verhuisfirma van België naar de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door Anneke66 »

Hi folks!
Even een vraagje... Onze goederen (lees 80 kartonnen dozen, een kast en een zetel) moeten vanuit België verscheept worden naar de VS, Orlando. Wie kan ons een firma aanbevelen?
Thanks!!
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door Max Kool »

Weliswaar vanuit Nederland, maar toch de moeite waard. Wij zijn een paar jaar geleden verhuisd door De Haan verhuizingen, en daar waren we zeer tevreden over.

Wees trouwens niet verbaasd als de verhuizer alles zelf in wil pakken. Bij ons wilde ze geen dozen aanpakken en pakten ze alles zelf in. Niet om het geld, maar om de aansprakelijkheid. Van elke doos wordt bijgehouden wat er in zit (wil Customs graag weten), en ze zorgen ervoor dat er geen dingen in zitten die niet mee mogen. Dat kan van alles zijn: voedingsmiddelen, spuitbussen (deo!), verf, bus wasbenzine etc.


Succes!
LA, LA, LA....
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door kastelke »

Was ook onze ervaring. Verzekeringstechnisch zijn zij ook aansprakelijk voor beschadigde goederen (als je het wilt verzekeren tenminste), dus willen ze het ook kunnen inpakken op de best mogelijke manier. En ik heb toen gemerkt dat dat vaak echt wel anders is dan hoe ik het zelf zou doen, maar toen ze me uitlegden waarom, zag ik echt de logica er van in.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door Anneke66 »

Bedankt voor jullie feedback! Wij hadden een prijsopgave laten maken bij Gosselin, maar dat was niet echt goedkoop. Zij laten wel toe om zelf in te pakken, maar je moet hen wel een lijst bezorgen van wat er in de dozen zit.
en ze zorgen ervoor dat er geen dingen in zitten die niet mee mogen. Dat kan van alles zijn: voedingsmiddelen, spuitbussen (deo!), verf, bus wasbenzine etc.
Haha, buiten de Lego van onze (intussen volwassen) zoon en foto's gaat er echt niet veel mee over de plas! Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat mensen hun hele hebben en houden meenemen... Nee hoor, voor ons begint in de US een nieuw leven! En daarom laten we het verleden achter.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door hemmie »

Is 80 dozen dan niet heel veel? Wij hadden de laatste verhuizingen rond 300 stuks, maar dat was echt onze hele inboedel (5 personen) en een groot deel daarvan waren (onderdelen van) meubels. Of het is wel heeeel veel Lego :D
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door USInsider »

Ik heb destijds het merendeel zelf ingepakt. Die dozen vielen inderdaad buiten de aansprakelijkheid van de verhuizer voor schade, maar waren wel inbegrepen voor een x bedrag als de hele container zou verdwijnen.
Aangezien het vooral boeken en gebruiksartikelen waren had ik daar geen problemen mee.

Wij hadden meerdere slechtere ervaringen met Allied, goede ervaringen met Atlas.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door Max Kool »

Als je gaat rondvragen vertel dan duidelijk dat het om een verhuizing en niet om simpelweg shipping. Dadelijk wordt je verrast door een rekening van customs voor invoerrechten....
LA, LA, LA....
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door USInsider »

De spullen worden uitgeklaard (Belgie of Nederland) en ingeklaard (US). Dat was althans zo in "onze tijd".
De papieren moeten aangeven dat het om een verhuizing gaat.
Household items binnengebracht in kader van immigratie, zijn vrij van invoer-rechten in de US.
Een internationale verhuizer heeft ervaring met dit alles en is in staat de papierwinkel voor je af te handelen.

Wij namen inderdaad destijds ons hele hebben en houden mee en gaan het binnenkort voor de 8e keer verslepen.
Mijn advies is derhalve ook: maak je zelf zo lean en mean mogelijk. Ik wou dat ik dat had gedaan....
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door Anneke66 »

Beste forummers, allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties en goede raadgevingen. Ik zoek het nog even verder uit, rekening houdend met jullie suggesties en dan gaan we voor de shipping.
En op de vraag of het heeeel veel Lego is... JA! haha :)
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door USInsider »

Ik dacht dat jullie al in de US aanbeland waren ?
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door Anneke66 »

@USInsider
Ik dacht dat jullie al in de US aanbeland waren ?
Klopt, maar onze spullen zijn nog in België achtergebleven :)
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door USInsider »

Kijk even op de website van CBP wat de vereisten zijn voor invoer household goods.
Bv. als je niet zelf (in land van vertrek) de formulieren kunt tekenen zul je iemand daartoe moeten machtigen (naar ik begrijp).

https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ntory-list
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door Anneke66 »

@USInsider: bedankt voor de immer goede raad!!! :)
xmasseve
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Nederland, CO

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door xmasseve »

Interessant... Ik wil ook wat van mn spullen laten overkomen. Boeken, kleren, mn duikgerief en vintage stoelen...Het is niet zoveel, mss maar 2 of 3 kubieke meter, maar online vind ik alleen maar prijzen voor volledige containers...
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door Willem1 »

Zoek eens op Worldwide Baggage Services en/of XSbaggage - dat is een netwerk met lokale partijen in veel landen, waarmee je vracht per pallet kunt shippen (per lucht of zee). Zelf goeie ervaringen mee gehad vanuit Nederland (maar er zit vast ook een lokale partner in Belgie). Ze kunnen alles voor je doen als je wilt; ik had ervoor gekozen om de inklaring bij de douane zelf te doen, dat was wat goedkoper.
Gast

Re: verhuisfirma van België naar de VS

Bericht door Gast »

Ter info: Voor een 20-voet container (+/- 32 kubieke meter) huis tot huis, alles in-en uitgepakt door verhuizer en volledig verzekerd Brussel-Chicago betalen wij zo'n 7.000 EUR. In dat bedrag zitten wel een paar kunstwerken bij in speciale bekisting, alsook import tax voor zo'n 20 kisten wijn. Je kan BTW terugvorderen op aankopen als die wordt geregistreerd op het VS adres en dit kan vanaf 3 maanden voor verhuis, dat compenseert voor alcohol de import tax voor de meeste Staten (zie https://financien.belgium.be/nl/particu ... /invoer#q5). Voor wijnliefhebbers zeker de moeite, want voor minder dan 15$ per fles vind je in Amerika slechts château migraine.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer