Informatie gevraagd benodigde stappen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Kyme
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2018, 13:22

Informatie gevraagd benodigde stappen

Bericht door Kyme »

Beste Allemaal,

Ik heb een vraag maar vond geen onderwerp in jullie forum hierover.
Ik ben 43 en heb een eigen zaak, ik organseer een aantal events per jaar en bereid mijn events 90% voor via internet.

We wonen dan nu ook al 3 jaar in Spanje maar willen graag naar San Diego verhuizen.

Nu is mijn vraag, hoe kunnen we daar wonen en verblijven zonder een green card te hoeven hebben.

Ik heb mijn werk en salaris hier dus ik hoef geen baan in San Diego, mijn vrouw werkt niet en is huisvrouw van onze 3 kinderen.

Ik zal dus geen gebruik maken van het sociale systeem van San Diego dus ik ben geen risico geval voor hun. Ik voorzie ons gezin van onze verdiesten van onze events dus nogmaals ik zoek geen werk in San Diego maar we willen er gewoon graag wonen.

Wat zou de eerste stap zijn die ik moet doen, ik heb veel gegoogled maar vind enkel verhalen en blogs van mensen die willen verhuizen en daar willen werken en wonen en voor ons is het enkel wonen en vlieg ik 4 of 5x per jaar over voor mijn events te doen in Europa.

Ik hoop iets te mogen horen van jullie advies of ervaringen


Mvg
Kyme
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Informatie gevraagd benodigde stappen

Bericht door Hockey »

@Kyme, je zal een visum nodig hebben. De enige mogelijkheid die ik voorzie is het winnen van de DV Lottery. Ik verwijs je naar een ander bericht over dit onderwerp, namelijk dit bericht. En ik verwijs je ook naar mijn standaardlijstje:

De meest gebruikelijke mogelijkheden om naar de VS te emigreren zijn:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Informatie gevraagd benodigde stappen

Bericht door dutch_in_seattle »

Wat Hockey al aangeeft, kan wat jij wil gewoon niet. Je moet een visum hebben en daar zijn de mogelijkheden zeer, zeer beperkt voor.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Informatie gevraagd benodigde stappen

Bericht door USInsider »

Als je in de US wilt wonen via een investering is er het EB-5 visum.
EB-5 betekent Groene Kaarten voor het hele gezin.
Je moet min. $ 500,000 investeren, Een Miljoen is beter.

Om in de US te wonen heb je of een non-immigrant visum nodig (bv. H-1B middels een baan bij een US werkgever) of een Groene Kaart.
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 jan 2018, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Informatie gevraagd benodigde stappen

Bericht door 6foot6 »

Kyme schreef:
Nu is mijn vraag, hoe kunnen we daar wonen en verblijven zonder een green card te hoeven hebben.
10 miljoen individuals deden het je reeds voor, maar wel opschieten want er komt een muur
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Informatie gevraagd benodigde stappen

Bericht door USInsider »

De "muur" zal wellicht enige illegale immigratie tegenhouden.*
Maar ong. 40% van de illegale immigranten arriveerde hier via VWP of op een visum.

*Ik denk dat het bouwen van een versperring (op tijd, onder budget, zegt de Prez) een magneet zal blijken voor illegale werkers.
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 jan 2018, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Informatie gevraagd benodigde stappen

Bericht door Pete.Z »

Kyme schreef: Nu is mijn vraag, hoe kunnen we daar wonen en verblijven zonder een green card te hoeven hebben.

Kan niet, tenzij je bereid bent om met gezin de illegaliteit in te duiken, waarna je op je eerste reis naar en terug uit Europa het land niet meer inkomt.
Kortom, wat jij wil is onmogelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer