5de middelbaar in de Verenigde Staten

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
KatherineL
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2018, 22:24

5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door KatherineL »

Hallo!
Ik zit nu in België in het 3de middelbaar en ben van plan om mijn 5de middelbaar in Amerika te doen met http://www.wep.be, nu ga ik mijn ouders proberen overtuigen om naar de opendeurdag te gaan, maar die is nog even weg en ik heb een vraag. Als ik mijn 5de middelbaar in de VS doe, kan ik dan hier in België direct aansluiten bij het 6de middelbaar? Of moet ik het 5de dan hier opnieuw doen? En als dit het geval is, zou ik een semester willen proberen. Gaat dit dan wel? Als ik het eerste semester in Amerika doe, dat ik dan in België kan aansluiten bij het 2de semester? Examens inhalen in vakanties is geen probleem voor mij, maar zou liefst gewoon kunnen aansluiten. Ik ben jarig in januari, dus ik kan mijn 6de middelbaar niet in de VS opnieuw doen, want je mag niet ouder zijn dan 18,5 jaar bij je vertrek... Zou ik dus gewoon kunnen aansluiten bij het 6de middelbaar (mits inhaalexamens)?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door Hockey »

Wat zegt jouw school hierover?
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door Ataturk007 »

Dat vraag je best aan web en aan je school, weet wel dat dat kostelijk gaat zijn. Ook ga je op zo een jong leeftijd alleen, dus er is een kans dat je ouders het niet toelaten.

Mijn mening is je middelbaar hier te volgen en vervolgens hoger/universiteit daar in Amerika te studeren.

Stel dat je wel de toestemming krijgt, dan denk ik dat de studiefiche van het 5 de middelbaar overeen moet komen met dievan in Amerika.
Dan zal je een vrijstelling krijgen hier in BE/NL.

Laat je goed informeren door WEP en school voor je eraan begint, en anders ben je een jaar kwijt.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door Hockey »

Ataturk007 schreef:Ook ga je op zo een jong leeftijd alleen, dus er is een kans dat je ouders het niet toelaten.
Er doen zoveel scholieren, jongens én meisjes, op die leeftijd een jaar high school.
Ataturk007 schreef:Mijn mening is je middelbaar hier te volgen en vervolgens hoger/universiteit daar in Amerika te studeren.
Want? Wat is er mis met een jaar high school?
En waarom wel aan de universiteit en een echt godsvermogen moeten betalen?
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door Ataturk007 »

Denk dat ik het recht heb om mijn eigen mening te geven niet, of leven we in Noord-Korea ofzo?

Ik zeg: er is een kans, die kans bestaat.
Ik zeg: Mijn mening

Ik zeg niet dat het zo gaat zijn, of dat het zo moet, maar mijn eigen mening.

En als je zelf wat nadenkt zul je weten waarom het handiger is om aan unif te studeren daar en niet een jaartje middelbaar.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door Hockey »

@Ataturk007, al roep je honderd keer "mijn mening", op hgeen enkele wijze geef je uitleg, terwijl je wel ingaat tegen het advies dat hier vaak gegeven wordt dat mensen een jaartje high school kunnen doen. Aan dergelijke reacties heeft iemand die hier een vraag stelt niets.
KatherineL
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2018, 22:24

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door KatherineL »

Bedankt allemaal! Ik weet dat dit kostelijk is, binnen 20 dagen begin ik een studentenjob om mijn deel te betalen! Na heel goed zoeken heb ik gevonden dat je je maanden in de VS kan laten erkennen mits toestemming en afspraken met de school. Ik zal dus waarschijnlijk in de zomervakantie inhaalexamens moeten doen. Trouwens, tijdens je middelbaar gaan noemt u kostelijk, maar daar naar de universiteit gaan is nog vele duurder! Heel veel mensen doen dit, hoor!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door Hockey »

@KatherineL, ik stelde mijn vraag omdat uiteindelijk de school moet beslissen of ze dit accepteren. Nu zeg je dat je gevonden hebt dat het waarschijnlijk wel mogelijk is. Dat zou mooi zijn, maar nogmaals: wat zegt je school. Zij zullen jouw plan (5e klas in de VS doen) moeten toestaan. Dus ga dat gesprek met school zijn en krijg hun goedkeuring.
En zorg ervoor dat die goedkeuring schriftelijk wordt vastgelegd.
KatherineL
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2018, 22:24

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door KatherineL »

Ik heb binnen 2 weken een gesprek met de school! Bedankt voor je advies :thumbup:
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door Ataturk007 »

Hockey schreef:@Ataturk007, al roep je honderd keer "mijn mening", op hgeen enkele wijze geef je uitleg, terwijl je wel ingaat tegen het advies dat hier vaak gegeven wordt dat mensen een jaartje high school kunnen doen. Aan dergelijke reacties heeft iemand die hier een vraag stelt niets.
Ik zeg wat ik wil, interpreteer jij daar advies over of niet maakt me geen bal uit. Gelieve dan ook nietmeer op mijn antwoorden te reageren want je gaat op m'n negeer. Beetje opgroeien zou ik zeggen, je x aantal post hebben je nog niet zo ver gebracht in je leven wss ;) doei
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door Bennogr »

Met zo'n houding zal je het zeker ver brengen. In de VS en vooral in je hele leven. Veel succes! Naar mijn mening dan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 5de middelbaar in de Verenigde Staten

Bericht door Ataturk007 »

Tgoh, weer iemand die ontopic gaat en zijn neus ertussen moet steken.
Ik zit op m'n leven goed hoor en jij moet daar zeker geen zorgen over maken.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer