Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Hockey »

@Belsnickel, AirBnB is ook onderdeel van het web.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door PSVwally »

@Max Kool, er zitten veel viezerikken op het web. Toen ik destijds een kamer zocht in London kreeg ik berichten van mannen die mij "rent free accommodation" aanboden in ruil voor, euh... You guessed it. Louche types dus en gezien wat ik al in LA heb meegemaakt (shout-out naar de pervert met wit-gebleekte tanden in Beverly Hills), zoek ik liefst zo veilig mogelijk.
Niet dat ik het opzoek, maar ik reis vrij frequent maar maak dit soort dingen echt nooit mee...
Waar zoek/vind je dit soort dingen vraag ik me dan af.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Max Kool »

Dank, dat wilde ik ook zeggen.
LA, LA, LA....
Belsnickel
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Belsnickel »

Iets zoals Airbnb heeft reviews-- tuurlijk, die kunnen nep zijn, maar er is toch een extra zekerheid aan verbonden, i.t.t. Craigslist of Gumtree.

@PSVwally, "ik reis vrij frequent maar maak dit soort dingen echt nooit mee..." Dat heet vrouw zijn. Ongeacht waar je komt, maak je die dingen mee.
Gast

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Gast »

De naam ‘belsnickel’ helpt natuurlijk ook niet om louche types te vermijden. :D
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door meyem »

Nee ... maar op die naam afgaande dacht ik dat het om een man ging ... :D
(ik vermoedde een Belg die niet weet wat wij in NL onder een snikkel verstaan ....)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gast

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Gast »

USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door USInsider »

Nogmaals B., er is bij mijn weten geen visum te krijgen voor wat je wilt.
Wat jij kunt en wilt is totaal irrelevant. Bij USCIS "verkoop" je niets.
Je kunt aan de regels voldoen of je kunt dat niet. Heel simpel.

Ik weet niet hoe de "Britten" die je noemt hier komen. Als toerist ? Al partner van imand met status ?
Als deze personen niet op een of andere manier wettig status hebben, zijn ze hier illegaal en werken ze illegaal.
Overigens is tijdens een verblijf op VWP dan wel op een B-1/2 visum, werken - ook gratis werken - of stage lopen, verboden.
Belsnickel
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Belsnickel »

De oorsprong van mijn username. Inderdaad @eoms. :lol: https://www.youtube.com/watch?v=qVKm0gxaacA Ik had net een binge-watch van The Office gedaan en kon niks beters bedenken, plus, het was kersttijd.

@USInsider, ik heb het op Britten, Canadezen, er zat zelfs een Braziliaan tussen, die komen via J-1, H-2B, H-3 om te werken in film. Het zijn niet per se mensen die al "wauw" dingen hebben bereikt op eigen bodem, van al diegenen waar ik het daarmee over had waren er maar twee die hier al iets serieus hadden bereikt voor ze naar Amerika trokken voor werk-- eentje om een aflevering voor een bekende jaren 80 reeks te regisseren, eentje omdat een producer hem liet overvliegen naar LA om een screenplay te schrijven. Velen waren groener dan ikzelf die kwamen voor on the job training en toen ik daarover doorvroeg tijdens die netwerkborrels, haalden ze gewoon hun schouders op en zeiden: "Training." En ik veronderstel niet dat zij dat illegaal gedaan hebben, want ze mogen het land nog in (het waren trouwens ook geen studenten).
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Max Kool »

Krijg nog steeds de indruk dat die anderen gevraagd werden, en niet zelf gingen.

Als jij een werkgever kunt vinden die jouw H1B of J visum wil sponsoren, is het geen probleem. Er van uitgaande dat die aanvraag goed gekeurd wordt natuurlijk.

En er zijn er ook die gewoon op een ESTA deze kant op komen. Die werken zeker zwart (geen SSN), en riskeren uitzetting. Dat wil je niet.
LA, LA, LA....
Belsnickel
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Belsnickel »

Die werden gevraagd/zochten zelf voor die kansen. De kans dat een hooggeschoold, professioneel meertalig iemand geweigerd zal worden voor iets basic als een J-1 visum lijkt mij sterk. Die ESTA gebruik ik voor er naartoe te reizen, potentiele werkgevers te ontmoeten (AKA, business meetings) en daarna keer ik terug naar GB om de papieren in orde te brengen (een J-1, bvb., duurt hooguit een paar weken). Jarenlang illegaal blijven en werken en dus iemands SSN stelen is het domste wat iemand kan doen-- men zit dan gevangen in het land, want als je reist sta je meteen gesignaleerd. Enkel als je trouwt met een Amerikaans staatsburger vergeven ze je voor dingen zoals working under the table en overstaying. Hoewel het Amerikaans immigratiesysteem nogal dwaas is (zoals die onzinnige RAISE Act voorgesteld onder Trump, waardoor enkel Nobelprijs winnaars naar de VS kunnen verhuizen dankzij een points-based immigration plan), wil ik het liefst zo legaal mogelijk doen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Hockey »

@Belsnickel, ik haal wat punten uit je betoog waaruit blijkt dat je nog niet echt een realistische kijk op de zaken hebt.
Belsnickel schreef:De kans dat een hooggeschoold, professioneel meertalig iemand geweigerd zal worden voor iets basic als een J-1 visum lijkt mij sterk.
..............
Die ESTA gebruik ik voor er naartoe te reizen, potentiele werkgevers te ontmoeten (AKA, business meetings)
.................
om de papieren in orde te brengen (een J-1, bvb., duurt hooguit een paar weken).
.................
Jarenlang illegaal blijven en werken en dus iemands SSN stelen
................................
Hoewel het Amerikaans immigratiesysteem nogal dwaas is
1) Oh, waarop baseer je dat?
2) Nee, dat is solliciteren, een business meeting is een overleg. Het handtekening zetten onder een deal, eventueel een verkoopgesprek voor een product of dienst.
3) Kan fors wat meer tijd kosten.
4) Je kan prima werken zonder een SSN. Illegaal werken, maar om illegaal te werken is geen SSN nodig.
5) In tegenstelling tot het immigratiesysteem van de EU? Brazilië?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door USInsider »

Waarom verbaasd me dit hele verhaal niet ?
In CA worden de oogsten binnngehaald, wordt fruit geplukt, worden keoienj gemolken en hun strond verwijderd, worden beesten gefokt en geslacht, door illegale immigranten.
Illegalen maken ook huizen en gebouwen schoon, onderhouden tuinen, werken in de bouw, dit alles goedkoper dan een US werker.
In de tech industry wordt de H-1B ea. visums al jaren misbruikt om goedkopere werkers binnen te halen.
Een deel van de 'hospitality visa" schijnt gebruikt door te worden om jonge vrouwn binnen te lokken die vervolgens als prostituee worden gebruikt (letterlijk - min. 5 klanten per avond).

Klaarblijkelijk heeft ook The Industry manieren gevonden om uit den vreemde goedkopere man/vrouwkracht aan te trekken en te laten werken onder het mom van "training".

B., als het je lukt zo een kans te veroveren, ga je gang !
Belsnickel
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Belsnickel »

@Hockey
1) Omdat mensen met minder vaardigheden en professionele ervaring dan ikzelf daarin geslaagd zijn. Veel studenten/pas afgestudeerden kunnen zo'n visum krijgen, waarom ik dan niet?
2) Als iemand in de entertainment business ben je een product en de dienst die je verkoopt ben jij zelf.
3) 4-6 weken, soms 3. Mijn bron? De sponsor organisatie die mijn papieren in orde zal brengen zodra ik een traineeship gevonden heb. Mijn recommendation letters heb ik intussen al en mijn netwerk wordt iedere week iets groter en ik mik zowel op LA als NY om mijn werkkansen te vergroten.
4) Daar ben ik mij van bewust, maar het is nu eenmaal een feit dat velen een SSN stelen.
5) Vergeleken met bvb. het VK? Jep. NIN, bank account, UK phone number, NHS-- alles duurt hooguit een maand. Dat is voor EU burgers, maar ik ken mensen uit Canada, Australie, Nieuw-Zeeland, de VS, Zuid-Afrika, India, China, Brazilie, Argentinie etc. die ook relatief vlot in het VK zijn geraakt.

@USInsider, "the industry" betaalt sowieso weinig of zelfs niet ongeacht nationaliteit dus uitbuiting is een feit.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door PSVwally »

Ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af welke info je nu precies zoekt. Alles wat aangegeven wordt doe je (zo komt het op mij over) af als je het allemaal al weet en geregeld hebt.

Als het zo makkelijk was/is als jij het allemaal voordoet dan heb je niemand hulp hier nodig lijkt mij. Ik denk alleen dat de duizenden mensen die dezelfde droom hebben/hadden als jij echt een andere ervaring hebben. http://www.shanicekamminga.com/ heeft helaas haar blog niet meer volgens mij, maar die heeft het daar enkele jaren volgehouden tot haar visum ineens ingetrokken werd. En toen ze terug in Nederland was werd het ineens wel weer goedgekeurd, maar was het wrs al iets te laat omdat ze hier weer van alles geregeld had.

Heb je al eens gekeken om ergens een studie te volgen? Niet bepaald goedkoop, maar dan heb je misschien wel een ingang
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door USInsider »

"Omdat mensen met minder vaardigheden en professionele ervaring dan ikzelf daarin geslaagd zijn. Veel studenten/pas afgestudeerden kunnen zo'n visum krijgen, waarom ik dan niet?"
Omdat het J-1 visum bedoeld is voor studenten/net afgestudeerden, NIET voor iemand de in de US een baan zoekt/wil werken.

"Als iemand in de entertainment business ben je een product en de dienst die je verkoopt ben jij zelf."
Dat kan zo zijn, maar dar is niet een basis voor het aanvragen van een visum, tenzij je een O-1 visum kunt aanvragen.

"De sponsor organisatie die mijn papieren in orde zal brengen zodra ik een traineeship gevonden heb. Mijn recommendation letters heb ik intussen al en mijn netwerk wordt iedere week iets groter en ik mik zowel op LA als NY om mijn werkkansen te vergroten."
Je kunt een J-1 stage lopen danzij een sponsorende organisatie. Dat is iets anders dan hier een baan hebben (op H-1B of O-1 dan wel via een EB-1 visum).
Laatst gewijzigd door USInsider op 25 jan 2018, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Belsnickel
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Belsnickel »

@USInsider, als ik betaling krijg is dat voor mij een baan, ongeacht van wat mijn visum zegt. J-1 trainees krijgen een monthly stipend (wie gaat er nu 18 maanden zonder vergoeding voor uw diensten zitten?), nu kan u semantisch muggenziften, maar voor mij is dat een loon, en als ik een loon ontvang dan heb ik in mijn opinie een baan. Trouwens, een J-1 is wel degelijk voor professionals en niet alleen studenten/pas afgestudeerden en men gebruikt het wel degelijk als startpunt voor immigratie. Doe uw onderzoek voor u de betweter uithangt, rechtstreeks van de overheidswebsite:

A trainee must be a foreign national who
Has a degree or professional certificate from a foreign post-secondary academic institution and at least one year of prior related work experience in his or her occupational field outside the United States; or
Has five years of work experience outside the United States in the occupational field in which they are seeking training
Benefits
Practical Experience: Enhance the skills and expertise of exchange visitors in their academic or occupational fields through participation in a structure and guided training-based program.


@PSVWally, ik zoek concrete ervaringen van mensen die een gelijkaardige weg hebben afgelegd zodat ik daar tips van kan ontvangen en nadien kan toepassen op mijn eigen situatie. Zoals SemJes destijds, dat was nuttig advies, want die is na een J-1 in de VS kunnen blijven. Ik ken de Amerikaanse wetgeving goed genoeg om te weten dat het een lang, ingewikkeld proces is. Het dient gewoon als mentale voorbereiding, want de komende jaren zullen turbulent worden, als ik nadien permanent wil blijven zal ik een advocaat nodig hebben, etc. Zoals ik het zie, zijn mijn opties in de eerste instantie J-1, dan H-3 of H-2B en als ik geluk heb misschien O-1 of de DV Lottery winnen. Een F-1? Ik vind mijzelf te oud voor nog eens te gaan studeren in iets waar ik sinds 2015 al een masterdiploma in heb. Destijds vond ik het de tijd en het geld al niet waard, waarom nu dan wel? Ik leer beter in de praktijk of via intensieve cursussen van een week ofzo. Trainen via een J-1 of H-3, dat de beste optie, al doende leert men. Een jaar in Londen heeft meer gedaan dan vier jaar unief. Die twee weken in LA vorige zomer waren al enorm leerzaam, ik wil ontdekken wat een paar maanden kunnen doen.
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door SophiaB »

Semantisch muggenziften... Als jij zo over de hulp die je hier krijgt denkt, is het inderdaad beter dat je het gewoon zelf regelt.

Als jouw enige doel is gelijkgezinden te vinden, is Facebook denk ik een beter alternatief. Er zijn vast genoeg groepen van wannabe Los Angeles entertainers met dezelfde dromen en aspiraties. Die kunnen vast tips geven hoe zij zo succesvol zijn geworden.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door Hockey »

Belsnickel schreef:..... als ik een loon ontvang dan heb ik in mijn opinie een baan.
Jouw opinie is in de ogen van immigrations niet van belang. Wel van belang zijn de regels en dan kan semantisch muggenziften je de kop kosten. Als jij op de luchthaven bij immigrations staat en je hebt een J-1 visum en zegt je dat je job komt doen, dan bestaat de kans dat je teruggestuurd wordt, want zij willen traineeship horen. Idem voor esta en B1/2. Business meeting als term gebruiken en niet het solliciteren zoals jij het ziet.
Belsnickel schreef:Doe uw onderzoek voor u de betweter uithangt,
Pardon? USInsider is een van de meest gezaghebbende forumleden als het gaat over kennis van immigratie. Als jij je zo naar haar wil gedragen hoef je ook van mij geen hulp meer te verwachten.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Advies omtrent verhuizen naar Los Angeles

Bericht door mtl »

Volgens mij heeft topicstarter geen hulp nodig, ze lijkt alles al geregeld te hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer