Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goede Buffer > Canada/Verenigde Staten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Matt2023
Amerika-newbie

Goede Buffer > Canada/Verenigde Staten

Bericht door Matt2023 »

Hi Mensen!

Ik ben 20 jaar oud, nieuw hier, en heb een paar vraagjes!

Sinds een paar jaar ben ik helemaal gek van Amerika en Canada en heb ik nu voor mijzelf een timeline aangesteld en een plan gemaakt.
Zoals mijn username al een beetje verhult; ik wil in 2023/ early 2024 de overstap gaan maken naar de VS/Canada, daar ben ik nog niet helemaal over uit... al lijkt me het systeem, als ik toch kies, in Canada beter, want meer Europees in Healthcare costs bijvoorbeeld, wat aangezien dat ik mijn leven met een hersenbloeding en een halve verlamming gestart ben wel fijn is.

Het zit zo, ik zit nu in mijn een na laatste jaar MBO International business in Utrecht, dit duurt nog een jaar.
Ga mijzelf daarna nog even vastklampen aan een studie ICT aan de HU van 4 jaar, en daarna plan ik echt wel om te gaan.
Dus ik heb nog 6 jaar om alles op een rijtje te krijgen; maar vooral ook om een buffer op te bouwen... :clap:
(Vroeg beginnen is in deze dan ook mooi meegenomen ;) )

Ik zit momenteel op ongeveer 1000 euro, maar ik werkelijk geen idee wat nou een goede buffer zou zijn om mee te nemen... natuurlijk verschilt dit zeer door huur, gas water en licht, of je al een baan hebt enz. Maar toch.
Ik zit zelf te denken om rond de 10k euro mee te nemen... Nu aan jullie de "prijs"vraag, wat namen jullie mee toen je vertrok?

Groetjes,

Matt2023
hemmie
Amerika-expert

Re: Goede Buffer > Canada/Verenigde Staten

Bericht door hemmie »

Ik zou eerst eens bedenken op welk visum je dan naar de VS/Canada wil. Dat is helemaal niet zo eenvoudig, zeker niet zonder werkervaring. Pas daarna hoef je je over andere dingen te gaan zorgen maken (of niet).
Terug in Texas!
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Dat zal van heel veel factoren afhangen. Mij is aangeraden om 50k achter de hand te houden voor Visum, immigratieadvocaat, verhuizing en aanloopkosten bij het aanvragen van een E2 visum. Als je sponsoring krijgt via een werkgever zal heel veel vergoed worden en zal je veel minder nodig hebben. Als sponsoring via family (trouwen bijv) gaat zal je wat meer zelf betalen maar ook weer andere kosten niet hebben.

Heb je al enig idee hoe je een visum gaat krijgen om je te mogen vestigen?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Matt2023
Amerika-newbie

Bericht door Matt2023 »

hemmie schreef:Ik zou eerst eens bedenken op welk visum je dan naar de VS/Canada wil. Dat is helemaal niet zo eenvoudig, zeker niet zonder werkervaring. Pas daarna hoef je je over andere dingen te gaan zorgen maken (of niet).
Visum is ook deel van het proces natuurlijk, maar nu, 6 jaar voor vertrek, denk ik liever eerst naar dingen die vast en zeker staan, zoals een x aantal euro's die mee moeten. Het visa gaat er zeker komen, alleen hoe is even de vraag. maar dat komt helemaal goed, ik heb namelijk nog 6 jaar om dat uit te zoeken.

Ik ben op een stagebeurs al in gesprek geweest met de Canada immigration, en zij zeggen dat ik met 6 jaar studie en een boatload aan kansen, me ver kunnen brengen.
Ik wil het iig in mijn eentje oplossen... 90 days to wed verhalen, no thanks.

Werkervaring kan ik opbouwen door stages en heb goede contacten., dit zal echt niet in de weg staan.
En staat dat het aan het eind van de rit wel dan heb ik echt de energie wel om daar verandering in te brengen. ;)

(lees: ik stop écht niet voor ik aan de andere kant van de oceaan zit. ik zal je niet vermoeien met mijn levensverhaal maar laten we zeggen dat ik me altijd kapot zal werken voor hetgeen dat ik wil, en hier 150% effort in moet steken door hetgeen dat mij overkomen is. (en nee, ik wil helemaal niet zielig gevonden worden)
Ik heb namelijk altijd gekozen voor "the easy way out", en nu ik mezelf daarop betrapt heb, heb ik de "lazy me" eruit getrapt.
Het blijkt gewoon wanneer ik aan verhuizen denk, ik oplicht... hier leef ik al een tijdje voor (vanaf dat ik 10 was ongeveer?) maar nu wordt het concreter en concreter, en ik heb de steun van Pa nadat ik hem van de week verteld heb over de wens of het plan.., wat zeker fijn is :clap:.

Een concreet doel voor ogen hebben werkt dan ook een stuk beter dan maar blijven dromen...
Er zijn al hele mooie stappen gezet qua opleiding, waar ik blij mee ben, er wordt gewoon steeds meer toegespitst op het eindelijk realiteit worden van de droom. )

Dit is het allereerste begin, main concern is; kosten en wat neem je mee aan geld om te starten.

Die "beren" op de weg gaan we keihard overwinnen. :lol:

All or nothing, nope. When the time is right? yes. That time is now. and I got the time and opportunities to at least make a great effort at trying :clap: :clap:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Beetje naief. Ik ken de exacte regels niet voor Canada, maar dat is vast ook niet zo eenvoudig, maar je krijgt echt niet zo maar een visum voor de VS. Waar een wil is is niet altijd een weg, en als die weg er wel is, dan is dat over het algemeen niet vlak nadat je je bachelors hebt gehaald.
Natuurlijk, als je geld genoeg hebt dan is er (op dit moment) nog wel een weg, maar dan komt 10K nog niet in de buurt.
Terug in Texas!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

10K "buffer" lijkt mij zelfs in het gewone dagdagelijkse leven, zonder dat er een emigratie bij komt kijken, al vrij weinig eigenlijk...
Matt2023
Amerika-newbie

Bericht door Matt2023 »

hemmie schreef:Beetje naief. Ik ken de exacte regels niet voor Canada, maar dat is vast ook niet zo eenvoudig, maar je krijgt echt niet zo maar een visum voor de VS. Waar een wil is is niet altijd een weg, en als die weg er wel is, dan is dat over het algemeen niet vlak nadat je je bachelors hebt gehaald.
Natuurlijk, als je geld genoeg hebt dan is er (op dit moment) nog wel een weg, maar dan komt 10K nog niet in de buurt.
Ik ben niet naïef, alleen erg enthousiast. Tuurlijk is het zo dat er niet altijd een weg is waar een wil is, maar dat betekend niet dat je er er per definitie vanuit moet gaan dat de kans klein is... ligt natuurlijk ook aan je instelling; Is je glas halfvol of leeg?

We gaan het zien, Ik sta er positief in, mocht het niet lukken, dan heb ik in ieder geval mijn beste beentje voor gezet.
Laatst gewijzigd door Matt2023 op 16 feb 2018, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Matt2023
Amerika-newbie

Bericht door Matt2023 »

Tipsy_1 schreef:10K "buffer" lijkt mij zelfs in het gewone dagdagelijkse leven, zonder dat er een emigratie bij komt kijken, al vrij weinig eigenlijk...
Daarom, ik heb geen idee. Daarom de vraag haha!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Matt2023 schreef: Tuurlijk is het zo dat er niet altijd een weg is waar een wil is, maar dat betekend niet dat je er er per definitie vanuit moet gaan dat de kans klein is... ligt natuurlijk ook aan je instelling; Is je glas halfvol of leeg?
Maar juist daarom moet je je verdiepen in HOE je kunt gaan, zodat je daar evt. naar toe kunt werken. Dat geld komt dan later, als je ook een idee hebt hoeveel je nodig hebt. Je beste kans is misschien wel eerst in Europa voor een multinational werken en dan op een L1 visum gaan. Dan heb je niet zo veel geld nodig en heb je dat waarschijnlijk makkelijk bij elkaar gespaard. maar dan is het wel van belang je studie en latere carriere daar op aan te passen.
In mijn ogen moet je beginnen met het belangrijkste.
Terug in Texas!
Matt2023
Amerika-newbie

Bericht door Matt2023 »

hemmie schreef: Maar juist daarom moet je je verdiepen in HOE je kunt gaan, zodat je daar evt. naar toe kunt werken. Dat geld komt dan later, als je ook een idee hebt hoeveel je nodig hebt. Je beste kans is misschien wel eerst in Europa voor een multinational werken en dan op een L1 visum gaan. Dan heb je niet zo veel geld nodig en heb je dat waarschijnlijk makkelijk bij elkaar gespaard. maar dan is het wel van belang je studie en latere carriere daar op aan te passen.
In mijn ogen moet je beginnen met het belangrijkste.
Zeker waar. "hoe" is ook erg belangrijk. Dankjewel. :)
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

De makkelijkste manier is een leuke meid - of jongen - leren kennen en trouwen.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar Canada accepteert je toch niet als permanente immigrant als je medische problemen hebt ?
TS zegt dat hij het leven is gestart met een hersenbloeding en een halfzijdige verlamming ?

Matt, de beste methode is inderdaad een spaarpot te maken. Gebruik die vervolgens om een deel van je opleiding in de US te doen.
Je kunt dan stage lopen bij een bedrijf, kontakten leggen, een mogelijke werkgever vinden die bereid is je te sponsoren.

Eventueel kun je in Canada gaan studeren voor enig tijd. Zelfde scenario: stage, kontakten, werkgever.

Naar de US emigreren is gecompliceerd en voor de meeste mensen onmogelijk.
Naar Canada gaan om te wonen en te werken is de afgelopen jaren ook lastiger geworden.
Wil je het doorzetten, dan zul je iets te bieden moeten hebben.
De competitie bestaat uit grote aantallen gemotiveerde Indiers, Chinezen.

Je kapot willen werken is niet echt een aanbeveling. Niemand in de US of Canada zit daarop te wachten.
Je instelling heeft niet echt veel te maken met je kansen op immigratie. Of je komt in aanmerking of je komt dat niet.
Misschien dat een gewijzigd systeem je tzt. meer kans zal geven op immigratie naar de US.

Heb je de informatie mbt. Canada gekregen van de Can. overheid of van een commercieel bedrijf ? (Nieuwsgierig vandaar de vraag).
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Overigens raad ik het niet aan, maar met 10k na alle fees, reiskosten, etc kun je het wel redden. Meer is natuurlijk beter. Ligt maar net aan je levensstandaarden en hoe snel je werk hebt. Grootste kostenpost is een auto want die moet waarschijnlijk in cash, dan huisvesting, eten/drinken, verzekering(en), enzovoorts. Op het forum hier zijn veel mensen met een gezin, dat kost uiteraard meer. Maar ben je alleen dan kun je bijv. een roommate zoeken. Ga je in een stad wonen pak je het OV. Overal is wat op te vinden. Met minder geld zou ik het wel tot in de details voorbereiden en budgetteren zodat je niet voor verassingen komt te staan. Verassingen moet je ook mee budgetteren.

En sowieso altijd een backup plan hebben. Stel dat het tegenvalt, wat doe je dan? Terug naar NL, waar kun je dan 100% terecht, enz.

Maar eerst een visum!
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

USInsider schreef:Maar Canada accepteert je toch niet als permanente immigrant als je medische problemen hebt ?
Ik weet er het fijne niet helemaal van, maar naar mijn weten is Canada toleranter als het gaat om gezinshereniging. Vandaar dat ik die mogelijkheid opperde... Matt heeft nog zo'n 6 jaar de tijd om een goede relatie te vinden (die overigens wel voldoende middelen moet hebben om hem te kunnen sponsoren).
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Matt2023, onaardig gezegd ben jij nummer zoveel die denkt dat het wel gaat lukken als je maar genoeg wil. Als het zo makkelijk was zat het halve forum al in de VS. Hoeveel geld heb je nodig? Dat hangt van veel factoren af, waarvan locatie de belangrijkste is. NYC is duurder dan het platteland van Mississippi. Ga in elk geval uit van "hoe meer geld hoe beter".
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

https://www.washingtonpost.com/postever ... isability/

Maar zoals Sophia al aangaf er is een uitzondering:
Health grounds
38 (1) A foreign national is inadmissible on health grounds if their health condition
(a) is likely to be a danger to public health;
(b) is likely to be a danger to public safety; or
(c) might reasonably be expected to cause excessive demand on health or social services.
EXCEPTION
(2) Paragraph (1)(c) does not apply in the case of a foreign national who
(a) has been determined to be a member of the family class and to be the spouse, common-law partner or child of a sponsor within the meaning of the regulations;
(b) has applied for a permanent resident visa as a Convention refugee or a person in similar circumstances;
(c) is a protected person; or
(d) is, where prescribed by the regulations, the spouse, common-law partner, child or other family member of a foreign national referred to in any of paragraphs (a) to (c).
Gast

Bericht door Gast »

Het lijkt alsof een ander forum lid hier nu onder een andere naam post...de naïviteit van TS over het verkrijgen van een visum doet me denken aan iemand die actrice wil worden en denkt dat LA op haar zit te wachten :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat is toch anders lijkt me. TS geeft aan door te willen met zijn opleiding en die is op het gebied van informatica.
Hij is dus straks - als-ie doorzet - iemand met kennis die gewenst is bij veel bedrijven hier.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Matt2023 schreef: Ik zit momenteel op ongeveer 1000 euro, maar ik werkelijk geen idee wat nou een goede buffer zou zijn om mee te nemen
Hangt er vanaf waar je naartoe gaat. Toen ik in 2010 naar San Jose, CA verhuisde was de 10k tax-assisted relocation bonus zo op.

- Deposit + 1st month rent: $5,010 (op een apt van $2,505)
- Auto downpayment (due at signing): $3,600 (voor een VW Beetle)
- Secured CC: $500
- PG&E deposit: $500
- AT&T deposit $350 per line: $700 (voor mijzelf en de vrouw)

En je zit al over de 10k. Ik was blij dat ik nog een sign-on bonus had.

Overigens zou ik me meer zorgen maken over het visum. Da's echt een stuk moeilijker dan je denkt.

Maar goed, zo'n roze zonnebril is heel verleidelijk.
--
I route, therefore you are.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

^^ met hem.

De eerste maanden gaat het heel hard met deposits, aanbetalingen etc. Om maar te zwijgen over de eerste aankopen om je huis in te richten. Bed, bank, tv, keukengerei, etc.

Als je die al meeneemt komen die een of twee maanden nadat jij aangekomen bent op de plaats van bestemming....
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer