Wonen en werken in amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
suus-anne
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2017, 19:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wonen en werken in amerika

Bericht door suus-anne »

Hoi allemaal,

Ik ben druk op zoek naar een baan in Amerika om zo bij mijn vriend te kunnen wonen, op dit moment ben ik in gesprek met een bedrijf.
Wij willen nog niet trouwen maar wel bij elkaar zijn.
Ik heb nog geen idee hoe alles werkt en probeer dit natuurlijk uit te zoeken op internet maar ben erg benieuwd naar de ervaring van anderen.

Ik ben in 2017 3 keer naar Amerika geweest en de 1e keer na 2 maanden sloeg de vonk over en werd ik dus verlieft op een Amerikaan (en dat terwijl mijn ouders nog zo zijden; niet verliefd worden!)
Hierna ben ik dus nog 2 keer terug geweest waarbij wij de laatste keer besloten hebben dat wij samen willen wonen en dus een van de 2 zou moeten verhuizen.
Aangezien mijn vriend een eigen bedrijf heeft is het voor hem lastig om naar Nederland te gaan en voor mij is het een stuk makkelijker.
Ik zou dan in Amerika gaan werken op een dressuur stal met paarden en daar paarden gaan trainen en wedstrijden.

Toch ben ik dus erg benieuwd hoe het allemaal werkt en vraag mij dus af wat jullie ervaringen zijn met het oog op een werk visum, wel doen of niet doen? Waar moet je op letten? Do and don’t? Of toch gaan voor een K1 visa en dus trouwen?

Ik hoop dat dit in het goede topic staat en ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Wonen en werken in amerika

Bericht door Dutchess »

Zonder meer is trouwen de makkelijkste manier om je plannen waar te maken. Alle andere opties (en er zijn er niet veel) zijn veel moeilijker en/of duurder - m.a.w. hebben veel minder kans van slagen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Wonen en werken in amerika

Bericht door USInsider »

Je kunt proberen in de regio waar je vriend woont te gaan studeren op een F-1 of M-1 visum.
Of proberen een stage/internship te regelen middels een J-1 visum.
Een werkvisum (H-1B) kun je vergeten.

Het K-1 visum is de meest simpele en zekere optie om in de US te geraken. Je moet dan wel binnen 90 dagen trouwen om te mogen blijven.
Een K-1 procedure neem ong. 9 maanden in beslag. Er zijn meerdere forummers die hier ervaring mee hebben. Ze zullen graag je vragen beantwoorden.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Wonen en werken in amerika

Bericht door 6foot6 »

suus-anne schreef: Ik heb nog geen idee hoe alles werkt en probeer dit natuurlijk uit te zoeken op internet
Dan zou ik maar beginnen om hier een aantal gelijknamige topics te lezen,keus genoeg
suus-anne schreef:n vraag mij dus af wat jullie ervaringen zijn met het oog op een werk visum, wel doen of niet doen?
Ervaring heb ik hier niet mee, maar gezien alle verhalen hier is dat geen haalbare kaart en opgelet, een afgewezen visumaanvraag betekent ook het eind van visumvrij (ESTA) reizen !!!
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer