Ik ben 20 jaar oud, nieuw hier, en heb een paar vraagjes!
Sinds een paar jaar ben ik helemaal gek van Amerika en Canada en heb ik nu voor mijzelf een timeline aangesteld en een plan gemaakt.
Zoals mijn username al een beetje verhult; ik wil in 2023/ early 2024 de overstap gaan maken naar de VS/Canada, daar ben ik nog niet helemaal over uit... al lijkt me het systeem, als ik toch kies, in Canada beter, want meer Europees in Healthcare costs bijvoorbeeld, wat aangezien dat ik mijn leven met een hersenbloeding en een halve verlamming gestart ben wel fijn is.
Het zit zo, ik zit nu in mijn een na laatste jaar MBO International business in Utrecht, dit duurt nog een jaar.
Ga mijzelf daarna nog even vastklampen aan een studie ICT aan de HU van 4 jaar, en daarna plan ik echt wel om te gaan.
Dus ik heb nog 6 jaar om alles op een rijtje te krijgen; maar vooral ook om een buffer op te bouwen...
(Vroeg beginnen is in deze dan ook mooi meegenomen
Ik zit momenteel op ongeveer 1000 euro, maar ik werkelijk geen idee wat nou een goede buffer zou zijn om mee te nemen... natuurlijk verschilt dit zeer door huur, gas water en licht, of je al een baan hebt enz. Maar toch.
Ik zit zelf te denken om rond de 10k euro mee te nemen... Nu aan jullie de "prijs"vraag, wat namen jullie mee toen je vertrok?
Groetjes,
Matt2023