijk was de beste optie om hier te wonen trouwen met mijn Amerikaanse vriend (nu man). Eventjes heb ik geprobeerd toegelaten te worden op universiteiten dichtbij mijn man, maar dat visum is tijdelijk. En meerderheid van de uni's wilde een slordige $31,500 op mijn bankrekening zien. Soms komt een J1 visum met requirements zoals two-year-home-requirement wat betekent dat je daar aan moet voldoen voordat je terug mag komen naar de US (permanent). Wij waren nog niet toe aan trouwen in 2015 maar ik kwam er toen echt achter hoe moeilijk het is om te emigreren.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer