Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bedrijf in Hawaii voortzetten
Bedrijf in Hawaii voortzetten
Hallo,
Sinds een paar weken heb ik het plan om in Hawaii te gaan wonen. Na het lezen over de moeilijkheden bij het verkrijgen van een visum of een green card begin ik te twijfelen of mijn plan te realiseren is.
Ik zal mijn situatie even beschrijven:
Ik heb een eigen 'bedrijf' dat ik in Amerika zou willen voortzetten. Dit bedrijf heb ik echter een jaar geleden uitgeschreven bij de KvK. (waarna ik ben vertrokken uit Nederland) Het bedrijf is nog niet opnieuw ingeschreven. (maar draait nog wel)
Met het maken van computerspelletjes en het verkopen van licenties hiervoor kan ik genoeg verdienen om van te leven.
Daarnaast heb ik inkomsten van ongeveer 9000 USD/maand uit reclame opbrengsten van twee websites.
Deze inkomsten komen voornamelijk via Amerikaanse bedrijven binnen en zijn vrij stabiel.
Mijn bedrijf vormt geen extra concurrentie voor gevestigde bedrijven in Hawaii.
Ik heb momenteel niet de 150.000 USD die nodig is voor een E2 visum. Maar ik las dat dat bedrag verlaagd kan worden. (ben benieuwd hoeveel lager)
Is er iemand die mij kan vertellen of ik op een legale manier in Amerika kan gaan wonen en werken?
Bedankt,
Martijn
Sinds een paar weken heb ik het plan om in Hawaii te gaan wonen. Na het lezen over de moeilijkheden bij het verkrijgen van een visum of een green card begin ik te twijfelen of mijn plan te realiseren is.
Ik zal mijn situatie even beschrijven:
Ik heb een eigen 'bedrijf' dat ik in Amerika zou willen voortzetten. Dit bedrijf heb ik echter een jaar geleden uitgeschreven bij de KvK. (waarna ik ben vertrokken uit Nederland) Het bedrijf is nog niet opnieuw ingeschreven. (maar draait nog wel)
Met het maken van computerspelletjes en het verkopen van licenties hiervoor kan ik genoeg verdienen om van te leven.
Daarnaast heb ik inkomsten van ongeveer 9000 USD/maand uit reclame opbrengsten van twee websites.
Deze inkomsten komen voornamelijk via Amerikaanse bedrijven binnen en zijn vrij stabiel.
Mijn bedrijf vormt geen extra concurrentie voor gevestigde bedrijven in Hawaii.
Ik heb momenteel niet de 150.000 USD die nodig is voor een E2 visum. Maar ik las dat dat bedrag verlaagd kan worden. (ben benieuwd hoeveel lager)
Is er iemand die mij kan vertellen of ik op een legale manier in Amerika kan gaan wonen en werken?
Bedankt,
Martijn
-
Bennogr
- Amerika-expert
Hetzelfde antwoord dat iedereen krijgt: PRAAT MET EEN AMERIKAANSE IMMIGRATIE-ADVOCAAT!
Als je $9000 per maand verdient, moet zo'n persoon toch te betalen zijn. En je kan jezelf een hoop ellende besparen.
We zijn hier tenslotte voor het grootste deel goedwillende amateurs. Wel goed geinformeerd, maar amateurs.
Als je $9000 per maand verdient, moet zo'n persoon toch te betalen zijn. En je kan jezelf een hoop ellende besparen.
We zijn hier tenslotte voor het grootste deel goedwillende amateurs. Wel goed geinformeerd, maar amateurs.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ok, bedankt. Ik ga op zoek naar een immigratie advocaat. 
Na het lezen van de voorwaarden voor een visum denk ik dat een E2 de enige mogelijkheid is voor mij. Ik maak me wel zorgen overhet feit dat ik mijn bedrijf al een jaar lang niet als bedrijf geregistreerd heb staan.. (misschien meer een vraag voor zo'n advocaat idd)
Als iemand nog andere mogelijkheden ziet hoor ik dat graag.
Na het lezen van de voorwaarden voor een visum denk ik dat een E2 de enige mogelijkheid is voor mij. Ik maak me wel zorgen overhet feit dat ik mijn bedrijf al een jaar lang niet als bedrijf geregistreerd heb staan.. (misschien meer een vraag voor zo'n advocaat idd)
Als iemand nog andere mogelijkheden ziet hoor ik dat graag.
Dit feit heeft geen enkele invloed op een E2 aanvraag. Zelfs iemand die nog nooit een bedrijf heeft gehad kan in aanmerking komen voor een E2. Dat je een redelijk vast inkomen hebt dat brengt je ook niet verder. Heb al regelmatig dit soort vragen ontvangen van bijv. gepensioneerden, in de VS hebben ze geen visum voor 'pensionadas' zoals in veel 'zonnige' landen wel.Ik maak me wel zorgen overhet feit dat ik mijn bedrijf al een jaar lang niet als bedrijf geregistreerd heb staan
Wat betreft het investeringsbedrag, daar is wel een mouw aan te passen maar je moet denk ik rekening houden met minimaal $80.000 in jouw geval. Waarom jouw geval, inkomsten worden wel meegerekend bij de aanvraag of extra geld.
Bedankt PBBI,
Ik had idd verwacht dat ik in ieder land terecht kon, zolang er maar belasting wordt betaald over de inkomsten. Jammer dat dat niet zo makkelijk gaat.
Die 80.000 moet ik dus ergens in investeren.. Op zich is mijn 'bedrijfje' niets meer dan mijzelf en een laptop. (en iemand die de websites bijhoudt voor enkele uren per week)
Ik kan wel iets verzinnen om geld in te steken, maar ik zou het bedrag liever op een bankrekening hebben en over een langere periode investeren..
Is het de bedoeling dat het bedrag in het eigen vermogen van het bedrijf blijft zolang in in Hawaii ben?
Bedankt
Ik had idd verwacht dat ik in ieder land terecht kon, zolang er maar belasting wordt betaald over de inkomsten. Jammer dat dat niet zo makkelijk gaat.
Die 80.000 moet ik dus ergens in investeren.. Op zich is mijn 'bedrijfje' niets meer dan mijzelf en een laptop. (en iemand die de websites bijhoudt voor enkele uren per week)
Ik kan wel iets verzinnen om geld in te steken, maar ik zou het bedrag liever op een bankrekening hebben en over een langere periode investeren..
Is het de bedoeling dat het bedrag in het eigen vermogen van het bedrijf blijft zolang in in Hawaii ben?
Bedankt
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
Felipe, dat je voor je zelf schrijft dat je dingen wilt gaan doen en plannen hebt moet je zelf weten maar ik vind dat je geen adviezen moet gaan geven over dingen waar je geen verstand van hebt. Straks komen er weer allerlei vragen over of dat dit kan, terwijl dit ook in dit forum allang een keer behandeld is. Maar voor jou en voor de duidelijkheid, met de koop van een huis en de koop van een computer kun je GEEN , let op, GEEN, investeringsvisum aanvragen. Als je het zelf zou willen proberen, ga je gang, maar ga dit niet als advies aan anderen geven.Koop een huis waar je een stuk van inricht als kantoor en een paar electronishe aparaten, zit je heeel vlug aan $80,000 of $150,000 hoor.
Martijn, de basis eisen van een E2 zijn de investering, een inkomen uit die investering en werkgelegenheid bieden aan een aantal Amerikanen.
Na een aantal jaren moet je je visum vernieuwen en moet je weer aantonen dat je voldoet aan de eis van inkomen en werkgelegenheid, de investering is dan geen issue meer. Je kunt je eigen geld dus uit het bedrijf halen, indien dat mogelijk is natuurlijk.
Je moet wel met iets goeds komen om met $80.000 een visum te kunnen krijgen, dit even voor alle duidelijkheid. (op dit moment wordt meestal als minimum een bedrag van $100.000 genomen) Met een half plan waarbij het consulaat het idee krijgt dat je het alleen maar doet om er te gaan wonen en verder niets bijdraagt in de Amerikaanse economie (werkgelegenheid) dan kun je het wel vergeten. Vakantiegangers hebben ze genoeg op Hawaii.
Ik heb zeker lange termijn plannen voor het uitbouwen van het bedrijf, en het opstarten van nieuwe plannen.
Een werknemer zou ik wel kunnen gebruiken, en in de toekomst misschien meerdere. Het liefst blijf ik freelancers inschakelen, maar ik neem aan dat het om vaste werkgelegenheid gaat.
Het klopt dat ik Hawaii als een halve vakantie beschouw, maar wel een permanente. Zal het consulaat mij dat kwalijk nemen? (ik heb overigens wel jarenlang hard gewerkt om het bedrijf op te bouwen)
Voor die investering van 100.000 zou ik mijn websites kunnen laten taxeren. De directe verkoopwaarde ligt hoger dan dat bedrag.
Maar ik vraag me af of dat als investering kan worden beschouwd..
Een werknemer zou ik wel kunnen gebruiken, en in de toekomst misschien meerdere. Het liefst blijf ik freelancers inschakelen, maar ik neem aan dat het om vaste werkgelegenheid gaat.
Het klopt dat ik Hawaii als een halve vakantie beschouw, maar wel een permanente. Zal het consulaat mij dat kwalijk nemen? (ik heb overigens wel jarenlang hard gewerkt om het bedrijf op te bouwen)
Voor die investering van 100.000 zou ik mijn websites kunnen laten taxeren. De directe verkoopwaarde ligt hoger dan dat bedrag.
Maar ik vraag me af of dat als investering kan worden beschouwd..
Ik weet dat Hawaii duur is, op zich is dat geen probleem. (het is altijd nog goedkoper dan New York
)
Maar als ik werknemers moet aannemen, dan zullen de kosten wel flink stijgen, aangezien die natuurlijk goed betaald moeten krijgen daar.
Als ik zelf spelletjes blijf ontwikkelen, eventueel in samenwerking met collega's moet het makkelijk gaan denk ik. Maar echt ideaal is het niet.
Maar als ik werknemers moet aannemen, dan zullen de kosten wel flink stijgen, aangezien die natuurlijk goed betaald moeten krijgen daar.
Als ik zelf spelletjes blijf ontwikkelen, eventueel in samenwerking met collega's moet het makkelijk gaan denk ik. Maar echt ideaal is het niet.
Ik weet dat niet zeker, heb het alleen maar gelezen op een forum en van een zgn. 'cost of living calculator'. (http://www.bankrate.com/brm/movecalc.asp)
Het consulaat is alleen geïnteresseerd in investeerders, daar is het visum voor bestemd. Amerika zou heel veel geld kunnen binnen halen door een visum voor gepensioneerden te maken, maar daar kiezen ze niet voor.Het klopt dat ik Hawaii als een halve vakantie beschouw, maar wel een permanente. Zal het consulaat mij dat kwalijk nemen? (ik heb overigens wel jarenlang hard gewerkt om het bedrijf op te bouwen)
Dat je heel hard gewerkt hebt intereseerd ze niets, wat je gaat betekenen voor de Amerikaanse economie, dat is wat telt.
Een taxatie van je websites zie ik nu niet direct als een investering, dan kun je ook een huis in Nederland laten taxeren.
Het gaat om cash investment, gewoon knisperend papiergeld (mag ook via een bank) dat geïnvesteerd wordt in een bestaand of een nieuw bedrijf. Freelancers kan ook, we verkopen wel vaker een bedrijf dat alleen 'zeg maar ZZP'ers' in dienst heeft, dus zelfstandigen. Als deze al langer op die manier aan het werk zijn binnen het bedrijf dan telt dit ook, werkgelegenheid is werkgelegenheid. En een vast contract in de VS is vaak ook maar tot payday op vrijdagmiddag
Oh, op die manier. Ik had had gehoopt dat een eigen vermogen van 100.000 USD als investering kon meetellen. Ik start namelijk een nieuw bedrijf in Hawaii, en die websites zet ik op naam van dat bedrijf.. (investering?)
Ik kan natuurlijk ook mijn websites verkopen en later weer terugkopen zodat het wel wordt opgevat als een investering.
Maar een bedrijf overnemen, of nieuw opzetten lijkt me ook wel wat. Ik ben al jaren aan het denken om iets nieuws te beginnen. Iets zonder al te veel computers in ieder geval.
Ik kan natuurlijk ook mijn websites verkopen en later weer terugkopen zodat het wel wordt opgevat als een investering.
Maar een bedrijf overnemen, of nieuw opzetten lijkt me ook wel wat. Ik ben al jaren aan het denken om iets nieuws te beginnen. Iets zonder al te veel computers in ieder geval.
Je zou dat eens moeten overleggen met een visa attorney, misschien dat je de websites op naam van een Amerikaans bedrijf kunt zetten en daarna ze door nieuwe Hawaiaanse onderneming over kunt nemen voor een bedrag van $100.000. Moet je wel cijfers etc. kunnen overleggen maar de constructie zou misschien kunnen. Je moet dan een goed business plan eraan hangen met werkgelegenheid etc.Ik start namelijk een nieuw bedrijf in Hawaii, en die websites zet ik op naam van dat bedrijf.. (investering?)
Als je me een PM stuurt dan kan ik je wel de naam van een visa attorney geven als je dat wilt.
Bedankt Loek, ik zal daar nog eens goed over nadenken. Ik ga in ieder geval eerst een paar maanden rondkijken daar met een toeristen visum.
Ik hou van mooie natuur, de zee, stranden en duiken. Hawaii is mijn eerste keuze wat tropische eilanden betreft. De meeste andere eilanden zijn nog kleinschaliger.
Ik was bijna naar Gran Canaria of Tenerife gegaan (ook vrij groot trouwens), totdat ik opeens aan Hawaii dacht,.. Voordeel van Hawaii is dat ik geen Spaans hoef te leren, en het trekt me meer op één of andere manier. (maar het heeft ook flinke nadelen blijkt nu)
PBBI: Bedankt voor je hulp
Ik begrijp nu volgens mij wat de bedoeling van zo'n E2 visum. Werkgelegenheid bieden en investeren in 'iets Amerikaans'. (dus niet voor $ 100.000 jetskis uit Japan importeren voor het verhuur..)
Ik zal je vandaag of morgen even een PM sturen.
Ik hou van mooie natuur, de zee, stranden en duiken. Hawaii is mijn eerste keuze wat tropische eilanden betreft. De meeste andere eilanden zijn nog kleinschaliger.
Ik was bijna naar Gran Canaria of Tenerife gegaan (ook vrij groot trouwens), totdat ik opeens aan Hawaii dacht,.. Voordeel van Hawaii is dat ik geen Spaans hoef te leren, en het trekt me meer op één of andere manier. (maar het heeft ook flinke nadelen blijkt nu)
PBBI: Bedankt voor je hulp
Ik zal je vandaag of morgen even een PM sturen.
In het kort, het is ons niet meegevallen om een E2 te krijgen en na de aanvraag duurde het nog zo'n 6 maanden voor goedkeuring, maar we zitten nu in Texas en het was al het werk waard, maar de eisen zijn hoog, vooral voor nieuwe bedrijven. Als hje echt serieus bent ga naar een goed bureau want je akn bijna niet zonder, veel papierwerk en regeltjes, goodluck
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht